Nema dana kad ne vidim neki savjet vezan uz SEO, content ili social media marketing koji je star preko pet i više godina. Izlijeću i po LinkedInu mnogi novi stručnjaci s raznim citatima i „što bi trebalo raditi na internetu“, pišu se blogovi pozivajući se na stvari aktualne tamo još 2007. godine jer su to pročitali na nekim drugim web stranicama s neažuriranim sadržajem.
Upala sam i ja više puta u tu zamku, ali sada prije nego se pozovem na neki izvor obavezno pogledam datum objavljivanje. Prije svega to radim radi sebe jer ne želim ljudima ponuditi informacije koje nisu točne.
Već sam ranije pisanja o ažuriranju sadržaja pa svakako pročitajte kako prepoznati što trebate ažurirati u ova dva bloga:
Ažuriranje web stranica i sadržaja na njoj
Ažurirajte stari sadržaj i povećajte web konverzije!
No može li stari sadržaj, osim vašim korisnicima koji će slijediti beskoristan savjet, štetiti i vašoj web stranici?
- Ako imate news portal, ne trebate ažurirati stari sadržaj jer nam svima ponekad treba neka stara vijest, tzv. povijesni pregled informacija. Samo napišite novi
- Ako pak imate content web ili web vaše tvrtke, ažuriranje sadržaja je prijeko potrebno
Primjerice, tražite li informacije o dimenzijama fotografijama za Linkedin, želite pronaći informacije koje su AKTUALNE i koje VRIJEDE U TRENUTKU ČITANJA, a ne tamo 2018. ili 2020. godine. Jer svi znamo da se društvene mreže stalno mijenjaju.
Razlika je i radite li kao content manager u nekoj poliklinici ili softverskoj tvrtki.
Poliklinika ne treba svake godine osvježavati sve članke jer su simptomi određenih bolesti ili stanja isti i lani i ove godine, kao i većina rješenja. Bude li novih rješenja, u tom slučaju je nužno ažuriranje starog sadržaja. Naravno, produkcija novog sadržaja je uvijek poželjna.
Softverska tvrtka, marketinška agencija, prodavači autoguma, knjiga, ili usisavača pak trebaju redovito ažurirati stari sadržaj.
Nikog ne zanimaju TOP usisavači za 2019. godinu, najbolji savjeti za Facebook stranicu iz 2017. godine ili najprodavanije gume iz 2020. godine.
Trebamo friški sadržaj.
Pazite na duplicirani sadržaj
Ako ste lani napisali članak „TOP proizvodi za njegu lica 2021“, a onda ove godine napišete „TOP proizvodi za njegu lica 2022“ možda ćete imati problem s dupliciranjem sadržaja.
Naime, naslov je gotovo pa identičan, kao i ključne riječi. U ovom je slučaju dobro „pregaziti“ stari članak, odnosno napisati novi sadržaj pod istim URL-om.
To možete napraviti ako vam je URL mojadomena.hr/top-proizvodi-za-njegu-lica
Ne možete to napraviti ako vam je URL mojadomena.hr/top-proizvodi-za-njegu-lica-2021
Dobra praksa je da u URL-ovima izbjegavate datume kako biste mogli ažurirati sadržaj. Ovako je taj stari sadržaj najbolje obrisati kako ne bi smetao novom. Ionako je star i nerelevantan pa je beskoristan.
Pročitajte Kako napraviti URL adresu koja je SEO-friendly
No može li stari sadržaj naštetiti vašoj web stranici i SEO smislu?
Ako nitko ne klika na stari sadržaj, i Google će dobiti signal da taj star nije relevantan čitateljima. S te strane može ga pogurati niže među rezultatima pretrage.
Moj savjet jest: ako se bavite bilo kojim zanimanjem gdje su svježe informacije jako bitne, redovito pregledavajte stari sadržaj (svakih 6 do 12 mjeseci) i ažurirajte ih novim informacijama. Ne samo da je to etički ispravno, nego će generirati i novi promet te vam možda pomoći da se rangirate još više!
Najnoviji članci
Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024