SEO marketing u zdravstvu

Vodič kroz SEO marketing u zdravstvu

Kad te nešto boli, odeš na Google provjeriti simptome  – klikneš na neki članak, možda rezerviraš termin za pregled– to radi SEO marketing u zdravstvu.

Niste li li sigurni trebate li ulagati u organski SEO marketing web stranice vaše poliklinike, ordinacije, bolnice ili ljekarne, nakon čitanja ovog vodiča znat ćete što trebate raditi.

 

U ovom članku doznajte:

  • zašto je SEO marketing bitan u zdravstvu
  • statistike korištenja Googlea za zdravstveni sektor
  • kako zdravstveni turizam profitira od SEO marketinga
  • kako ljudi pretražuju i što klikaju
  • što je E-A-T
  • 3 tehnike za postizanje rezultata u SEO marketingu
  • važnost lokalnog SEO-a u zdravstvu
  • važnost online recenzija

 

Zašto je bitan SEO marketing u zdravstvu?

 

Trebaš dobrog ortopeda za bebu? Guglaš „ortoped za bebu

Smeta ti madež? Guglaš npr. „uklanjanje madeza zagreb

marketing u zdravstvu

 

Malo dobre statistike koja objašnjava važnost SEO optimizacije za zdravstveni sektor:

  1. 5% svih pretraga na Google tražilici odnosi se na zdravlje. Google je izvor kojem vjeruju da tamo mogu naći odgovarajuću informaciju i uslugu.
  2. Pretrage dovode 3x više posjetitelja na web stranice zdravstvenih ustanova nego drugi načini. (izvor: Google)
  3. Pacijenti koji su zakazali termin 3x više su pretraživali od onih koji nisu. Put do pacijenta je dugačak jer pacijent provjerava više opcija prije nego li donese odluku.  (izvor: Google)
  4. Ljudi koji traže domove za starije, fizioterapeute i oftamologe najčešće koriste tražilice da pronađu što žele. Preko 60% korisnika pretražuje Internet prije nego li zakaže termin kod nekog.  (izvor: LSA)
  5. 94% pacijenata čita online recenzije da bi procijenilo doktore i usluge. (Izvor: Software Advice)
  6. 84% pacijenata vjeruje recenzijama jednako kao i osobnim preporukama. (izvor: Inc.)
  7. Potencijalni pacijenti formiraju mišljenje o nekoj medicinskoj ustanovi nakon čitanja 1-6 online recenzija. Samo jedan loš komentar može udaljiti mnogobrojne pacijente. (izvor: RevLocal)
  8. 81% korisnika nije zadovoljno s iskustvom medicinske usluge. (izvor: Prophet)
  9. 43% milenijalaca će promijeniti doktora u nekoliko idućih godina. (izvor: SolutionReach)
  10. 88% termina zakazuje se putem telefona. Pacijenti istražuju online, ali najčešće rezerviraju termine telefonom, umjesto putem online formulara ili emaila jer žele razgovarati s nekim. (izvor: Sequence)
  11. Samo 2.4% svih termina se rezervira online jer se pacijenti boje ostavljati svoje medicinske podatke . (izvor: Accenture)
  12. Telefonski razgovori imaju 10-15 višu stopu konverzije od web leadova. (izvor: BIA/Kelsey), odnosno 30% ( izvor: Forrester)

 

Što bi značilo za vašu ordinaciju, polikliniku ili bolnicu da dominirate lokalnim pretragama vezanim uz zdravlje?

  • Povećanje broja pacijenata?
  • Više prometa i zarade?
  • Rast i širenje poslovanja?

 

Većina potencijalnih pacijenata svoj put do medicinske usluge počinje putem Google tražilice, a zatim rezerviraju termin telefonom.

Broj telefona mogu pronaći na vašoj web stranici, na Google my Business izlistu (lokalni SEO) ili putem različitih online direktorija. Google će iz dobro strukturiranih podataka lako izvući broj telefona te ga ponuditi odmah ispod polja za upis pretrage.

Da bi ostvarile bolje rezultate, zdravstvene ustanove moraju posegnuti za SEO marketingom kako bi pacijenti saznali za njih.

 

MARKETING U ZDRAVSTVU

 

 

No marketing nije samo izrada web stranice s telefonom.

Najčešće kao (potencijalni) pacijenti tražimo odgovore na neka naša pitanja oko zdravstvenih problema. Kada pretražujemo Google u potrazi za odgovorima, Google nam želi dati najbolje odgovore. I tu je zapravo fokus kvalitetnog privlačenja pacijenata, kroz ciljani SEO sadržaj.

SEO znači optimizacija za tražilice (search engine optimization). U prijevodu, to je optimizacija ili poboljšanje vaše web stranice na tražilicama poput Googlea ili Binga kako biste se pojavili među TOP rezultatima kada netko ukuca određeni pojam, a primarno se radi putem visokokvalitetnog sadržaja.

Želimo biti na prvoj stranici Google SERP-a (stranice s rezultatima pretrage) za nama bitne pojmove.

Ako ste ortoped, želite da vas netko pronađe kad god ukuca neki problem koji je dio vaše struke i prakse.

Ako ste zubar, želite da netko dođe do vas kad ukuca „keramička krunica“ ili „dentist croatia price.“

Pojavi li se vaša stranica među prvim rezultatima, velika je šansa da ćete povećati prihode. No ako se nalazite na 2. ili 3. stranici Google pretrage, nažalost, šanse da privučete nove pacijente su jako male.

Gotovo sav promet prema web stranicama odvija se putem prve stranice rezultata, od čega prvih 5 rezultata odnosi većinu svih klikova.

75% ljudi neće kliknuti dalje od prve stranice Google rezultata. (Hubspot)

 

Dokazane SEO tehnike mogu vam pomoći da se bolje pozicionirate. Iako mnogi povezuju SEO primarno s pisanjem sadržaja, ne smiju se zanemariti tehnički dijelovi optimizacije web stranice. Jer ako motor (web stranica) ne radi dobro, neće ni sadržaj biti od velike koristi.

 

Tko može profitirati od SEO marketinga u zdravstvu?

 

  • Zdravstveni turizam:

Dentalni turizam: Prve su u Hrvatsko dentalne poliklinike krenule u akviziciju pacijenata preko granice pa tako danas imamo prilično razvijen dentalni turizam, posebice na području Rijeke i Zagreba.

Estetski turizam: Estetska kirurgija u Hrvatskoj privlači velik broj stranaca koji dolaze po cjenovno povoljniju uslugu. Iako se Hrvatska na ovom području bori s Turskom i susjednom Srbijom, postoji ogroman prostor za razvoj ovakve vrste turizma, posebice ako gledamo u smjeru EU-a i turizma

  • Specijalističke ordinacije

IVF poliklinike: Medicinski potpomognuta oplodnja (MPO) tražena je u Hrvatskoj (oko 1600 ljudi svakog mjeseca u Hrvatskoj pretražuje pojam „neplodnost“)

Dječja medicina: novopečeni roditelji traže brojne savjete online

Ostali: zapravo svi koji nude neke posebne preglede, specijalističke usluge itd

 

 

Osim pretraga simptoma bolesti, rješanja ili usluga, velik broj pretraga odnosi se na pretraživanje doktora.

 

Doktori mogu jako puno profitirati od SEO marketinga u zdravstvu.

Kako?

Ljudi često pretražuju:

  • „doktor za nešto“  (npr. doktor za vene)
  • konkretna imena doktora

Neki doktori mogu dovesti ogroman broj pacijenata nekoj ustanovi, posebice oni koji su često u medijima, koji daju savjete drugima, koji su odabrani kao najdoktori godine (po izboru pacijenata) i slično. Pročitajte kako se brendirati kao vrhunski stručnjak i raditi marketing za doktore.

 

E-A-T i YMYL: Važnost izgradnje autoriteta za SEO marketing  

 

 

SEO za doktore i klinike

 

Obzirom na veliku pojavu kojekakvih nadriliječnika i raznih gura koji nude sumnjiva i nedokazana rješenja osobama koje trebaju stručnu medicinsku pomoć i rješenje svojih problema, Google je 2018. godine ažurirao svoj algoritam koji daje prednost provjerenim i stručnim izvorima.

Google zahtijeva izrazito visoke standarde od zdravstvenih web stranica. Zbog ogromnog rizika od krivih informacija, Google pridaju posebnu pažnju prilikom ocjenjivanja kvalitete web stranica u zdravstvu, odnosno zahtijeva stručnost, autoritet i povjerenje.

Na engleskom to su “expertise, authority, and trustworthiness” (E-A-T) stranice.

SEO vam može pomoći da izradite online autoritet u svojoj niši i na lokaciji gdje se bavite praksom.

Stranice medicinskih ustanova su YMYL Your Money or Your Life stranice.

YMYL stranice odnose se na sve stranice koje „potencijalno imaju utjecaj na čovjekovu sreću, zdravlje, financijsku stabilnost i sigurnost“.

Medicina i zdravlje su dio tzv. YMYL stranica, kao i financijski i pravni sektor.

Stranice koje nude zdravstvene usluge ili pokrivaju teme s područja zdravlja koje nude „savjete ili informacije o zdravstvenim problemima, lijekovima, bolnicama, hitnoj pomoći i slično“ imaju jako visok standard ocjene kvalitete stranice.

 

Web stranice ustanova u zdravstvu moraju udovoljiti sljedećim Googleovim YMYL zahtjevima:

  1. Visoka razine eskpertize, autoritativnosti i povjerenja (E-A-T)
  2. Zadovoljavajuću količinu visokokvalitetnog sadržaja
  3. Zadovoljavajuće informacije o web stranici
  4. Pozitivnu reputaciju

 

 

Prema Googleovim smjernicama sadržaj koji se smatra dobrim E-A-T sadržajem su:

  •    Zdravstveni savjeti koji udovoljavaju visokim standardima napisali su stručne osobe ili organizacije s odgovarajućom medicinskom ekspertizom ili kredibilitetom
  •    Zdravstveni savjeti i informacije koje udovoljavaju visokim standardima napisani su profesionalno te se redovito uređuju i ažuriraju

 

Kako implementirati E-A-T na vašu web stranicu?

Napravite kvalitetnu web stranicu koja je tehnički ispravna i udovoljava Googlevim testovima, a zatim obogatite web stranicu kvalitetnim sadržajem.

 

Evo nekoliko savjeta za SEO content marketing vaše web stranice:

  • Obavezno istaknite na web stranici članove stručnog medicinskog tima i sve izlistaje sve njihove specijalizacije i stručnosti.
  • Stvorite točan i kvalitetan sadržaj prema SEO pravilima
  • Redovito ažurirajte sadržaj
  • Povežite se linkovima s drugim kvalitetnim stranicama tako da one upućuju na vas

 

 

3 tehnike kako implementirati SEO marketing u zdravstvu

Što pacijenti traže

Najbolji marketing je dobar sadržaj koji pogađa točno određene probleme točne određene skupine ljudi. No da bi vas korisnici pronašli, potrebno je uložiti vrijeme u optimizaciju web stranice, ali i sadržaja oko web stranice.

 

 

Što ljudi guglaju

 

Da bi vaša web stranica postigla dobre rezultate, implementirajte ove SEO tehnike kao dugoročnu strategiju privlačenja pacijenata:

1. On-Site tehnike za SEO marketing u zdravstvu

Web stranica bi trebala zadovoljiti Googleov algoritam koji se odnosi na kvalitetu korisničkog iskustva, a zove se Core Web Vitals (novi update iz lipnja 2021.). Od brzine učitavanja stranice, preko sigurnosti, responzivnosti dizajna i sadržaja, tu je još mnogo dodatnih faktora koji utječu na SEO kvalitetu vaše web stranice.

Mobile-first index i responzivnost

Obzirom da je većina današnjih korisnika na mobilnim uređajima i tako pretražuje internet, Googlev je uveo mobile-first indeks kojim prvo pretražuje i indeksira sadržaj koji je dostupan na mobilnim uređajima: ako nešto nije na mobilnoj verziji, to kao da ne postoji. Pri tome je izrazito važno da se sav sadržaj može normalno pročitati. Responzivne stranice koje prilagođavaju sadržaj stranice ekranima su obavezne.

Brzina stranice

Vrlo je bitno da se stranica brzo učitava. Više je istraživanja pokazalo kako korisnici uglavnom ne žele čekati da se stranica učita učitava dulje od 3 sekunde, odnosno kako brzina stranice utječe na sam ranking stranice.

Title Tagovi

Naslov koji se prikazuje među rezultatima pretrage na Googleu zovemo Title Tag naslovom. On može biti drugačiji od naslova koji se prikazuje na samoj stranici (h1), a bitno je da sadrži relevantne ključne riječi te da je kraći od 60 znakova kako bi cijeli naslov stao.

Metaopisi

Iako službeno nisu ranking faktor, metaopisi tj. onaj dio teksta ispod naslova na SERP-u od nekih 150 znakova, bitno utječu na klikanost određenih naslova jer pobliže objašnjavaju naslov.

 

Alt Tagovi

Alt tag se odnosi na opis fotografija, a nudi alternativni tekst za tražilice. Osim što biste svaku fotografiju na web stranici trebali optimizirati da ne bude preteška (jer to produljuje vrijeme učitavanja stranice), imenovati je tako da sadrži ključne riječi, ne zaboravite upisati alt tag za svaku fotografiju.

H1- H6 naslovi

H1 naslov je glavni naslov na vašoj stranici koji govori o čemu se zapravo radi na vašoj stranici, no snagu imaju i tagovi H2-H6 koje možete koristiti za međunaslove i tako dodatno osnažiti stranicu.

Anchor Text linkovi

Anchor text je klikabilan tekst koji sadrži hiperlink. Primjerice, želite li pročitati što je SEO, kliknite na anchor tekst u ovoj rečenici.

 

I naravno, one to rule them all – content!

Sadržaj tj sadržajni marketing je izrazito važan dio za podizanje kvalitete vaše web stranice.

 

PROČITAJTE:

 

Više o ovom i drugim tehničkim faktorima učimo na radionici SEO pisanje za web, gdje u prvom dijelu prolazimo osnove tehničke SEO optimizacije.

 

2. Off-Site tehnike za SEO marketing u zdravstvu

 

Backlinkovi ili poveznice s drugim stranicama su jako bitne za podizanje relevantnosti vaše web stranice. Web stranice prema kojima linkaju druge stranice Google vidi kao „važnije“ od onih stranica koje su „usamljene“.

Naravno, želite da prema vama linkaju kvalitetne stranice.

Stoga je jako bitno poraditi na izgradnji veza s drugim online izvorima, a to možete napraviti na više načina:

o   PR tekstovi

Službena priopćenja dobra su kod izgradnje brenda i prepoznatljivosti, posebice u lifestyle izdanjima koje čitaju potencijalni pacijenti. Radite li PR za SEO potrebe onlinea i plasirate npr prioćenja na portalima kao što su ordinacija.hr ili mojezdravlje.hr, pripazite kako to radite da ne biste dobili suprotan učinak.

o   Direktoriji

Različiti online direktoriji i platforme koje ocjenjuju doktore ili izlistavaju njihove usluge su od vrlo velike pomoći jer se u pravilu visoko rangiraju među rezultatima pretrage.

o   Blogovi

Pisanje tekstova za relevantne web portale je jako bitno jer se pozicionirate kao stručnjak među širom publikom, a najbolje što možete dobiti uz to jest link prema vašem webu.

o   Recenzije

Znate li preko 80% pacijenata čita online iskustva prije nego li zakaže termin kod nekog?

Drugim riječima,  8 od 10 pacijenata čita recenzije prije nego zakaže termin!

 

Ljudi vole preporuke. Kad nemaju kod od susjeda ili kolega upitati za određene preporuke, ljudi će preporuke potražiti online:

  • Putem nekog svog statusa na društvenim mrežama
  • Putem čitanja javnih recenzija

 

Pacijenti recenzije mogu ostavljati na više web lokacija i nad njima nemate kontrolu:

 

Takozvana amazonifikacija zdravstva u kojem su nam važnija iskustva drugih prije nego li se odlučimo otići kod nekog na pregled ili zahvat samo raste. Kao i kad kupujemo knjige ili druge proizvodu na Amazonu, volimo prije toga pročitati recenzije drugih.

Prosječni korisnik pročita nekoliko recenzija prije nego li se odluči dati povjerenje određenoj osobi ili ustanovi. Stoga su recenzije izrazito bitna stavka oko koje treba razmišljati u sklopu SEO marketinga u zdravstvu.

SEO u zdravstvu- recenzije

 

Postoji nekoliko načina kako možete poboljšati svoju vidljivosti na Googleu, ali i povećati konverzije onih korisnika koji dođu na vašu stranicu u potrazi za rješenjem:

 

  • Na web stranicu dodajte cijelu posebnu stranicu (kategoriju) samo s recenzijama tj iskustvima korisnika. Korisnici to vole čitati. Npr domena.com/iskustva
  • Odgovorite na recenzije na Google My Business profilu i pokažite dodatno svoju stručnost
  • Istaknite neke recenzije na landing stranicama s uslugama
  • Na naslovnici istaknite neku od recenzija koja ima ocjenu 5 uz link “pogledajte sve recenzije” koji vodi na posebnu stranicu domena.com/iskustva.
  • Dobro je imati kategoriju “iskustva” od “recenzije” jer se iskustva više traže.

 

3. Lokalni SEO u zdravstvu

 

Već sam pisala o važnosti lokalnog SEO-a za sve koji imaju fizičku lokaciju svog poslovanja, a zdravstvene ustanove svakako spadaju među one koji mogu jako puno profitirati od lokalnog pretraživanja.

Naime, kada tražimo nekog doktora ili neku uslugu, najčešće ćemo uz pitanje dodati i lokaciju jer nam je bitno da je usluga lako dostupna.

Stoga ukucavamo „operacija nosa Zagreb“ ili „ginekolog blizu mene.“

SEO i medicina

Porast pretraga koje gađaju nama lokacijski bliske tvrtke su u porastu pa tako ako gađate turiste koji dolaze na određenu destinaciju na ljetovanje, obavezno uključite u svoju SEO taktiku „near me“ ili „u blizini“.

Porast takvih upita je posebno snažan u posljednjih godinu dana, a Google je još 2017. godine objavio na svom blogu kako je za upite Open” + “now” + “near me” s mobilnih uređaja zabilježen porast volumena od 200%!

Imate li ljekarnu, iskoristite dolazak stranaca u našu zemlju te napravite i verziju web stranice na engleskom jeziku, ciljajući upite kao što su “pharmacy near me open now”.

 

SEO za ljekarne

 

Napomena: SEO nije brz kao oglasi. Ako trebate nešto brzo popuniti/prodati/iskomunicirati, učinite to putem oglasa ili PR tekstova, no želite li privlačiti pacijente na manje invanzivan način, uložite u SEO marketing koji provjereno ima bolje rezultate od klasičnih oglasa.

 

Zaključak:

Da sumiramo ono najbitnije na kraju, evo kratkog popisa aktivnosti koje je poželjno poduzeti za što bolje rezultate s organskih rezultata pretrage:

  • Istražite ključne riječi koje korisnici pretražuju
  • Stvorite ciljani i detaljan sadržaj koji odgovara na te ključne riječi (pitanja)
  • Optimizirajte title tagove i metaopise
  • Sredite stranicu da bude mobile-friendly
  • Povežite se s drugim online izvorima
  • Poradite na lokalnom SEO-u

 

Marketing u zdravstvu

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?