
U content marketingu postoji jedan termin kojim se označava besplatan sadržaj kojem možete pristupiti u zamjenu za email adresu – to je tzv. Gated content ili zaključan sadržaj.
Iako gated content može itekako biti generator prihoda jer ćete dobiti na stotine email adresa zainteresiranih korisnika, postoje dobri razlozi zašto je davati sadržaj posve otvoreno dobra stvar. Sami odlučite koja taktika je za vas.
U ovom članku doznajte:
- zaključan vs. otključan sadržaj – što su i čemu služe
- koje su vrste un/gated contenta
- je li zaključan sadržaj dobar za SEO
Gated vs. Ungated content – Zaključan vs. otključan sadržaj
Kada biste svoj sadržaj trebali ponuditi svima besplatno, a kada biste sadržaj trebali zaključati pa da ga netko otključa ili mailom ili novcem? U maniri prave SEO osobe, reći ću vam „Ovisi.“
Ovisi o tome kakav vam je sadržaj. Jer nije sve ni stručno, ni originalno, ni dovoljno dugačko da biste nekog tlačili da vam ostavlja email. Uostalom, nije ni svaki sadržaj dobar za svakog u svakom trenutku, jer razlika je velika traži li korisnik nešto kao informaciju, istražuje li opcije ili je spreman za kupnju.
Ovisi o tome što je vaš cilj i kako monetizirate napisani sadržaj. Nije isto imali li email marketing koji prati kupca koji vam ostavi email u zamjenu za neki besplatan ebook na određenu temu ili pak povezati taj sadržaj s nekim akcijskim gubom na stranici koji vode do vaše usluge.
Ovisi naposljetku i o tome tko ste vi. Brend imena imaju svoju težinu i korisnici će prije njima dati email/novac u zamjenu za sadržaj nego nekim no-name osobama. Ponekad ćete više zaraditi da sve otključate, a kako biste malo po malo postali autoritet za neku temu. E onda razmišljajte o zaključavanju.
Zaključan sadržaj je dobra strategija za dobivanje leadova. Vi nekom date neki sadržaja u zamjenu korisnika možete kontaktirati kasnije i ponuditi mu svoj proizvod ili uslugu.
Zaključan sadržaj obično se otključava email adresom te je besplatan za sve. Ne treba ga miješati s plaćenim sadržajem putem kojeg korisnike tražite financijsku naknadu, odnosno putem kojeg vi možete pasivno zarađivati od direktnog plaćanja.
Primjeri zaključanog sadržaja:
- Ebook
- Video
- Prva lekcija
- Prvi trening
- Webinari
- Izvješća
- Studije slučaja
- Rezultati kviza
- Predlošci
Nezaključan sadržaj je besplatan za sve posjetitelje vaše web stranice i namjera mu je prvenstveno izgradnja vidljivosti te povjerenja.
Primjeri zaključanog sadržaja:
- Blogovi
- Recepti
- Video sadržaj
- Objave na društvenim mrežama
- Infografike
- Podcasti
- Tutorijali
Nezaključan sadržaj služi primarno za povećanje svijesti o brendu (izgradnji tzv. breand awarenessa) te povećanje prometa prema web stranici. Dok news portali objavljuju vijesti i zarađuju od zakupa oglasa, poduzetnici mogu na svojim web stranicama objavljivati koristan sadržaj koji će povećati organski promet s Googlea i tako biti vidljivi korisnicima u trenutku njihove potrebe.
Pokušat ću vam pomoći da sami zaključite koji sadržaj dati besplatno posjetiteljima, a koji zaključati.
Otključajte sadržaj:
- Ako ste novi na tržištu
Kako da vas ljudi najbrže upoznaju? Možete se oglašavati i to je dobra taktika za postizanje inicijalne vidljivosti kod potencijalnih korisnika. No odmah nakon toga trebate misliti na vrijednost koju dajete korisnicima. Dovedete li ljude na web stranicu putem oglasa, hoće li oni odmah razumjeti što prodajete, hoće li odmah poželjeti kupiti uslugu od vas? Znaju li uopće što to vi nudite tržištu?
Na primjer, kada sam startala sa svojim biznisom, potražnja za SEO agencijama bila je jako niska. Da sam prodavala SEO usluge, ostala bih vjerojatno brzo razočarana vjerujući kako moje usluge ne treba baš nitko. Ljudi ne znaju za SEO (ili tada nisu znali), ali znaju što ih muči. Detektirala sam što ih to muči a da moje usluge mogu pomoći te sam kroz cijeli niz blogova malo po malo objašnjavala kako im SEO sadržaj može riješiti njihove poslovne probleme.
Kada ste novi na tržištu, a posebice ako ste u jednoj uskoj niši poput mene, trebate putem sadržaja objasniti čemu vi (tj vaš biznis) služite.
- Ako vam zaključan sadržaj ne donosi očekivane rezultate
Ponekad ljudi prebrzo zaključaju neki sadržaj „kako ga drugi ne bi ukrali“, a ti drugi su konkurencija. No zapravo sebe zaključavaju od potencijalnih korisnika.
Ljudi vam neće uvijek rado dati svoj email ili napraviti par klikova/koraka više da doznaju informacije koje traže, već će jednostavno kad nalete na zaključan sadržaj ugasiti tu stranicu i potražiti nekog drugog.
Ako vam puno ljudi dolazi na stranicu, ali nemate leadove, vrijeme je da otključate sadržaj.
Zaključajte sadržaj:
- Ako imate postavljenu strategiju koja slijedi nakon davanja sadržaja
Zaključan sadržaj koje nudite pogrešnoj publici nikad neće rezultirati ostvarenim ciljevima, a posebice neće rezultirati ako ste nekom upitali za email i nakon toga ne znate što biste s njim.
Što slijedi nakon što od nekog dobijete email/telefonski kontakt? Šaljete li mu poruke u sklopu email marketing strategije ili možda telefonski kontaktirate osobu? Kada to radite- odmah, dan ili dva nakon što dobijete email adresu ili pak za mjesec dana?
Ne zaključavajte sadržaj reda radi, točno odredite putovanju od sadržaja do kontaktiranja kako biste izvukli maksimum za sebe.
- Ako možete ponuditi uistinu jedinstven sadržaj na tržištu
Ne želimo davati svoj email u zamjenu za sadržaj kojeg smo mogli besplatno dobiti na drugom mjestu, odnosno za sadržaj koji nije koristan po nas. Prije nego li zaključate neki sadržaj, postavite si pitanje „Je li ovaj sadržaj stvarno nešto vrijedno?“
Nema smisla da nekog navučete da vam da svoj mail ako je on izgubio povjerenje u vas čim je dobio sadržaj jer mu pošaljete prekopirani, promotivni ili beskoristan sadržaj.
Dobar primjer kako raditi zaključan sadržaj jest Hubspot, CRM platforma putem koje možete brže razviti sovj online biznis. Oni na svojim stranicama nude različite vrste besplatnog sadržaja, a među njima jest i ovo izvješće o stanju digitalnog marketinga u 2023. godini koji možete dobiti mailom. Velik mamac ovdje jest da se radi o poznatom brendu u niši content marketinga i sam opis izvještaja gdje korisnik dobije potvrdu kvalitete:
“
”Klik na download nakon toga je tzv. no-brainer.
PROČITAJTE JOŠ:
Content marketing primjeri – 7 vrsti sadržaja za web stranicu koji nisu blog, a korisnici ih vole
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025