DIGITALNI MARKETING 2021

Digitalni marketing za male tvrtke 2021 updated: 11 blic savjeta

Ako ste mikro ili mali poduzetnik, velika je šansa da nakon što svakog mjeseca isplatite plaće i platite račune, u blagajni ostane dovoljno budžeta da vam osigura neku sigurnost za idući mjesec koji ne mislite trošiti na marketing. Marketing za mnoge male poduzetnike nije nešto što smatraju nužnim, on se gleda kao trošak, ne kao investicija. Mislimo da je marketing je skup, da su agencije skupe, a povrat uloženog nemjerljiv. Najskuplje je da nitko ne zna za vas.

Čovjek koji se prestane reklamirati kako bi uštedio novac je poput čovjeka koji je zaustavio sat kako bi uštedio vrijeme. – Henry Ford.

Jedan od petero mikro i malih poduzetnika ne služi se digitalnim marketingom, a on je s koronom i 2020. godinom dobio još više na važnosti. Tko je u doba pandemije bio online, zarađivao je. Tko se pripremio za online prije dolaska pandemije, zarađivao je još više. Jer vidljivost na onlineu nije lako dobiti. Barem ne onu za koju moraš svakodnevno plaćati oglase.

Osim toga, 2021. godina bit će značajna jer Google ukida third-party cookies (koji služe za praćenje aktivnosti posjetitelja i prikupljanje analitičkih podataka) te je krajnje vrijeme da se okrenete privlačenju i zadržavanju korisnika putem sadržaja, SEO-a i email marketinga.

Sad je vrijeme i da pročitate članak: Što je učinkovitije u marketingu: Oglasi ili SEO?

Svaki mjesec u Hrvatskoj osnuje se 300-ak tvrtki i 200-ak obrta. Prema podacima iz 2019. godine u Hrvatskoj je bilo ukupno 136.260 poduzetnika, od čega čak 122.403 njih spada pod mikro poduzetnike. Mnogi od njih će propasti.

Što možete napraviti ako ste mikro ili mali poduzetnik da smanjite rizik od propadanja u 2021. godini? Uložite u digitalni marketing.

Čak 70-80% ljudi traži informacije online prije nego što posjeti trgovinu ili napravi kupnju.  Mogu li vas naći na Google tražilici?

 

Velik broj malih poduzetnika nema web stranicu ili je nije ažuriralo posljednjih pet godina. Još veći broj poduzetnika ne analizira promet prema web stranici, niti znaju što im konkretno donosi dobit, ne radi nikakvu aktivnu promociju niti ulaže u content marketing. Ako i rade neku vrstu digitalnom marketinga, obično se radi o objavljivanju sadržaja na Facebooku i Instagramu, uglavnom onako usput. Umjesto da vrijeme trošite na objavljivanje na Facebook stranicama, gdje je prosječna interakcija po objavi 0,09% broja followera (fanova), fokusirajte se na online aktivnosti koje vam mogu brže i lakše donijeti rezultate.

Web stranicama malo se tko aktivno baci. Naprave je i ostave tako. Nula ažuriranja.

A upravo će 2021. godina bit će nemilosrdna prema onima koji zanemaruju stvarnost : ¾ korisnika koristi se mobitelom za pretraživanje, a preko 90% svih online iskustava počinje pretragom na tražilicama. Ne na Facebooku. Gradite business na svom webu, ne na tuđoj stranici. Naime, Facebook stranica nije vaša, samo ste je privremeno dobili na korištenje. Vlasnik je Facebook. I u bilo kojem trenutku može promijeniti uvjete “najma”, što često i radi.

Pisala sam već ranije o  ovom u članku Gdje graditi online posao: Web stranice vs. Facebook?

 

 

digitalni marketing 2021

10 savjeta za digitalni marketing  mikro i malih tvrtki, čak i ako nemaju velik budžet:

 

1. Nemate li djelatnika za digitalni marketing, angažirajte vanjskog suradnika

Treba li neku osobu za digitalni marketing, razmislite tko ili što vam treba. Isplativije je angažirati freelancera ili mikro agenciju nego zaposliti novog čovjeka u firmi jer tako dobijete stručnjaka kojeg ne morate učiti poslu, a možete ga angažirati na određeno vrijeme.

Velike agencije često nisu dobar odabir za male poduzetnike koji traže pristup 1 na 1, a freelanceri su također cjenovno prihvatljivija opcija za mnoge. Ipak, razmislite o tome da u sljedećem krugu zapošljavanja kao dio svog stalnog tima zaposlite osobu za marketing jer je dugoročno to najisplativija opcija.

Imajte na umu da je jako teško pronaći jednu osobu koja zna sve što digitalni marketing uključuje. Mnogo ljudi zna ponešto o svemu, ali vama ne trebaju ljudi s površnim općim znanjem. Nitko ne zna sve, a najgore je kad znaš o svemu pomalo.

Trebate li nekog za SEO optimizaciju web stranice (povećanje vidljivosti na google searchu), copywriting i content marketing (pisanje sadržaja sa smislom), ta sam!

Trebate li nekog za izradu izvrsnih web stranica, preporuka ide za Kioskstudio.net

Oni su izradili i ovu web stranicu.

 

2. Ažurirajte svoju web stranicu, manje fokusa na FB stranicu

Ljudi vas traže na Googleu. Recimo da vas pronađu. Ako kliknu na link koji vodi na vašu web stranicu, hoće li ih dočekati stranica iz 2013. godine na kojoj će jedva moći nešto pročitati?  Responzivan dizajn web stranice danas je obavezan, Google prvo indeksira mobilnu verziju stranice, korisnici sve više koriste mobilne uređaje za pristup sadržaju.

Dizajn stranice koji se prilagođava vrsti uređaja putem kojeg surfamo, utjecat će na korisničko iskustvo utoliko jer će sadržaj koji mu se prikaže na zaslonu biti prilagođen ekranu i samim time bit će čitljiv. Obratite pažnju na mobilno iskustvo.

Osim što Google uvodi mobile-first index gdje će prednost pri odluci koga rangirati za neki pojam dati mobilnoj stranici, brzina učitavanja stranice izrazito je bitna za korisničko iskustvo te stoga obratite pažnju na to. Kupci žele u nekoliko sekundi doći do lako čitljivog sadržaja pa se primarno fokusirajte na responzivnost, brzinu stranice i sadržaj. Kako ubrzati stranicu? za početak pokušajte smanjiti broj i veličinu fotografija, konverirajte fotografije u tzv. nex-gen formatu ili koristite Cloufdare.

OPTIMIZIRAJTE SVOJ WEB DODATNO! Kako? Naučite na online radionicama Content marketinga i SEO pisanja za web gdje prolazimo i tehnički dio optimizacije kako biste lakše razumjeli i ulogu sadržaja u cijelom SEO procesu!

3. Pišite svjež sadržaj

Korisnici ne žele čitati članke iz 2017. godine. Svježe i relevantne informacije utjecat će na bolje korisničko iskustvo, ali i na Googleov algoritam koji preferira korisnicima ponuditi najtočnije informacije u rezultatima pretrage. Na svojim radionicama polaznike učim kako stvoriti sadržaj kojeg će drugi htjeti pročitati, a Google indeksirati. Vi ste tu došli radi nekog sadržaja, tako će drugi doći i k vama.

U 2021. godini pisanje sadržaja je još važnije nego ranije, jer je Google najavio kako uklanja 3rd party cookies kojim se koriste brojne platforme za optimizaciju oglašavanja! Ova velika promjena utjecat će direktno na rezultate brojnih poslovnih subjekata, a najviše bi mogla pogoditi manje poduzetnike koji nisu na vrijeme ulagali u SEO optimizaciju i kvalitetan sadržaj koji pomaže da ih korisnici nađu mimo oglasa, putem relevantnog sadržaja na Google tražilici.

PROČITAJTE: SEO content marketing: Treba li sadržaj uvijek biti optimiziran?

4. Radite video sadržaj (titlovan)

kako titlovati videoVideo sadržaj je u uzletu i korisnici ga sve više konzumiraju. Ako ste na Instagramu, radite puno storija i umjesto da se samo čuje vaš glas, titlujte ono što pričate kako bi vas veći broj ljudi “slušao.”

Navest ću vam primjer jedne savjetnice za spavanje beba čiji su titlovani instagram storiji doveli do toga da je morala proširiti posao zbog potražnje, a konkurencija joj je velika. Ono što je ona radila za razliku od drugih jest postavljala instagram storije s titlovima kako bi mame i tate mogli konzumirati sadržaj bez bojazni da će se dijete probuditi! I ja sam radije gledala taj sadržaj nego nekih drugih savjetnica, samo zato jer nisam morala upaliti zvuk.

A mnogo je situacija gdje nam ne odgovara da pojačamo zvuk, od čekaonica kod doktora pa do autobusnih stanica.

Za titlovanje isprobajte Kapwing.

5. Otvorite Google My Business

Ne zaboravite na Google My Business, posebice ako imate fizičku trgovinu. Gotovo 50% svih pretraga na Googleu danas vezano je uz lokacije (izvor: Hubspot), dok 88% kupaca koji nešto lokalno traže na svojim pametnim telefonima nazovu ili posjete trgovinu unutar 24 sata (izvor: Nectafy).

PROČITAJTE: Što je Google My Business i kako ga otvoriti?

Google My Business profil

6.  Pazite na recenzije

Odgovaranje na javne recenzije na servisima kao što su Google My Business, Tripadvisor, Facebook itd. pokazuje da brinete o poslu. Kvalitetan odgovor na negativnu recenziju može u potpunosti promijeniti percepciju tog komentara korisnika. Nemojte samo dozvoliti da drugi vode online razgovore o vama, a da vi u njima ne sudjelujete. Nemate li dovoljno recenzija (kao ja trenutno jer sam tek otvorila GMB prije par dana, zamolite vaše bivše klijente da napišu pokoju dobru riječ o vama).

Kako biste motivirali ljude na kupnju onog što nudite, potrudite se istaknuti recenzije na vašoj web stranici. To posebice važi za stranice koje imaju webshop s nizom različitih proizvoda: neka uz svaki proizvod stoje recenzije jer one izrazito utječu na povećanje kupnje. Korisnici žele objektivne dokaze da vaša ponuda valja, a to im recenzije govore.

Pročitajte: Kako odgovoriti na negativan komentar ili recenziju?

7. Odgovarajte na pitanja korisnika

Napravite listu čestih pitanja i postavite ih na svoj web zajedno s odgovorima, odgovarajte na upite na Googleu, Facebooku ili Instagramu i pritom nikad nemojte izgubiti iz vida profesionalnost. Svaki upit je bitan!

8. Stvorite želju putem društvenih mreža

Društvene mreže su mjesta gdje se idemo zabaviti i opustiti, ne primarno kupovati. Stoga je bitno da u svom nastupu na Facebooku, Instagramu ili LinkedInu ne budete agresivni i dosadni s nizom ponuda, već da pokušate stvoriti želju i motiv da netko nešto od vas kupi.

Tvrtke mogu dosta profitirati ako se zaposlenici angažiraju na društvenim mrežama jer korisnici vole čuti informacije od ljudi, ne od tvrtke (i preko službenih stranica). Stoga razmislite o aktivaciji barem dijela zaposlenika na mrežama.

PROČITAJTE: Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?

9. Gradite bazu pretplatnika na newsletter- ROI je nevjerojatan!

Ako imate 1000 ili 10.000 ljudi kojima redovito možete poslati informaciju o novim proizvodima ili akcijama, a koji su na to dobrovoljno pristali, olakšat ćete si povrat kupaca.Naime, tipična email marketing kampanja generira 42 kune za svaku potrošenu kunu!

Da biste nekog naveli da vam ostavi svoj podatak u obliku emaila, morate mu dati jasan benefit. Često je za to dovoljan popust pri prvoj kupnji ili neki drugi oblik usluge s vaše strane.
Pretplatnike može prikupljati raznim taktikama, od toga da im šaljete putem maila svakog tjedna neke korisne informacije, da im ponudite kvalitetan sadržaj u obliku ebooka ili pdf-a, da budu članovi nekog vašeg kluba ili loyalty programa itd.

Oni su vaša stalna publika, i to publika koja vam je jasno dala pristanak da želi od vas primati informacije. Nemojte to zloupotrebljavati i slati im previše newslettera.

Naučite kako lakše nagovoriti korisnike da kliknu i pretplate se!

PROČITAJTE: 25 Call-to-Action fraza s kojima ćete potaknuti konverzije na vašem webu!

10. Angažirajte mikro influenceremikro influenceri

Veliki influenceri koji svakodnevno reklamiraju više proizvoda sve više gube na relevantnosti jer korisnici gube povjerenje da je to što oni reklamiraju doista i žive. Ljudi više vjeruju ljudima s manjim brojem followera kada nešto reklamiraju.

Micro influenceri koštaju manje, a često se potrude više nego što to tražite od njih i povezaniji su sa svojom bazom sljedbenika te imaju užu ciljanu skupinu. Prije angažmana influencera provjerite kolika im je interakcija po objavi (10% je ono što tražite).

Učinak influencera možete mjeriti na više načina, a između ostalih to su:

  • dajte im svakom poseban link i mjerite u Google Analyticsu preko kojeg linka dolaze posjetitelji i kupuju /pretplate se na newsletter/što god je vaš cilj
  • dajte im poseban kod ako imate webshop te mjerite koliko je puta neki kod iskorišten

11. Budite prisutni u grupama

Ako ste na Facebooku, družite se u grupama. Facebook stranice imaju izrazito nizak organski doseg i slabe interakcije s korisnicima ako ne platite oglas, dok objave u grupama imaju između 10 i 30% organskog dosega putem News Feeda.

Možete otvoriti svoju grupu, možete biti aktivni i korisnici u nekim drugim općim grupama i tako dobiti na vidljivosti. Primjerice, Facebook grupa Kuće za odmor i apartmani (Gorski Kotar i Lika) ima 35.000 korisnika, a vlasnici kuća svakodnevno objavljuju svoje ponude tamo gdje su njihovi korisnici koje baš to zanima, umjesto da troše na različite vrste oglašavanja.

Jedna grupa o paušalnim obrtnicima okuplja 16.000 korisnika koji svakodnevno traže savjete, primarno financijske prirode, kojima odgovara jedna vlasnica računovodstvenog servisa. To je izvrsna nenametljiva vrsta marketinga svojih usluga – pomažući drugima pokazujete što znate raditi. Kad netko zatreba računovodstveni servis, možda će angažirati upravo tvrtku čija je vlasnica jako aktivna među korisnicima.

Princip reciprociteta govori nam da kad nam netko pomogne i napravi uslugu, mi osjećamo potrebu vratiti taj “dug“. Zato ćemo se uvijek sjetiti onih koji su nam pomogli i prije njih angažirati kad nam zatrebaju njihove usluge.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?