na Google stiže AI način rada

Google predstavio AI Mode, U Hrvatsku stigao Google AI Overviews

Kad je Google prije nekoliko dana predstavio AI Mode, znala sam da se događa nešto veliko (i stresno:D). I Google Overviews. launchan prije točno godinu dana, je napravio kaos na tržištu pretrage, drastično smanjujući promet prema web stranicama. Sredinom ovog svibnja AI Overviews stigao je i u Hrvatsku. Sada vam za puno pretraga Google prvo ponudi AI okvir, kao niže na vizualu.

 

Google ai overviews stigao u hrvatsku

I dok se tek navikavamo na nove uvjete, Google je dodao još malo neizvjesnosti – AI Mode ili AI način rada. Predstavio ga je ovog tjedna, dostupan je na tržištu SAD-a, ali ne još i u Hrvatskoj.

Kao SEO stručnjakinja pratim kako se mijenjaju trendovi u pretraživanju, posebno zadnje dvije godine otkad je umjetna inteligencija zavladala onlineom. Ali ovo je nešto potpuno drugačije i iskreno… pomalo zastrašujuće.

 

Što je Googleov AI Mode?

Google AI Mode je nova opcija pretraživanja koja koristi umjetnu inteligenciju kako bi korisnicima pružila razgovorni, personalizirani i automatizirani način traženja informacija.

 

Što sve može i radi AI Mode:

Razgovorni upiti: Umjesto klasičnih ključnih riječi, možete postavljati prirodna pitanja , npr. “Gdje jesti u Zagrebu ako volim talijansku hranu, a trebam i parking?”
Automatsko obavljanje zadataka: AI Mode moći će pretraživati webove za vas i filtrirati rezultate. Tako ćete ga vjerojatno koristiti da nađete jeftine aviokarte, ulaznice za neki koncert, gdje ćete spavati na nekoj destinaciji itd.
• Personalizacija: Ako mu dopustite, AI Mode će koristiti podatke iz vaših Google servisa (Gmaila, mapa, kalendara…) da bi odgovori bili super prilagođeni baš za vas. Tako će vam nuditi aktivnosti ovisno o tome gdje se nalazite, ali i što ste ranije radili ili pretraživali. Jer Google vas zna bolje od prijatelja.

 

Kako radi AI mode?

Zaboravite klasične ključne riječi i popise linkova. AI Mode korisnicima omogućuje da pričaju direktno s Googleom, kao da pričaju sa stvarnom, ali puno puno informiranijom osobom. To je onaj “zovi čovika” način rada.
Moći ćete postavljati pitanja u nizu (da, do 10 pitanja zaredom), dobiti prijedloge, tražiti ulaznice, planirati putovanja, uspoređivati proizvode itd. I sve to bez da kliknete na iti jedan link prema nekom webu

Primjer je dala Liz Reid, glavna osoba u Googleu za search.

Ako u AI modeu ukucate “Nađi mi dvije povoljne karte za subotnju utakmicu u donjem dijelu stadiona”, AI će na brzinu pročačkati sve izvore koje može naći, usporediti cijene i ponuditi vam najbolje opcije bez da vi kao korisnik morate otvoriti ijedan link.

Google AI mode -svibnja 2025

 

Uz  Google AI Overviews i novi  AI mode znači da ćemo neminovno imati sve manje prometa prema web stranicama. Ako korisnik dobije odgovor odmah unutar Googlea, zašto bi kliknuo dalje?

A tu  je i personalizacija. Ako ja kao korisnica iz Zagreba pretražujem “Gdje otići na vikend izlet prijateljicama da se zabavimo i najedemo, možda plešemo, ali ne volimo više disko klubove”, AI će povezati sve moje podatke iz Gmaila, iz kalendara i prethodnih rezervacija te mi ponuditi prijedloge baš za nju. To je genijalno za mene kao korisnika, ali i jako problematično za tradicionalni SEO.

 Zaključak: što AI mode znači za budućnosti pretraživanja?

AI Mode još drastičnije mijenja način na koji će ljudi tražiti informacije. Umjesto da idu na deset webova, ostajat će na Googleu. To znači manji broj klikova prema vanjskim stranicama, što je prilična drama za SEO, marketing i vlasnike webova.
SEO se treba prestati gledatisamo kroz sadržaj za rangiranje. AI Mode nas tjera da ponovno razmislimo kome pišemo, zašto i gdje.

Za mene, ovo nije kraj SEO-a, ali definitivno je kraj SEO-a kakvog smo poznavali. Vrijeme je da se prilagodimo. Dobra je stvar što Google sve ovo uvodi 6-12 mjeseci prije nego li kod nas pa se stignemo pripremiti!

 

Novo normalno: Promet prema web stranicama pada i padat će. I što sad?

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci