Ažuriranje web stranica i sadržaja na njoj prijeko je potrebna praksa želite li ostati “on top of the game.”
Kao što brinete o automobilu na godišnjem servisu, brinite i o sadržaju kako bi web stranica dobro vozila po Google SERP-u.
Pišete sadržaj, ali ljudi ne dolaze?
Možda i dolaze, ali odmah odu?
Možda i ostanu, ali ne kupuju?
Nije vam jasno jer imate jako puno napisanih blogova. Dobili ste puno lajkova na Facebooku kad ste objavili te članke. Zašto onda ne prodaju?
Nije sav napisan sadržaj jednak. Neki clickbait naslovi donijet će klikove, ali uglavnom ništa drugo neće. Neki obećavajući naslovi vode nas na tanak tekst, bez onih informacija koje smo tražili. Neki pak naslovi dovest će nas do super sadržaja, ali ne nude nam korak dalje. Sve se to da popraviti.
NO MOŽDA JE SADRŽAJ JEDNOSTAVNO STAR. Pljesnjiv. Beskoristan.
Tri su razloga zašto je praksa ažuriranja sadržaja korisna:
- Korisnici i Google vole ažuriran relevantan sadržaj
- Povećanje web konverzija
- Ne trebate stalno pisati nove članke
Kada tražite nešto na Googleu, volite pročitati sadržaj koji je svjež, relevantan sada kad čitate, a ne nešto staro tri, pet ili deset godina. Svijet se prebrzo mijenja. U digitalnom marketingu neke stvari koje su važile prije par godina danas apsolutno ne moraju funkcionirati. Primjerice, Facebook stranice ranije su imale velik doseg i donosile su organski promet prema web stranicama, no od 2017. godine to više nije slučaj. Google sada organski donosi puno više prometa prema web stranicama. Facebook stranice postale su usamljena mjesta, zaživjele su grupe. Ovo je samo jedan od primjera.
Google isto voli svjež sadržaj jer ga vole i ljudi, plus voli ponuditi svježi sadržaj koji nudi nove informacije. Ako je u naslovu naznačena npr. godina, ne samo da će korisnici to više klikati, nego će i Google to pogurati prema gore u rezultatima pretrage. Vrijedi za brojne branše i teme, od putovanja pa do financija.
S druge strane, dio sadržaja kojeg ste napisali možda ne donosi nikakav promet. Ne čudi to, preko 90% sadržaja na Google SERP-u baš nikad ne rezultira niti jednog organskom (neplaćenom) posjetom. Sadržaja je gomila, a vi ste se i izgubili. Umjesto da se pomirite da je sadržaj kojeg ste stvorili bio gubitak vremena, napišite ga ponovo, ali ovaj put na drugačiji način. Drugi naslov, drugi meta opis, drugi uvod, pa čak i fotografija. Niže u tekstu pročitajte detaljnije kako se to radi.
Možda ste došli do onih 10% sadržaja na kojeg ljudi klikaju. Vidi u analitici da ljudi dolaze na vašu web stranicu, ali nikako da ostanu, da kliknu nešto dalje, da kupe nešto ili barem da vam ostave svoj mail. Tu nešto ne štima. Sadržaj treba pregledati i ažurirati da bolje konvertira korisnike. Nekad je dovoljna samo jedna sitnica pa da krenu konverzije.
Mnogi se muče oko toga što više pisati jednom kad istroše sve njima bitne teme za pisanje, ali zapravo nema mjesta brizi. To što imate stari sadržaj je zapravo odlična stvar! Uzmite članak iz 2017. ili 2018. godine, ažurirajte ga s novim podacima i ponovo objavite. Na istom linku da, ništa se ne briše, samo se ažurira.
Ažuriranje web stranica i sadržaja u 4 koraka:
1. Oživljavanje konverzija starih članaka
Ako imate neki sadržaj koji je ranije donosio puno prometa i konverzija, ali to više nije slučaj, možda je zastario. Primjerice, imate li neki ebook na strani i ili pak članak koji glasi „Vodič kroz najbolje zimske gume 2018. godine!“ naravno da nitko više ne klika na to, niti na gumb „kupi.“
To odmah ažurirajte. Vrijedi za sve industrije čiji su proizvodi i usluge vezani usko za sezonalnost.
2. Povećanje konverzija „sjedećih“ članaka
Izmislila sam sad termin „sjedeći članci“ jer ne znam kako da nazovem sadržaj koji je napisan i samo postoji na nekoj stranici. Kao da sjedi i čeka da ga netko pročita, a to se ne događa.
Promijenite naslov, posebno ako je pisan pasivno. Primjerice „Limun- saveznik vašeg zdravlja.“
Jedan od najgorih naslova kojeg možete staviti jest da je pasivan, a da pritom koristi i izlizane fraze. PR agencije često koriste šprance po kojima pišu tekstove. I jako vole staviti u naslov „saveznik vašeg zdravlja“, “prijatelj svakog muškarca” i slične izraze koji ne govore ništa.
Naslov bez glagola je naslov bez radnje. Pokušajte u novoj verziji članka staviti glagol i vidite što će se dogoditi. Igrajte se s title tagom i H1 naslovom, ali i metaopisima i sažecima ispod članaka.
Naslov u kojem piše trenutna godina za mnoge je vrste sadržaja presudan. Za ovaj članak kojeg čitate nije jer ažuriranje sadržaja treba raditi svake godine.
Ali članak kojeg treba ažurirati jest ovaj: Digitalni marketing za male tvrtke 2022
Promijenite fotografiju. Stock vizuali koje smo vidjeli 100 puta neće biti tako privlačni kao custom napravljeni vizuali. Također, ilustracije se slabije klikaju od fotografija, posebno ako su na njima ljudi. Naravno, ako to možete izvesti.
SEO optimizacija: Kako fotografije i video utječu na ranking web stranice?
I dodajte neki call-to-action ako želite akciju.
Više pročitajte u članku: 10 načina kako možete odmah poboljšati tekstove na svom webu
3. Koji sadržaj prvo treba ažurirati?
Neka vam Google Analytics postane prijatelj. Možda ne volite analitiku, ali bez nje zapravo ne može ništa doznati. Samo uvidom u analitiku možete saznati koji su to članci koji konvertiraju korisnike u kupce. Ili koji su „sjedeći“.
Sredite GA profil, postavite golove (Behavior > Landing pages i tamo odaberite vrstu gola) i radite na tome da optimizirate sadržaj s ciljem postizanja tih golova.
Jedna od prvih stvari koje uvijek preporučujem drugima jest da pogledamo koji se sadržaj već rangira na Google SERP-u, ali ne konvertira. Tipično su to pozicije od 5. do 20. mjesta gdje je zapravo vaš posao da gurnete taj sadržaj prema TOP 3 pozicije. Lakše je gurati sadržaj s prve ili druge stranice nego onaj s desete.
Pogledajte konkurenciju iznad vas na SERP-u, analizirajte što oni rade. Možda imaju daleko više teksta od vas, možda im je sadržaj bolje strukturiran… nipošto vam ne govorim da kopirate taj članak jer vam to neće ništa dobrog donijeti, ali tuđi članci vam itekako mogu otkriti neke dobre prakse pisanja.
Kako pisati blogove: 10 vrsta sadržaja koje Google voli
4. Kada treba ažurirati sadržaj
Nema jedinstvenog odgovora. Ako ste nešto napisali prije mjesec što više nije relevantno, nećete čekati godinu dana da ažurirate.
Rekla bih da je dobra praksa da sadržaj pregledate barem svaka tri mjeseca i unesete promjene u njega. Nekad je potrebno i svakih tjedan dana. Primjerice ako pišete nešto vezano uz covid.
Pratite Google Analytics i mijenjate stvari u hodu. Određeni članci mogu ostati oldtimeri, no neki će zahtijevati često ažuriranje jer će stići novi podaci. Ako članci imaju puno impresija, a mali CTR, ažurirajte ih odmah!
Sve o ovom i više vas učim na radionicama CONTENT MARKETING i SEO PISANJE ZA WEB. Novi datumi edukacija su tu!
Najnoviji članci
Redizajn web stranice i SEO: Što očekivati i kako izbjeći bolan pad prometa
Redizajn web stranice često ima negativan utjecaj na SEO. Doznajte kako spriječiti (veliki) pad organskih pozicija i kako što lakše proći kroz cijeli proces.
21 rujna, 2023Kako povećati prodaju u 4 koraka: prvi zaslon, emocije, korist, dostava
Potaknemo li emociju kod čitatelja, veća je vjerojatnost da će on reagirati. Stoga je odgovor na kako povećati prodaju - dodaj emociju!
31 kolovoza, 20236 načina na koji influencer marketing utječe na SEO
Influencer marketing počiva na ljudima i njihovim mišljenjima. I Google voli mišljenja, pa tako influenceri mogu utjecati i na SEO.
28 kolovoza, 2023