Ažuriranje web stranica: Budite korisni i pazite na točnost starih informacija!

Ažuriranje web stranica i sadržaja na njoj prijeko je potrebna praksa želite li ostati “on top of the SEO game.” Naučite kako raditi ažuriranje sadržaja na web stranicama da izvučete maksimalne rezultate iz content marketinga.

Tražilica Google ima svoj sistem koji generira signale kako bi njegovi automatizirani ranking algoritmi među rezultatima pretrage prednost dali originalnom i korisnom sadržaju.

Njanoviji Googleov update algoritma tražilice iz rujna 2023. godine nazvan “Helpful Content Update“ uzbudio je mnoge u SEO zajednici. Naime, novi ažurirani algoritam posvetio se malo dublje korisnosti sadržaja te je pojedinim stranicama donio nevjerojatan pad prometa s tražilice, dok su neki odjednom skočili na rezultatima pretrage. Kao i u svemu, kad nekom smrkne, nekom svane.

Kome je svanulo? Onima s ažuriranim i korisnim sadržajem.

 

Je li svježina sadržaja bitna? Sve otkad je Google izbacio Freshness Update 2010. godine kada je korisnicima želio ponuditi relevantnije informacije, ažuriranje i relevantnost sadržaja postalo je bitno.

No što kad web stranice samo fejkaju da je sadržaj svjež?

Vidite ponekad isti sadržaj koji godinama mijenja samo brojku u naslovu, a ponekad ni to, već je tek datum objave bitan. Iz Googlea su jasno rekli da takvo što nema smisla i da ne utječe na ranking te da datume mijenjate samo kad izmijenite dobar dio sadržaja na sweb stranici. Međutim, lagala bih kad bih rekla da ni puko mijenjanje datuma objave ili brojke u naslovu iz 2022 u 2023 nema utjecaja na SEO rezultate. Jer iz prakse znam da ima.

Ono što valja znati da Google uči od ponašanja korisnika. A korisnici će prije kliknuti na neki svježe objavljeni članak na određenu temu jer smatraju kako će dobiti najbolje, tj najrelevantnije rezultate. Tko želi kliknuti na neke savjete o marketingu, putovanjima ili kupnji automobila iz 2016. godine?

Pogledajte razliku između naslova:

10 trendova u digitanom marketingu

10 trendova u digitalnom marketingu za 2018. godinu?

10 trendova u digitalnom marketingu za 2024. godinu?

 

Većina ljudi kliknut će na naslov koji komunicira 2024. godinu kako bi dobili neke nove informacije. Povećat će CTR (click through rate) na taj članak i dati pozitivan signal Googlebotu.

Naravno da nije ni pošteno ni ok samo promijeniti naslov. Kod recepata se ne mijenja ništa, no kod trendova u digitalnom marketingu štošta je novo između 2018. i 2024. godine te je takav sadržaj potrebno pregledati, ažurirati i tek onda ponovo objaviti pod novim datumom. Naposljetku, želite li biti korisni i želite da vam novi update algoritma nagradi jer ste relevantni.

Ono to je najbolja praksa jest da na člancima imate dva datuma: datum inicijalne objave i datum ažuriranja.

 

Zašto ažurirati sadržaj?

Kao što brinete o automobilu na godišnjem servisu, brinite i o sadržaju kako bi web stranica dobro vozila po Google SERP-u.

Imate li puno sadržaja na web stranici, ali promet prema njima opada, prvo na što valja posumnjati jest da je sadržaj jednostavano prestao biti relavatna, tj koristan korisnicima te da je zbog starosti izgubio prioriret da ga Google prikaže onima koji guglaju.

MOŽDA JE VAŠ SADRŽAJ JEDNOSTAVNO STAR. Pljesnjiv. Beskoristan.

 

Tri su osnova razloga zašto je praksa ažuriranja sadržaja dobra SEO praksa:

  1. Korisnici vole ažuriran i relevantan sadržaj
  2. Povećanje web konverzija
  3. Ne trebate stalno pisati nove članke

 

Kada tražite nešto na Googleu, volite pročitati sadržaj koji je svjež, relevantan sada kad čitate, a ne nešto staro tri, pet ili deset godina. Svijet se prebrzo mijenja. U digitalnom marketingu neke stvari koje su važile prije par godina danas apsolutno ne moraju funkcionirati. Primjerice, Facebook stranice ranije su imale velik doseg i donosile su organski promet prema web stranicama, no od 2017. godine to više nije slučaj. Google sada organski donosi puno više prometa prema web stranicama. Facebook stranice postale su usamljena mjesta, zaživjele su grupe. Ovo je samo jedan od primjera.

Google isto voli svjež sadržaj jer ga vole i ljudi, plus voli ponuditi svježi sadržaj koji nudi nove informacije. Ako je u naslovu naznačena npr. godina, ne samo da će korisnici to više klikati, nego će i Google to pogurati prema gore u rezultatima pretrage. Vrijedi za brojne branše i teme, od putovanja pa do financija.

Koji sadržaj ažurirati?

 

1. Sadržaj koji ne donosi nikakav promet.

Sadržaja je previše posvuda. a čak preko 90% sadržaja na Google SERP-u baš nikad ne rezultira niti jednog organskom (neplaćenom) posjetom.  Umjesto da se pomirite da je sadržaj kojeg ste stvorili bio gubitak vremena, napišite ga ponovo, ali ovaj put na drugačiji način. Drugi naslov, drugi meta opis, drugi uvod, pa čak i fotografija. Niže u tekstu pročitajte detaljnije kako se to radi.

2. Sadržaj koji je donosio promet, a sad je stao

Ako ljudi dolaze na vašu web stranicu, ali nikako da ostanu, da kliknu nešto dalje, da kupe nešto ili barem da vam ostave svoj mail, nešto ne štima. Sadržaj treba pregledati i ažurirati da bolje konvertira korisnike. Nekad je dovoljna samo jedna sitnica pa da krenu konverzije.

Mnogi se muče oko toga što više pisati jednom kad istroše sve njima bitne teme za pisanje, ali zapravo nema mjesta brizi. To što imate stari sadržaj je zapravo odlična stvar! Uzmite članak iz 2017. ili 2018. godine, ažurirajte ga s novim podacima i ponovo objavite. Na istom linku da, ništa se ne briše, samo se ažurira.

 

Ažuriranje web stranica i sadržaja u 4 koraka:

 

1. Oživljavanje konverzija starih članaka

Ako imate neki sadržaj koji je ranije donosio puno prometa i konverzija, ali to više nije slučaj, možda je zastario. Primjerice, imate li neki ebook na strani i ili pak članak koji glasi „Vodič kroz najbolje zimske gume 2018. godine!“ naravno da nitko više ne klika na to, niti na gumb „kupi.“

To odmah ažurirajte. provjerite točnost podataka, provjerite sve linkove na koje članak eventualno upućuje te dodajte nove relevatne podatke. Vrijedi za sve industrije čiji su proizvodi i usluge vezani usko za sezonalnost.

2. Povećanje konverzija „sjedećih“ članaka

Izmislila sam sad termin „sjedeći članci“ jer ne znam kako da nazovem sadržaj koji je napisan i samo postoji na nekoj stranici. Kao da sjedi i čeka da ga netko pročita, a to se ne događa. Nemate ništa od tekstova koji samo postoje na vašim web stranicama. Prođite kroz Search Consolu i indetificirajte one tekstove na kojima uopće nema organskih dolazaka te poradite na njima.

Npr. možete promijeniti naslov, posebno ako je pisan pasivno. Primjerice „Limun- saveznik vašeg zdravlja“ ne govori korisniku baš ništa, ali ni Googleu. Radije stavite naslov “Koliko limun zapravo ima vitamina C?” jer ljudi pretražuju različite kombinacije riječi l”imun + vitamin c”.

Jedan od najgorih naslova kojeg možete staviti jest da je pasivan, a da pritom koristi i izlizane fraze. PR agencije često koriste šprance po kojima pišu tekstove. I jako vole staviti u naslov „saveznik vašeg zdravlja“, “prijatelj svakog muškarca” i slične izraze koji ne govore ništa.

 

Pasivan naslov

Naslov bez glagola je naslov bez radnje. Pokušajte u novoj verziji članka staviti glagol i vidite što će se dogoditi. Igrajte se s title tagom i H1 naslovom, ali i metaopisima i sažecima ispod članaka.

Naslov u kojem piše trenutna godina za mnoge je vrste sadržaja presudan. Podsjećam, ljudi vole klikati na brojke, a spomen godina ima komunicira da će pronaći najrelevantnije informacije!

Promijenite fotografiju. Stock vizuali koje smo vidjeli 100 puta neće biti tako privlačni kao custom napravljeni vizuali. Također, ilustracije se slabije klikaju od fotografija, posebno ako su na njima ljudi. Naravno, ako to možete izvesti.

SEO optimizacija: Kako fotografije i video utječu na ranking web stranice?

I dodajte neki call-to-action ako želite akciju.

Više pročitajte u članku: 10 načina kako možete odmah poboljšati tekstove na svom webu

3. Koji sadržaj prvo treba ažurirati?

Neka vam Google Analytics postane prijatelj. Možda ne volite analitiku, ali bez nje zapravo ne može ništa doznati. Samo uvidom u analitiku možete saznati koji su to članci koji konvertiraju korisnike u kupce. Ili koji su „sjedeći“.

Sredite GA profil, postavite golove (Behavior > Landing pages i tamo odaberite vrstu gola) i radite na tome da optimizirate sadržaj s ciljem postizanja tih golova.

Jedna od prvih stvari koje uvijek preporučujem drugima jest da pogledamo koji se sadržaj već rangira na Google SERP-u, ali ne konvertira. Tipično su to pozicije od 5. do 20. mjesta gdje je zapravo vaš posao da gurnete taj sadržaj prema TOP 3 pozicije. Lakše je gurati sadržaj s prve ili druge stranice nego onaj s desete.

Pogledajte konkurenciju iznad vas na SERP-u, analizirajte što oni rade. Možda imaju daleko više teksta od vas, možda im je sadržaj bolje strukturiran… nipošto vam ne govorim da kopirate taj članak jer vam to neće ništa dobrog donijeti, ali tuđi članci vam itekako mogu otkriti neke dobre prakse pisanja.

Kako pisati blogove: 10 vrsta sadržaja koje Google voli

 

4. Kada treba ažurirati sadržaj

Nema jedinstvenog odgovora. Ako ste nešto napisali prije mjesec što više nije relevantno, nećete čekati godinu dana da ažurirate.

Rekla bih da je dobra praksa da sadržaj pregledate barem svaka tri mjeseca i unesete promjene u njega. Nekad je potrebno i svakih tjedan dana. Primjerice ako ste pisali nešto vezano uz covid, tad je bilo bitno da imate svjež sadržaj ne stariji od tjedan dana..

Pratite Google Analytics i mijenjate stvari u hodu. Određeni članci mogu ostati oldtimeri, no neki će zahtijevati često ažuriranje jer će stići novi podaci. Ako članci imaju puno impresija, a mali CTR, ažurirajte ih odmah!

 

Sve o ovom i više vas učim na radionicama CONTENT MARKETING i SEO PISANJE ZA WEB. Novi datumi edukacija su tu!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci