Online marketing

Što je učinkovitije u marketingu: Oglasi ili SEO?

Što je učinkovit marketing? Za oglase to je ponavljanje.

Ponavljanje je majka znanja, učili su nas. Nije to bezveze.  Što se više puta susretnemo s nekim sadržajem, to je vjerojatnije da ćemo ga upamtiti. Ne možemo sve pamtiti, pa mozak bi nam eksplodirao. Nekakve selekcije treba biti. Zato brzo zaboravljamo napamet naučene činjenice, zato naše školstvo nije dobro jer nas ne uči dugoročnom pamćenju. Nauči nešto samo jednom da dobiješ dobru ocjenu. No ne koristiš li to znanje često, ono će ispariti. Puf!

Oglas trebaš vidjeti 20 puta

Drugi svjetski rat izmijenio je svijet medija. Televizija je postala toliko popularna, a oglasi su prodavali sve. Mnogi su mislili da su TV reklame tako uspješne jer se radi o novom mediju, uzbudljivom formatu, pa nitko još nije vidio takve reklame. No zapravo je razlog ležao u ponavljanju. S tek nekoliko kanala na izboru, a bez današnjih opcija gledanja na zahtjev gdje možete olako premotati i preskočiti reklame, ljudi su gledali reklame iznova i iznova. Kad i papigi nešto ponoviš više puta, zapamti, kamoli neće čovjek. Onda dođe u trgovinu i vidi ono poznato ime brenda te automatski posegne za njim. Volimo poznato. Poznato je sigurno.

Thomas Smith je još 1885. godine napisao vodič nazvan „Successful Advertising“ (Uspješno oglašavanje) u kojem je iznio rezultate svog istraživanja: prosječni korisnik mora vidjeti oglas 20 puta prije nego se odluči na kupnju.

  1. Prvi put kad vidi oglas, čovjek ga ne vidi.
  2. Drugi put ga vidi i primijeti.
  3. Treći put postaje svjestan njegovog postojanja.
  4. Četvrti put se uspije sjetiti da ga je već prije vidio.
  5. Peti put ga pročita.
  6. Šesti put frkne nosom na njega.
  7. Sedmi put uzvikne „o brate!“
  8. Osmi put kaže „evo ovog opet.“
  9. Deveti put se pita je li to zaista čemu.
  10. Deseti put pita susjeda je li probao to.
  11. Jedanaesti put se zapita kako se oglašavanje isplati tvrtki.
  12. Dvanaesti put pomisli da je to nešto dobro.
  13. Trinaesti put pomisli da možda nešto i vrijedi.
  14. Četrnaesti put se sjeti da je dugo želio taj proizvod.
  15. Petnaesti put zafrkne nosom jer ga ne može priuštiti.
  16. Šesnaesti put pomisli kako će ga jednom kupiti.
  17. Sedamnaesti put si obeća da će ga kupiti.
  18. Osamnaesti put se zaklinje da je siromašan.
  19. Devetnaesti put još pažljivije izbroji novac.
  20. Dvadeseti put kad ugleda oglas, kupi ono što se oglašava.

 

Ponavljanje je ključ uspjeha učinkovitog marketinga putem oglasa.

Iako je 1885. godina bila odavno, istraživanje portala Wordstream.com iz 2015. godine pokazalo je slične rezultate: što se broj ponavljanja oglasa povećava, to se povećavaju i konverzije!

 

Wordstream- frequency capping

 

Čemu služe oglasi, a čemu SEO?

Pitanje je imate li novca za toliko puno oglašavanja da ih korisnici vide po 20 puta. Oglasi koštaju. Svaki dan. Oglasi su ono što bismo rekli „koliko para, toliko muzike.“ Izvrsni su ako trebate nešto prodati sad i odmah, ako imate akciju koje kreće za 24 sata, ako je korisnik u fazi kupnje i već zna što će kupiti jer mu treba pa naleti i na oglas… Oglasi funkcioniraju! No što ako nemamo toliko novca da stalno ulažemo u ads kampanje?

Ulažite u SEO optimiziran sadržaj na vašoj web stranici i gradite odnose s drugim web stranicama kroz backlinkove kako biste Googleu singalizirali da je vaša stranica kvalitetna. Ovdje kao dodatan razlog za SEO sadržaj valja naglasiti kako se na oglase klika višestruko manje nego na neplaćeni sadržaj koji je pogurao SEO na prvoj stranici u rezultatima pretrage. Jer se SEO bazira na korisnim i informativnim rješenjima u trenutku pretrage. SEO ispunjava želje, daje odgovore, prodaje nam nešto indirektno i nemamo osjećaj da nas gnjavi.

Plaćeni vs. neplaćeni rezultati

 

Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati samo kao ponavljanje oglasa, nego i kao ispunjavanje želja putem organski rezultata pretrage – da budemo tamo kad nas korisnici traže.

Kad u search polje na Google ukucam “kako da beba zaspe”, ne tražim reklame. Tražim savjete, članke koji će mi pomoći da shvatim zašto beba ne spava te mi pomoći da je lako uspavam. Ne tražim reklame za melatonin ili nešto slično, a što zna iskočiti. No ako 20 puta vidim “melatonin za bebe” možda ću to i kupiti. Tvrtka koja proizvodi dječje stvari poput jastuka, posteljine, marama za zamatanje beba i slično može napisati informativan članak za mame o tome kako da beba zaspe, pritom indirektno prodajući i svoj proizvod kao dodatnu pomoć u rješavanju tog problema.

 

Pogledajte graf niže:

Koliko SEO traje

Oglasi: Instant pojavljivanje na Google SERP-u

SEO: Dugoročno pojavljivanje na SERP-u

Je li bolje budžet uložiti u oglase ili sadržaj?

Uzmimo za primjer da imate 10.000 kn za ulaganje u marketing svoje stranice.

  • Uložite li 10.000 kn u search oglase, on će postati vidljiv odmah i prikazivat ćete se u rezultatima pretrage korisnicima za ključne pretrage sve dok imate taj budžet. Kad nestane novca, a može nestati za 3 ili 33 dana, ovisno kako ste postavili kampanju, nestajete i vi, tj. vaš oglas s Googlea. Oglasi su sprint.
  • Uložite li 10.000 kn u visokokvalitetan i SEO optimiziran sadržaj na vašoj web stranici, u početku nećete vidjeti dobre rezultate. SEO je spor i ponekad je potrebno više mjeseci da se pojavite među rezultatima pretrage, no jednom kad stignete na prvu stranicu rezultata Google pretrage, bit ćete tamo sve dok ne dođe netko s boljim sadržajem. To nekad možete potrajati i godinama. SEO je maraton.
Kako učinkovito postaviti marketinške kampanje?

Klijentima uvijek kažem da sve jabuke ne stave u istu košaru, da u marketingu koriste i oglase i SEO sadržaj, ali da uvijek paze na metrike i da pomno gledaju učinkovitost pojedinih kampanja, odnosno sadržaja, kako bi znali što im donosi novac. Promet prema web stranici nije najkorisnija metrika koju možete koristiti osim ako ne živite od bannera i PR tekstova trećih strana pa vam trebaju nabrijane brojke posjetitelja. Ukoliko živite od prodaje nečega, najvrijednije metrike reći će vam preko kojeg sadržaja ili oglasa su korisnici došli na vašu web stranicu, kad su i zbog čega nešto kupili, ispunili neki upitnik i slično.

Oglasi i SEO optimizirana web stranica s visokokvalitetnim sadržajem najbolja su kombinacija za online marketing jer su naši kupci u različitim fazama kupnje, a i naše potrebe kao prodavača nisu uvijek iste. Strategija online prodaje ima svoje dugoročne i kratkoročne ciljeve, stoga je bitno da uklopite različite tehnike dohvaćanja korisnika. Iako sam se u ovom članku fokusirala na oglase i SEO, svakako ne treba zanemariti sve ostale aspekte digitalnog poslovanja (kao što su email marketing i social media marketing ) nego napraviti marketinški miks te analizirati promet i konverzije kako biste iskoristili propuštene prilike i optimizirali sve online dijelove poslovanja. Bez analitike ništa!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci