Zadnje ludilo u digitalnom svijetu bio je NFT. Opsesija u 2022. godini je bila „Tko radi na svojim NFT-ovima“. Onda je tržište palo i sad više nitko ne priča o tome.
Kao što nitko ne priča ni o Vineu, Foursquareu i Google Glassu. Ne znam sjećate li se uopće tih za-ovo-moram-raditi-sadržaj-i-tamo-biti-prisutni digitalnih platformi. Opsesija da svatko mora imati svoju mobilnu aplikaciju polako se gasi, iako nikako da taj mit umre.
Ne morate imati svoju aplikaciju. Većina aplikacija ionako se otvori samo jednom.
Ne morate imati profile na svim društvenim mrežama. Većina društvenih mreža ionako brzo splasne. Google+ više ne postoji, Vinea nema, Foursquare nije ni sjena onog što je bio. Ako se uopće sjećate ove tri platforme.
Ali bilo bi zaista dobro da imate svoju web stranicu. Od svih stranica putem kojih komunicirate na digitalnim platformama, jedino je web stranica vaša. Stranice ne društvenim mrežama nisu vaše, one nestaju ako nestane i mreža, a vlasnici tih platformi kao stanodavci mijenjaju uvjete i „rentu“.
Ne govorim da nemate društvene mreže, jer one su itekako poželjne i dobre. Govorim da nemate samo društvene mreže, odnosno da vam produkcija sadržaja nije rezervirana samo za njih, dok ste na webu posljednji put nešto ažurirali prošlo ljeto.
I birajte gdje ćete fokusirati svoje digitalne aktivnosti.
U marketingu ne važi ona „moram skupiti sve Pokemone“.
Ok ako ste ogromna korporacija s ogromnim marketinškim timom i možete si dozvoliti da spržite par milijuna nečega da testirate nove marketinške platforme i da ostajete i prvi i prisutni posvuda.
Ok je isprobavati kako što funkcionira u marketingu, ali ako ste tvrtka koja ima jednu osobu zaposlenu u marketingu ili pak imate ograničen budžet za marketing, trebate se fokusirati na ono to vam donosi najbolje rezultate. Makar to ne bilo „trendy“.
Ako ste tip koji čim čuje za neku novu digitalnu stvar, palite mobitel i mahnito stvara strategiju kako da budete tamo prisutni sad i odmah, a pritom nemate tim koji će odraditi posao na digitalnim platformama koje imaju već jaku bazu korisnika, možete puno toga izgubiti.
Jer većina noviteta jednostavno odumre, unatoč najavama da je „ovo next big thing“.
Nekad pak treba odustati od nečeg što više nema smisla. Uštedjet ćete i novce i vrijeme, koje onda možete uložiti tamo gdje ima smisla.
Facebook stranice bile su svim biznisima izvrsna prilika za direktnu promociju prema krajnjim korisnicima, no s godinama se mijenjao algoritam, nastala je sve veća gužva jer su baš svi otvorili stranicu pa je sve to rezultirati time da su Facebook stranice postale smiješno neposjećene s prosječnom stopom interakcije po objavu od 0,064% broja followera. (izvor: RivalIQ)
Da vam to približim, trebate imati 100.000 followera Facebook stranice da na neku vašu objavu reagira 64 ljudi. Od kojih većina samo brzopotezno stisne lajk i ode. Dosta uzaludan posao. Naravno, ne za svakog.
Neki biznisi i dalje mogu lijepo iskoristiti Facebook za svoje poslovanje (posebice kroz grupe!), ali činjenica je da je imanje Facebook stranice s vremenom postalo „mora se imati.“ Pa tako Facebook stranice imaju najdosadnije firme ili javni uredi koji tamo komuniciraju nekim svojim metajezikom, a objave lajkaju samo zaposlenici firme i njihovi roditelji.
Ako više od šest mjeseci nemate koristi od Facebook objava, odnosno one vam ne donose vidljivost, promet i zaradu, jednostavno odustanite od objavljivanja tamo. To vrijedi za svaku mrežu i platformu kojoj je, takoreć, istekao rok trajanja.
Nekad se korisnici presele negdje drugdje. Na primjer, na Instagram. Onda s Instagram odu na Snapchat. Pa odu na TikTok. Dok su svi na TikToku, vi ste tek otvorili Instagram.
Ili ste možda s druge strane lepeze pa otvarate sve profile posvuda prije svih.
Radite li u marketingu, evo nekoliko pitanja za razmišljanje:
- Znate li zapravo gdje su vaši korisnici sada? Koje društvene mreže koriste, kada su aktivni?
- Znate li što ih muči: što traže, gdje i na koji način? Što guglaju, s kojom namjerom i u kojem volumenu?
- Jeste li ikada čuli za SEO istraživanje ključnih riječi? Kako onda znate što vaši korisnici točno traže iz mjeseca u mjesec?
- Jeste li čuli da TikTok postaje sve više tražilica za određene stvari i usluge? A Instagram?
- Kako se uklapate u nove navike pretraživanja mladih? Radite li sadržaj prema ono što oni traže i žele naći, ili je vaš sadržaj čisto promotivnog karaktera?
- Znate li koliki je drastično veći doseg jednog običnog videa na Instagramu naspram fotografija?
- Znate li odakle su kliknuli vaši korisnici da dođu na vašu web stranicu i potrošili novce?
- Kakav sadržaj su vidjeli pa kliknuli?
- Koji je točno naslov bio?
- Koliko vremena i novca ulažete u sadržaj za vlastitu web stranicu, a koliko za stranice na društvenim mrežama?
Ukratko:
- Ne otvarajte odmah profile na svim novim platformama samo zato da budete prvi, ali i ne pokušavajte oživjeti polumrtve društvene mreže koje su vaši korisnici napustili: pratite gdje se okuplja vaša ciljana skupina i radite sadržaj baš za njih.
- Ne pokušavajte pretpostaviti što je „next big thing“ jer ćete vjerojatno pogriješiti, već jašite na valu onog što zaista jest sada THE THING
- Koristite alate i metrike koji vam pokazuju kako se ponaša vaša publika i gdje najbolje reagira na vaš sadržaj ili sadržaj sličan vašem: pričekajte dok ne vidite da se stvorila dovoljna kritična masa korisnika na nekom mjestu prije nego li krenete u marketinške aktivnosti
- I saznajte što je SEO, a ali i kako pretražuju mlađe generacije. Znate li što muči vaše korisnike, moći ćete im lakše pomoći. A oni će vam biti zahvalni na tome.
Pratite što se događa i gdje je vaša publika. Mladi odavno nisu na Facebooku, ali su na TikToku, YouTubeu i Googleu. Umjesto da pokušavate uhvatiti sve trendove ili održati na životu nešto što se prestalo koristiti, uhvatite publiku koja spremno čeka negdje drugdje i traži vas. Za start, na Google searchu.
Najnoviji članci
Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024