Microsoftova tražilica Bing bi već od ožujka mogla nuditi naprednije pretraživanje pomoću ChatGPT-a te time ugroziti dominaciju Googlea.
Bitno iz članka:
- Microsoft planira suradnju s ChatGPT-em kako bi unaprijedili rezultate na tražilici Bing
- Plan je integrirati AI već u ožujku 2023. godine
- Google trenutno drži 84,08% svjetskog tržišta pretraga, Bing tek 8,95%
- Generativni AI mogao bi uništiti standardni vanilla AI
Google je 2000. godine, samo dvije godine od pokretanja, postao najveća tražilica s više od milijardu indeksiranih web stranica. U kolovozu 2007. godine Google je postao dominantna web tražilica s 53,6% udjela, pretekavši Yahoo. Najveći postotak ostvario je 2018. godine kada je čak 91,46% svih online pretraga išlo preko Googlea. Od svih tražilica, jedino je Google uspio postati sinonim za taj termin, a korisnici su izmislili i prigodan glagol “guglati”.
Zaključno s prosincom 2022. godine, situacija s tražilicama stoji ovako:
- Google trenutno drži 84,08% svjetskog tržišnog udjela
- Bing je na drugom mjestu s 8,95% svjetskog tržišnog udjela, Yahoo treći s na 2,55%.
- Baidu je glavna tražilica u Kini s 75,54% tržišnog udjela
- U Rusiji Yandex drži 62% , a Google samo 36% tržišnog udjela.
ChatGPT i njegova disruptivna uloga
Šuška se da je Microsoft spreman uložiti 10 milijardi dolara u trenutno najpopularniju softversku tvrtku koja se bavi umjetnom inteligencijom OpenAI kako bi zajedno napali Googleovu pozamašnu zaradu od oglasa na tražilicama. Google godišnje ostvaruje oko 200-ak milijardi dolara prihoda od oglasa, što je i glavni razlog zašto nisu u javnost pustili svoj AI softver.
OpenAI se trenutno procjenjuje na 29 milijardi dolara. Nije loše za jednu tvrtku staru tek četiri godine.
Obzirom na izuzetnu popularnost kod korisnika, njihov glavni proizvod chatGPT glavni je adut koji bi Microsoft mogao iskoristiti za popularizaciju vlastite tražilice. I navodno će se to dogoditi već u ožujku 2023. godine.
ChatGPT nije tražilica. Nije povezana na Internet i kao takva trenutno nije prava prijetnja Googleu.
O tome sam pisala u blogu: AI za SEO: je li ChatGPT prijetnja Google Searchu i zašto (ni)je
Godina 2023. mogla bi značiti i veliku promjenu za Google i Bing, ali i za korisnike:
- Google search će i dalje nastaviti s pružanjem web linkova svojim korisnicima na tražilici.
- Bing će pomoću ChatGPT-a osim linkova na web stranice korisnicima pružiti i rezultate koje je AI izvukao i za njih sastavio na temelju ogromne količine dostupnih podataka, što će skratiti put korisnika do informacija i sadržaja koje traži.
Generativni AI je hit
Microsoft riskira potencijalnim ulaganjem 10 milijardi dolara jer nitko nije siguran da će korisnici masovno napustiti Google, pa su stoga prvu milijardu ulaganja u OpenAI namijenili za korištenje poslovanja u oblaku. To je potaknulo OpenAI da svojih 120 milijuna dolara iz cloud businessa prebace s Googlea na Microsoft.
No ulagači praktično sipaju novac danas u bilo što što ima veze s generativnom umjetnom inteligencijom jer smatraju da će oni uništiti vrijednost standardnih (vanilla) AI tvrtki.
Generativni AI se odnosi na umjetnu inteligenciju koja može stvoriti novi sadržaj, umjesto da samo analizira postojeće podatke. Tako može stvoriti programski kod, blog, umjetničko djelo ili pjesmu.
Vanilla AI je standardna umjetna inteligencija koja obavlja neke stvari umjesto čovjeka, ne mijenjajući verziju toga što obavlja.
ChatGPT nije aplikacija, nego platforma koja prima naredbe od korisnika. Ako tvrtka koristi usluge temeljene na ChatGPT poput Jaspera, tehnologija će postajati sve bolja i bolja.
Jasper je generativni AI proizvod koji se koristi za pisanje blogova i eseja putem naredbi.
Stoga ne čudi što Microsoft želi uključiti ChatGPT u Bing tražilicu. Tako bi si dao prave šanse da ugrozi najveće konkurenta koji pak ima vlastiti generativni AI softver LaMDA.
U svakom slučaju, čekamo ožujak za novosti, ali i kraj 2023. godine da vidimo razlike u tržišnim udjelima na razini godine.
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024