Primjer lokalne pretrage

Lokalni SEO: Kako iskoristiti Google za privlačenje novih kupaca?

Svaki put kad netko ukuca nešto u Google tražilicu, a pritom upiše neku državu, grad, selo ili kvart, ono što pronađe rezultat je onog što zovemo lokalni SEO.

A takvih pretraga ima mnogo i uglavnom rezultiraju konverzijama:

  • 46% svih upita na tražilici odnosi se na lokalne pretrage
  • 58% korisnika jednom dnevno ukuca u tražilicu neki pojam vezan za lokaciju
  • 89% ljudi traži neki lokalni biznis jednom tjedno
  • 72% kupaca koji nešto lokalno traže posjetit će trgovinu unutar 8 km od svoje trenutne lokacije
  • 28% svih pretraga vezanih za lokaciju završava kupnjom
  • Čak 80% svih mobilnih pretraga završava konverzijom
  • 88% svih korisnika će nazvati ili posjetiti tvrtku u narednih 24 sata nakon što ih nađu na Googleu

 

Naučite kako biti među TOP rezultatima i ne propustiti šansu da privučete nove korisnike i kupce.

Lokalni SEO statistika

 

Muče li vas sljedeća pitanja?

  • Što napraviti da povećate broj dolazaka u svoj salon, hotel ili restoran?
  • Kako privući nove korisnike u svoj prostor?
  • Kako povećati broj poziva, email upita ili rezervacija?
  • Trebam li platiti još oglasa ili angažirati influencere da ljudi saznaju za mene?

 

Ako je vaš odgovor na neko od pitanja DA, a pritom imate fizički prostor u kojem nudite svoje usluge ili prodajete proizvode, lokalni SEO je obavezan za vas!

 

 

Što je lokalni SEO?

Lokalni SEO jest optimizacija vaše web stranice i Google Business profil  za pretrage koje uključuju neku lokaciju.

Lokacije mogu biti država, grad, selo, kvart, ali i “near me”, tj. “u blizini”!

 

Lokalni SEO-kljucne rijeci

Primjeri lokalne pretrage:

„Najbolji restorani u Zagrebu“

“Hairdresser near me”

“Kozmetički salon u blizini”

„Prodaja stanova Varaždin“

„Popravak bicikla Trešnjevka“

„Vulkanizer Rijeka“

„Računovodstvo Dubrovnik“

„Best pizza place in Split“

„Restaurant with a view Hvar“

 

Sve su to primjeri lokalne pretrage. Korisnici žele pronaći nešto na specifičnom mjestu, a vjerojatnost da će postati kupci je velika!

Ponovit ću ovo:

  • 88% korisnika će nazvati ili posjetiti tvrtku u narednih 24 sata nakon što ih nađu na Googleu
  • 72% kupaca koji nešto lokalno traže posjetit će trgovinu unutar 8 km od svoje trenutne lokacije
  • 28% svih pretraga vezanih za lokaciju završava kupnjom

 

Znate što je najluđe?

Čak 80% svih mobilnih pretraga završava konverzijom. Nisam ovo izmislila, evo istraživanja. Da, konverzija se može dogoditi i offline. A 28% svih pretraga vezanih za lokaciju završava kupnjom. Zašto su tako visoki postotci? Jer kad tražimo neki proizvod ili uslugu, želimo do toga doći što prije.

Zato važno da ste među rezultatima pretrage na Googleu. Drugim riječima: zato je lokalni SEO važan.

Ako nemate dobro posložen SEO, propuštate priliku da vas netko pronađe kad traži to nešto što vi prodajete.

Lokalna pretraga Google

Što ljudi najviše traže lokalno?

Kategorija po tipu businessa čije informacije ljudi traže online i najviše profitiraju od lokalnog SEO-a su restorani, a ovo su TOP 3 kategorije:

  • Na restorane otpada 23% svih lokalnih pretraga
  • Servisi automobila i povezani biznisi zauzimaju 10%
  • Umjetnost i zabava su na 9%

 

Možda vaš business spada u ostatak, no nikako ga nemojte zanemariti iako vam se možda čini da malo ljudi s Googlea klika po vašoj web stranici. Možda korisnici jednostavno ukucaju nešto poput „postolar Trešnjevka radno vrijeme“, odmah pri izlistu vide adresu i kad je radnja otvorena te nemaju više potrebu klikati. Jednako je i ako imate bilo koju fizičku trgovinu jer korisnici jako često traže informacije o točnoj adresi ili radnom vremenu.

Na svom profilu Google Business imate lijep pregled različitih podataka, od toga koliko je korisnika nazvalo vaš business, koliko ih je rezerviralo nešto, posjetilo web stranicu, ostavilo recenziju i slično.

Evo jednog primjera informacija koje vam Google može dati:

Lokalni SEO primjer

U blizini – Near me pretrage

Lokalni SEO pretrage

 

Pretrage „near me“, odnosno „u blizini“ eksplodirale su u posljednje vrijeme. Ljudi sad žele uslugu ne samo što brže, nego što bliže. Znaju da mogu birati, a zgodno im je ne trošiti puno vremena na odlazak nekamo.

Near me pretrage su upiti s namjerom konverzije. Takve pretrage rade oni korisnici koji su spremni na akciju, odnosno oni korisnici koji traže gdje će ostaviti svoj novac.

Primijetili smo da korisnici mobitela ne upisuju poštanske brojeve, a sve manje upisuju i ime kvarta,“ otkrila je Lisa Gevelber, voditeljica Googleov marketinga na oba američka kontinenta, „Zašto? Jer pretpostavljaju da će rezultati koje dobiju automatski biti relevantni za njihovu pretragu obzirom da na uređajima imaju uključeno praćanje lokacija.“

Također, uz „near me“ korisnici najčešće kombiniraju „buy“ i „where can i buy“, što otkriva njihovu namjeru kupnje. O search intentu, odnosno namjerama pretraživanja pisala sam u drugom članku kao vrlo bitnom dijelu SEO pisanja.

Postoji mnogo varijacija pretragama koje uključuju „near me“, a to su:

  • lokacijske (gdje mogu kupiti xy)
  • brendirane ili specifične stvari (mcDonalds u blizini)
  • proizvod ili usluga (postolar blizu mene)
  • konverzijske (mogu kupiti, za kupiti)
  • vremenske (apoteka blizu mene koja radi danas)

Prema Googleu, evo što se događa s „near me“ pretragama:

  • u samo dvije godine (2015-2017) broj pretraga koje su uključivale „near me“ narasle su za 900%
  • u 2020. godini takve su pretrage porasle za 28% u odnosu na godinu ranije

Turisti koji dolaze nekamo po prvi put postavljat će prvo generičke upite, ali ako ste poradili na postavljanju reklama po turističkim naseljima za svoju trgovinu, znajte da turist ne zna gdje se ona nalazi već će otići na Google i upisati nešto poput: Lokalni SEO primjer Konzum

Dobro je da nađe vas, ne konkurenciju, koja se može oglašavati na ime vašeg brenda (da, to više nije zabranjeno!).

Važna napomena: U prosincu 2021. Googleov algoritam počeo je davati više pozicije organskim SEO rezultatima prema stvarnoj fizičkoj udaljenosti korisnika i subjekta.

Ovo ažuriranje algoritma stručnjaci su prozvali Vicinity updateom, a mali businessi su posebno profitirali jer sada SEO snaga nije više toliko fokusirana na ključne riječi, koliko na stvarno lokaciju. Tako su napokon mnogi koji imaju otvoren Google Busines profil i počeli dobivati SEO promet!

 

Ako vodite business, nemojte zanemariti lokalni SEO.

Evo samo par primjera pretrage i brojke pretraživanja na mjesečnoj bazi samo za Hrvatsku za mjesec dana (a te brojke znaju i višestruko narasti tijekom ljeta).

Lokalni SEO za restoraneLokalni SEO - u blizini

 

 

 

Obzirom da jako velik broj mobilnih pretraga završava konverzijom, odnosno da korisnik postane kupac, znate da trebate napraviti sve da oni koji traže nađu vas, a ne konkurenta.

Najlakši put da vas nađu jest da napravite Google Business profil kako biste završili među tzv. Local 3 paketom:

Lokalni SEO lokacije

 

Lokalni SEO paket i popis businessa koje vidite kada pretražujete lokalne rezultate. Pritom odnose ogroman broj klikova.

Stoga iznenađuje da trenutno više od 50% prodavača nema vlasništvo nad svojim Google Business Profilom (u početku kao Google My Business ili GMB dalje u tekstu) profilom.

Naime, Google ponekad samostalno napravi određenu lokaciju, ponekad to naprave drugi ljudi umjesto vas, ali ako niste vlasnik tog profila na GB, ne možete uređivati informacije niti odgovarati korisnicima na upite.

Naučite: SEO za male tvrtke: Kako vam Google Business može pomoći?

 

Kako se radi lokalni SEO?

google business profil primjer

  • Uključite lokaciju na i GB profilu i na web stranici lokacije svog businessa

 

 

Lokalni SEO

  • Imate li više lokacija, koristite specifične landing stranice na web stranici

Lokacije u web adresi

  • Neka kontakt bude vidljiv odmah u prvom zaslonu, posebno ako se bavite biznisom koji nudi usluge za koje treba rezervirati termine ili pak prodajete  neke proizvode

 

 

 

Lokalni SEO- vidljiv kontakt

  • Stavite vidljivu Google mapu na web ako imate fizički prostor gdje nudite svoje usluge

 

  • Poradite na recenzijama i na Google Business profilu jer korisnici gotovo uvijek čitaju tuđa mišljenja prije nego li se odluče posjetiti vas offline ili online te uvijek odgovorite na pitanja te adresirajte eventualne negativne komentare. Nemate li dovoljno recenzija, zatražite ih od svojih kupaca nakon što s njima na ugodan način završite posao.

Iskustva Barbara Slade Jagodić

Zapravo, 84% kupaca vjeruje online recenzijama jednako kao i osobnim preporukama. Osim toga, kada dobijete recenzije, pored imena vašeg businessa pojavit će se i ocjene koje mogu generirati dodatan interes jer sve što je iznad 4,5 ljudima zvuči odlično! Ako vam se dogodi da imate negativan komentar, ne skačite na prvu.

Naučite kako odgovoriti na negativan komentar ili recenziju.

  • Uključite recenzije u vidljivom dijelu web stranice

 

Slade iskustva

 

  • Pišite puno blogova u kojima spominjete određeni grad ili kvart. Osim toga pišite lokalne vijesti.

 

  • Pišite Google Business postove.

Google (my) Business postovi su zapravo objave koje pišete i objavljujete na svom Google Business profilu. Mogu imati maksimalno 1500 znakova, a jako dobro funkcioniraju sa SEO strane, jer dodatno privlače korisnike kojima se vaša tvrtka prikaže među rezultatima pretrage.

Google Postovi su dio ukupne učinkovite strategije lokalnog SEO-a, a kada se dobro koriste, mogu rezultirati povećanim interesom za vaše proizvode i usluge.

Sve svoje Google Postove obavezno vežite uz jake CTA copyje, tj gumbove. U odabiru imate:

  • Book
  • Order online
  • Buy
  • Learn more
  • Sign up
  • Get offer
  • Call now

Dodatno: Obavezno dodajte Local business schemu na web stranicu

Schema.org je nastala s namjerom da se stvori zajednički jezik između glavnih tražilica. Ona olakšava tražilicama da razumije o čemu je vaša web stranica.Kada dodate schemu za svoj lokalni biznis na svoj web, zapravo govorite Googleu da ste lokalna tvrtka, ne neki globalni brend, a to vam zauzvrat može pomoći u podizanju rankinga na rezultatima pretrage.Lokalni SEO - schema markup

Kako napraviti schemu za lokalni business?

Hall Analysis ima odličan i jednostavan alat pomoću kojeg možete složiti svoj tzv. schema markup, samo ispunite sva polja potrebnim informacijama i zatim iskopirajte generirani kod koji se pojavljuje desno od toga.Taj kod zalijepite u <head>  svog HTML dokumenta, tj. pošaljite to web developeru koji vam je radio web stranicu da to napravi za vas kako biste bili sigurni da je dobro postavljeno. Nakon toga testirajte s Googleovim alatom jesu li podaci dobro strukturirani.

Sada bi vaša stranica trebala dobiti viši ranking i uskoro biste trebali dobivati više prometa putem lokalnog SEO-a, bilo da se radi o posjetama vašoj web stranici ili o pozivima i rezervacijama za usluge koje nudite.

Zanima li vas još više kako optimizirati web stranicu,

naučite sami na edukaciji SEO pisanje za web i u budućnosti radite i pišite ciljano i s više uspjeha!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci