Želite li naučiti kako otvoriti Google Business profil i ostvariti veći promet putem lokalnog SEO-a, ovaj članak vodi vas korak po korak kroz cijeli postupak registracije i popunjavanja profila.
Obzirom da 46% svih pretraga uključuje neku lokaciju, lokalni SEO je iznimno bitan za sve vrste biznisa- od frizerskih salona preko beach barova i restorana pa do ljekarni i trgovina.
U ovom tekstu doznajte:
- kako otvoriti Google Business profil?
- zašto je bitno imati ocjenu iznad 4.0?
- zašto je bitno redovito dobivati recenzije
Što je Google Business profil?
Google Business Profil (GBP) je besplatan alat koji vam omogućuje da svoju tvrtku predstavite kroz Google tražilicu i Google Mape. Potencijalni korisnici vas mogu lakše pronaći (čak i kad ne znaju da postojite nego traže bilo koga), pročitati što nudite i kontaktirati vas.
Posebno je bitno da vodite računa o Google Businessu Profilu ako vam je poslovanje vezano za fizičku lokaciju. Sve više pretraga uključuje termine „open now“ i „near me“, posebno s mobilea. Izvrsni su to razlozi da razmislite o optimizaciji profila kako biste se pojavili na Google rezultatima pretrage onda kad je kupac spreman trošiti.
Budite tamo gdje ljudi traže usluge ili proizvode: Na Googleu
Većina ljudi koristi mobitel za pretraživanje, a velik dio pretraživanja događa se na licu mjesta. Osim toga, gotovo 50% svih pretraga na Googleu uključuje LOKACIJU!
Trebamo servis bicikla u tom i tom gradu ili čak kvartu, trebamo praonicu rublja koja je otvorena blizu nas ili pak tražimo smještaj pregledavajući Google Mape…najčešće ne znamo gdje ćemo otići jer tražimo BILO KOGA. Budite tamo gdje vas korisnici traže. Radite li SEO za male tvrtke, posebice uslužne djelatnosti, obavezno otvorite Google Business Profil. Više će vam koristiti i od web stranice!
Zašto trebate otvoriti Google Business Profil?
1. Ništa ne košta
Svi mogu imati Google Business Profil. Otvaranje svog profila/računa jest potpuno besplatno, a pomoću mobilne aplikacije Google My Business možete uređivati račun od bilo kuda.
2. Povećava vidljivost i dovodi nove kupce
Posljednjih nekoliko godina fraze koje uključuju „near me“ povećale su se nekoliko stotina puta.
Ljudi sve više traže trgovine, kazališta, benzinske crpke ili restorane u svojoj blizini. Ovo je posebno bitno za sve koji se bave uslužnim djelatnostima i svima koji djeluju u centrima gdje dolazi velik broj turista. No i poslovni subjekti koji nemaju fizičku lokaciju mogu profitirati od izlistavanja na Google Karti jer si time povećavaju vidljivost.
3. Pomaže rangiranju u rezultatima pretraga
Vaš profil je dobar za SEO vaše tvrtke jer će se ona pojaviti na dva mjesta:
- Google Searchu
- Google Kartama
Kako se vaša tvrtka ne bi „izgubila“ u rezultatima pretrage, Google Business Profil pomoći će vam da postanete vidljiviji i time lakše privučete korisnike.
Google želi svima koji pretražuju prikazati najrelevantnije informacije, posebno za lokacije. Traži li netko od britanskih turista iz Londona dok je na odmoru na Hvaru „italian restaurant near me“, neće mu se prikazati ni talijanski restoran u Londonu, niti meksički restoran na Hvaru, nego upravo najbliži restoran s talijanskom hranom na Hvaru.
Tko može otvoriti Google Business Profil?
Čak i ako nemate fizičku lokaciju tvrtke kamo kupci mogu doći, možete registrirati svoju tvrtku na Google Business Profil, jer to pomaže korisnicima koji pretražuju usluge i proizvode koje vi nudite.Google Business Profil može otvoriti svatko tko ima tvrtku ili obrt.
Business Profili na Google Searchu izgledaju ovako:
Business Profili na Google Maps izgledaju ovako:
Upravljajte Business profilom na Googleu direktno putem business profila. Pomoću njega možete poboljšati izgled vašeg Business profila na Googleu, odgovarati na recenzije i pitanja, omogućiti da vam se korisnici direktno obrate porukom, napisati neki tekst ili ostalo.
Kako otvoriti Google Business Profil?
- Na svom se računalu prijavite za Google Business.
- Prijavite se na svoj Google račun ili ga napravite.
- Unesite adresu svoje tvrtke
- Odaberite ime kako će se tvrtka prikazivati na Google Maps. Dobra je praksa staviti konkretni pojam u ime (ja sam dodala SEO optimizacija i content by Barbara Slade Jagodić uz slade.hr)
- Odaberite kategoriju u koju spada vaša tvrtka.
- Unesite broj telefona ili url adresu web stranice te kliknite Finish (Završi)
Verifikacija businessa stiže u obliku koda, poštom na vašu adresu kroz 14 dana, kako bi Google potvrdio da se zaista radi o vama, tj. da netko drugi nije otvorio lokaciju umjesto vas.
Verificirati business možete i putem emaila, telefona ili Google Search Console ako vam ponude tu opciju.
Verifikacija znači da ćete dobiti kod koji ćete unijeti na profil i tako potvrditi da ste vlasnik tvrtke te ćete se tek tada pojaviti na Google Searchu i Karti.
Google Business profil uredite s mnoštvom fotografija koji prikazuju što nudi vaša tvrtka, postavite SEO optimiziran opis onog što nudite, objavljujte tjedne postove, menije i slično te vodite računa o recenzijama koje su velik motivator da vam se netko javi.
Što ako je netko već “claimao” vaš business tj vi niste vlasnici Google Business profila za vašu tvrtku?
Ne stiže vam verifikacija Google Businessa putem pošte?
Ni Google ne radi savršeno. Verifikacijski kodovi koje obećavaju dostaviti na vašu adresu kroz 14 dana najčešće kasne ili pak nikad ne stignu. U tom slučaju kod možete zatražiti ponovo na isti način ili pak promijeniti način verifikacije, najčešće će to biti putem video poziva kada trebate pripremiti nekoliko dokumenata poput vizitke kako biste dokazali da ste vlasnik businessa.
- Get Help – GB Support (<–kliknite) Tu ćete nakon dosta klikanja na next moći odabrati drugi način verifikacije, npr. emailom.
9 načina kako Google Business Profil možete iskoristiti za SEO i povećanje prodaje!
1. Pobrinite se da su informacije na Google Business Profilu točne
Dvaput provjerite jesu li sve informacije navedene pod vašim GBP-u točne: ime firme, broj telefona, web stranica, adresa, radno vrijeme i ostalo. Ako za business imate više lokacija, važno je da su sve informacije konzistentne, odnosno ako postoji razlika u radnom vremenu da to prilagodite za svaku fizičku lokaciju posebice.
Također uploadajte svježe fotografije (nikako stock fotografije), objavite novosti vezane za vašu firmu ili pak objavite tjedne jelovnike.
2. Precizno opišite čime se bavite
Googleov algoritam ne zaobilazi ni Business profile. Tako kroz dashboard unesite opis vaše tvrtke, proizvoda i usluga te koristite ključne riječi za koje se želite pozicionirati.
Relevantne ključne riječi upotrijebite u opisu “from the business”, u odgovorima na recenzije, komentarima na pitanja te u objavama koje radite. Neka ključne riječi ne budu nabacane, koristite ih prirodno u rečenicama.
Opis koji pišete neka bude jasan i sažet. Možete napisati 750 znakova, no imajte na umu da korisnik vidi prvih 250 prije nego klikne da pročita više.
3. Stalno potičite korisnike da ostave recenziju
Kad kupujemo nešto po prvi puta ili nekamo želimo otići, mi kao korisnici čitamo recenzije i iskustva drugih korisnika prije nego se definitivno odlučimo za kupnju. Isto je i za očekivati od drugih.
No ono što je zanimljivo jest da redovito dobivanje recenzija pomaže vidljivosti vašeg poslovnog subjekta. Tako će Google korisnicima prije prikazati businesse koje ljudi čest ocjenjuju jer mu je to signal da je mjesto “relevantno i aktualno.”
Stoga je bitno da poradite na recenzijama vaše tvrtke na Google profilu.
Svoje kupce možete zamoliti za recenziju putem jednostavne automatizirane email kampanje ili putem follow-up poruka nakon što su bili zadovoljni obavljenom kupnjom ili uslugom.
Naravno, i tu valja paziti da su ti kupci/korisnici bili zadovoljni vašim proizvodom ili uslugom.
4. Pazite da su recenzije iznad 4.0.
Znate li da samo oni businessi s ocjenama iznad 4.0 mogu biti prikazani za pretrage kao što su “best”, “top” tj. “najbolji”?
Padnete li ocjenama ispod solidne četvorke, što prije poradite na popravljanju ocjena.
5. Koristite CTA (call-to-action)
Objave vam mogu pomoći da povećate konverzije jer nude mogućnost da napišete naslov, postavite fotografiju, tekst i call-to-action gumb.
Trenutno postoje sljedeće opcije:
- Book
- Order Online
- Buy
- Learn More
- Sign Up
- Get Offer
- Call Now
6. Odgovorite na pitanja
Temelj SEO optimizacije jest odgovaranje na pitanja koja korisnici postavljaju na tražilici. Stoga i odgovori na pitanja koja vam korisnici postavljaju na Google My Business profilu mogu biti značajni da podignete svoju vidljivost.
Najljepše od svega jest što se ne vidi tko je postavio pitanja pa to slobodno možete napraviti preko prijatelja ili kolega iz ureda, a zatim na njih odgovoriti. Time ujedno olakšavate i drugim korisnicima da saznaju nešto više o vama.
7. Pratite analitiku
Zavirite u analitiku Google Businessa Profila . Možete doznati kako vaši kupci pretražuju. Doznat ćete koliko je ljudi vidjelo vaš profil na tražilici i na Google Maps, koliko vas je ljudi nazvalo nakon pretraživanja itd.
U analytics tabu možete vidjeti što su ljudi ukucavali da bi pronašli vaš Business profil te kako su vam uspješne fotografije u usporedbi s ostalim profilima u vašoj kategoriji.
9. Redovito objavljujte sadržaj
Kao i na društvenim medijima, redovito objavljivanje postova na GBP-u korisno je za interakciju s publikom. Objave su vidljive sedam dana nakon čega postaju skrivene, pa se fokusirajte na sljedeće vrste sadržaja:
- akcije i ograničene ponude
- jelovnike
- najave novih proizvoda
- vijesti iz poslovne niše
- događanja koja održavate
Google Business Profil za lokalni SEO je zaista izvrstan jer vam pomaže da dosegnete veći broj potencijalnih kupaca.
I za kraj, ne zaboravite Bing. Da, Bing.
Bing My Business je isto što i Google Business, samo na Bing tražilici. Bing se najviše koristi u SAD-u gdje gotovo 6% svih online pretraga ide putem ove tražilice.
8. Dodajte svoje usluge i proizvode
Kroz kontrolnu ploču GBP- odaberite usluge koje nudite, odnosno ponudite proizvode koji korisnici mogu kupiti.
Važno: Ako ste negdje nabasali na termin Google My Business, znajte da je to staro ime za Google Business Profile. Promjena imena dogodila se početkom 2022.godine, kada je Google osim samog imena dodao i nove načine upravljanja profilom, između ostalog – direktno s tražilice i Google Mapsa. Ranije ste za upravljen profilom trebali zasebnu Google My Business web stranicu ili aplikaciju.
Najnoviji članci
Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024