Ime domene za SEO

Je li ime domene bitno za SEO ranking na Googleu?

Ime domene kao ranking faktora spominje se već desetljećima. I dok je prije svojevrstan must bio imati domenu sa specifičnim ključnim riječima, kakva je situacija danas? Bolja, ali…

Prije nekoliko dan ukucala sam u Google tražilicu „podizni stol“ te sam ispod gomile oglasa ugledala prvi organski rezultat. Bila je to web stranica koja je u sebi sadržavala baš te ključne riječi.

Imene domene kao ranking faktor

 

Unatoč tome što je ta domena niskog autoriteta (Semrushov i MOZ-ov authority score domene 5), prestigli su među rezultatima pretrage čak i moćnu IKEA-u.

IKEA je jedna od onih moćnih i jakih domena, s autoritetom od preko 80, i za očekivati je da će se jače rangirati od slabije domene, kao i niz drugih web stranica koje nude iste proizvode.

 

Snaga domene- primjer IKEA.com

Odmah sam se sjetila ranih dana interneta kad je većina web stranica izgleda „prozirno“, odnosno sadržavale su one ključne riječi za koje su se htjeli pozicionirati. To se zvalo EMD.

EMD ili exact match domain značio je da je postojao gro stranica s vrlo specifičnim imenima koje su prodavale vrlo specifične proizvode. Tako biste za kupnju vjenčanica dobili rezultat  „vjencanice.com“, a za kupnju pelena za pse “pelezapse.hr”.

Kako se internet razvijao, razvijali su se i prevaranti, ali i velik broj jako loših stranica. Pa je Google odlučio uvesti malo reda. Algoritam je (navodno) prestao davati prednosti domenama s identičnim ključnim riječima kao vaš upit na tražilici.

Zašto sa stavila ovo „navodno“ u gornju rečenicu? Jer je ime domene i dalje važno, iako ne mora biti presudno.

Još prije 11 godine je Matt Cutts, svim SEO stručnjacima poznato ime, rekao kako je EMD jako bitan  za algoritam, odnosno kako algoritam voli ključne riječi, no dodao je i ovo: „Razmišljali smo kako malo poboljšati rezultate i na neki način smanjiti taj utjecaj na algoritam te sada on ne radi razliku oko rangiranja ako jedna domena ima ciljane ključne riječi, a druge ne“.

Godinu dana kasnije je, tvitao je o tome kako će se niskokvalitetne stranice s identičnim ključnim riječima rangirati niže među rezultatima pretrage, a 2020. godine je Googleov analitičar John Muller otkrio da imena domena više ne igraju ulogu u rangiranju. No to baš i nije istina…

 

Matt Cutts.Google

I zaista, u većini slučajeva se čini da je tako, ali zašto je onda prvi organski rezultat za riječ „vjenčanice“ web koji ima tu ključnu riječ, a domena je slabija od konkurencije?

Kao i ranije spomenut slučaj s podiznim stolovima, i domena koja se rangirala ispred svih drugih za riječ vjenčanice zaista prodaje to što nudi i legitiman je biznis. Dakle, definitivno nije ni spam ni prevara. Ali nisu to ni konkurenti s puno snažnijim domenama SEO-om.

Što nas opet vraća na početno pitanje: je li ključna riječ u domeni možda ipak bitna?

Obzirom da se sad već SEO-om bavim dugi niz godina, primijetila sam da je za rangiranje itekako bitno da određeni URL ima ciljane ključne riječi, iako ne nužno i u samom imenu domene.

Više mislim na imedomene.com/bitne-ključne-riječi

 

EMD domena primjer

Ono na što valja obratiti pažnju jest da će EMD domene nerijetko vrlo dobro rangirati za upit koji točno odgovara pretrazi korisnika, no to neće utjecati na ranking za druge ključne riječi.

Ono što je ipak najbitnije jest da web stranice odgovaraju namjeri pretrage te da im title tag, metaopis i sadržaj na landing stranicama odgovaraju ono što korisnik želi naći. Svakako treba poraditi na samom naslovu jer će CTR (klikanost na naslov) signalizirati Googleu je li to ono što je korisnik tražio.

Ponekad će kod rankinga zaista presuditi “exact match”, no u većini slučajeva rangiraju se stranice s dobrim title tagu naslovom, metaopisom i sadržajem koji je koristan i zadržava korisnika na web stranici te se valja fokusirati primarno na to, ne na ime domene.

Namjera korisnika prilikom pretraživanja je itekako bitna i Google ju razumije te nama korisnicima servira one rezultate za koje smatra da će nam najbolje odgovarati.

Trebate li ipak „za svaki slučaj“ koristiti ključne riječi u imenu domene?

Odgovor je „Ne“.

Ponekad EMD domene izgledaju „jeftino“ i kao spam, posebno naprednijim korisnicima koji su se nagledali scam stranica u prošlosti.

No ako imate biznis koji se bavi upravo time što se traži, ne trebate se bojati staviti ključnu riječ u naziv domene. Novim korisnicima to može olakšati da razumiju na prvi pogled o čemu je vaša stranica.

Zaključak: koristite ključne riječi u imenu domene samo ako se zaista tim bavite, ali ne pouzdajte se samo u domenu, već poradite na ukupnom SEO-u: i tehničkom i sadržajnom.

 

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI I OVO:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci