Sve su češći prigovori kako LinkedIn nalikuje na Facebook jer u feedu nerijetko znamo vidjeti sadržaj koji nije poslovne naravi. Kako zadržati profesionalnost na LinkedInu, a ipak postići tako željenu viralnost koja vam jamči velik doseg doznajte u ovom članku
Privatan sadržaj na LinkedInu- da ili ne?
U novom video serijalu nazvanom ‘Mythbusting the Feed’ iz LinkedIna su odgovorili na jedno od najčešćih pitanja:
- Koja vrsta sadržaja je dobrodošla na LinkedIn?
- Je li dobro objavljivati privatan sadržaj na poslovnoj mreži?
Korisnici LinkedIna imaju slobodu oko objave sadržaja na vlastitim profilima i sve dok ne krše neka osnovna načela i pravila, on će ostati vidljiv. No neće svaka vrsta sadržaja dobiti jednaku vidljivost. Kako LinkedIn primarno konzumiramo kroz feed, jako je bitno pojaviti se u njemu kako biste prezentirali što imate za reći.
Evo što LinkedIn kaže u jednom od svojih videa:
„Sve vrste sadržaja su dobrodošle, no primarno nas zanimaju oni za koje ljudi mare. To je sadržaj o kojem se priča, sadržaj koji je autentičan i koji ima dobar odjek među korisnicima LinkedIna zbog kojeg se više osjećaju kao da su dio zajednice.“
Neki od tih sadržaja mogu biti rad od kuće, priča o mentalnom zdravlju ili balansiranje privatnog i poslovnog života. I upravo u ovom potonjem nalazi se tzv. slatka točka viralnost.
Sadržaj koji je ujedno privatan i poslovan ima tendenciju ostvariti viši doseg od nekog drugog sadržaja. Volimo čitati poslovan sadržaj, no on je najčešće krut, dok detalji iz privatnog života nekako omekšaju taj sadržaj, dodaju mu emocije, a emocije su upravo ono što pokreće interakciju.
Primjerice, sadržaj u kojem netko priča o tome kako je prebrodio neki strah koji ga je kočio i poslovno, kako je uspio u životu unatoč teškim životnim uvjetima ili se pak ponosi postignućem koje je ostvario kao roditelj uz karijerni put je upravo tip sadržaja koji bi mogao biti lagani „push“ od LinkedIna i postići ogroman doseg.
Kako su iz LinkedIna rekli: „Razmišljajte o LinkedInu kao mjestu gdje se vode autentični razgovori i nema ograničenja oko teme razgovora jer često stvari idu jedna uz drugu.“
Česta je zabluda da ćete ispasti manje profesionalni ako na poslovnu mrežu LinkedIn postavite neki sadržaj osobne prirode. No vaše vas konekcije i followeri žele bolje upoznati, a to ćete najlakše postići kombinacijom sadržaja koji odaje vaš karakter.
Moje objave nerijetko su duhovite. Volim se zezati, privatno sam takva i ne smatram uopće negativnom stranom to što uključim humor kod nekih objava. Pa i svoje edukacije začinim humorom jer se uz humor ljudi lakše opuste, a kad su opušteni lakše usvajaju znanje!
Strogo poslovni sadržaj, posebno onaj nišni, ne prolazi najbolje jer većini ljudi nije značajan, ne mogu se prepoznati u njemu.
Sadržaj koji postiže viralnost na LinkedInu obično ima više sljedećih elemenata:
- Fejkanje ili veličanje uspjeha – kako ste nešto napravili apsolutno nevjerojatno i sada zahvaljujući tome uživate u životu kao nikada ranije
- Priča o nevjerojatnom uspjehu koji inspirira– od siromaštva do bogatstva, kako ste preboljeli neki strah, bolest ili savladali prepreku koju većina ljudi ne uspije prijeći
- Hrpa emocija – objave nabijene emocijama odlično prolaze jer ljudi žele pokazati kako su tu za vas
- Jednostavan jezik – objave pišite onako kako pričate, da prenesete jasnije emociju
- Stavite fotografiju – bolje je staviti jednu fotografiju, nego više njih (ako imate dvije, složite ih kao jednu). Na njoj se ili jako smijte ili jako plačite.
- Nikako ne postavljajte link u objavi – takve stvari ne dobiju poseban „push“ na feedu
- Engleski jezik – većina objava koje postaju viralne su napisane na engleskom jeziku kojeg govori većina poslovnog svijeta
- Dugački postovi – objave koje sadrže puno teksta u većem broju slučaju završe kao viralni
- Koristite razmake između rečenica da sadržaj bude mobile-friendly i lakši za čitanje
- Završite s pitanjem i s hashtagovima kao što su #socialmedia i ostalim jakim hashtagovima iz niše
Mnogo viralnog sadržaja nastaje i zbog tzv. Engagement podova, tj. specijalnih grupa gdje korisnici lajkaju objave jedni drugima, ali dobar dio sadržaja dobije poseban push od grupe LinkedIn administratora koji procjenjuje je li neki sadržaj dobar za velike mase.
Najbolje je da ne mislite o tome kako postati viralan jer nema zapravo neke magične formule. I ne brinite o onima koji vam u komentarima objava govore kako vaš sadržaj nije za LinkedIn – ali brinite kako publika reagira na vaš sadržaj jer vam to govori puno više o tome kako vas doživljavaju od bilo čega drugog.
Pazite kako se brendirate. Ne želite objavljivati fore i emotivne izljeve, lažne priče i emotivne bujice samo da biste dobili vidljivost. Iza svega toga trebate stajati vi i ono što radite, a sadržaj je tu da vas kroz njega drugi pobliže upoznaju. Lajkovi ne prodaju. Ali lajk može dovesti druge do vašeg profila gdje će naći sadržaj koji mu je potreban i zbog kojeg će vas možda angažirati.
VEZANO:
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025