SEO ranking faktori koji mogu pomoći da se visoko pozicionirate među rezultatima Google pretraga možda su upravo otkriveni. I to zbog krađe dijela kod Yandexa, tzv. “ruskog Googlea”.
Yandex je ruska tražilica koja je u Rusiji popularnija od Googlea, napravili su je bivši Googleovci 1997. godine i ima prilično sličan algoritam kao Google. Recimo da se oko 70% svih rezultata pretrage poklapaju na Yandexu i Googleu. Prije nekoliko dana u javnost je procurio dio koda koji otkriva kako zapravo radi algoritam tražilice. I to je baš jako bitna stvar.
Zašto je ovo bitno?
SEO ekipa koja oduvijek pokušava nadmudriti algoritam dobila je neki uvid u to što utječe na rankinge, odnosno što algoritam sve gleda kada treba ocijeniti neku web stranicu.
Na stotine stručnjaka danima istražuje kod, a neke stvari su već i izašle u javnost.
Sve što je jedan od stručnjaka pronašao, ja vam prenosim kroz ovaj tekst.
25 SEO faktora za bolji ranking:
- Starost linkova je SEO ranking faktor
Ovo zapravo nije preveliko iznenađenje. Koliko dugo postoje backlinkovi koji vode prema vašim web stranicama ukazuju Googleu na puno stvari, a između ostalih na dvije jako bitne:
- jesu li linkovi kupljeni (jer mnogi kupuju PR članke na par dana, par mjeseci ili godinu dana i onda oni nestanu)
- može li se stranici vjerovati (ako imate dosta linkova koji godinama vode na isti sadržaj, to je znak pouzdanja)
Starost backlinova nije ranking faktor kod onih upita kod kojih je bitna relevantnost tj. svježina informacija (tzv. QDF – query deserves freshness) jer u tom slučaju linkovi novijeg datuma mogu zapravo pogurati SEO pozicije.
- Promet i % organskog prometa su ranking faktor
Osim što je za ranking bitno da imate kontinuiran organski SEO promet prema web stranicama, izgleda da i plaćeni oglasi na tražilici pomažu kod podizanja pozicija na rezultatima pretraga.
Dakle, osim što valja paziti na SEO sadržaj i CTR, dobra je taktika imati i aktivne oglase.
- Brojevi u URL-ovima su loša stvar
Imati brojku u URL adresi nije dobra taktika ako želite stranicu pogurati više na rezultatima pretrage.
To ima logike jer brojke nekad komuniciraju stare datume, stare godine ili pogrešnu brojku u odnosu na sadržaj stranice.
Primjerice, imate li članak „7 najboljih poklona za Valentinovo 2022“ i URL domena.hr/7-poklona-za-Valentinovo-2022, nije baš najzgodnije ažurirati taj sadržaj sa sadržajem koji je relevantan i za ovu godinu, a možda želite i dodati pokoju stvar više pa imati „10 najboljih poklona za Valentinovo 2023“. Ažuriranje je dobra SEO taktika, brojke u URL-ovima nisu.
- Ključne riječi u URL-ovima su dobre za SEO
Dobar i jasan URL s ključnim riječima olakšava botu da lakše razumije sadržaj web stranice. Optimalno je imati 3 riječi iz ključne fraze u URL-u.
O ovom sam već pisala u blogu Kako napraviti SEO friendly URL
- Puno / u URL-ovima je loše za ranking – Crawl depth je bitan!
Važne stranice držite visoko u hijerarhiji stranice, na manje od 3 klika od naslovnice.
„Što ste dalje od oltara, slabije se misa čuje“ govorila je moja nona, a ovo se može primijeniti i za sadržaj na web stranicama. Što je on udaljeniji od korijena (imena domene), to je veća šansa da ga Google bot možda neće uspjeti crawlati, a što je posebno bitno kod ogromnih webova s velikim brojem stranica gdje se tzv. crawl budget jako brzo može potrošiti.
URL struktura za višejezične web stranice i webshopove
- „Hard pessimization“ utječe na SEO pozicije
Ozbiljna kazna koju je web stranica u nekom trenutku dobila od tražilice zovemo hard pessimization. Primjerice, ako ste imali stranicu koja je bila označena kao spam, black hat SEO (npr. ako ste radili tzv. keyword stuffing), koja je kršila druge smjernice tražilice ili je imala sadržaj niže kvalitete, to će i u budućnosti utjecati na ranking.
- Pouzdanost hostinga je bitan SEO faktor
Pobrinite se da vam je domena na dobrom hosting poslužitelju i da imate što manje 40x/50x grešaka jer to jako utječe na pozicioniranje.
- Dosta ranking faktora povezano je s ponašanjem korisnika
Koliki je CTR na linkovima, koliki je bounce rate, time on site ili kad se dogodio last-click neki su od elemenata koje utječu na SEO rankinge web stranica. Iako se SEO stručnjaci godinama već spore oko ovog dijela relevantnosti, možda je zaista nešto od toga bitno. Zašto možda? Jer se Googleov algoritam ipak mijenjao dosta od 1997. godine kada je pušten Yandex.
- Backlinovi s naslovnice jači su od drugih internih linkova
S naslovnice linkajte prema važnim stranicama. Crawl bot tražilice prvo će pregledati naslovnicu, a ono što ste istaknuli na naslovnici i on smatra relevantnijim od sadržaja koji je zakopan dublje u hijerarhiji web stranici i polinkan s drugim internim stranicama.
- Tekst na backlinkovima je ranking faktor
Ako tekst na linku s jedne stranice prema vama sadrži sve ključne riječi za koje se stranica želi pozicionirati na rezultatima pretrage, to je dobar signal za SEO.
Već sam nekoliko puta pisala o važnosti pisanja anchor teksta, a ovdje pročitajte više o link buildingu.
- Broj upita koji s tražilice vode na vašu stranicu je SEO faktor
Što rangirate za veći broj ključnih riječi, to je bolje i za cjelokupni ranking stranica na vašoj domeni. Ima smisla jer je količina upita koju tražilice dobivaju nevjerojatno velika, a ako odgovorite na brojne upite vezane za tematiku vaših web stranica, to ste relevantniji izvor informacija. Naprosto, pokušajte pokriti što veći broj pretraga.
Dobro je za znati da npr. Google svakog dana vidi 15% upita koje nikad do tada nije vidio, tako da prilika uvijek ima.
- Promet s Wikipedije je ranking faktor
Ako postojite na Wikipediji i ljudi klikću na određene rezultate koji vode do vaše web stranice, to je jako dobra stvar za SEO.
Wikipedia spada u tzv. E-E-A-T kategoriju, a imati link na tako jedno visokokvalitetnoj domeni pokazuje i da ste sami relevantni za određene upite tj nišu.
- Bookmarkiranje web stranice je ranking faktor
Ako velik broj korisnika trajno zabilježi (bookmarkira) vašu stranicu, to utječe na SEO rankinge. Ima smisla jer pokazuje da ste kontinuirano relevantan izvor informacija za određenu nišu tj teme.
- Starost sadržaj i posljednje ažuriranje su ranking faktori
Ponekad se na određenim web stranicama sadržaj jako često mijenja zbog potreba oglašivačkih i drugih kampanja.
Jedan od Googleovih patenata odnosio se na važnost i relevantnost sadržaja online, a s ciljem borbe protiv dupliciranog ili zavaravajućeg sadržaja. Analiza starosti dokumenta je tehnologija koju tražilica koristi kako bi utvrdila staru i noviju verziju dokumenta. Više o tome možete pročitati na ovom blogu.
- Postoji poseban algoritam za rangiranje kratkih videa
Tražilica Yandex ima poseban ranking faktora koji među rezultate pretrage visoko pozicionira sadržaje u obliku kratkih video formata (Tik Tok, YouTube Shorts ili Instagram Reels)
- Embedani video sadržaj je SEO ranking faktor
Još jedan ranking faktor vezan za video sadržaj jesu videa koja ste embedali na web stranici: Embedan video koji radi je odličan za ranking, onaj koji više nije dostupan je loš za ranking. Provjerite koje ste video klipove embedali na stranicama i uklonite ih ako više nisu dostupni za gledanje.
- Ako imate kartu na web stranici, to je dobar SEO ranking faktor
Maps js-api na web stranici (npr. kad imate Google Maps) s korisnim informacijama o lokaciji jest pozitivan ranking faktor.
- Povratak posjetitelja je dobar SEO faktor
Kad se korisnici više puta vraćaju na vašu stranicu, to je dobar signal za tražilice. I ovo ima smisla jer to znači da kontinuirano proizvodite koristan sadržaj koji je relevantan korisnicima, što vas stavlja u domenu pouzdane web stranice.
- Postotak VELIKIH SLOVA u naslovu je ranking faktor
Imate li naslov (<title>) NAPISAN VELIIM SLOVIMA, to je loš ranking faktor. Istina, mđu TOP rezultatima ne viđamo naslove koji vrište (pisanjem velikim slovima smatra se vikanjem na internetu).
- Postotak direktnog prometa je ranking faktor
Nije dobro ako cijeli promet prema vašim web stranicama dolazi putem oglasa ili s tražilice. Takav promet označit će se kao sumnjiv. Poradite na brendingu i povećanju povjerenja među korisnicima koji će na vašu stranicu dolaziti direktnim putem, upisujući URL vaše stranice direktno u address bar.
- Ukupan ranking web stranica na domeni je ranking faktor
Imate li puno slabog sadržaja koji ne rangira, to će utjecati na ranking i drugih stranicama na vašoj domeni. Dobra taktika je obrisati, deindeksirati ili još bolje – optimizirati sadržaj na webu koji ne dobiva SEO promet.
- Količina oglasa na stranicama je ranking faktor
Puno oglasa na web stranici nije dobar SEO signal. U pravilu, što manje oglasa imate na webu, to je bolje za SEO.
- Imate li Google Analytics na web stranici, to je dobro
Dobre web stranice koriste GA češće nego one koje su ocijenjene negativno pa je dobro imati Google analitiku postavljenu na web stranici.
24. Backlinkovi s TOP 100 najboljih webova po PageRanku su dobri za SEO
Pokušajte dobiti bancklinove s jakih domena koje su među 100 najboljih jer ćete time snažnije utjecati na SEO pozicioniranje vlastite domene. Primjerice, Quora se nalazi na tom popisu i dobro je aktivirati se na Quori gdje možete postaviti backlink prema vašoj domeni. Wikipedia se nalazi na 5. mjestu najboljih webova, dok je Google na prvom mjestu.
Provjerite koje su to top stranice.
25. Verificirani profili na društvenim mrežama su dobri za SEO
Profili koji su verificirani na društvenim mrežama rangiraju drugačije od onih koji nisu. Dobro je da poradite na brendingu i pokušate dobiti famozne plave kvačice pored imena na social media platformama. Za brend pretrage je bitno da vam kao rezultati iskaču prvo vaša domena i verificirani profili/stranice na društvenim mrežama.
Sve ovo uzmite s puno rezerve.
Zašto?
1. Jer Yandex nije Google, a i kod mu je kombinacija Googlea, Binga, YouTubea i TikToka
2. Jer je procurio dio koda, a SEO faktora ima puno više (štoviše, Yandex ih ima 17.854!)
3. Jer je kod koji je procurio star
Za sve koji žele doznati više od curenju Yandexovog koda, preporučam da pročitaju ovaj članak.
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025