Facebook stranica ili grupa? 7 TOP preporuka za 2024. godinu vezanih za korištenje fejsa!
Što je bolje za komuniciranje s (potencijalni) kupcima: Facebook stranica ili grupa?
Nakon čitanja ovog članka znat ćete odgovor na to pitanje.
Evo 7 toplih preporuka što raditi na Facebooku iduće godine, ako već to ne radite ove:
- Obrišite Facebook stranicu ako…
trošite previše vremena i novca na objavljivanje, a rezultata nema!
Možda niste kao prvi savjet očekivali da ću reći da obrišete Facebook stranicu, ali mnoge klijente znam pitati “Zašto i dalje imate Facebook stranicu?”
Nije valjda jer nemate web stranicu pa vam je Facebookova glavna za komuniciranje s potencijalnim korisnicima i kupcima? Odgovor je uglavnom:
– pa imamo je već godinama i sad nam je glupo ne održavati je (iako nemaju klikova ni kupnji preko nje)
– pa svi je imaju, mislili smo da ne može škoditi (održavanje troši vrijeme)
– da budemo prisutni online (a pritom nemaju web stranicu)
Prije nego li krenete dalje na čitanje, ako nemate web stranicu ili ne održavate sadržajno tako često kao FB page, pročitajte: Gdje graditi online posao: Web stranice vs. Facebook?
„I made a joke about Facebook reach. Nobody got it.“
Ova šala na engleskom jeziku o organskom (neplaćenom) dosegu Facebook objava u slobodnom prijevodu ide „Našalio sam se na račun Facebook dosega. Nitko se nije nasmijao (jer je nitko nije vidio).“
Facebook nije nikad bio za svakoga. Pogotovo ne za svaki tip tvrtke.
Facebook je super za OPG-ovce i sve male koji rade direktno s kupcima koji bi naručivali stvari “od nekog poznatog.”
Dobar je i za neke lokalne male businesse koji se uhodavaju i nemaju još web stranicu, jer mogu na brzaka napraviti barem nešto što će ljudi kad pretražuju na Googleu izletjeti.
“Ja najviše upita dobivam putem Facebook inboxa“, kaže mi jedna klijentica.
“Zato jer je tvoja jedina online prisutnost na Facebooku pa kad te ljudi guglaju, pronalaze jedino FB stranicu kao kontakt.”
I u tom slučaju je ok imati FB stranicu, da te nađu oni koji guglaju, a ti nemaš web stranicu s kontakt formom, webshopom ili nečim trećim.
Neke Facebook stranice se ne izlistavaju na Google searchu. Ako to želite, morate srediti postavke FB stranice:
- Ulogirajte se na Facebook . Kliknite na tab “Account” te odaberite “Privacy Settings.”
- Kliknite “Edit Settings” kod Apps i Webiste.
- Kliknite “Edit Settings” kod Public Search.
- Kliknite “Enable Public Search”.
Međutim, znamo li da je prosječna stopa interakcije po objavi na Facebooku je 0,06% vaših fanova lajkaša, nema smisla održavati na životu FB stranicu u smislu postavljanja objava. Trošite vrijeme na smišljanje objava, na izradu i na objavljivanje da bi vam objavu na kraju vidjelo 7 ljudi, a lajkalo 4. Jedno od tih četvero ljudi što lajkaju ste vjerojatno vi.
Facebook stranica je dobra za news portale i slične brendove koji imaju ogromnu količinu svakodnevno zanimljivog sadržaja i ogromnu bazu korisnika.
ali…
Zar mora jedna državna služba imati profil na Facebooku? Kome se druži s npr. državnim zavodom za statistiku ili agencijom za neke europske stvari?
Zašto kompanija koja je okrenuta B2B prodaji ima Facebook stranicu?
Uostalom, Facebook stranica nije vaša. Samo je web stranica vaša. Bolje je imati web stranicu.
Održavati Facebook stranicu jest poput ulaganja u iznajmljeni stan koji ima hrpu problema i u koji stalno morate ulagati vlastitu lovu, jer bez „boost posta“ nećete dobiti ni lajk postova mimo vaših najbližih prijatelja i suradnika.
Facebook je primarno društvena mreža, gdje se ljudi dolaze odmoriti.
Nije Facebook mrtav konj za trku. Samo trčite po krivoj stazi.
Ne trebate imati Facebook stranicu.
Čak i ako se bavite digitalnim marketingom ne morate imati Facebook stranicu. Ja je nemam. A bila sam jedna od prvih community manadžera u Hrvatskoj i 10 godina sam drugima vodila Facebook profile i stranice. Nije da me nema na Facebooku, ali moje aktivnosti svode se na druženje u ciljanim grupama. Jer to ima smisla.
“Ali imamo preko 20.000 fanova na stranici, zar da to samo tako odbacimo?”
Nemojte se zavesti onim „šteta baciti.“
Skuhali ste previše pa sve pojedete jer šteta baciti.
U vezi ste 10 godina, on vas je prevario, ali ostajete s njim jer šteta baciti.
Imate Facebook stranicu koja ne dovodi željeni promet, ali šteta je baciti.
Ako nešto ne ide, najmanja šteta je baciti. Veća je šteta truditi se oko nečeg što ne ide jer se ne možete fokusirati na ono što ide.
2. Otvorite Facebook grupu ili se priključite postojećoj
Ljudi se na društvene mreže dolaze družiti.
Družimo se 1 na 1 s prijateljima koje poznajemo, ali družimo se i unutar zajednica čije interese dijelimo.
Facebook grupe izvrsne su za stvaranje zajednice koju muči određeni problem.
Tamo 2017. godine, kad je Facebook izmijenio algoritam, bilo je pravo vrijeme za otvoriti Facebook grupu, pričala sam o tome. Još uvijek jest.
Grupe:
- imaju odličnu interakciju
- imaju odličan doseg tj. stopu pojavljivanja u News Feedu
- uskoro će vlasnici grupa moći i službeno monetizirati taj trud okupljanja ljudi u zajednicu.
Odaberite naziv grupe pametno
Što su naziv i tema grupa konkretniji, to bolje.
Nemojte nužno otvarati brendirane Facebook grupe, radije probajte smisliti generički /opći naziv.
Naime, ako imam problema sa štitnjačom, ne želim biti dio grupe “Poliklinika XY za probleme sa štitnjačom“, nego npr. “To nisam ja, to je moja štitnjača.”
Loše ime Facebook grupe:
- Moje zdravlje
- Kuća Paradise
- Mamina bajka
Dobro ime Facebook grupe:
- To nisam ja, to je moja štitnjača
- Paušalni obrtnici
- Kuće za odmor Lika i Gorski kotar
- Kućni majstor
Dobro ime fokusira se na konkretne stvari tj probleme.
Štitnjaču. Paušalce. Najam kuća u Lici. Popravke u kući.
Odlučite hoće li grupa biti javna ili privatna
Ako odlučite da je vaša grupa Javna (Public), to znači da svi korisnici Facebooka mogu pronaći vašu grupu i priključiti joj se. To je odlično za većinu grupa jer vam nudi vidljivost koja vam je na početku bitna!
Privatne grupe nisu loša opcija za mnoge, posebice ako se govori o nekim osjetljivim temama poput zdravlja.
Korisnici takvih grupa više vole komunicirati znajući da nije svima vidljivo sve što objave, nego samo drugim članovima grupe. Primjerice, imate li grupu za postantalno vježbanje ili žensko zdravlje, vjerojatno je bolja opcija imati zatvorenu privatnu grupu kako bi se žene osjećale ugodnije postavljati pitanja, ali i fotografije.
Imajte na umu da javnu grupu možete naknadno pretvoriti u privatnu, ali ne i obrnuto!
Ako vam se ne da otvarati i voditi svoju grupu, priključite se postojećim Facebook grupama!
Ne trebate možda otvarati svoju grupu.
Postoje li grupe koje već okupljaju vašu ciljanu skupinu, priključite se toj grupi.
3. Postavljajte konkretna pitanja i dajte konkretne odgovore
U Facebook grupama uvijek budite aktivni i korisni.
Suzdržite se od direktnog reklamiranja svoje tvrtke, već kroz korisne komentare na tuđe probleme pokažite svoje znanje.
Kada izgradite kredibilitet, link koji ćete postaviti na neku vašu web stranicu neće se činiti kao besramna reklama jer ste postali „osoba koja pomaže“.
Fokusirajte se na dugoročne rezultate.
Dugoročno ponekad znači i godina-dvije.
Ali dugoročno biti koristan samo znači da ćete stvoriti zajednicu vjernih korisnika i da će za vas raditi word-of-mouth.
Kad se nalazimo u nekoj grupi koja je jako korisna, rado pozovemo i naše prijatelje da se priključe ako su oni u istoj ciljanoj skupini.
A kad nam zatreba konkretna pomoć, sjetit ćemo se grupe i osobe koja je tamo najkorisnija, koja je pokazala svoje znanje u xy situacija. Možda ćemo joj se obratiti privatno i zatražiti od nje ponudu. Jer želimo raditi s osobom koja je pokazala da zna sve.
4. Budite aktivni kad su i korisnici aktivni
Nema preporuke kada objavljivati generalno za sve, no postoje određena vremena koja su bolja za objavljivanje od drugih.
Kao i na Instagramu, jutra i popodnevna tijekom radnih dana su optimalna za objavljivanje jer generiraju najveću stopu interakcije.
Pokušajte objaviti nešto vrlo rano ujutro ili pak nakon večernjeg Dnevnika kada su svi na kauču za mobitelom i vidite kako reagira vaša publika.
Vikendom navečer možete također imati visoku stopu interakcije, kao i svaki put kad vani pada kiša.
Ipak, najbolje vrijeme objave varira od brenda do brenda. Kada su vaši korisnici aktivniji možete vidjeti u analitici svoje Facebook stranice- Facebook Page Insights ili grupe!
Iskoristite Insights kako biste osim popularnih dana i sati vidjeli i tko su vaši TOP komentatorima i koje vrste objavama su imale najvišu stopu interakcije. Npr. Top contributors mogu biti izvrsni budući administatori vaše stranice jednom kad zatrebate pomoć u vođenju grupe.
5. Poslužite se interaktivnim vrstama sadržaja
Interakcija je uvijek bitna, a optimalno je da u grupi potaknete aktivnosti drugih članova.
Eksperimentirajte s različitim vrstama objava.
Umjesto da postavite neko pitanje, možete:
- postaviti anketu
- postaviti GIF
- postaviti video
- napraviti Facebook live
6. Koristite Units, Files i hashtagove za grupiranje objava
U grupi se mnogo korisnih objava može izgubiti.
Kako biste iskoristili potencijal starijih objava, ali i pomogli drugima, grupirajte objave kroz:
-Units (Jedinice)
Da biste mogli objave grupirati u Units, vrstu grupe trebate prvo izmijeniti u „Social Learning“, a to radite u postavkama pod „Group Type.“
Kada napravite prvu jedinicu (Unit), možete naknadno ponovo izmijenite vrstu grupe.
– Imate li neke dokumente koje biste rado istaknuli da budu dugoročno svima dostupni, postavite ih pod Files
– hashtagovi
Svaku objavu označite zasebnim hashtagovima tako da klik na određeni hashtag izbaci samo objave vezane za određenu temu unutar grupe.
7. Spojite Facebook stranicu s WhatsAppom
Ako ne želite odustati od Facebook stranice, dodajte gumb WhatsApp na svoju stranicu Page tako da vam korisnici mogu poslati poruku putem WhatsAppa, ali i da možete na WhatsApp poslati ljude s oglasa koje ste postavili na Facebooku.
Odaberite neku bolju društvenu mrežu za voditi posao
Prije nego odlučite hoćete li u 2022. godini i dalje voditi Facebook stranicu ili grupu, postavite si dva ključna pitanja:
- Kome se obraćamo?
- Možemo li biti korisni? Možemo li stvoriti korisnu zajednicu na društvenoj mreži?
Kome se obraćamo?
Prvo je bitno skužiti gdje se nalaze naši korisnici. Jedina rastuća populacija na Facebooku su starije osobe. Mladih baš i nema.
Evo kako odrediti koju mrežu koristiti i kako, ovisno kome se obraćate:
Djeca /tinejdžeri: TikTok profil i influenceri
Studenti: TikTok profil, Instagram, YouTube
Zaposleni: LinkedIn (profili, ne stranice!), Facebook grupe
Kuhanje: YouTube, Facebook grupe
Majstori: YouTube, Facebook grupe
Turizam: Facebook grupe, Instagram
Tech: YouTube, Reddit, LinkedIn
Ljepota: Pinterest, Instagram, YouTube
Zdravlje: Facebook grupe, YouTube
Kako stvoriti zajednicu? Budite korisni!
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024