Imate li LinkedIn stranicu tvrtke, ali ne vidite koristi od nje, u ovom članku doznajte kako koristiti Linkedin da biste izvukli maksimum za svoj biznis.
LinkedIn je najveća poslovna društvena mreža, a opet mnogi ne znaju kako se LinkedIn koristi za promociju tvrtke. Nije dovoljno otvoriti stranicu tvrtke i očekivati čuda. Prije svega, pustite zaposlenike da komuniciraju umjesto vas jer zaposlenici čine vašu tvrtku. I imat ćete puno više uspjeha nego da vrijednosti vaše tvrtke komunicira službena PR osoba.
Prema LinkedInovim podacima, korisnici se 60% više angažiraju oko objava svojih kolega nego s bilo kojim drugim sadržajem na platformi.
A opet, nerijetko tvrtke imaju stroge politike komuniciranja i ne dozvoljavaju svojim zaposlenicima da pričaju o poslu.
Radila sam u jednoj tvrtki gdje je osoba na vrhu bila strašno protiv mog angažmana na društvenim mrežama, predavanja na konferencijama, fakultetima i općenito bilo kakvog javnog nastupa. Nelogičnost je bila tim bizarnija jer sam bila zaposlena u marketingu, i to kao netko tko je bio posebno aktivan na društvenim mrežama i prije dolaska u tvrtku.
Ta je osoba smatrala da ako se ja izlažem prema van, da ću izgraditi svoj brend mimo tvrtke i da ću lakše napustiti tvrtku. Nije shvaćala da ja itekako mogu pomoći tvrtki ako se izlažem jer mogu biti ambasador tvrtke. Pobjegla sam od tamo, jer nisam podnosila atmosferu gdje se zaposlenik treba zagušiti u potpunu anonimnost iz straha da ne ode. Moja poslovna logika posve je drugačija.
Vaši su zaposlenici vaši najbolji brand ambasadori! Pustite ih da postanu zvijezde društvenih medija i preko njih možete postići zaista izvrsne rezultate! Oni su vaši mikro influenceri!
Ako bih morala izdvojiti jednu osobu koja je THE brend ambasador tvrtke u kojoj radi, to je Miroslav Varga – Google ads čovjek koji je zaposlen u jednoj osječkoj agenciji za koju svi u startu misle da je on vlasnik! Jer je on najisturenije lice te firme na van.
Otvorite stranicu tvrtke, a pritom educirajte zaposlenike kako da koriste LinkedIn i postanu najbolji brand ambasadori.
No krenimo redom.
Kako otvoriti LinkedIn stranicu:
- Kliknite na link “Create a LinkedIn page”
- Odaberite koju vrstu stranice otvarate:
– kompanijsku
– kampanjsku stranicu (podstranica postojeće LinkedIn stranice)
– stranicu edukativnog karaktera (škole i sveučilišta)
- Odaberite koju vrstu stranice otvarate:
- Otvorit će vam se formular gdje trebate upisati službene informacije, a prije toga pripremite i logotip u dimenzijama 300 x 300px.
Kada sve završite, kliknite “Create Page.
Kada imate LinkedIn stranicu, možete:
- Objavljivati sadržaj
- Dijeliti sadržaj zaposlenika
- Dijeliti PDF dokumente, Word dokumente i PowerPoint prezentacije
- Odgovarati na komentare na svojoj stranici
- Komentirati tuđe objave kao stranica
- Organizirati LinkedIn Live Events
- Organizirati community samo za zaposlenike kroz tab “My Company”
- Generirati leadove putem Product Pages
- Iskoristiti CTA gumbe da ostvarite željene aktivnosti publike
- Pronaći nove zaposlenike
- Raditi newsletter
LinkedIn oglasi- da ili ne?
Važno je za znati da je doseg LinkedIn stranica daleko manji od dosega LinkedIn profila te će vam u startu vjerojatno trebati oglasi da biste privukli veći broj sljedbenika.
Ono što je također bitno za znati, jest da će LinkedIn vjerojatno odbiti vaš oglas na hrvatskom jer naš jezik još uvijek nije podržan. No tu i tamo možemo vidjeti kako je nekom prošao oglas na hrvatskom jeziku.
Stoga je zapravo puno bolja taktika graditi vidljivost kroz zaposlenike.
4 osnovna razloga zašto bi vaši zaposlenici trebali biti na LinkedInu:
1. Povećava vidljivost vaše tvrtke
Ako je vaš zaposlenik izvrstan komunikator, vaša tvrtka će kroz opis njegove pozicije postati vidljivija. Možda ćemo baš zbog te osobe ići provjeriti što radi vaša tvrtka i angažiraju ju.
Tvrtke koje imaju mnogo zaposlenika na LinkedInu imaju i više followera svoje službene LinkedIn stranice. Matematika je prilično jednostavna što trebate raditi.
2. Humanizira tvrtku
Glavna prednosti komuniciranja putem zaposlenika prema javnosti jest humaniziranje tvrtke. Stoput ponovljeno, ljudi ne vole komunicirati s tvrtkama, nego s ljudima. Volimo kad nam Ana ili Marko odgovore na neko pitanje u vezi tvrtke X, ne kad nam stigne generički odgovor pa ne znamo tko to šalje. Neki su brendovi odavno to prihvatili pa u odgovorima na društvenim mrežama potpisuju community menadžere, a onda oni lagano postaju dio zajednice. Emotivne poveznice s korisnicima lakše se rade preko ljudi, 1:1.
Zašto osoba koja se bavi Google oglasima ne bi pričala o tips &tricks oglašavanja? Bojite se da konkurenti to ne nauče pa da vi izgubite klijente? Zašto se ne bojite da propuštate dobiti nekog velikog ili posebnog klijenta koji bi htio raditi s vama baš zato jer u timu imate nekog tko kuži sve o oglašavanju?
Nemojte samo prema van izložiti prodavače i community menadžere, doslovno svaki zaposlenik može biti vaš ambasador.
Zašto osoba koja radi na recepciji hotela ne bi pričala o gostoprimstvu, o izazovima koje ima s gostima, o načinima rješavanja određenih situacija u hotelu gdje radi…time zapravo hvaleći svog poslodavca kao uspješnog u pronalasku odličnih zaposlenika i pružanju izvrsne usluge!
No ako ste u strahu da nešto može poći po krivu, odaberite po jednu osobu iz svakog tima da komunicira na društvenim mrežama o tom jednom segmentu poslovanja. I Google to radi, različite osobe iz različitih odjela javno komuniciraju. I meni je to sjajno.
Važno:
- Ne tjerajte sve zaposlenike da budu aktivni- nekom jednostavno ne leži komunikacija
- Ne tjerajte zaposlenike da dijele baš svaku objavu tvrtke jer to nije prirodno.
- Ne tjerajte ih da svaka njihova objava mora biti vezana za vašu tvrtku. Neka pričaju o niši u kojoj rade, pokažu da su stručni.
- Ne tjerajte ih da koriste jezik tvrtke, neka pišu na svoj način
- Educirajte ih o čemu je strogo zabranjeno komunicirati prije nego krenu komunicirati na LinkedInu
- Nagradite ih za pozitivne angažmane, posebice ako stvore leadove ili ostvare prodaju
- Ako pogriješe, stanite iza njih i dozvolite da se ispričaju
3. Brendira vašu tvrtku kao privlačno mjesto za rad
Tvrtka koja ne guši zaposlenike nego im dozvoljava da komuniciraju o svojoj profesiji gradi dobru reputaciju. Pogotovo ako je i sam vlasnik tvrtke na LinkedInu. Tvrtka čiji su zaposlenici nepoznati čini se malo sumnjiva, zašto ih nitko ne hvali, gdje su? U glavama mnogih tad se stvara dojam o tvrtki: „Očito se srame gdje rade i srame se onog što prodaju jer to nije dobar proizvod ili usluga. Zato sigurno šute.“ To je realna percepcija drugih.
Ne samo da svaki zaposlenik može biti odličan brand ambasador vaše tvrtke, nego i kad tvrtka na svoju LinkedIn stranicu objavi post o svojim zaposlenicima, oni dobiju u pravilu jako puno interakcija kroz likeove, komentare i dijeljenja – jer divno je kad se tvrtka hvali svojim djelatnicima.
4. Povećava prodaju!
Preko 65% svih novougovorenih poslova B2B kompanije ostvaruju putem referrala (preporuka neke osobe). Kad osoba preporuči nešto, 30% je veća šansa da će ostvariti prodaju nego da to čini sama tvrtka. Naime, mi kao osobe stvaramo odnose na društvenim mrežama, ljudi s kojima komuniciramo nam vjeruju i stoga će vama povjerovati da je nešto dobro ako vi tako kažete prije nego nekoj promo objavi tvrtke.
Prosječna stopa konverzije preko referralsa je 11%. Za usporedbu, prosječna stopa konverzije po presjeku svih industrija je tek 2, 35 %.
Zaključak: LinkedIn je izuzetno vrijedan kanal komunikacije vašeg brenda, posebice za B2B nišu. Nemojte sami sebi skraćivati šanse za poboljšanje poslovanja jer se bojite da će se neki zaposlenik odlično brendirati pa će ga netko ukrasti. Iz straha kočimo svašta pa tako i sami sebi stvaramo nepotrebna stajanja.
Pročitajte još i ovo:
Činjenice vezane uz utjecaj content marketinga na poslovanje
Kako staviti druge fontove, bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn objavu?
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025