Ključne riječi za SEO

Ključne riječi: Kako se na Googleu možete brzo rangirati za više termina

Imate li web stranicu, logično je da želite što više prometa, onog kojeg ne morate stalno plaćati. Za to vam treba sadržaj fokusiran na ključne riječi.

Ključne riječi su jedna riječ ili više njih koje govore o sadržaju web stranice, a putem kojih želimo da nas korisnici koji guglaju pronađu.

Primjerice, ako korisnici u Google tražilicu upišu „besplatne fotografije“, želimo da pronađu našu stranicu na prvoj stranici rezultata pretrage. Stoga ćemo sadržaj naše stranice oblikovati prema dobrim pravilima SEO optimizacije (optimizacije za pretrage na tražilicama) tako što ćemo ključne riječi pozicionirati na više mjesta na samu web stranicu: u naslovu, u sažetku, u meta opisu,  kroz tijelo teksta, u URL-u, u ALT tagovima fotografija i podnaslovima.

Ključne riječi u tekstu treba postaviti više puta, minimalno 3 do 4 puta. Ne treba pretjerivati pa misliti ako neku ključnu riječ ili frazu stavite 44 puta da će vam to pomoći. Potpuno suprotno, Google to može smatrati lošom tehnikom tzv. keyword stuffinga i namjeru da prevarite algoritam pa vam kazniti manjim rankingom.

 

Ključne riječi: zašto se rangirati za više termina

 

 

Ključne riječi za web

Ako je vaš cilj uhvatiti sto kila ribe, što je bolja metoda? Pecanje ili bacanje mreže?

SEO optimizacija može biti vaša mreža.

 

Ključne riječi trebaju pogoditi srž namjere korisnika koji pretražuje. Stoga najčešće web stranicu ne treba optimizirati za jednu riječ, nego za više njih, i to tao da gađamo srž pretrage. Naime, više od 50% svih pretraga na Googleu danas ima više od četiri riječi.

Ako se pokušate rangirati za riječ „recepti“, teško da ćete pogoditi točno koji recept korisnici traže. No pokušate li se sa zasebnim stranicama rangirati za različite termine poput „recept za bosanske ćevape“ ili „brzi recept za pitu s trešnjama“,  tu već znate namjeru korisnika.

Recepti“ su u ovom slučaju tzv. head keyword, dok je „recept za pitu s trešnjamalong tail fraza.

Za head keyword se teže rangirati, a i donose manje konverzija, no većina klijenata upravo se hvata tih termina i jako žele visoki ranking na SERP-u pa kad ne uspiju, pomisle da nisu uspješni. Ti ljudi pecaju.

Vi bacajte mrežu. Neka vam fokus sadržaja tj. web stranice budu termini  tj. pitanja za koje pouzdano znate da možete dati odgovor. Napravite stranicu s više varijacija ključne riječi, podtemama i semantički povezanih termina oko jedne teme.

Kako? Zapravo jednostavno. Google nam jasno govori što trebamo raditi.

Kada Google pretražuje vašu stranicu, pokušava shvatiti o čemu se tu radi te je prema tome indeksirati.

No ako Google može naći dodatne riječi i sadržaj povezan s vašom primarnom ključnom riječi tj. frazom, indeksirat će vas i za njih. To znači da će se broj impresija povećati,  a posljedično i broj klikova prema vašoj web stranici. Ako korisnici pronađu ono što su zaista tražili na vašoj stranici, veća je mogućnost da će i kupiti neki vaš proizvod ili uslugu koja rješava njihov problem ili interes prethodno ukucan u tražilicu.

Objasnimo ključne riječi na primjeru:

  1. Idite na neku stranicu na vašem webu za koju želite viši ranking na Google SERP-u
  2. Ukucajte u Google ključnu riječ za koju se želite rangirati, npr Ključne riječi primjer
  3. Odscrollajte i pronađite “related searches” ili povezane pretrage na dnu stranice s rezultatima Ključne riječi u tekstu primjer
  4. Odaberite neku koja vam se najviše sviđa (npr. koja se najviše pretražuje od svih, a ima manju konkurenciju)
  5. Pronađite termine koji se podudaraju s vašom glavnom ključnom riječi- to su vam H2 naslovi
  6. Ako trebate još više podnaslova, potražite “People also ask” za vašu ključnu riječ. Ključne riječi people also ask

 

Odgovorili ste na više pitanja i sada vaša stranica izgleda nešto poput:

 

Where to eat in Zagreb?

  • Best restaurants in Zagreb
    • Michelin star restaurant in Zagreb
  • Fast food in Zagreb

 

Tako se rangirate za više ključnih riječi odjednom, odnosno obogatili ste stranicu za više sličnih upita.

Sljedeći put kad budete pisali sadržaj za pojedinu landing stranicu na vašem webu isprobajte ovu metodu.

PROČITAJTE:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci