
Digitalni marketing nikad nije samo jedno. Niti je sve samo SEO, niti oglasi, niti social media, niti email marketing, niti influencer marketing. Sve je to jedna velika kaša, a za različite klijente i različite ciljeve treba sastojke te kaše prilagođavati.
Influencer marketing, ma koliko postao „umjetan“ i mnogima išao na živce, neće prestati postojati. Jer počiva na ljudima i njihovim mišljenjima. Ljudi kada nešto pretražuju na Googleu najčešće iz naziv proizvoda ili usluga dodaju riječi kao što su „iskustva“ , „forum“ ili „reviews“ – jer ih zanima što drugi ljudi imaju za reći.
Toliko se pretraga odnosi na tuđa iskustva da je Google nedavno najavio uvođenje Google Perspektiva, odnosno plasiranja sadržaja među rezultate pretrage koja o nekoj stvari govori iz više različitih kuteva.
Tako je Google i sam uveo influencer marketing na SERP (stranice s rezultatima pretraga).
Za sada su Perspektive dostupne samo na US tržište, no pitanje je trenutka kad će i naše tržište dobiti tu opciju – da korisnici odmah dobiju više različitih mišljenja o tome što nudite, bilo kroz tuđe blogove, TikTok ili YouTube videa, recenzije na nekim platformama itd.
Evo na kojih 6 načina bi influencer marketing mogao utjecati na SEO:
- Google Perspective:
Kada ljudi nešto pretražuju, Google će im uz klasične rezultate pretraga ponuditi i dodatan sadržaj kroz tzv. Perspectives: bilo da se radi o blogovima, videima ili nekom trećem sadržaju kojeg stvaraju drugi korisnici o vašim proizvodima ili uslugama bit će tako dodatni sadržaj koji bi mogao uvjeriti korisnika da kupi baš od vas.
- Backlinkovi:
Influenceri koji imaju vlastite web stranice i snažnu posjećenost mogu linkati prema vašoj web stranici i tako Google dali dodatni signal „preporuke.“ Primjerice, ako prema vama linkaju influencerski blogovi ili portali s recenzijama kao što je čitani zenskirecenziraj.com, domacica.com.hr ili najdoktor.com , to vam može dati „snagu“ web stranici i pomoći da se rangira na višim pozicijama.
Google je relativno nedavno uveo u svoj algoritam provjere stručnosti nekog sadržaja još jedno „E“, a taj „E“ stoji za „Experience“, odnosno iskustvo. Googleu je bitno tko o nečem piše ili priča, pa je tako još prije dosta godina uveo E-A-T faktor koji daje prednost stručnom i provjerenom sadržaju, što je posebice bitno za financijski, zdravstveni i pravni sektor.
Na stranicama obavezno napišite biografije autora i priložite dokaze njihove stručnosti da pričaju o nekoj temi, a svakako uključite i sadržaje korisnika/pacijenata koji će kroz recenzije dati dodatnu težinu stručnosti, odnosno dat će drugim korisnima onaj „E-xperience“. Upravo bi iskustva drugih mogli „podignuti“ sadržaj vaše stranice među Google rezultatima.
- (Kratka) videa:
Video sadržaj jako dobro rangira na Googleu već niz godina, a osim YouTubea sada možete pronaći i TikTok videa. Ljudi žele slušati svoje influencere i na TikToku i na YouTubeu, a Google želi i dalje ostati početna točka za korisne pretrage. Angažirajte influencere da rade video sadržaj s recenzijama vaših proizvoda i usluga, posebice da se fokusiraju na „how to“ videa.
- Prikaz broj followera na social media kanalima
Google je počeo s testiranjem prikazivanja broja followera s Linkedina, Instagrama, YouTubea ili TikToka na rezultatima pretraga. Očito Google želi vidjeti kako korisnici reagiraju na takve vrste podataka na SERP-u te izmjeriti njihov učinak na klikanost (CTR). U Svakom slučaju, velik broj followera mogao bi signalizirati korisnicima da ste neka važna osoba. S obzirom da bi ovo moglo dodatno pogurati trend kupovanja lažnih followera, nadam se da ovaj prikaz neće opstati.
Kako to izgleda pogledajte na primjeru kojeg je podijelio Fery Kaszoni.
Ako se pokaže da to utječe na CTR, možda će ova opcija biti u budućnosti dio SERP-a.
- Autorstvo:
Google se stalno mijenja i sve više gura tzv. Knowledge Grafove. Npr. kad ukucate nečije ime, Google vam može izbaciti poseban dio s kratkom biografijom te osobe. To znači da je Googleu to ime poznato. Ako Google zna koje ste knjige napisali i za što ste stručni, postoji mogućnost da će vaš sadržaj gurati na više pozicije. Ako vi sami niste prepoznati, uključite biografiju u sadržaj vaših stranica.
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025