Content pruning: Brisanje sadržaja s weba može vam povećati promet!

Content pruning ili čišćenje sadržaja koje se indeksira na Google tražilici jedna je od taktika kojom se ne koriste mnogi. No to ne znači da trebate obrisati sadržaj fizički sa svoje web stranice. U ovom članku otkrit ću vam kako ćete saznati što valja obrisati i jednostavnu metodu kojom ćete „obrisati“ sadržaj.

Google sa svakim novim updateom svog algoritma pokušava korisnicima pružiti najbolje relevantno iskustvo.

Što se događa kada je vaša stranica puna starog netočnog i nerelevantnog sadržaja? Vjerojatno neće dobro proći kod organskog rangiranja. Taj stari neupotrebljivi sadržaj samo je nepotreban balast na vašoj stranici koji je višak. On smanjuje ukupnu kvalitetu vaše stranice, a mr. Google to ne voli.

 

Content pruning može vam podignuti posjećenost web stranici duplo, pa i više u dosta kratkom roku.

Brisanje i SEOHubspot je lani obrisao 3000 blogova što je rezultiralo gotovo instantnim povećanjem prometa prema web stranici.

 

Web stranica jedne moje klijentice: u mjesec dana rast organskih posjeta bio je fantastičnih 22,5%.

Obrisali smo 1/3 članaka na webu. Pogledajte usporedbu ožujka i travnja.

 

content prunning-organski promet

 

Recimo da imate napisano već 200 članaka na svojoj web stranici. Ciljanom taktikom micanja članaka koji se indeksiraju na Googleu možete, recimo, obrisati 50 članaka i ostvariti duplo više posjeta.

Naime, što ste više sadržaja napisali bez pravog istraživanja riječi, to ste više zašli u tzv. kanibalizaciju.

Što je kanibalizacija?

Kanibalizacija ključnih riječi događa se kada na svojoj web stranici imate više članaka/sadržaja koji se natječu za iste ključne riječi. Kada se pokušavate rangirati za iste pojmove s različitim stranicama, zapravo radite sami sebi konkurenciju na Google searchu.

Stoga  ponekad u SEO optimizaciji vrijedi ona manje=više.

 

Kako se radi content pruning?

1. Prvi korak jest da napravimo SEO Audit stranice.

2. Zatim pogledamo koliko je stranica indeksirano na Google tražilici.

Zašto je to bitno? Zato jer većina web stranica jednostavno ima previše indeksiranog sadržaja.

Više sadržaja = (često) veća kanibalizacija

 

To zovemo „indeks bloat“ ili prenapuhanost indeksiranja.

Možda ste napisali četiri ili pet članaka na sličnu temu i gađate iste ili jako slične ključne riječi te se sada te stranice međusobno natječu koja će biti više rangirana među rezultatima pretrage. No Google je zbunjen jer ne zna koju stranicu da indeksira pa distribuira ranking i onda npr imate dva članka na drugoj stranici Google SERP-a (stranice s rezultaima pretrage), umjesto da imate jedan članak koji će pokupiti promet i završiti na prvoj stranici.

Za to vrijeme vaša konkurencija koja je bila fokusirana na visokokvalitetne članke u manjem broju dobiva promet prema webu s prve stranice.

 

Kvaliteta je važnija od kvantitete.

 

Kako provjeriti koliko je stranica indeksirano?

Ukucajte u google.com site:adresavašestranice

Odmah ispod piše koliko je sadržaja vidljivo, tj. indeksirano.

Content prunning

Jeste li se iznenadili brojkom?

 

 

3. Otiđite u svoj Google Analytics

Pogledajte koje stranice u posljednjoj godini dana nisu ostvarile neku značajnu posjećenost. Neka to bude brojka od 300 posjeta. Svi članci koji imaju manje od 300 organskih posjeta s Google tražilice spremni su za micanje s weba. Nisam rekla brisanje.

Zašto bih brisao sadržaj, pa i 300 posjeta je nešto?“ pitate se.

Jer na drugom članku tim brisanjem možete dobiti 600 ili 900 posjeta. Zvuči puno bolje.

Micanjem starih blogova, stranica proizvoda, najava i slično možete napraviti mnogo za svoj SEO organski ranking.

No, prije nego obrišete te blogove, pogledajte možete li ih spasiti.

4. Napravite analizu kvalitete svakog članka

Postoji mnogo alata koji vam mogu u tome pomoći kao što su Ahrefs, ScreamingFrog ili Scrutiny za Mac. Ako ih ne znate koristiti, obratite mi se za pomoć i ja ću vam pomoći detektirati koji je sadržaj spreman za Recycle bin.

Evo kako analizirati članke :

  • stranice za brisanje: oni koji imaju sadržaj koji se ne da ažurirati i koji nema backlinkova
  • stranice za redirekciju/preusmjeravanje: stranice koje imaju backlinkove, a sadržaj se ne da „spasiti“ ili ako postoji druga stranica s istim ključnim riječima koja se rangira više na Google SERP-u
  • stranice za ažuriranje: one stranice koje imaju više backlinkova, ne natječu se s drugim stranicama i daju se popraviti

 

5. Uklonite s Googlea te stranice ili ih ažurirajte

Jako malo stranica zahtijeva baš fizičko uklanjanje tj. brisanje sadržaja s web stranice. Dovoljno je deindeksirati sadržaj, koristiti robots.txt file ili čak spojiti zajedno više stranica (s 301 redirekcijama).

301 redirekcije dupliciranog sadržaja

 

“If a site wants to keep these articles, maybe they could prevent them from appearing in search. Maybe use a noindex tag.”

John Mueller, Webmaster Trends Analyst, Google

 

Ponekad je bolja opcija ažurirati sadržaj, ne ga i ukloniti.

 

Ako sadržaj loše kotira, a nema konkurenciju u vidu duplikata stranica s istim/sličnim ključnim riječima, možda je vrijeme za ažuriranje sadržaja s ciljem podizanja web konverzija.

Redovito ažuriranje sadržaja dobra je praksa SEO optimizacije sadržaja koja će vam osim ostvarivanja dodatnog prometa uštedjeti i vrijeme jer nećete cijeli sadržaj morati pisati od nule.

 

Koliko često trebate raditi čišćenje sadržaja, tj content pruning?

Prema SEMrushu, jednom od TOP SEO alata, 51% tvrtki tvrdi da je ažuriranje starog sadržaja provjereno dobra taktika za SEO optimizaciju.

Manje stranice svakako trebaju rjeđe raditi čišćenje, a najmanje svakih godinu dana.

Imate li web stranicu s više od 1000 stranica, možda ćete pregledavanje i čišćenje sadržaja trebati raditi svako tromjesečje. Možda i svakog mjeseca.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci