Lokalni SEO donosi profit

Lokalni SEO: Kako dobiti više poziva i rezervacija za restoran, hotel, trgovinu, servis…?

Što napraviti da povećate broj poziva, email upita ili rezervacija? Platiti još oglasa, influencera ili pak razmišljati dugoročno? Dugoročno znači ulaganje u kvalitetu informacija koje će korisnici pronaći dok pretražuju, a to se zove lokalni SEO:

Ako vam kažem da je 46% svih pretraga na Google vezano za lokacije, onda znate da ne smijete zanemariti lokalni SEO ili optimizaciju za tražilice po lokaciji.

Što je lokalni SEO?

Svaki put kad netko ukuca bilo koji pojam u Google tražilicu, a da spomene neku državu, grad, selo ili kvart, to je lokalni SEO.

„Najbolji restorani u Zagrebu“

„Prodaja stanova Varaždin“

„Popravak bicikla Trešnjevka“

„Vulkanizer Rijeka“

„Računovodstvo Dubrovnik“

„Best pizza place in Split“

„Restaurant with a view Hvar“

Sve su to primjeri lokalne pretrage. Zato je lokalni SEO važan. Ako nemate dobro posložen SEO, propuštate priliku da vas netko pronađe kad traži to nešto što vi prodajete. Čak 58% korisnika jednom dnevno ukuca u tražilicu neki pojam vezan za lokaciju, dok 89% ljudi traži neki lokalni biznis jednom tjedno!

Znate što je najluđe? Čak 80% svih mobilnih pretraga završava konverzijom. Nisam ovo izmislila, evo istraživanja. Da, konverzija se može dogoditi i offline. A 28% svih pretraga vezanih za lokaciju završava kupnjom. Zašto su tako visoki postotci? Jer kad tražimo neki proizvod ili uslugu, želimo do toga doći što prije.

Što ljudi najviše traže lokalno

Što ljudi najviše traže lokalno?

Kategorija po tipu businessa čije informacije ljudi traže online i najviše profitiraju od lokalnog SEO-a su restorani, a ovo su TOP 3 kategorije:

  • Na restorane otpada 23% svih lokalnih pretraga
  • Servisi automobila i povezani biznisi zauzimaju 10%
  • Umjetnost i zabava su na 9%

 

Možda vaš business spada u ostatak, no nikako ga nemojte zanemariti iako vam se možda čini da malo ljudi s Googlea klika po vašoj web stranici. Možda korisnici jednostavno ukucaju nešto poput „postolar Trešnjevka radno vrijeme“, odmah pri izlistu vide adresu i kad radi i nemaju više potrebu klikati. Jednako je i ako imate bilo koju fizičku trgovinu jer korisnici jako često traže informacije o točnoj adresi ili radnom vremenu.

Pročitajte: Što je zero-click pretraga i zašto ljudi ne klikću na Googleove rezultate pretrage?

Obzirom da jako velik broj mobilnih pretraga završava konverzijom, odnosno korisnik postane kupac, znate da trebate napraviti sve da oni koji traže nađu vas, a ne konkurenta.

Trenutno više od 50% prodavača nema vlasništvo nad svojim Google my Business (GMB dalje u tekstu) profilom. Naime, Google ponekad samostalno napravi određenu lokaciju, ponekad to naprave drugi ljudi umjesto vas, ali ako niste vlasnik tog profila na GMB, ne možete uređivati informacije niti odgovarati korisnicima na upite.

Naučite: SEO za male tvrtke: Kako vam Google my Business može pomoći?

 

I dalje vam se ne da baviti lokalnim SEO-om?

Možda vas treba potaknuti s još malo dobre statistike:

  • 72% kupaca koji nešto lokalno traže posjetit će trgovinu unutar 8 km od svoje trenutne lokacije
  • nakon što na mobitelu nešto lokalno traže, 88% svih korisnika će nazvati ili posjetiti tvrtku u narednih 24 sata

 

Kako se radi lokalni SEO?

  1. Sredite svoj Google My Business profil
  2. Sredite svoju web stranicu da bude mobile friendly
  3. Neka kontakt bude vidljiv odmah u prvom zaslonu
  4. Neka broj telefona bude klikabilan – 76% svih lokalnih pretraga završava telefonskim pozivomLokalni SEO- vidljiv kontakt
  5. Stavite vidljivu Google mapu na web
  6. Uključite recenzije u vidljivom dijelu web stranicu
  7. Poradite na recenzijama i na GMB profilu jer korisnici gotovo uvijek čitaju tuđa mišljenja prije nego li se odluče posjetiti vas offline ili online te uvijek odgovorite na pitanja te adresirajte eventualne negativne komentare

Kako odgovoriti na negativan komentar ili recenziju?

  1. Pobrinite se i za profile na Tripadvisoru, Yelpu i sličnim platformama
  2. Pišite puno blogova u kojima spominjete određeni grad ili kvart. Osim toga pišite lokalne vijesti.
  3. Pišite Google my Business postove. Objave koje pišete i objavljujete na svom GMB profilu vidljive su korisnicima tjedan dana, no jako dobro funkcioniraju sa SEO strane, a dodatno privlače korisnike kojima se vaša tvrtka prikaže među rezultatima pretrage.

 

Dodatno: Obavezno dodajte Local business schemu na web stranicu

Schema.org je nastala s namjerom da se stvori zajednički jezik između glavnih tražilica. Ona olakšava tražilicama da razumije o čemu je vaša web stranica.Kada dodate schemu za svoj lokalni biznis na svoj web, zapravo govorite Googleu da ste lokalna tvrtka, ne neki globalni brend, a to vam zauzvrat može pomoći u podizanju rankinga na rezultatima pretrage.Lokalni SEO - schema markup

Kako napraviti schemu za lokalni business?

Hall Analysis ima odličan i jednostavan alat pomoću kojeg možete složiti svoj tzv. schema markup, samo ispunite sva polja potrebnim informacijama i zatim iskopirajte generirani kod koji se pojavljuje desno od toga.Taj kod zalijepite u <head>  svog HTML dokumenta, tj. pošaljite to web developeru koji vam je radio web stranicu da to napravi za vas kako biste bili sigurni da je dobro postavljeno. Nakon toga testirajte s Googleovim alatom jesu li podaci dobro strukturirani.

Sada bi vaša stranica trebala dobiti viši ranking i uskoro biste trebali dobivati više prometa putem lokalnog SEO-a, bilo da se radi o posjetama vašoj web stranici ili o pozivima i rezervacijama za usluge koje nudite.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci