Jedan od najmoćnijih, a često zanemarenih alata u SEO strategiji je Googleov okvir “People Also Ask” (PAA).
SEO se više ne temelji isključivo na ključnim riječima, već na dubokom razumijevanju korisničke namjere, odnosno na ono što ljudi zaista žele saznati. I Google i alati poput ChatGPT-a nagrađuju sadržaj koji jasno i korisno odgovara na takva pitanja. Zato je jako bitno da ne dajete te informacije samo kraju teksta u obliku često postavljanih pitanja (FAQ), već da ih prirodno ugradite u sam sadržaj.
Ako još niste počeli koristiti PAA kao dio svoje strategije, sada je pravo vrijeme. Posebice ako ciljate tržište poput hrvatskog, gdje još uvijek postoji veliki prostor za napredak kroz korištenje AI alata i pametno strukturiranog sadržaja.
U ovom vodiču objasnit ću kako možete iskoristiti People Also Ask (PAA) za jači SEO, bolju vidljivost u Google AI Overviewsu te optimizaciju sadržaja koji se može plasirati i putem generativnih alata poput ChatGPT-a.
Što je „People Also Ask” i zašto je važan?
Kada pretražujete nešto na Googleu, često ćete vidjeti okvir s pitanjima „People Also Ask” (Ljudi također pitaju).

To su automatski generirana pitanja koja Google prikazuje jer zna da ljudi često imaju dodatne upite. Ta pitanja izravno otkrivaju što korisnici žele znati i to vam je ZLATNI RUDNIK ZA SEO.
Zašto?
- Predviđa iduća korisnička pitanja: znate što trebate uključiti u sadržaj.
- Pokazuje namjeru pretrage korisnika (npr. jel samo nešto istražuje ili je u fazi kupnje).
- Pomaže da se sadržaj plasira u Google AI Overviews
- Olakšava plasiranje odgovora kroz AI modele poput ChatGPT-a.
Kako koristiti PAA za SEO?
- Analizirajte PAA pitanja
Recimo da ciljate pojam „kampiranje u Hrvatskoj”. Kada to upišete u Googleovo polje za pretragu, možda ćete ispod vidjeti PAA pitanja poput:
- Koji su najbolji kampovi u Hrvatskoj?
- Koliko košta kampiranje u Hrvatskoj?
- Je li kampiranje u Hrvatskoj sigurno?
- Kada je najbolji period za kampiranje u Hrvatskoj?
Svako od ovih pitanja je prilika da napravite podsekciju unutar svog blog posta, vodiča ili landing stranice.
- Strukturirajte sadržaj prema PAA pitanjima
Umjesto da na kraju teksta dodate sekciju „FAQ” (Često postavljanja pitanja) , integrirajte odgovore direktno u glavni sadržaj. Google i AI alati bolje vrednuju tekstove koji fluidno pokrivaju teme, a ne samo štancaju odgovore.
Primjer dobre strukture sadržaja:
- Uvod u kampiranje u Hrvatskoj
- Najbolji kampovi u Hrvatskoj ( sa slikama, kartama, recenzijama)
- Cijene kampiranja (tablice, sezonske varijacije)
- Sigurnost i regulative (što trebate znati: vatra, dozvole, zakoni)
- Idealno vrijeme za kampiranje (vremenska prognoza, sezonske gužve)
- Ostalo (djeca, psi, itd)
To može izgledati npr. ovako:
| Naslov sekcije | Opis sadržaja |
|---|---|
| Uvod u kampiranje u Hrvatskoj | Kratke uvodne rečenice, osnovne informacije o popularnosti kampiranja, broj kampova, trendovi |
| Najbolji kampovi u Hrvatskoj | Popis i opis top kampova uz slike, karte lokacija, recenzije korisnika |
| Cijene kampiranja | Tablice s prikazom cijena po sezoni i vrsti smještaja (šator, prikolica, kućica) |
| Sigurnost i regulative | Informacije o zakonima, kaznama za divlje kampiranje, sigurnosnim pravilima |
| Pet-friendly kampiranje | Izdvojite kampove koji primaju kućne ljubimce, označite ih ikonama ili opisima |
| Idealno vrijeme za kampiranje | Vremenski uvjeti po mjesecima, gužve, preporučena razdoblja |
Ovim pristupom pokrivate sve ključne točke koje korisnika zanimaju, a to je upravo ono što AI i Google žele vidjeti.
- Pišite za AI i ljude istovremeno
AI alati poput ChatGPT-a često povlače podatke iz izvora koji strukturirano i jasno odgovaraju na popularna pitanja. I to je upravo ono što PAA nudi.
Sadržaj koji se dobro rangira na LLM-ovima treba biti:
- Informativan i konkretan
- Strukturiran (podnaslovi, liste, tablice)
- Napisan razgovornim tonom (kao da nekom odgovarate na pitanje)
Kako se ovo uklapa u Google AI Overviews?
Googleov AI Overviews nudi kratke sažete AI-generirane odgovore iz više izvora. I pritom se pozicije na klasičnim SEO rezultatima ne preklapaju s onim što Googleov AI okvir nudi, barem ne u većini slučajeva. AI Overviews slaže dogovore s gro izvora u jedan, dok plavih linkovi vode zasebno na svaki pojedinačan izvor.
Ako vaš sadržaj:
- Precizno odgovara na PAA pitanja
- Koristi strukturirane naslove (H1, H2, H3…)
- Ima čiste i jasne paragrafe
… tada ima veću šansu da uđe u AI Overviews kao jedan od izvora. To vam može donijeti promet.
Alati koji vam mogu pomoći:
- AlsoAsked.com: za vizualizaciju povezanih PAA pitanja
- Answer The Public: prikazuje što ljudi pretražuju
- Google Search Console: besplatan alat koji otkriva za koja se pitanja već prikazujete
- Ahrefs / SEMrush: pregled povezanih pitanja (vidi primjer niže)

People Also Ask vs. People Also Consider
“People Also Ask” (PAA) i “People Also Consider” dvije su opcije unutar Googleovih rezultata pretraživanja koje služe da poboljšaju korisničko iskustvo kroz dodatne pretrage i informacije povezane s korisnikovim početnim upitom.
PAA je skup pitanja povezanih s korisničkim upitom, dok je “People Also Consider” novija opcija koja predlaže alternativne brendove ili proizvode unutar rezultata pretraživanja vezanih uz određeni brend (iako se može pojaviti i mimo samih brendova kao što vidimo na primjeru niže, koji uopće nisu sponzorirani.)
Zaključak
People Also Ask nije samo simpatičan dodatak na rezultatima pretrage. To je prozor u psihu korisnika i alat koji vam može pomoći:
- Da bolje razumijete namjeru pretrage korisnika
- Da strukturirate sadržaj koji odgovara na stvarna pitanja
- Da se pojavite u Google AI Overviews i AI alatu poput ChatGPT-a
- Da podignete SEO i povećate organski promet
Nemojte ga ignorirati u SEO taktici, stvarno može biti korisno.
Najnoviji članci
Istraživanje: ChatGPT konverzije i dalje 13% manje nego s Googlea
AI platforme šalju sve više prometa web shopovima, ali konverzije preko ChatGPT-a manje su nego s Google i affiliate webova.
27 listopada, 2025Schema markup: Strukturirani podaci povećavaju vidljivost na Googleu!
Ako imate web stranicu - bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu
02 listopada, 2025Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Implementirajte kvalitetan schema markup da si povećate šansu i za AI Overviews i za klasične organske rezultate.
30 rujna, 2025


