SEO alati

Koji su najbolji SEO alati za pronalazak ključnih riječi?

Da biste pisali kvalitetne tekstove koji će se moći pozicionirati na Googleovim rezultatima pretrage i dovesti vas promet na web stranicu, trebate prvo istražiti što to ljudi traže. A to možete jedino uz SEO alate.

SEO alati otkrivaju nam ključne riječi koje korisnici ukucavaju u tražilice, a za koje žele pronaći rješenje. Najbitniji je pritom volumen pretraga ključnih riječih u određenom vremenskom razdoblju, te namjera te pretrage.

Što su ključne riječi i volumen pretraga?

Ključne riječi su one riječi ili fraze za koje se želimo pozicionirati visoko među rezultati na Google SERP-u (search engine result page).

Volumen pretraga govori nam koliko se tih ključnih riječi i fraza na određenoj tražilici u određenom razdoblju pretražuje.

U SEO optimizaciji stranice,  volumen pretraga ključnih riječi govori nam:

 

  • Koji je potencijal za povećanje prometa prema našoj web stranici?
  • Koliko je teško rangirati se visoko za te ključne riječi?
  • Kada ljudi pretražuju određene stvari (sezonalnost)

 

SEMrush seo alat

SEMrush alat

Napomena: kod istraživanja ključnih riječi dobit ćete prosječan broj pretraga na mjesečnoj bazi. Prosječan broj računa se prema broju pretraga u posljednjih 12 mjeseci. Stoga, brojka ne znači da je to brojka za posljednjih mjesec, iako određeni alati imaju uz brojku i tablicu s trendom te možete zaključiti kada  je više, a kada manje pretraga.

 

Također, kada se određeni pojam ne pretražuje, odnosno njegov je volumen 0, to može značiti:

a) zaista to nitko ne traži

b) broj pretraga je ispod 10 mjesečno pa alati ni ne prijavljuju

c) pojam je tek nastao i treba pričekati određeno vrijeme da se razvije prosječan broj pretraga.

 

Kako pronaći ključne riječi?

Da ne bismo pisali članke “napamet”, pokušavajući zamisliti što bi ljude moglo zanimati i ne znajući otkud nam zapravo promet na web stranici,  trebaju nam alati za istraživanje ključnih riječi:

  • onih preko kojih ljudi već dolaze na našu web stranicu
  • onih preko kojih želimo da dođu na našu web stranicu

SEO alati za istraživanje ključnih riječi dat će vam ideje o čemu trebati pisati, no vi ste ti koji radite strategiju stvaranja sadržaja. Vi ste ti koji znate kad vidite ključnu riječ „pelene“ pišete li o pelenama za bebe, starije osobe ili pak pse.

Istraživanje ključnih riječi nije jednostavno.

Taj nevidljivi posao SEO stručnjaka traje danima, tjednima pa i mjesecima. SEO stručnjak mora se probiti kroz ogroman broj ključnih riječi, a konkurenciju radi i sam Google koji sve više „krade“ prilike da bi neku web stranicu bolje pozicionirao na SERP-u (SERP ili Search Engine Result Page).

 

Važno je znati da se mnogobrojne prilike za dohvaćanje organskog neplaćenog prometa, odnosno klikova korisnika, leže u frazama s 5 ili više riječi.

Govorimo o tzv. long tail frazama.

long tail ključne riječi

Ljudi danas guglaju sve više u rečenicama od po četiri i više riječi.

Riječi „kako“ ili „zašto“ početak su brojnih pretraga jer korisnici postavljaju pitanja. Sve manje guglamo tražeći nešto samo upisujući jednu riječ, poput „cjepivo“.

Sad već upisujemo „cjepivo protiv korone“ ili čak „je li cjepivo protiv korone štetno“ ili pak „gdje se cijepiti protiv korone u zagrebu.“ Namjerno pišem malim slovima jer pretrage na Googleu nisu osjetljive na veliko ili malo slovo.

Sva slova, bez obzira kako ih pišete, Google će shvatiti kao mala slova.

I ne brinite za padeže. Pardon, brinite za njih u smislu da koristite više padeža jedne riječi u tekstu, baš kao i izmjene jednine i množine te sinonime. Google to voli. Naravno, pazite da sad baš ne ubijete članak tako da nanižete puno istih riječi, ne želite da Google pomisli da radite keyword stuffing, da ga varate.

Evo primjeri riječi koje možete koristiti istodobno za određenu ključnu riječ:

  • rajčica, rajčice, rajčicama, paradajz, pomidor
  • auto, auti, aute, vozilo, automobili

 

Kažu da je najbolji SEO odličan sadržaj.

Važno je znati razliku između kreativnog pisanja i pisanja za web, kao i to da ne pišemo za tražilice, nego pišemo za ljude na tražilicama. Oni guglaju. Mi guglamo.

Tek kad saznamo što ljudi traže, onda možemo napisati sadržaj od kojeg pak može računati na promet s tražilice. Sadržaj koji je SEO pisan ima čitav set pravila, od toga kako naslov treba izgledati, do toga koliko puta ponoviti riječi u tekstu pa do duljine teksta.

Pišite redovito sadržaj na vašim stranicama, ažurirajte ga, pobrinite se da je relevantan. Povremeno ponovo prođite kroz alate za istraživanje ključnih riječi te ažurirajte popis ključnih riječi. Napravite nove stranice i brinite se za zdravlje web stranice.

Kako doznati preko kojih ključnih riječi korisnici dolaze  na vašu web stranicu?

Google Analytics, Search Console i Data studio su besplatni alati koji vam pomažu da otkrijete što drugi tipkaju pa zatim klikaju kako bi došli do vas. Neke ključne riječi i fraze će vas iznenaditi, a iz analitike možete zaista puno toga zaključiti. Možete primjerice saznati za koje ključne riječi se pojavljujete na SERP-u (search engine result page ili stranica s rezultatima pretrage), ali ljudi baš ne klikaju na vaš web.

Puno impresija, a mali CTR (click through rate) znači i priliku!

Optimizirajte naslove (title tagove) i metaopise sve dok se CTR ne poveća. Želite da ljudi klikaju na vaše članke!

No, kako doznati koje riječi  ljudi ukucavaju vezano za našu nišu kako bismo mogli optimizirati sadržaj na vlastitim web stranicama?

SEO alat-keywords everywhere

 

Mnogi pogrešno krenu ukucavati u Google tražilicu pojmove pa pomisle da je ono što im prvo ispadne kao prijedlog zapravo najtraženije. Te takozvane search predikcije zavest će vas i odvesti na krivi trag. One su, naime, rezultat Google trendova i vaše povijesti pretraživanja, nikako ne govore o trenutnom volumenu pretraga niti vam daju prijedloge vezanih termina.

 

SEO alati za istraživanje ključnih riječi su odgovor. Bez alata sve se stvar nagađanja.

Ovo su najbolji SEO alati za istraživanje ključnih riječi:
  • Ahrefs – obožavaju ga SEO stručnjaci; njihov keyword generator nudi različite ključne riječi poput pitanja
  • SEMrush – još jedan voljeni alat među SEO stručnjacima, nudi pregled upita po tržištima te namjeru pretrage! Koristim ga i ne mogu bez njega.

SEMrush SEO alat za pronalazak ključnih riječi

  • Majestic – izvrstan za tracking webova koji linkaju prema vama, ali i za pronalazak ključnih riječi
  • Keywords Everywhere – add-on za preglednike Chrome i Firefox koji olakšava pregled volumena ključnih riječi dok guglate. Minus je da ne možete odabrati samo Hrvatsku, no zbog našeg specifičnog jezika može vam poslužiti. Primjer niže:

kljucne rijeci-seo alati

 

  • Moz – izvrstan alat za pronalazak ključnih riječi
  • Keywordtool.io – također nudi ideje za ključne riječi
  • Google Keyword Planner – besplatan alat za pronalazak ključnih riječi, trebate imati otvoren Google ads account

 

 

Ostali SEO alati za pronalazak ključnih riječi:
  • Ubersuggest – također dobar za pronalazak novih ključnih riječi.
  • Google Trends – prati popularnost ključne riječi tijekom vremena. Ukucajte „koronavirus“ pa pratite za primjer
  • Keyword Sheeter – radi na principu Googleovog autocompletea, a tu možete koristiti i negativne i pozitivne filtere (npr. pelene za bebe vs. pelene za odrasle)
  • Answer the Public – alat pomoću kojeg možete otkriti neke ideje za fraze oko vaše ciljane ključne riječi (od svibnja 2022. u vlasništvu Neil Patela koji ima Ubersuggest)
  • KWFinder – odličan alat za pronalazak long-tail fraza
  • Long Tail Pro – isto to

 

Alati se uglavnom plaćaju. Određeni alati vam nude gratis određeni broj ključnih riječi, a ako želite više ili naprednije opcije, morate platiti. SEO stručnjaci redovito koriste jedan ili više plaćenih alata koji im uvelike olakšavaju posao, a koji osim samih ključnih riječi nerijetko nude još mnogo korisnih savjeta, uvida i analitičkih podataka od kojih web stranice tj. njihovi vlasnici mogu profitirati.

 

Zaključak:

Koristite besplatne alate Google Analytics, Search Consolu te Data studio za dohvaćanje riječi za koje se već rangirate, ali ne konvertiraju posjetitelje web stranice.

Za definiranje ključnih riječi za koje želimo biti među prvim rezultatima pretrage na Googleu isprobajte besplatni Google Keyword Planner ili niz plaćenih alata poput Keywords Everwhere, Kewywordstool.io, Ahrefs, SEMrush, Jaaxy,Ubersuggest itd.

 

Trebate li pomoć oko istraživanja ključnih riječi, javite mi se na [email protected]!

 

PROČITAJTE JOŠ:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci