Da biste pisali kvalitetne tekstove koji će se moći pozicionirati na Googleovim rezultatima pretrage i dovesti vas promet na web stranicu, trebate prvo istražiti što to ljudi traže. A to možete jedino uz SEO alate.
SEO alati otkrivaju nam ključne riječi koje korisnici ukucavaju u tražilice, a za koje žele pronaći rješenje. Najbitniji je pritom volumen pretraga ključnih riječih u određenom vremenskom razdoblju na određenom tržištu te namjera pretrage (što korisnik želi naći kad nešto progugla).
Što su ključne riječi i volumen pretraga?
Ključne riječi su one riječi ili fraze za koje se želimo pozicionirati visoko među rezultati na Google SERP-u (search engine result page).
Volumen pretraga govori nam koliko se tih ključnih riječi i fraza na određenoj tražilici u određenom razdoblju pretražuje.
U SEO optimizaciji stranice, volumen pretraga ključnih riječi govori nam:
- Koji je potencijal za povećanje prometa prema našoj web stranici?
- Koliko je teško rangirati se visoko za te ključne riječi?
- Kada ljudi pretražuju određene stvari (sezonalnost)
SEMrush alat
Napomena: kod istraživanja ključnih riječi dobit ćete prosječan broj pretraga na mjesečnoj bazi. Prosječan broj računa se prema broju pretraga u posljednjih 12 mjeseci. Stoga, brojka ne znači da je to brojka za posljednjih mjesec, iako određeni alati imaju uz brojku i tablicu s trendom te možete zaključiti kada je više, a kada manje pretraga.
Također, kada se određeni pojam ne pretražuje, odnosno njegov je volumen 0, to može značiti:
a) to zaista nitko ne traži
b) broj pretraga je ispod 10 mjesečno pa alati ni ne prijavljuju
c) pojam je tek nastao i treba pričekati određeno vrijeme da se razvije prosječan broj pretraga.
Kako pronaći ključne riječi?
Da ne bismo pisali članke “napamet”, pokušavajući zamisliti što bi ljude moglo zanimati i ne znajući otkud nam zapravo promet na web stranici, trebaju nam alati za istraživanje ključnih riječi:
- onih preko kojih ljudi već dolaze na našu web stranicu
- onih preko kojih želimo da dođu na našu web stranicu
SEO alati za istraživanje ključnih riječi dat će vam ideje o čemu trebati pisati, no vi ste ti koji radite strategiju stvaranja sadržaja. Vi ste ti koji znate kad vidite ključnu riječ „pelene“ pišete li o pelenama za bebe, starije osobe ili pak pse.
Istraživanje ključnih riječi nije jednostavno.
Taj nevidljivi posao SEO stručnjaka traje danima, tjednima pa i mjesecima. SEO stručnjak mora se probiti kroz ogroman broj ključnih riječi, a konkurenciju radi i sam Google koji sve više „krade“ prilike da bi neku web stranicu bolje pozicionirao na SERP-u (SERP ili Search Engine Result Page).
Važno je znati da se mnogobrojne prilike za dohvaćanje organskog neplaćenog prometa, odnosno klikova korisnika, leže u frazama s 5 ili više riječi.
Govorimo o tzv. long tail frazama.
Ljudi danas guglaju sve više u rečenicama od po četiri i više riječi.
Riječi „kako“ ili „zašto“ početak su brojnih pretraga jer korisnici postavljaju pitanja. Sve manje guglamo tražeći nešto samo upisujući jednu riječ, poput „vodoinstalater“ ili “ginekolog”.
Sad već upisujemo „vodoinstalter zagreb“ ili „najbolji ginekolog u zagrebu“ , a sve više pretraga ima čak 8 i više riječi! Namjerno sam “zagreb” napisala malim slovima jer pretrage na Googleu nisu osjetljive na veliko ili malo slovo.
Sva slova, bez obzira kako ih pišete, Google će shvatiti kao mala slova.
I ne brinite za padeže. Pardon, brinite za njih u smislu da koristite više padeža jedne riječi u tekstu, baš kao i izmjene jednine i množine te sinonime. Google to voli. Naravno, pazite da sad baš ne ubijete članak tako da nanižete puno istih riječi, ne želite da Google pomisli da radite keyword stuffing, da ga varate.
Evo primjeri riječi koje možete koristiti istodobno za određenu ključnu riječ:
- rajčica, rajčice, rajčicama, paradajz, pomidor
- auto, auti, aute, vozilo, automobili
Kažu da je najbolji SEO odličan sadržaj.
Važno je znati razliku između kreativnog pisanja i pisanja za web, kao i to da ne pišemo za tražilice, nego pišemo za ljude na tražilicama. Oni guglaju. Mi guglamo.
Tek kad saznamo što ljudi traže, onda možemo napisati sadržaj od kojeg pak može računati na promet s tražilice. Sadržaj koji je SEO pisan ima čitav set pravila, od toga kako naslov treba izgledati, do toga koliko puta ponoviti riječi u tekstu pa do duljine teksta.
Pišite redovito sadržaj na vašim stranicama, ažurirajte ga, pobrinite se da je relevantan. Povremeno ponovo prođite kroz alate za istraživanje ključnih riječi te ažurirajte popis ključnih riječi. Napravite nove stranice i brinite se za zdravlje web stranice.
Kako doznati preko kojih ključnih riječi korisnici dolaze na vašu web stranicu?
Search Console i Data studio su besplatni alati koji vam pomažu da otkrijete što drugi tipkaju pa zatim klikaju kako bi došli do vas. Neke ključne riječi i fraze će vas iznenaditi, a iz analitike možete zaista puno toga zaključiti. Možete primjerice saznati za koje ključne riječi se pojavljujete na SERP-u (search engine result pageu ili stranici s rezultatima pretrage), ali ljudi baš ne klikaju na vaš web.
SAVJET: Vidite li da za ključne riječi imate puno impresija, a mali CTR (click through rate) – to vam je prilika za optimizaciju! Optimizirajte title tag naslove i metaopise te eventualno dodajte schema markup te zatim testirajte kako prolaze- mijenjajte sve dok se CTR ne poveća. Želite da ljudi klikaju na vaše članke!
Pazite na search predikcije, mogu vas zavarati:
Mnogi pogrešno krenu ukucavati u Google tražilicu pojmove pa pomisle da je ono što im prvo ispadne kao prijedlog zapravo najtraženije. Te takozvane search predikcije zavest će vas i odvesti na krivi trag. One su, naime, rezultat Google trendova i vaše povijesti pretraživanja, nikako ne govore o trenutnom volumenu pretraga niti vam daju prijedloge vezanih termina.
SEO alati za istraživanje ključnih riječi su odgovor. Bez alata sve je stvar nagađanja.
Ovo su najbolji SEO alati za istraživanje ključnih riječi:
Keywords Everywhere – add-on za preglednike Chrome i Firefox koji olakšava pregled volumena ključnih riječi dok guglate. Košta svega 15-ak dolara za 100.000 kredita, a to će vam trajati cijelu godinu.
Minus je da ne možete odabrati samo Hrvatsku, no zbog našeg specifičnog jezika može vam poslužiti da otprilike dobijete dojam traži li se nešto o čemu žečite pisati tj rangirati vašu web stranicu.
Primjer niže pokazuje da riječi “SEO agencija” traži 720 ljudi mjesečno.
Semrush –Profesionalni SEO alat, jedan od TOP dva koji koriste SEO stručnjaci. Plaća se, no postoji opcija korištenja besplatne verzije uz dnevno ograničenje broja pretraga, a prije nego li se odlučite na plaćanja ovog alata, imate 7 dana free triala.
Semrush cijene nisu male za nekog kome treba povremeno provjeriti SEO, pogotovo jer ne možete uzeti samo pretplatu na jedan mjesec već se odmah obvezujete na godinu dana.
Plaćene opcije dolaze u 3 paketa, od 139,95 USD do 499,95 USD mjesečno.
Imate i Simple Signup account s ograničenim brojem pretraga na dnevnoj razini pa možete i to isprobati.
Semrush nudi puno više od Keywords Everywhere, pa je iz toga razloga razumljivo i puno skuplji.
Ono što je jako korisno od značajki jest:
– pregled upita po tržištima, ali i regijama i gradovima
– keyword difficulty (koliko se teško rangirati)
– povezane ključne riječi
– objektivan prikaz stanja na rezultatima pretrage
– namjeru pretrage
Iz ovog primjera vidimo kolika je razlika između rezultata koje nam je Keywords Everywhere izbacio za pojam “SEO agencija” i onih koje nam je ponudio Semrush. Iako postoji razlika u ukupnom volumenu (840 vs. 720 mjesečnih pretraga) zbog razlike u prikupljanju podataka, ono što ih bitno razlikuje jest mogućnost odabira tržišta!
Broj pretraga po tržištu
Semrush je u ljeto 2023. godine izbacio i jednu izvrsnu opciju – kod istraživanja ključnih riječi možete odabrati ne samo državu, već i grad ili regiju! To je dosta bitno za znati ako radite nešto što je vezano za lokaciju, npr ako otvarate restoran ili neku fizičku radnju.
Do sada ste mogli doznati koliki broj ljudi traži npr. “vodoinstalater zagreb”, ali niste mogli znati odakle ljudi iz Hrvatske pretražuju npr. “linkedin” ili samo “vodoinstalater”.
Sada kod istraživanja ključnih riječi možete vidjeti volumene mjesečnih pretraga:
▪️ globalno
▪️ po državi
▪️ po regiji
▪️ po gradu
Ahrefs – Drugi TOP alat kojeg obožavaju SEO stručnjaci; njihov keyword generator nudi različite ključne riječi poput pitanja.
Kod ljudi koji se bave ovim poslom, pitanje “Koji je alat bolji: Semrush ili Ahrefs” je kao pitanje “BMW ili Mercedes” među ljubiteljima njemačkih limuzina. Uvijek će netko dati argument zašto je odabrao ovaj ili onaj proizvod. No koji god odabrali između dvije opcije, nećete (puno) pogriješiti.
Majestic – izvrstan za tracking webova koji linkaju prema vama, ali i za pronalazak ključnih riječi
Moz – izvrstan alat za pronalazak ključnih riječi
Keywordtool.io – također nudi ideje za ključne riječi
Google Keyword Planner – besplatan alat za pronalazak ključnih riječi, trebate imati otvoren Google ads account
Mangools/KWFinder– alat koji nudi pronalazak ključnih riječ i povijesne podatke, lokalne pretrage i analizu SERP-a. Možete ga isprobati besplatno tijekom prvih 10 dana.
Mangools je SEO softver koji se reklamira kao jeftinija verzija Ahrefa i Semrusha. Zapravo se radi o setu alatu koji se sastoji od 5 aplikacija
- KWFinder
- SERPChecker
- SERPWatcher
- LinkMiner
- SiteProfiler
Ostali SEO alati za pronalazak ključnih riječi:
- Ubersuggest – također dobar za pronalazak novih ključnih riječi.
- Google Trends – prati popularnost ključne riječi tijekom vremena. Ukucajte „koronavirus“ pa pratite za primjer
- Keyword Sheeter – radi na principu Googleovog autocompletea, a tu možete koristiti i negativne i pozitivne filtere (npr. pelene za bebe vs. pelene za odrasle)
- Answer the Public – alat pomoću kojeg možete otkriti neke ideje za fraze oko vaše ciljane ključne riječi (od svibnja 2022. u vlasništvu Neil Patela koji ima Ubersuggest)
- KWFinder – odličan alat za pronalazak long-tail fraza
- Long Tail Pro – isto to
- AccuRanker– izvrstan alat za praćenje ključnih riječi, odnosno vaših SEO pozicija za ključne riječi
Alati se uglavnom plaćaju. Određeni alati vam nude gratis određeni broj ključnih riječi, a ako želite više ili naprednije opcije, morate platiti. SEO stručnjaci redovito koriste jedan ili više plaćenih alata koji im uvelike olakšavaju posao, a koji osim samih ključnih riječi nerijetko nude još mnogo korisnih savjeta, uvida i analitičkih podataka od kojih web stranice tj. njihovi vlasnici mogu profitirati.
Zaključak:
Koristite besplatne alate, Search Consolu te Data studio za dohvaćanje riječi za koje se već rangirate, ali ne konvertiraju posjetitelje web stranice.
Za definiranje ključnih riječi za koje želimo biti među prvim rezultatima pretrage na Googleu isprobajte besplatni Google Keyword Planner ili niz plaćenih alata poput Keywords Everwhere, Kewywordstool.io, Ahrefs, SEMrush, Jaaxy,Ubersuggest itd.
Trebate li pomoć oko istraživanja ključnih riječi, javite mi se na [email protected]!
PROČITAJTE JOŠ:
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025