“Dobro pisati nije talent. Morate naučiti kako pisati dobro.“
Davida Ogilvyja nekoliko sam puta spomenula kroz svoje blogove, posljednji put kad sam objašnjavala kako pisati oglase koji prodaju. Ogilvy je još prije 50 godina postavio standard dobrog oglasa, a njegova pravila vrijede i danas, iako su se promijenila i vremena i tip medija koje ljudi koriste. No nije se promijenila ljudska psiha, ono što nas privlači ima puno jače korijenje u nama i principi obraćanja korisnicima i zahvaćanju njihove pažnje su gotovo identični danas kao i ranije.
David Ogilvy (1911 – 1999) smatra se „ocem oglašavanja“ ili originalni Mad Man (Momci s Madisona je serija koju bi svatko tko radi u marketingu trebao pogledati). Ogilvy nije od djetinjstva pisao stihove, niti je imao pet iz engleskog zbog svojih literarnih djela. zapravo, prvo je radio kao kuhar, zatim kao istražitelj i radnik na farmi.
Kad je imao 25 godina, upisao je tečaj za dopisnika u direktnom marketingu, odnosno onom što zove direct response marketing. I to mu je kasnije bilo tajno oružje.
Zatim je 1948. godine u New Yorku osnovao marketinšku agenciju s idejom da je uloga oglašavanja prodaja, a da se uspješno oglašavanje temelji na informaciji koju imamo o korisniku nekog proizvoda. I sam je razvio agenciju tako da je potencijalnim klijentima slao mailove.
Smatrao je da nitko ne bi trebao biti copywriter ako do tada nije radio u direktnom kontaktu s korisnicima.
„Problem s mnogim copywriterima jest da ne razmišljaju o prodaji. Nikad nisu napisali liniju direktnog odgovora korisnicima, nikad nisu osjetili krv,“ izjavio je „ Sve do nedavno tzv. direct response marketing bio je Pepeljuga u oglašavanju. A onda su došli računalo i kreditna kartica.“
Ogilvy Group je danas jedna od najuspješnijih agencija na svijetu.
Ogilvy je 1982. godine svojim zaposlenicima poslao sljedeći memo:
Kako pisati
Što bolje pišete, to više napredujete u Ogilvy & Matheru. Ljudi koji dobro razmišljaju, dobro pišu.
Zbunjeni i nejasni ljudi piše nejasne, nejasna pisma i nejasne govore.
Dobro pisati nije talent. Morate naučiti kako dobro pisati. Evo 10 savjeta kako:
- Pročitajte knjigu Roman-Raphaelsona o tome kako pisati. Pročitajte je triput.
- Pišite kako pričate. Prirodno.
- Koristite kratke riječi, kratke rečenice i kratke paragrafe.
- Nikad nemojte koristiti žargonske riječi poput rekoncepcija, demasifikacija i slično. To koriste pretenciozne guzice.
- Nikad nemojte napisati više od dvije stranice o bilo čemu.
- Provjerite što citirate.
- Nikad nemojte slati poruke ili pismo na dan kad ste ga napisati. Pročitajte ga naglas sutradan i zatim editirajte.
- Ako se radi o nečem bitnog, dajte kolegi da ga poboljša.
- Prije nego pošaljete poruku ili pismo, budite sigurni da je kristalno jasno što želite da primatelj napravi.
- Ako želite AKCIJU, nemojte to napisati. Idite i recite čovjeku što želite.
Izvor: The Unpublished David Ogilvy (1986)
Najnoviji članci
Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024