SEO friendly URL

10 savjeta za SEO-friendly URL-ove

Iako je URL tek manji ranking faktor, web adresa koja je SEO-friendly može vam prilično pomoći da se bolje pozicionirate na SERP-u (stranici s rezultatima pretrage) te da vas tako korisnici koji guglaju lako pronađu, a samim time i kupe nešto od vas. U ovom članku ćete doznati na što trebate paziti kod formiranja tj. izgleda URL-a.

 

Što je URL?

Web adresa ili URL (Uniform Resource Locator) specificira lokaciju određenog sadržaja na internetu, ali i način na koji se povlači izvor sadržaja, tzv. protokol, kao što su HTTP, HTTPS, FTP, itd.

Mnogi uopće ne razmišljaju o URL-ovima prilikom izrade web stranica, no SEO-friendly URL je prilično bitan želite li više neplaćenog organskog prometa prema vašoj web stranici.

  • Dobro formatiran URL pomaže i korisnicima i tražilica da lakše razumiju o čemu se radi na stranici
  • URL je i ranking faktor za tražilice (iako naravno ne TOP faktor, no svakako ima utjecaja ako sadrži i relevantne ključne riječi)
  • Dobro formatirani URL-ovi mogu poslužiti i kao anchortekst kada ih korisnici kopiraju i zatim zalijepe na nekim društvenim mrežama ili forumima (kad link dobro „sjedne“ pa se lijepo prikaže sadržaj)
  • Dinamični URL-ovi (koji se mijenjaju sa svakom pretragom) nisu nužno SEO-friendly URL-ovi kao statični URL-ovi (koji su uvijek isti). Lako mogu rezultirati dupliciranim sadržajem ako se problem ne riječi canonical tagovima ili se parametri ne blokiraju u Google Search Consoli. No ne treba bježati od dinamičkih web stranica: Amazon i Netflix imaju dinamične web stranice koji prikazuju sadržaj tj proizvod na osnovu onog što je korisnik ranije tražio ili gledao kako bi optimizirali korisničko iskustvo. I odlično im ide!

 

Dinamični URL-ovi izgledaju ovako nekako:

https://www.primjer.com/kategorija/article.php?language=de&inhalt=dynamic-url

Statični SEO-friendly URL-ovi  izgledaju ovako:

https://www.primjer.com/kategorija/ime-proizvoda

 

Kada koristiti dinamične URL-ove, objašnjeno na primjeru Amazona:

Amazon koristi dinamičan sadržaj.

Tako će vam ponuditi knjige na temelju onog što ste ranije kupili ili gledali. Kompleksni algoritmi, koji uključuju i druge (npr. što su kupovali oni slični vama) serviraju vam najbolji mogući personalizirani sadržaj za vas kako bi optimizirali proces kupnje svakog posjetitelja. Za eCommerce web stranice, personalizacija je jako dobra stvar. Istraživanja su pokazala da posjetitelji web stranica više kupuju kad im se nudi personalizirani sadržaj.

 

Dinamicni ecommerce webovi

Ovako izgleda url: https://www.amazon.co.uk/Mens-Socks-Hosiery-Red-Men/s?keywords=Men%27s+Socks&rh=n%3A1731008031%2Cp_n_size_two_browse-vebin%3A14223224031&c=ts&ts_id=1731008031

 

Kad odrežete onaj dinamični dio adrese i želite nekom iskopirati samo “https://www.amazon.co.uk/Mens-Socks-Hosiery-Red-Men“, klik na to rezultira greškom 404.

 

Dinamični url-amazon

 

 

Kada i zašto koristiti statične URL-ove:

  • Ako nemate webshop s mnogo proizvoda za različite ciljane skupine
  • Tražilice lakše rangiraju statične URL-ove od dinamičnih
  • Lakše se može linkati neki anchor tekst na statični URL
  • Veća relevantnost ključne riječi
  • Veći CTR (click through rate) u SERP-u, ali i kad zalijepite link u email (ne izgleda kao spam i korisnik lakše razumije što se nalazi na linku)

 

Ako do sada niste razmišljati o URL-ovima kao bitnima za vašu web stranicu, pročitajte preporuke kako se fokusirati na SEO-friendly URL-ove s ciljem što boljeg pozicioniranja na Googleu.

10 preporuka kako pravilno formatirati URL-ove:

 

  1. Koristite čitljive URL-ove

 

Ako web adresu ne mogu pročitati korisnici, ne mogu ni tražilice.

 

  1. Skratite URL-ove

 

Kraći URL-ovi bolje rangiraju na SERP-u, prema istraživanju Baclinka.

Da bi se pravilno prikazivali u svim pretraživačima, URL ne smije imati više od 2083 znaka

 

Duzina URL-a - SEO

izvor: www.stephanspencer.com

 

  1. Koristite crtice, ne donje crtice

 

Već sam pisala o razlici između korištenja crtica i donjih crtica za SEO, no da ovdje ponovim ukratko: ovako-formatiran-url-google-vidi-kao-zasebne-riječi, a to želite, ne jednu veliku „kobasičastu“ riječ.

 

  1. Ne koristite hashtagove u URL-u

 

Google ignorira sve iza # u URL-u tako da nemojte koristiti hashtagove da učitate novi sadržaj.

Izbjegavajte ovo: primjer.com/stranica#dionastranici

OK je koristiti hashtag u URL-u kad to koristite kao #anchor, odnosno da skočite na dio stranice koji se već ranije učitao, no nikako kao navigaciju na stranici.

 

  1. Ne stavljajte velika CAPS LOCK slova u URL-ove

 

Url-ovi su osjetljivi na znakove pa možete zbuniti tražilice. Iako zapravo nema razlike ako je dio web adrese napisan u CAPS LOCKU, bitno je naglasiti sljedeće:

Pazite da nemate indeksirane stranice primjer.com/CARAPE.html i primjer.com/carape.html jer će Google crawlati obje stranice, a vi ćete završiti sa razlomljenim rankingom, a moguće i s dupliciranim sadržajem ako su sadržaji na obje landing stranice identični.

 

  1. TOP sadržaj stavite u root folder

 

Što je ključna riječ za koju se želite pozicionirati na SERP-u bliže imenu domene. tj rootu, to dajete jači signal Googleu da se radi o TOP sadržaju.

Stranice za koje želite da se dobro rangiraju stavite visoko u strukturi hijerarhije stranice, u glavni izbornik, a ne da su ključne riječi 4-5 klikova udaljene od naslovnice i polinkane interno s nekoliko stranica.

Pogledajte na primjeru muških crvenih čarapa pozicije ključnih riječi u URL-u i razliku SERP pozicija:

 

 

URL i SEO

Prva dva rezultata za “men red socks”


URL i SEO- kljucne rijeci

4. stranica SERP-a

 

  1. Loše URL-ove blokirajte putem robots.txt filea

 

Ne trebate indeksirati politiku kolačića, „dodaj u košaricu“ ili stranicu 2 pregleda blogova.

Ako se pak želite riješiti nekog sadržaja koji se rangira na SERP-u, a vi to više ne želite, pročitajte kako obrisati link s rezultata Google pretrage.

 

  1. Pazite na mobilne URL-ove

 

Ako imate različite URL-ove za desktop i mobilnu verziju, naznačite ih u sitemapi. Preporuka je da u sitemapi naznačite samo jednu verziju stranice, no želite li imati dva URL-a, naznačite to zasebno.

 

  1. Koristite 301 redirekciju ili canonical oznake

 

Ako ste mijenjali URL, kako ne biste izgubili ranking pozicije na SERP-u, koristite redirekciju 301 na novi URL.

Također, ako imate više stranica vrlo sličnog sadržaja koje su fokusirane na identične ključne riječi, povećajte šanse za boljim rangiranjem na rezultatima pretrage tako da ih spojite ili pomoću 301 redirekcije ili pomoću rel=canonical oznake (ako želite zadržati različite verzije sadržaja za različite vrste posjetitelja).

Koristeći canonical, zapravo govorite Googleu koju verziju stranice želite da prikazuje na rezultatima pretrage.

 

  1. Stavite ključne riječi u URL

 

Tražilice čitaju URL-ove da mogu bolje povezati korisnike s relevantnim sadržajem.

Ako gađate ključne riječi “muške crvene čarape”, svakako je bolje imati URL koji izgleda kao primjer.com/muske-carape/crvene nego primjer.com/kategorija/donjerublje jer je jasno što se nalazi na toj stranici.

Mnogi ljudi nisu svjesni da razmak nije dozvoljen u URL-u. URL može sadržavati alfanumeričke znakove i znakove poput !$-_+*'()#.

Iako brojke mogu biti dijelom web adrese, pročitajte zašto to možda nije najbolje rješenje za vas: 4 stvari koje valja izbjegavati u nazivima domena

 

Nadam se da sam vam malo pomogla oko strukture i izgleda vaših URL-ova.

Ako vas zanima više o tehnickom  SEO pisanju za web, predbilježite se za rujansku edukaciju!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?