“Dobrodošli u novu eru marketinga i usluga u kojoj vaš brend definiraju oni koji ga koriste“, rekao je Brian Solis, analitičar i futurist. Na onlineu to su recenzije. No kako dobiti recenzije? Čitajte dalje.
Kad nešto prodajete, ljudi će tražiti neki vanjski dokaz kvalitete prije nego li kupe od vas. Bez obzira radi li se o proizvodu ili usluzi, volimo prije kupnje znati barem okvirno je li to nešto zadovoljavajuće. Znate kako je najlakše dobiti recenzije od korisnika? Tako da pitate za njih!
Mnogi se brendovi muče s manjkom recenzija i ne znaju kako do njih doći. Posebno ako su novi na tržištu. Jer znaju da recenzije potiču kupnju.
Mi kao korisnici ne vjerujemo brendovima i onom što oni pišu o proizvodima jer svatko svog konja hvali. zato odlazimo na Tripadvisor, čitamo recenzije na Booking.comu, Airbnbu, Amazonu, Facebook stranica, Googleu pa čak i pitamo za mišljenje svoje prijatelje, ali i ljude u grupama kao što su Ženski recenziraj ili pak specijaliziranim grupama gdje se okupljaju ljudi koji su istih interesa kao vi. Gdje će vam netko reći nešto bolje o dječjim kolicima nego 10.000 mama i tata u nekoj roditeljskoj grupi? Eventualno na web stranici točno ispod proizvoda. Volimo čitati recenzije kupaca. Zašto?
Zbog tzv. social proofa: Recenzije su oznake kredibiliteta vašeg brenda!
Mi kao kupci ne vjerujemo nečem što nitko nije vidio ili isprobao. Zato ćete vidjeti mnogo upita na Google tražilici koji uz neki proizvod ili usluga stoji „reviews“ ili „iskustva“. Želimo vidjeti iz nekog objektivnog izvora jeste li tako dobri kao što se predstavljate.
Recenzije pomažu u reputaciji brenda kroz izvor kojem najviše vjerujemo – kupce
Ne čudi da ih mnogi webshopovi ističu odmah na naslovnici te da su recenzije obavezno popratno štivo uz proizvod. Ako vas muči manjak recenzija, pročitajte kako dobiti više recenzija korisnika:
- Pitajte kupce da ostave recenziju – pristojno
- Pitajte za recenziju kad su najsretniji – odnosno odmah čim nešto kupe i dok ne zaborave na vas
- Objasnite zašto tražite recenziju – jer vam treba njihova pomoć
„Ali kako da to napravim?“ Evo nekih jednostavnih smjernica:
- Kad komunicirate s korisnima nakon kupnje, primjerice kad im pošaljete račun mailom, pristojno od njih zatražite feedback.Neke poruke koje možete iskoristiti:
-
- Podijeli svoje mišljenje o nama
- Recite nam svoje mišljenje
- Voljeli bismo čuti vaše mišljenje!
- Kakva je bila vaša posljednja kupnja?
- Jeste li zadovoljni naučenim?
- Kako nam ide?
-
- Nakon što ste sigurni da je iskustvo bilo dobro, zamolite za pozitivnu recenziju na nekoj od javnih platformi (Google, Facebook, Yelp) ili na vašoj web stranici (neki to rade samo kod kupaca koji se ponovo vrate, dakle nikad kod prve kupnje)
- Optimalno vrijeme za to jest unutar tjedan dana nakon što je kupac primio neki proizvod na svoju adresu ili iskoristio neku uslugu koju nudite, jer im je tad iskustvo još svježe, odnosno ako je netko na pretplati, idealno da pričekate da obnovi pretplatu.
- Ako dobijete od njih negativan odgovor, potrudite se riješiti problem na što je moguće brži i pozitivniji način moguće
- Ako ste novi u biznisu, zamolite ih jednostavno da vam pomognu jer još gradite svoj biznis i izrazito biste cijenili svaku pomoć (što i nije laž)
- Mailom možete poslati neki već gotov predložak za pisanje recenzija ili ih možete uputiti na web stranicu, Google my Business profil ili Facebook stranicu, gdje god želite prikupiti pozitivne ocjene.
- Možete na svoju stranicu dodati ikonu za komentare /recenzije koji će ih odvesti na stranicu gdje mogu napisati svoj komentar.
- Komentari se ne moraju automatski pojaviti na stranici ako želite kontrolirati narativ. Primjerice, na zooplus.hr svi moji komentari na proizvode koji nisu bili pozitivni nisu nikad objavljeni! No nemojte da baš svi komentari budu čista petica. Tek onda sumnjamo da su svi fejk. Dobra je nekad i četvorka. Pustite i pokoju trojku.
Ne kupujte recenzije. Ali…
Gotovo sve platforme, pa tako i Google mogu uočiti lažne recenzije koje se kupuju preko različitih servisa pa onda u jednom danu dobijete 50 recenzija. Platforma Yelp posebno je osjetljiva na to nakon jednog skandala s masovnim lažnim recenzijama. No lažnih recenzija ima posvuda i teško ih se riješiti. Firme plaćaju usluge na Fivveru i ostalih servisima da dobiju recenzije jer znaju koliko one znače za povećanje prodaje.
Ima i drugi, malo bolji način, jer ćete ipak dobiti prave recenzije vaših korisnika. Iako se i ovdje radi pomalo o „mitu“ tj kupovanju recenzija, mnogo puta ćete vidjeti gdje neka tvrtka moli za recenziju i zauzvrat nudi neku vrstu naknade
Kad je Lush došao u Hrvatsku, nudili su kupon od 200kn za sve čija recenzija bude objavljenja na njihovoj web stranici.
Slično rade i drugi. Tako sam od SEMrusha, alata kojeg koristim za SEO audite, istraživanje i praćenje ključnih riječi i pozicija, dobila mail nakon što sam tri mjeseca koristila servis (ne šalju odmah nego ako uoče da ste nastavili koristiti, što je dokaz da ste zadovoljni) kako ću za svoju recenziju dobiti kupon od 25 USD-a za shopping na Amazonu:
Naslov maila bio je: Get $25 Gift Card for a Semrush Review
Ispod je pisalo: Gift cards will be sent within 1-2 weeks after the review has been published.
ZAKLJUČAK:
Da biste dobili recenzije, treba ih pitati. Pogotovo one pozitivne.
Korisnici koji imaju negativno iskustvo imaju i veći motiv „javno se osvetiti“ pa stoga nerijetko traže stranice na Facebooku ili pak Google my Business profile kako bi tamo napisali žučan komentar. Ako imate poplavu negativnih komentara, uništite ih pozitivom. Odgovorite ne negativne komentare s odmakom, a pritom radite na tome da dobijete puno više pozitivnih komentara.
Pokušajte motivirati svoje korisnike da ostave recenzije bez da se upuštate u potkupljivanje. Ako baš baš zašteka, onda im ponudite neki kupon zahvale kao gore spomenuti SEMrush.
PROČITAJTE: Kako odgovoriti na negativan komentar ili recenziju?
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024