Što je Google Bard AI?

Što je Bard: Sve što do sada znamo o Googleovom AI chatbotu

U ponedjeljak 6. veljače Google je predstavio vlastiti chatbot pod nazivom Bard. To je direktan odgovor na ChatGPT kojeg već možete testirati na konkurentskoj tražilici Bing, a koji je samo dan kasnije objavio novu verziju Binga osnaženu AI tehnologijom.

U ovom tekstu doznajte ukratko sve što znamo do sada o Googleovom chatbotu pod nazivom Bard kojeg većina nas još uvijek nije u mogućnosti isprobati.

  • Što je Google Bard AI?
  • Google Bard AI vs. ChatGPT
  • Što je LaMDA?
  • Kako koristiti Google Bard AI chatbot?
  • Google Bard AI primjeri
  • Može li se vjerovati AI-u

 

Što je Google Bard AI?

Bard je Googleov chatbot temeljen na umjetnoj inteligenciji. Zovu ga “ubojicom ChatGPT-a”.

Poput ChatGPT-a, korisnici će moći koristiti Googleov chatbot za pristupanje informacijama kroz interaktivni razgovor. Bard koji koristi algoritam za dubinsko učenje LLM (jezični model) koji se zove LaMDA  (Language Model for Dialogue Application or LaMDA). Programiran je da pronađe “najsvježije” odgovore na pitanja i da uči od svake interakcije s ljudima.

Googleov šef Sundar Pichai predstavio je Bard AI chatbot u ponedjeljak 6. veljače 2023. godine.

 

Razlika u AI chatbotovima: Google Bard AI vs ChatGPT

Iako je ChatGPT bio prvi, Bard AI chatbot unosi revoluciju u procesu prikupljanja i obrade podataka te će sigurno donijeti promjenu u načinu na koji koristimo tražilice, i to iz dva razloga:

  • Googleova drži veliku većinu tržišta pretraga
  • Googleov chatbot nudi informacije u stvarnom vremenu

Glavna razlika između ChatGPT  tvrtke OpenAI i Bard AI chatbota tvrtke Google jest što Googlev AI chatbot ima pristup događanjima u stvarnom vremenu i može pružiti svježe informacije. ChatGPT nema informacije o događanjima nastalim nakon 2021. godine.

Druga razlika za sada je da je ChatGPT već dostupan putem Binga (trenutno je moguće prijaviti se na listu čekanja), dok Bard nije moguće isprobati van kruga odabranih testera.

Bing- primjer korištenja ChatGPT-a

 

Sve poznate razlike između Barda i ChatGPT-a:  

  • Googleov Bard AI može odgovarati na pitanje u realnom vremenu
  • Da biste dobili uobičajene rezultate pretraga na Google kada koristite Bard, trebate napraviti manju izmjenu. Kod ChatGPT kao rezultat možete dobiti samo tekst (bez linkova i slika)
  • Bard koristi jezični model Lambda, ChatGPT koristi GPT.
  • ChatGPT ima vlastiti detektor plagijata AI Text Classifier. Bard još nema takvo što.
  • Bard AI je za sada besplatan za korištenje, dok je Open AI pustio plaćenu verziju ChatGPT-a koji korisnike košta 43 USD mjesečno.

 

Detektor plagijata by ChatGPT

 

Što je LaMDA?

LaMDA je jezični model (LLM) kojeg Google koristi za svoj chatbot Bard.

LaMDA je model koji ima puno veću informacijsku širinu od GPT-a kojeg koristi ChatGPT tvrtke OpenIA. Osim toga ovaj LLM koristi manje računalne snage što ga čini skalabilnijim modelom.

Inovativnost ovog  jezičnog modela jest u tome što pretpostavlja koja riječ slijedi iza već postojećih te tako potiče razgovor na opušteniji način.

Kako koristiti Googlev AI chatbot?

 

Google Bard predstavljanje

 

Googleov CEO Sundar Pichai otkrio je u svojoj najavi kako je Bard trenutno dostupan samo „pouzdanim testerima“ . Dva dana kasnije, na Googleovom predstavljanju uživo u Parizu, otkriveno je da će Bard kroz mjesec dana biti dostupan široj javnosti.

Ako trenutno  nemate pristup Bardu, niste odabrani kao tester ovog chatbota, nemate se gdje prijaviti da to postanete već ćete morati pričekati dan kad će ga Googlev pustiti na testiranje za sve.

Bard AI chatbot funkcionira vrlo jednostavno: otvorite Googleovu aplikaciju na mobitelu i kliknete ikonu za chatbot. Unesete naredbu, kliknete „Enter“ i kroz nekoliko sekundi dobijete odgovor.

Možete razgovarati s chatbotom te na taj način doći do još preciznijih informacija, a umjetna inteligencija će tako učiti kako postati još bolja u pružanju kvalitetnih rezultata.

 

Google Bard AI primjeri i primjena

 

Googleov AI chatbot ima mnogo primjena koje će vam olakšati put do informacija:

  • Odgovor na pitanje: Imate li neko pitanje, možete ga postaviti chatbotu koji će vam ponuditi jednostavan i smislen odgovor. Ovo će biti posebno korisno za objašnjavanje kompleksnih stvari, ali i za dobivanje ideja.
  • Pronalazak vijesti: Putem Barda moći ćete doznati najsvježije vijesti, upitati ga za vremensku prognozu ili pak rezultat nekog sportskog događaja. To trenutno nije moguće s ChtGPT-em.
  • Automatiziranje zadataka: Koristeći chatbot, moći ćete rezervirati mjesto u restoranu ili kupiti aviokartu. Ne samo da će AI pronaći let, već će moći odraditi i kupnju.
  • Osobni AI asistent: Googleov chatbot može vam pomoći kod organizacije vremena i podsjetiti vas na zakazane sastanke.

 

Ovo je primjer uporabe Barda koje je Google predstavio:

Na pitanje postavljenom na engleskom „što je lakše naučiti, klavir ili gitaru, i koliko moram vježbati“ AI bot dao je vrlo dugačak odgovor prije nego li je korisnika preusmjerio na odgovarajuće rezultate pretrage na svojoj tražilici. Slično je i s drugim pretragama u kojima prvo AI daje odgovor, ali korisnik odmah ima pristup klasičnim Googleovim rezultatima.

 

Google Bard primjer

Foto: Google

 

 

Može li se vjerovati AI-u? Bard je već pogriješio

Na Googleovom događanju u Parizu prikazan je promotivni video u kojem su pokazali sposobnosti svog chatbota. I tu se malo zakompliciralo…

Naime, Bard je na pitanje o svemirskom teleskopu James Webb Space Telescope odgovorio pogrešno! To je bilo vidljivo i na najavnom GIF-u dva dana ranije, no korisnici su grešku otkrili netom prije pariškog eventa.

 

Google Bard greška

 

Kao i ljudi, i umjetna inteligencija griješi.

Bard AI je odgovorio kako je teleskopova prva fotografija bila slika ekstrasolarne planete, no to je bila prva fotografija ikad jedne egzoplanete, snimljena 2004. godine.

Upravo je ovo jedna od stvari zbog kojih korisnici nisu uvjereni kako se umjetnoj inteligenciji može u potpunosti vjerovati kod pružanja informacija.

Zanimljivo je promatrati ovu utrku Googlea i Microsofta, ali i gledati kako će sve ovo utjecati na rezultate pretrage i u konačnici na SEO optimizaciju i oglašavanje.

SEO se mijenja. Ali ne nestaje. Baš kao i Google oglasi. Google i dalje treba novce od oglašavanja.
Oglasi na tražilici ostvaruju im 71% ukupnog prihoda od svih oglasa. Sumnjam da će se odreći toga.:-)

Ljudi pak i dalje trebaju provjerene izvore informacija i dublje znanje, usluge, servise, proizvode…. a trebaju i fotografije i video sadržaj. Dio ljudi neće imati potrebu za klikovima, no svi koji traže nešto više od brze informacije, kliknut će na neki Googleov rezultat na SERP-u.

Bard je SEO-ubojica samo za brze i kratke informacije. Utjecat će sigurno na povećanje broja zero-clik pretraga, ali uopće ne sumnjam da oglasi i kvalitetni content rezultati ostaju tu gdje jesu.

 

PROČITAJTE JOŠ:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci