Posljednjih nekoliko godina u marketingu najčešće se spominje content marketing ili marketing putem sadržaja kao odličan alat za privlačenje kupaca i povećanje prihoda. Treba li moj posao content marketing? Ako se to pitate, evo nekoliko činjenica koje vam mogu pomoći pri odluci hoćete li uložiti u takvu vrstu promocije.
Content marketing pomaže tvrtkama i osobama da približe svoje usluge krajnjim korisnicima kroz koristan i zanimljiv sadržaj. Napisani sadržaj pomaže korisniku da dobije odgovor na pitanje koje ga muči, a tvrtku i njezinu uslugu ili proizvod stavlja u kontekst rješenja. Tako se stvaraju značajni odnosi između tvrtke i potencijalnih kupaca.
Ne volimo reklame. Kad ih vidimo na televiziji, najčešće prebacimo program, idemo online ili pak obavljamo stvari po kući. Čak 94% korisnika ima u ruci mobitel dok gleda TV. Do sličnih podataka došli su i u španjolskoj udruzi za oglašavanje, marketing i digitalnu komunikaciju IAB Spain ustvrdivši da više od 80% mobilnih korisnika koristi telefon dok gleda TV.
Za razliku od reklama koje nam GURAJU SADRŽAJ, content marketing se oslanja većinom na PRUŽANJU SADRŽAJA onda kad korisnik to sam zatraži: kad mu nešto treba.
Ne iznenađuje stoga što content marketing daje puno bolje rezultate od isključivog oglašavanja (iako ne biste trebali prekinuti s oglasima). Pisala sam već o tome u tekstu Što je učinkovitije u marketingu: Oglasi ili SEO?
Ovo su neke činjenice o content marketingu:
- Content marketing se isplati
Svi koji posluju znaju što je ROI (return on investment), a content marketing budi zaista nevjerojatne prilike u omjeru uloženog i dobivenog. Više od 80% marketingaša koji reodvno blogaju vidjeli su pozitivan učinak u povratu investicije za inbound marketing.
Content marketing košta 62% manje nego tradicionalni marketing i donosi 3 puta više leadova (DemandMetric)
Jednom od 10 blogova s vremenom će sve više rasti promet tj. bit će učinkovitiji (HubSpot)
- Content marketing je generator konverzija
Konverzije ostvarene kod tvrtki i brendova koje imaju content marketing su 6x više od onih koji nemaju: 2.9% vs. 0.5%(Aberdeen Group)
- Duljina teksta: Duže je bolje
Tekstovi postaju sve dulji i dulji. Dok je u 2014. godini prosječan broj riječi bloga bio oko 800, samo dvije godine kasnije bio je 1054 (Orbit Media Studios.)
U prosjeku dugački tekstovi imaju i devet puta više leadova nego kratki članci.(Curata)
Razlog tome jest što dulji tekstovi pokrivaju više tema vezanih za određeni problem, uslugu ili proizvod, dok kratki članci izgledaju kao nedovršeni i korisnici u potrazi za rješenjem odlaze na druge stranice.
Dulji članci preko 3000 riječi imaju 3x više prometa, dok članci s preko 7000 riječi privlače 4x više prometa od prosječnih članaka dugih 900-1200 riječi. (SEMrush)
- Dugački naslovi su bolji
Članci s dugačkim naslovima (14+ riječi) imaju triput više pregleda, dvaput više se dijele i pet puta više dobiju backlinkove nego članci s naslovima između 7 i 10 riječi.
Članci s naslovima između 10-13 riječi duplo su čitaniji od onih s naslovima ispod 7 riječi. (SEMrush)
- Ažurirani sadržaj donosi rezultate
Konkurencija je sve veća pa gotovo 2/3 marketingaša (njih 60%) stvara sadržaj gotovo svaki dan (eMarketer)
Međutim, ne trebate iznova pisati tekstove. Ažurirajte stare! Blogeri koji osvježe stari tekst novim infomacijama i datumom, kontinuirano dobivaju nove posjete, ponekad se promet poveća i za 400-ak posto!
- Vodiči, How-to, pitanja i liste su odlični generatori prometa
Većina blogova ima različite vrste sadržaja, a oni najbolji kombiniraju vodiče, how-to tekstove, Q&A i liste. (SEMrush)
Tekstovi koji sadrže barem jednu listu na svakih 500 riječi dobivaju 70% više prometa od tekstova bez listi. (SEMrush)
- Tekstovi s fotografijama udvostručuju promet
Tekstovi s fotografijama više privlače pažnju korisnika pa ne čudi da imaju duplo više prometa od tekstova koji su čisti tekst. Osim toga, ti tekstovi se dijele 30% više te dobivaju oko 25% više backlinkova. (SEMrush)
- Kupci vjeruju sadržaju
Gotovo 95% kupaca B2B usluga i proizvoda smatraju da je sadržaj presudan kad procjenjuju tvrtku i njezinu ponudu of B2B . (Demand Gen Report, 2016)
71% ljudi u B2B industriji priznalo je da je čitalo blog neke tvrtke tijekom procesa odluke o kupnji. (Demand Gen Report, 2018)
61% kupaca kupilo je nešto zbog preporuke na nekom blogu kojeg su čitali. (socialmediatoday.com)
47% kupaca pročita 3-5 članaka prije nego se odluči na kupnju (Demand Gen Report, 2016)
- Jedan dobar blog generira 38% ukupnog prometa
Izvrstan sadržaj donosi izvrsne rezultate pa tako samo jedan blog može generirati i do 40% svog prometa prema nekoj web stranici. (HubSpot)
- Video je u porastu
Posljednjih godina video sadržaj je eksplodirao. Prema podacima studija Wyzowl, 86% businessa koristi video u svojim marketinškim aktivnostima u 2021, dok je prije pet godina to radilo tek 61% njih.
Postovi koji nemaju video dobiju i 92% manje prometa te se 24% manje dijele od postova s videom. (SEMrush)
Najnoviji članci
Jesu li tabovi na webu dobra SEO praksa ili ne?
Tabovi i harmonike na webu služe ljepšoj prezentaciji i organizaciji sadržaja, no možda ipak štete malo vašoj SEO taktici.
31 srpnja, 2022Generacija Z sve manje koristi društvene mreže, ali sve više nove aplikacije
Generacija Z odbacuje one društvene mreže koje više ne nalikuju na ono od ranije, poput Instagrama. Umorni su od lajkova i clickbaitova.
29 srpnja, 2022Fotkama na Instagramu doseg pao 44%, Reelsima raste 500%
Ako želite vidljivost na Instagramu, snimajte Reelse. Jer Instagram želi postati primarno video-platforma iako korisnici to ne žele.
28 srpnja, 2022