SEO alati

Koji su najbolji SEO alati za pronalazak ključnih riječi?

Nakon što ste naučili razliku između kreativnog pisanja i pisanja za web, vrijeme je da se upoznate s alatima koji će vam pomoći u radu, odnosno pisanju tekstova optimiziranih za tražilice. No uvijek imajte na umu sljedeće: ne pišemo za tražilice, pišemo za ljude na tražilicama.

SEO alati za istraživanje ključnih riječi dat će vam ideje o čemu trebati pisati, no vi ste ti koji radite strategiju stvaranja sadržaja. Vi ste ti koji znate kad vidite ključnu riječ „pelene“ pišete li o pelenama za bebe, starije osobe ili pak pse.

Istraživanje ključnih riječi nije jednostavno. Taj nevidljivi posao SEO stručnjaka traje danima, tjednima pa i mjesecima. SEO stručnjak mora se probiti kroz ogroman broj ključnih riječi, a konkurenciju radi i sam Google koji sve više „krade“ prilike da bi neku web stranicu bolje pozicionirao na SERP-u (SERP ili Search Engine Result Page).

Analizom i istraživanjem ključnih riječi saznajemo sljedeće:

  1. Preko kojih ključnih riječi (upita s tražilice) ljudi već dolaze na našu web stranice
  2. Preko kojih ključnih riječi mi želimo da oni dolaze na našu web stranicu

Važno je znati da se mnogobrojne prilike za dohvaćanje organskog neplaćenog prometa, odnosno klikova korisnika, leže u frazama s 5 ili više riječi. Govorimo o tzv. long tail frazama. Ljudi danas guglaju sve više u rečenicama od po četiri i više riječi, riječi „zašto“ ili „što“ početak su brojnih pretraga jer korisnici postavljaju pitanja. Sve manje guglamo tražeći nešto samo upisujući jednu riječ, poput „cjepivo“.

Sad već upisujemo „cjepivo protiv korone“ ili čak „je li cjepivo protiv korone štetno“ ili pak „gdje se cijepiti protiv korone u zagrebu.“ Namjerno pišem malim slovima jer pretrage na Googleu nisu osjetljive na veliko ili malo slovo.

Sva slova, bez obzira kako ih pišete, Google će shvatiti kao mala slova. I ne brinite za padeže. Pardon, brinite za njih u smislu da koristite više padeža jedne riječi u tekstu, baš kao i izmjene jednine i množine te sinonime. Google to voli. Naravno, pazite da sad baš ne ubijete članak tako da nanižete puno istih riječi, ne želite da Google pomisli da radite keyword stuffing, da ga varate.

Evo primjeri riječi koje možete koristiti istodobno za određenu ključnu riječ:

  • rajčica, rajčice, rajčicama, paradajz, pomidor
  • auto, auti, aute, vozilo, automobili

 

Pišite redovito sadržaj na vašim stranicama, ažurirajte ga, pobrinite se da je sadržaj relevantan. Povremeno ponovo prođite kroz alate za istraživanje ključnih riječi te ažurirajte popis ključnih riječi. Napravite nove stranice i brinite se za zdravlje web stranice.

Kako doznati preko kojih ključnih riječi korisnici dolaze  na vašu web stranicu?

Google Analytics, Search Console i Data studio su besplatni alati koji vam pomažu da otkrijete što drugi tipkaju pa zatim klikaju kako bi došli do vas. Neke ključne riječi i fraze će vas iznenaditi, a iz analitike možete zaista puno toga zaključiti. Možete primjerice saznati za koje ključne riječi se pojavljujete na SERP-u, ali ljudi baš ne klikaju na vaš web. Puno impresija, a mali CTR znači i priliku! Optimizirajte naslove (title tagove) i metaopise sve dok se CTR ne poveća.

Kako doznati koje riječi  ljudi ukucavaju vezano za našu nišu kako bismo mogli optimizirati sadržaj na vlastitim web stranicama?

SEO alat-keywords everywhere

 

SEO alati za istraživanje ključnih riječi su odgovor.

Ovo su najbolji SEO alati za istraživanje ključnih riječi:
  • Ahrefs – obožavaju ga SEO stručnjaci; njihov keyword generator nudi različite ključne riječi poput pitanja
  • SEMrush – još jedan voljeni alat među SEO stručnjacima
  • Majestic – izvrstan za tracking webova koji linkaju prema vama, ali i za pronalazak ključnih riječi
  • Keywords Everywhere – add-on za preglednike Chrome i Firefox koji olakšava pregled volumena ključnih riječi dok guglate
  • Keywordtool.io – također nudi ideje za ključne riječi
  • Moz – izvrstan alat za pronalazak ključnih riječi
  • Google Keyword Planner – besplatan alat za pronalazak ključnih riječi

 

SEMrush seo alat

SEMrush alat

 

Ostali SEO alati za pronalazak ključnih riječi:
  • Ubersuggest – također dobar za pronalazak novih ključnih riječi.
  • Google Trends – prati popularnost ključne riječi tijekom vremena. Ukucajte „koronavirus“ pa pratite za primjer
  • Keyword Sheeter – radi na principu Googleovog autocompletea, a tu možete koristiti i negative i pozitivne filtere (npr. pelene za bebe vs. pelene za odrasle)
  • Answer the Public – alat pomoću kojeg možete otkriti neke ideje za fraze oko vaše ciljane ključne riječi
  • KWFinder – odličan alat za pronalazak long-tail fraza
  • Long Tail Pro – isto to

 

Alati se uglavnom plaćaju. Određeni alati vam nude gratis određeni broj ključnih riječi, a ako želite više ili naprednije opcije, morate platiti. SEO stručnjaci redovito koriste jedan ili više plaćenih alata koji im uvelike olakšavaju posao, a koji osim samih ključnih riječi nerijetko nude još mnogo korisnih savjeta, uvida i analitičkih podataka od kojih web stranice tj. njihovi vlasnici mogu profitirati.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci