Kupci dolaze na vaš web i ne kupuju? Ili uopće ne dolaze ako ne platite oglas? Naučite kako prodati proizvod online.
U prošlom članku objasnila sam čemu služi ecommerce SEO i kako privući korisnike besplatno putem organske pretrage na Googleu. O tome kako trebaju izgledati prodajne landing stranice naučite na prodajnoj edukaciji za vlasnike web stranica. Ovaj članak pomoći će vam da napišete opis proizvoda s ciljem povećanja konverzija.
Opisi proizvoda na web stranicama jedna su od najčešće zanemarenih sadržaja. No SEO optimiziran opis proizvoda, obogaćen svim elementima koji potiču korisnika na kupnju i olakšavaju mu cijeli proces, neizmjerno je važan.
Ponekad je upravo opis taj koji će prodati neki proizvod ili uslugu, ne nužno niska cijena ili prekrasan vizual. Jer ćemo iz teksta shvatiti kako nam može pomoći.
Kako izgleda opis proizvoda?
Opis proizvoda je sažetak koji sumira najbitnije podatke o proizvodu, a najčešće uključuje ime, značajke, vrstu materijala, dimenzije te uporabu. Ponekad opisi imaju ocjene korisnika i recenzije drugih korisnika.
Međutim, ogroman broj proizvoda zapravo uopće nije dobar. Primjerice, gotovo nitko ne gugla “signature sweatshirt”, a dodatan opis na donjem primjeru je samohvala bez konkretnih benefita za kupca.
Dobar opis proizvoda:
- govori u koju svrhu se proizvod koristi
- objašnjava za koga je proizvod
- pokazuje više benefita za kupca
- ima minimalno 300 riječi, a optimalno iznad 750
- nije identičan opisima istog proizvoda u drugim web trgovinama
- prilagođen je jeziku kupca
Zašto su opisi toliko važni?
Dobri opisi proizvoda dovode promet na stranicu, poboljšavaju SEO i povećavaju prodaju.
Korisnici interneta najčešće pretražuju odgovore na svoja pitanja, odnosno rješenja za svoj problem.
U dosta slučajeva korisnici uopće ne traže proizvode, no kad nabasaju na neki za koji im se čini da rješava njihov problem, lako će posegnuti za njim.
Također, i kad kupuju već poznati proizvod, nerijetko istraže i ostale proizvode u kategoriji, pa ako im se neki proizvod učini „baš za njih“ onda će ga lakše kupiti.
Kod nepoznatih proizvoda opis je često presudan je pri kupnji!
Napišite vrhunski opis proizvoda u 8 koraka
1. Razmislite za koga je proizvod
Proizvod ne može biti za sve. Ako je proizvod za sve, obično nije za nikog (osim ako se ne radi o WC papiru).
Razmislite o ciljanoj skupini kojoj želite prodati proizvod:
- gdje se nalaze (40% korisnika neće kupiti ništa iz trgovine na stranom jeziku!)
- što ih muči
- kako taj proizvod može pomoći
- koliko je bolji u odnosu na postojeću konkurenciju
- je li suviše „tehnički“ za vašu ciljanu skupinu
- je li preskup
- je li dizajn zaista bitan
2. Izbacite stručne, posebne i izmišljene termine
Nemojte pokušavati izražavati se što originalnije, stručnije, pjesničkije i intelektualnije. Ljudi nemaju vremena analizirati vaše pisanije, a postoji ogromna šansa da neće shvatiti što ste htjeli reći. Stoga se izražavajte kratko i jasno, bez stručnih termina i kako bismo rekli – zdravoseljački. Jer tako ljudi guglaju, a vi želite biti među prvih TOP 5 organskih rezultata jer oni donose gotovo 70% svih klikova.
Ako prodajete grebalice za mačke, onda u nazivu proizvoda stavite obavezno riječ grebalica. Nemojte pokušavati biti cool s izmišljotinama poput XXL Bubi Cat’s Heaven nego napišite “Grebalica za mačke XXL Bubi Cat’s Heaven”
3. Napišite privlačan naziv proizvoda
Naslov je najbitniji dio teksta kojeg možete napisati. Napišite ga tako da vuče pažnju.
On ne treba nužno biti identičan kao stvarni naziv proizvoda, već se fokusirajte na ono što znate da vaša ciljana skupina najviše traži i cijeni.
4. Koristite kratke rečenice
Pričajte kratko i jasno, ali ne suhoparno. Opišite scenarij u kojem koristite proizvod, omogućite korisnicima da se lakše zamisle u toj situaciji.
Osim toga, upotrebljavajte poznatu terminologiju poput „organski pamuk“ ili „nije testirano na životinjama“.
5. Pišite u aktivu
Pasivne rečenice ne potiču toliko na daljne čitanje i ne prenose energiju na čitatelja. Stoga se izražavajte kao što pričate, koristeći aktivne glagole.
Pasivno: Izvrsna maskara za povećanje trepavica i isticanje očiju
Aktivno: Imajte trepavice kao iz reklame uz hollywoodsku maskaru za povećanje volumena!
6. Navedite benefite proizvoda
Kako prodati proizvod? Tako da im ponudite razlog zašto da ga kupe.
Adresirajte bilo koje strahove, sumnje ili probleme korisnika i zatim navedite kako vaš proizvod može pomoći.
Ukoliko ne možete izmijeniti naziv samog proizvoda, posebno je važno da dodate benefite u prvi plan kako bi kupci znali čemu služi proizvod kojeg gledaju.
Npr. eterično ulje “Maestral” ne znači ništa onima koji prvi put kupuju. No dodana rečenica koja može biti “eterično ulje uz kojeg se lakše spava”,”večeras lakše utonite u san” ili “smanjuje stres i tjeskobu” već nam daje naznaku za što služi. Ovo je klasičan primjer proizvoda za koji ne znamo čemu služi ni kroz naslov, ni kroz opis.
Benefite navedite jedan ispod drugog, optimalno dva do tri.
Nemojte pretjerivati jer nije uvjerljivo da jedan proizvod rješava probleme cijelog svijeta.
7. Naglasite značajke proizvoda
Ovdje se možete zaigrati i izlistajte sve što se odnosi na vaš proizvod, ne samo dimenzije i boju, težinu ili materijal. Svakako naglasite posebnosti kao što su „veganski proizvod“ ili „dobitnik nagrade za najbolji xy 2021. godine“.
8. Recenzije drugih korisnika
Najbolje je kad preporuka dođe od drugih kupaca. Online preporukama vjerujemo i skloniji smo nešto kupiti ukoliko drugi korisnici govore lijepo o nekom proizvodu.
Stoga obavezno uključite recenzije drugih korisnika, po mogućnosti s njihovim fotografijama, kako biste dodatno pogurali nove kupce da naprave kupnju.
Smjernice ukratko:
- Naslov neka bude privlačan
- Važne informacije stavite u prvu rečenicu
- Koristite kratke riječi i rečenice
- Dajte što više konkretnih detalja/benefita
- Koristite bullete i naglasite dijelove teksta (boldom, italicsom itd)
- Stavljajte razmake između rečenica
- Koristite poznatu terminologiju „100% od pamuka“
- Istaknite recenzije drugih korisnika
- Uvijek pišite u aktivu
- Odaberite najbolji CTA (call to action)!
Što još možete uključiti u opis proizvoda?
Nema jednog pravila koji vrijedi za sve web shopove. Nije isto prodajete li stvari na stranici s ljutim umacima, igračkama, stvarima za organiziranje partyja ili obućom.
Odredite svoj stil komunikacije ovisno o svojoj ciljanoj skupini.
Možete:
- Koristiti humor
- Ispričati osobne priče
- Odgovoriti na pitanja i brige
- Izazvati strah, nesigurnost ili sumnju
- Postaviti video sadržaj
Što valja izbjegavati pri opisu proizvoda?
- samo izlistavanje značajki
Počnite s popisom značajki i benefita svog proizvoda, ali iz perspektive korisnika. Kako taj proizvod konkretno pomaže njima?
- copy/paste
Originalni opisi proizvoda su bitni. To je apsolutni SEO must-have! Mnoge web trgovine jednostavno kopiju generičke opise koje dobiju od proizvođača i misle da je to dobar i dovoljan opis. Nemojte to raditi. Kao što nemojte copy-pasteati isti opis na više proizvoda.
Svaki proizvod mora imati jedinstven opis, ne duplicirani sadržaj. Osim toga, proizvođač sigurno ne zna SEO i u opisu nije iskoristio (sve) ključne riječi.
- superlative
Najbolje naj naj naj… Svi su najbolji, zar ne? To je toliko generička riječ da postaje prazna. Stoga umjesto „najbolji ljuti umak ikad!“ napišite nešto specifično poput „Najljući umak od najljuće papričice kojeg smo do sada napravili – jedna kap i znojiš se!”
- prekrcavati ključnim riječima
Da biste zvučali prirodno, nemojte u jednoj rečenici ili paragrafu petsto puta ponoviti neku ključnu riječ. „Najljuća papričica u Hrvatskoj – ovo je najljuća papričica koju ćete probati u životu! Maksimalna ljutina je ljutina koju je imala najljuća papričica…“
- koristiti stock fotografije
Sve proizvode fotografirajte sami. Fotografirajte proizvod sa svih strana, a potom kako izgleda u kontekstu uporabu, najbolje s prikazom sretne osobe“
Dobra praksa je da se naziv proizvoda, recenzije, fotografije i gumb „Kupi“/“Dodaj u košaricu“ nalaze u istom zaslonu. Optimalno ako možete staviti još i info o besplatnoj dostavi ili trenutnoj akciji.
Osim toga, naglasite informacije o dostavi, posebice ako nudite brzu i besplatnu dostavu!
Nudite li besplatnu dostavu iznad nekog iznosa, informacija o tome može povećati prosječnu vrijednost košarice u vašem webshopu jer će korisnici radije kupiti još jedan proizvod za 100 kuna, nego da daju 30 kuna za dostavu.
Osim toga, možete uvrstiti i mali copy „Još vam nedostaje xy kuna do besplatne dostave“ kako biste ih dodatno motivirali na kupnju.
Brza dostava je ogromna prednost nad stranim web trgovinama te obavezno naglasite ako vam rok dostave nije 10-15 radnih dana!
Koliko riječi treba imati vaš opis proizvoda?
Nema ograničenja.
Ipak, minimum je 300-ak riječi, dok sve više trgovaca piše i 750-1000 riječi kako bi dodatno SEO pojačali stranicu proizvoda!
Pisanje opisa proizvoda nije baš lagano kako se na prvu čini, a definitivno nije stvar copy-pastea. Potrudite se da vaši opisi potiču korisnike na klik za kupnju.
OTVARATE WEBSHOP?
IMATE WEBSHOP, ALI PRODAJA NE IDE?
Javite mi se za pomoć: [email protected] ili upišite PRODAJNU EDUKACIJU ZA VLASNIKE WEB STRANICA
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024