Oko 20% pretraga na internetu te čak 62.6% svih pretraga na Googleu odnosi se na slike. Stoga se nemojte nemarno odnositi prema vizualima na vašoj web stranici. Niti se u potpunosti oslanjati na free stock fotke i AI-generirane fotke.
Optimizacija fotografija često se zanemaruje kod izrade web stranica i sadržaja na njoj, a o njima može ovisiti mnogo konverzija. Prečesto upravo fotografije znače razliku u privlačenju kupaca, ali i prodaji.
Osim što kod nekih fotografije direktno negativno utječu na SEO rezultate, većina web stranica ne pazi dovoljno na kontekst fotografije i njezinu privlačnost da ju korisnik klikne, bilo da je nađe preko Google searcha, bilo da je vidi na feedu neke društvene mreže kao thumbnail članka.
Obzirom da su toliko vezane za namjeru pretrage i korisničko iskustvo, slike imaju veću važnost na vaše rankinge i prodaju nego što mislite.
Prema istraživanju First Site Guide, čak 62.6% svih pretraga na Googleu otpada na pretragu slika.
Ovo je 6 konkretnih savjeta kako pretvoriti vizuale u klikabilne i prodajne elemente:
1. Jasno prikažite ono što se traži kako biste dobili više klikova
Ako tražite kako se peče biftek, za očekivati je da će i vizual prikazati više različitih presjeka bifteka koji ide od blue rarea do well done, a optimalno da prikazuje i broj minuta koji je potreban da se dobije određeni stupanj pečenja.
Stavite se samo u poziciju korisnika koji traži info. Želi dobiti što je preciznije upute moguće da ne pogriješi. Stoga je prirodno da će prije kliknuti na infografiku ili vizual s prikazanim svim biftecima, nego na stock fotografiju nekog bifteka.
2. Optimizirajte vizuale da ubrzate učitavanje stranice
Google voli webove koji se brzo učitavaju, a ako ste vi odlučili na landing stranice postaviti izuzetno kvalitetne fotografije velikih dimenzija u .png formatu, možda ste tim potezom „ubili stranicu.“
Ne prolazi li vam web Googleov test korisničkog iskustva jer ste postavili 6MB vizuala na stranicu, prva stvar koju trebate napraviti jest optimizirati fotografije.
- Spremite vizuale u .jpeg formatu, odnosno Webp formatu.
- Ručno podesite visinu i širinu vizuala.
- Kompresirajte fotografije.
- Koristtie lazy loading. Tako ćete spriječiti da se prvo sve fotografije moraju učitati prije nego li korisnik uopće odskrola dalje.
- Kaširajte vizuale. To možete napraviti putem .htaccess filea gdje ćete postaviti tzv. „expiration time.“
- Također, možete koristiti različite CDN mreže na kojima ćete postaviti vizuale
3. Neka fotografije budu responzivne
Ponekad se fotografije ne prikazuju dobro na svim zaslonima.
WordPress automatski podešava responzivnost fotografija, no trebate li pomoć oko ručnog postavljanja, evo što možete napraviti:
- Postavite CSS width na 100%, a height na auto.
- Postavite max-width na 100%.
4. Imenujte vizuale prema ono što prikazuju
Umjesto da fotografiju nazovete „naslovna.jpg“, „naslovna-manja.jpg“ ili „slika1.jpg“, poželjno je da i naslov i ALT atribut (opis) sadržavaju ključne riječi, odnosno da je na prvu jasno o čemu se radi na vizualu.
Dakle, umjesto „slika1.jpg“ , radije napišite „biftek-blue-rare.jpg“.
5. Geotagirajte vizuale za lokalni SEO
Sve je više lokalnih pretraga, a geotagiranje vizuala može vam pomoći da privučete korisnike s vašeg tržišta. Geotag su zapravo koordinate zakačene za vizual koje Googleu govore na koju se lokaciju vizual odnosi, tj. gdje se točno vizual nalazi.
Moderni pametni telefoni to već imaju ugrađeno u sebi, no trebate li pomoć oko geotagiranja fotki, preporuka je da isprobate neki od online servisa poput besplatnog GeoImgr
6. Označite vizuale kroz Structured Data da bi Google lakše shvatio što se nalazi na stranici
Strukturirani podaci pomažu tražilicama da bolje razumiju sadržaj određene web stranice. ovo je posebno važno za webshopove koji imaju čitave nizove artikala i koji mogu profitirati kad korisnici nešto traže na Googleu i dobiju rezultate s prikačenim vizualima.
Primjerice, tražite li aparate za kavu, dobit ćete jako puno rezultata i prije ćete kliknuti na neki koji prikazuje fotografije aparata jer vam više privlači pažnju.
Kako biste imali strukturirane podatke, dobar početak je da koristite besplatan Googleov alat Structured Data Markup Helper. Preduvjet je da vam je Google Search Consola povezana s vašom domenom.
Kako ovaj alat radi:
- Odaberite vrstu podatka i zalijepite URL stranice koju želite „markirati“ te kliknite Start Tagging.
- Dobit ćete prikaz stranice. Možete označiti element koji želite markirati. U izborniku koji vam se pojavi, odaberite odgovarajući taj. Npr. ako ste odabrali neku sliku, kliknite Image, a ako ste odabrali cijenu proizvoda, kliknite Offer->Price.
- Kad ste sve označili (tagirali), kliknite gumb Create HTML čime ćete generirati novi kod.
Važna napomena: strukturiranim podacima treba neko vrijeme da se počnu prikazivati na SERP-u, do 2 ili čak 4 tjedna.
VEZANO:
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024