Što je Linkedin

Što je Linkedin i kako mu radi algoritam?

„Što je LinkedIn“ sve je češće pitanje koje ukucavate u Google tražilicu, javljaju SEO alati.  LinkedIn je tijekom 2020. godine u pandemiji eksplodirao: rast u stvaranju sadržaja bio je čak 60% jer su tvrtke i pojedinci tražili način da ostanu povezani s poslovnom zajednicom.

LinkedIn je poslovna društvena mreža gdje se možete predstaviti potencijalnim poslodavcima, partnerima i klijentima, nastupiti kao poslodavac, izgraditi vlastiti brending, potražiti zaposlenike i B2B partnere.

Pokrenut je 2003. godine, a broj korisnika u 2022. godini dosegnuo je brojku od  800 milijuna korisnika u više od 200 zemalja. Gotovo polovica tih korisnika (48,4 %) dolazi iz Sjeverne Amerike i Europe. (izvor: linkedin.com)

Broj korisnika LinkedIna u Hrvatskoj u srpnju 2022. godine je bio 775.000, što je 19% ukupnog stanovništa.

Pri tome je najveća skupina korisnika ona između 24 i 35 godina starosti, a ima ih 460.000.  (izvor: napoleoncat.com)

Godišnji rast korisnika LinkedIna je trenutno oko 2%.

U ožujku 2021. godine LinkedIn profil imalo 703.000 građana Republike Hrvatske, odnosno oko 17% ukupnog stanovništva.

 


Oko 80% svih social media leadova za B2B tvrtke dolazi upravo putem Linkedina!

LinkedIn dovodi većinu prometa prema B2B blogovima i web stranicama. 👉 Čak 90% prometa B2B blogova dolazi putem društvenih kanala, a za 50% toga zaslužan je LinkedIn.

U svemu tome potrebno je znati kako LinkedIn funkcionira, primarno što raditi, a što ne, te saznati kako radi LinkedIn algoritam kako biste mogli bolje planirati i plasirati sadržaj.

 

Kako radi LinkedIn

 

👉 Koliko korisnika LinkedIna redovito objavljuje na mreži? 

Unatoč velikom broju otvorenih profila i sve većoj aktivnosti, samo 3% posto korisnika objavi nešto jednom tjedno.

Preko 40 milijuna korisnika prijavi se za neki posao svakog tjedna.

 

Ukoliko tek krećete u svijet LinkedIna, pročitajte i ostale tekstove kako biste dobili bolju tj. širu sliku:

·        Kako napraviti i popuniti LinkedIn profil 
·        Kako da vas primijete na LinkedInu? Ovi savjeti mogu pomoći.
·        Što raditi na LinkedInu? Za start, prihvatite svaku konekciju
·        Dimenzije fotografija za LinkedIn – 2022. godina
·        Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu?
·        Isprobajte ovih 15 ideja za LinkedIn objave
·        Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?
·        LinkedIn savjet: Kako staviti bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn?
·        4 korisna trika za LinkedIn koja možda niste znali
·     Što je sve novo na LinkedInu u 2022. godini?

👉 Kako radi LinkedInov algoritam?

Kako radi algoritam neke društvene mreže već je 15-ak godina opsesija marketingaša. Otkad su tu, pokušavamo shvatiti kako „pobijediti algoritam.“

Kako funkcionira algoritam na LinkedInu? Paaaa gotovo jednako kao i mnogi drugi algoritmi, bira između mnogo različitih faktora što će vam prikazati u News Feedu.

Osnovno razumijevanje algoritma po kojem LinkedIn odlučuje koji će sadržaj pogurati, a koji ostaviti na čekanju korisno je kako biste znali što sve utječe na vaše objave:

 

  1. Početni filter

Svaki put kad nešto objavite na LinkedInu, sustav instantno analizira sadržaj i klasificira ga kao odobren, slabe kvalitete ili spam.

  1. Testiranje publike

LinkedIn mjeri reakcije tzv. uzorka vaše publike i o njima ovisi hoće li vaš sadržaj dalje gurati ili ne. Tu govorimo o važnosti inicijalne publike, primarno kroz prvih sat vremena od objave vašeg sadržaja. Svaka vaša objava prikazuje se dijelu (uzorku) publike na osnovi njihovog ponašanja – koji su sadržaj lajkali, komentirali ili podijelili, s kim su bili u interakciji i koliko često.  –

  1. Ocjena sadržaja

Na osnovu reakcije vaše publike, LinkedIn ocjenjuje vaš sadržaj.

Različite aktivnosti različito doprinose ocjeni. Tako nije isto imate li 5 lajkova ili 5 komentara. Komentari donose, ugrubo rečeno, duplu težinu, tj. duplu vrijednost jer potiče dalje druge na interakciju, dok je lajk nešto brzopotezno i kratkotrajno što radimo.

  1. Izbor urednika

Zaposlenici LinkedIna također mogu utjecati na određeni sadržaj.

Ako određena objava ima značajno visoku interakciju, vaš sadržaj će preporučiti ljudima izvan vaše mreže (npr. trending post)

Trending sadržaj na LinkedInu

 

👉 Algoritam ima 3 primarna cilja:

  1. Prioretizirati relevantan sadržaj
  2. Poticati interakciju
  3. Ostaviti ljude što dulje na mreži

 

Relevantnost sadržaja TOP je prioritet na gotovo svim društvenim mrežama. Čak je i Instagram prije nekoliko godina krenuo tim putem: ne prikazivati najsvježiji sadržaj, nego najrelevantniji za određenog korisnika. A algoritam nam servira sadržaj za koji smatra da će nam biti zanimljiv. I ne smijemo ga baš kriviti što nam nešto prikazuje jer on uči od našeg ponašanja. Ponekad pogriješi, ali uglavnom umjetna inteligencija replicira tj. pokušava replicirati naše ponašanje.

Algoritam se redovito nadopunjuje i mijenja. Stoga, ono što ste čitali o Linkedinu 2018. i 2020. uglavnom ne važi za 2022 godinu.

LinkedIn je početkom listopada 2021. godine izdao LinkedIn Algorithm Report u kojem su vidljive brojne promjene, a  u 2022. godinu krenuli su s Clubhouse-like audio eventima koje će kreatori (Linkedin Creators) moći monetizirati. U najavi je i video verzija.

 

 

Linkedin aktivnosti

 

Na LinkedInu možete radi puno toga, između ostalog:

  • postaviti tekstualnu objavu
  • napisati članak
  • postaviti link na druge stranice
  • postaviti fotografiju ili galeriju fotografija
  • postaviti PDF listalicu (kroz mobile verziju)
  • postaviti video
  • održati LIVE chat
  • napraviti EVENT
  • slati poruke drugim korisnicima
  • lajkati i komentirati tuđe objave
  • pratiti druge korisnike (Follow)
  • povezati se s drugim korisnicima (Connect)
  • biti aktivni u grupama
  • otvoriti stranicu za tvrtku
  • pratiti hashtagove

 

Postoji čitav niz pristupa kod objavljivanja na LinkedInu. Ono što prolazi nekom, ne mora nužno prolaziti kod vas jer imate drugačiju publiku. Isto tako, ono što je prolazilo prije dvije godine više uopće ne mora biti dobro.

LinkedInov algoritam se prilagođava ponašanju korisnika. LinkedIn testira gomilu opcija, a neke koje promaši i ugasi (poput Storiesa koji su otišli povijest 1. listopada 2021. godine). Neke pak pusti samo na određeno tržište ili ograničen broj ljudi, tj ograničemu grupu korisnika. Primjer tog featura je zvono🔔 koji se prikazuje na tuđim profilima koje pratite.

🔔Da biste vi dobili zvono, morate imati uključen “Creator” način u LinkedInu.

 

👉 Creator mode

Creator-mode-za-Linkedin

U postavkama na svom profilu uključite način rada Creator kako biste omogućili drugima da vas prate i tako konzumiraju vaš sadržaj, umjesto da vas dodaju kao novu konekciju.

Follow opcija na LinkedInu

 

👉 LinkedIn zvono 🔔

 

Kad netko klikne “Follow”, automatski će mu se prikazati zvono u desnom kutu vašeg profila.

Stisne li to zvono, dobit će obavijest svaki put kada objavite sadržaj.

Dobra je praksa da na taj način pratite objavu tzv. LinkedIn influencera iz vaše industrije, ali i da pozovete vaše komentatore i konekcije da pozvone vama kako biste bili sigurni da će svaka vaša objava doći do njih.

Zvono na LinkedInu

 

 

 

Koji sadržaj najbolje prolazi na LinkedInu?

 

Koristeći intenzivno LinkedIn te testirajući zaista ogroman broj objava posljednjih godinu i više, došla sam do nekih zaključaka koje vrste objava najbolje prolaze, a u ovaj članak sam uvrstila i duboko istraživanje Socialnsidera koje linkam za sve koji žele pročitati originalan članak. Također sam uvrstila podatke istraživanja i studija drugih izvora, poput ovog iz listopada 2021. godine.

Neka vam ovaj članak bude vodič za objavljivanje na LinkedInu, nikako sveto pismo. Najbolji način da saznate što prolazi kod vaše publike jest da budete konzistentni i redovito postavljate zanimljive i relevantne objave.

Osnovni zaključci kako radi LinkedInov algoritam:

 

👉 Social Selling Index ili SSI Index 💰

 

LinkedInov Social Selling Index, ili skraćeno SSI, je mjerilo potencijala korisnika u prodaji i realizaciji. Statistike pokazuju da s rastom SSI-a, raste i uspješnost njihove prodaje.
  • Utjecaj SSI (social selling indexa) na doseg je bitan – ciljajte na index preko 70

 

Social selling index na LinkedInu

 

👉 Vrste sadržaja:

  • Na LinkedInu najbolje prolaze čisto tekstualne objave, video, fotografije, ankete i carouseli
  • LinkedIn objave s video sadržajem imaju u prosjeku 3x veću stopu interakcija od tekstualnih objava
  • Ankete imaju 450% veći doseg od ostalog sadržaja
  • Dokument (pdf, slide deck) ima 250% veći doseg
  • Tekstualna objava s više fotografija ima 150% veći doseg od ostalog sadržaja
  • LinkedIn Articles imaju 90% manji doseg od ostalog sadržaja

 

👉 Linkovi – LinkedIn ih ne voli:

  • Objave bez linkova (statusi samo s tekstom) prolaze bolje od bilo koje vrste drugih objava na Linkedinu
  • Objave bez linkova dobiju 6x veći doseg od objava s linkovima (izvor: Hootsuite)
  • Postovi bez linkova imaju manje dijeljenja, ali 4x više reakcija i 18x više komentara

 

👉 Komentari, editiranje i dijeljenje:

  • Dijeljenje tuđih objava bez smislenog statusa ne utječe na doseg inicijalnog posta
  • Komentari povećavaju doseg tuđih objava puno više od dijeljenja objave
  • Ako prvi komentirate vlastitu objavu to će rezultirati  15-20% smanjenim dosegom
  • Pobrinite se da se unutar prva tri sata od objave ljudi angažiraju oko vaše objave
  • Druga objava istog dana na LinkedInu automatski smanjuje doseg prve objave
  • Interne interakcije (ljudi iz iste tvrtke) smanjuju doseg objave 20-25% za sve ostale
  • Dobra je praksa ne editirati objavu unutar prvog sata od objave jer time smanjujete njezin doseg za 15%

 

👉 Duljina, vrijeme objave i trajanje objava:

  • Barem 8 linija teksta po objavi je preporučljivo za veći doseg
  • Jutra su presudna: optimalno je objavljivati između 8 ujutro i podne, odnosno u vrijeme kada je vašoj ciljanoj skupini jutro radnog dana
  • See More‘ nakon prve tri linije teksta ima više utjecaja na interakciju nego lajkanje objave.
  • LinkedIn će vašu objavu testirati unutar prva 2-3 sata, ocijeniti vašu objavu u prva 24 sata i raširiti vidljivost tijekom naredna 4 dana.

Duljina posta na LinkedInu

 

Third-party apps za scheduliranje objava:

  • Pre-definirane objave imaju 70% manji doseg (npr. preko third party aplikacija za zakazivanje objava poput Kudo’sa ili Buffera)

Scheduliranje objava na LinkedInu nije dobra praksa

 

Hashtagovi:

  • Optimalan broj hashtagova na LinkedInu je 3 do 5
  • Manje od 3 hashtaga smanjit će doseg za 40%, a više od 50 za 20%.
  • Hashtagovi u komentarima ne utječu na doseg
  • Vlastiti hashtagovi pojačavaju interakciju (moj je #SEOsavjeti)
  • Na mobilnoj verziji LinkedIna vidjet ćete više objava povezanih s hashtagovima koje pratite

 

Vlastiti hashtagovi na LinkedInu

 

 

 

Malo ćemo detaljnije ući u neke od ovih zaključaka:

1. Objave bez linkova prolaze bolje od bilo koje vrste drugih objava na Linkedinu

 

Linkedin algoritam i tip objava

 

Mnogi koriste LinkedIn da bi povećali promet prema vlastitim web stranicama (ja prva), no linkovi iz drugih izvora nisu baš omiljen sadržaj ove platforme.

Zašto?

Jer LinkedIn ne voli da odlazite s LinkedIna.

Stoga će nerijetko dati mnogo više prostora i šansi sadržaju koji zadržava korisnika na toj platformi.

Osim toga, mogući razlozi zašto LinkedIn najviše voli čisto tekstualne objave jesu:

  • zauzimaju manje prostora na ekranu korisnika pa stane više sadržaja
  • ne troše puno bandwidtha (količinu podataka koja se prenosi)
  • izgledaju profesonalnije od objava s vizualima

 

LinkedIn baš ne voli da postavljate linkove u objave. Pa ako već vaša objava nije isključivo znakovna, prednost će dati vizualima.

Tako fotografija koju ste objavili na LinkedInu bez pratećeg linka može imati i do 70% višu stopu interakcije od objave s fotografijom i linkom (izvor: SocialInsider)

I u Hootsuiteu su došli do sličnih rezultata: U prosjeku, objave bez  linkova imaju 6x veći doseg od objava s linkovima. Dok objave bez linkova imaju manji broj dijeljenja, dobivaju gotovo 4x više reakcija i 18x više komentara).

Svejedno, postavite li link na sadržaj na svom webu, i dalje ćete dobiti lijep broj posjeta te nemojte zbog toga svoj feed pretvoriti u slikovnicu sastavljenu samo od fotografija.

 

2. Na LinkedInu odlično prolaze video, fotografije, ankete i dokumenti

 

LinkedIn fotografije i doseg

 

Poznato je da vizualni sadržaj više privlači ljude od teksta. Kako je sadržaja previše, a naša sposobnost koncentracije se smanjuje, fotografije nam mogu ponuditi više informacija u kraćem vremenu.

Zbog nedostatka vremena, ljudi više vole gledati, nego čitati. Šteta što bi se i LinkedIn ovakvim načinom podešavanja algoritma uskoro mogao pretvoriti u Facebook ili Instagram, vladare površnosti konzumacije sadržaja.

Već vidimo jako puno sadržaja na LinkedInu koji nema veze s poslom i poslovnim okruženjem, a sve više je i lažnih emotivnih objava čiji je cilj nabiti broj lajkova i komentara da bi se postigla veća vidljivost, odnosno doseg.

Ljudi to čak namjerno rade. Kad sam jednom upozorila jednu kolegicu da širi lažne vijesti i da bi trebala korigirati objavu, jednostavno me je blokirala. I nastavila. Lajkovi su joj se sviđali, udara to na ego, priznajem i sama.

 

SocialInsider je već ranije napravio LinkedIn studiju gdje su ustvrdili da brendovi na LinkedInu kao vrstu sadržaja za objave najčešće odabiru fotografije, u čak 49% slučajeva.

Linkedin anketa

 

U 2021. godini svi su nekako počeli postavljati pitanja kroz ankete jer su vidjeli da im to generira jako puno interakcije.

Nisu u krivu, izvješća pokazuju da ankete imaju 450% veći doseg od ostalog sadržaja!

Nemojte ipak pretjerivati jer osim anketa morate nuditi neku vrijednost. Malo ispitujte ljude, a onda ipak ponudite neki zaključak na osnovu ispitanog.

Uglavnom, ankete su do kraja 2021. godine postala najomraženija vrsta sadržaja jer su drugi korisnici shvatili da su oni brzopotezna taktika za dizanje interakcije s 0 vrijednosti.

 

LinkedIn PDF dokumenti

Dokument (pdf, slide deck) ima 250% veći doseg!

Osim što izgledaju lijepo, dokumenti korisnicima omogućuju da listaju sadržaj i da ga lakše konzumiraju kroz spoj vizualnog i tekstualnog.

 

Video sadržaj je, kao i na drugim brojnim platformama, u porastu, a iz LinkedIna tvrde da video u prosjeku bilježi 3x više interakacije po objavi od tekstulne objave (što je u sukobu s točkom 1. gdje se navodi da čisto tekstualne objave najbolje prolaze, a što tvrde analitičari).

Kako god, video sadržaj jest popularan i donijet će vam dosta interakcije, bilo da se radi o kratkom promo videu od 30 sekundi, duljem sadržajnom video od 10 minuta ( LinkedIn preporučuje da videa traju max 10 minuta!) ili pak LinkedIn live eventima.

Video je najbolje titlovati, a sam video opisati kroz nekih 150 znakova.

40+ programa za obradu slika, izradu video klipova i GIFova!

 

3.  Nemojte prvi komentirati svoje objave ( npr.”link in comment!”)

Linkedin link u komentaru za povećanje dosega

Kako bi shvatili što donosi veći doseg, mnogi marketingaši radili su social media eksperimente i testirali kako komentari i linkovi utječu na doseg objava.

Zanimljivo je da je većina eksperimenata došla do istog zaključka: LinkedIn objave s linkovima u komentarima ostvarili su bolji doseg i dobili više klikova od onih bez linkova. Osim toga, doseg je automatski bio veći ako biste prvi komentirali na svom članku (s linkom ili bez.)

Link u komentaru: 2021. vs. 2022. godina

GrowthRocks  je napravio istraživanje o dosegu i CTR-u na LinkedIn objavama koje su imale link u komentarima te su došli do zaključka da je doseg gotovo triput veći na objavama koje imaju link u komentaru! Do zaključka da su linkovi u komentarima izvrstan način za doseg došli su i u AgoraPulseu. No to je sve vrijedilo i funkcioniralo jako dobro do negdje ljeta 2021. godine…odjednom kao da i takve objave nisu dobivale zasluženi ili očekivani doseg.

 

Kako kaže analitičar Richard van der Blom, iako će objava s linkom dobiti 50% dosega manje od objave bez linka, ako ste namjeravali postaviti negdje link, postavite ga ipak u originalnoj objavi.

Osim toga, ako prvi komentirate svoje objave, LinkedIn zaključuje da pokušavate lažirati interakciju i nadmudriti algoritam. Stoga je smanjio doseg takvim objava gdje autor radi interakciju sam sa sobom.

Dakle, u 2022. vrijedi: nemojte prvi komentirati na vlastitoj objavi, tj. postaviti link i nemojte editirati svoju objavu prvih 60 minuta!

 

4. Koristiti alate za zakazivanje objava- da ili ne?

Analiza koju je sproveo SocialInsider pokazala je da 99,8% tvrtki ne stavlja linkove u komentare.

Zašto?

Vjerojatno jer koriste alate za zakazivanje (scheduliranje) objava, kao što je primjerice Buffer, kako bi bile konzistentne u objavljivanju na LinkedInu. Međutim, konzistentnost ne znači objavljivati svaki dan. Uostalom, što znači redovito objavljivanje ako vam je doseg banalan?

A preko unaprijed zakaznih objava je znantno slabiji nego da ga postavite u realnom vremenu. Koliko slabiji? I do 70%!

Putem mnogih alata za zakazivanje objava ne možete napraviti sve što možete ako objavu postavljate direktno na LinkedIn, a opcije ovise od platforme do platforme, i o tome imate li besplatnu ili plaćenu verziju.

Tako npr. u besplatnoj verziji Buffera možete postaviti do 10 objava mjesečno, ali npr. ne možete nikog tagirati  u statusu. Od veljače 2022. napokon je moguće objavljivanje  native LinkedIn video sadržaja.

 

buffer-linkedin-video

5. Komentirajte tuđe objave za vidljivost

Kako da vas drugi uoče na LinkedInu, a da niste dosadni pa šaljete 100 zahtjeva za povezivanjem?

Komentirajte tuđe objave, i to smisleno (dakle ne “Hvala!”, “Čestitke” i “Bravo” jer vas zbog tih komentara neće nitko primijetiti.

Komentari znače interakciju, a LinkedInov algoritam voli interakciju. Brzopotezno lajkanje neće donijeti neku pretjeranu vidljivost objavi kao komentari.

Zašto biste komentirali tuđe objave?

Više je dobrih razloga:

a. Radite na svom brendiranju – umjesto da samo kažete “Bravo!” ili “Hvala!”, napišite dulji komentar koji će ostalim članovima LinkedIna dodati vrijednost, zbog kojeg će možda kliknuti na vaše ime i poslati zahtjev za spajanjem jer žele više znati od osobe poput va.

b. Pomažete drugima da ostvare doseg – a dobro je biti koristan

c. Pomažete sebi da poboljšate doseg – prije nego postavite objavu na LinkedIn, angažirajte se na tuđim objavama i komentirajte, a zauzvrat će i vaša objava postati vidljivija njima.

 

Linkedin komentari

 

U svojoj objavi “10 savjeta za boostanje vašeg sadržaja na LinkedInu“, Richard je iznio par zanimljivih podataka:


📢 Komentari su najbolji način da povećate doseg, samim time i vidljivost, a i potencijalnu bazu konekcija, odnosno followera.

📢 Kad komentiraš nečiju objavu, taj netko dobije “boost” dosega od 8%, 6% dosega dobiješ ti kao komentator.

 

Ovo se direktno nadovezuje na sljedeće:

 

6. Želite li pomoći nekom da ostvari bolji doseg, dijeljenje nije TOP taktika

 

Već dugo vremena je poznato da LinkedIn algoritam nije nimalo nalik Twitterovom retweetu. Ako podijelite nečiju objavu na svom zidu svojoj publici, niste učinili puno za povećanje dosega te objave iako ste to htjeli.

Repostanje je bolja taktika.

Komentiranje tuđe objave je također dobra taktika.

Zašto?

Kada podijelite nečiju objavu, zapravo duplicirate sadržaj na LinkedInu. To se LinkedInovom algoritmu ne sviđa. Zato vašu objavu vidi cca samo 1% vaših konekcija.

Kad napravite “repost”, sve interakcije idu originalnom autoru, nešto kao retweet.

Kad komentirate, oboje ste na dobitku.

Dijeljenje objava na LinkedInu

 

Komentari potiču razgovore, stvaraju odnosi i grade dinamiku, a to je zapravo bit poslovanja. Ako radite tzv. networking, ne radite ga pasivno dijeleći tuđu objavu bez nekog svog dodatka, već se aktivno uključite u diskusiju jer ćete tako potaknuti algoritam da radi u vašu koristi. LinkedIn voli interakcije, voli komentare, diskusije, sve što produljuje vrijeme provedeno na platformi oko neke objave.

Sad je stigla i opcija da svoj komentar na tuđoj objavi možete podijeliti i od toga također napraviti raspravu. Dakle, LinkedIn vas gura u smjeru da razvijete diskusiju oko teme na svom zidu, ali s vlastitim komentarom.

Linkedin komentar

 

Stoga ne čudi da dijeljenje nečijeg statusa, ali uz dodavanje barem 100-200 vaših riječi podiže doseg objave.

 

Kako komentirati?

„Komentar za bolji doseg“ je prilično česta pojava i bolje išta da komentirate nego ništa. No ako zaista želite doprinijeti povećanju dosega neke objave, a pritom i sami profitirati od toga pokazujući da imate nešto za reći, savjetujem da komentirate na sljedeći način:

  • Dodajte vlastito mišljenje
  • Ne hejtajte nekog ili nešto i ne svađajte se
  • Razlomite dugačak komentar u paragrafu radi lakšeg čitanja
  • Dodajte link ili fotografiju koja dodaje vrijednost
  • Tagirajte neke druge osobe kako biste razvili diskusiju još više

 

Komentiranje tuđih objava je najbolja metoda da vas drugi primijete. Svi mogu brzopotezno lajkati, ali ostaviti kvalitetan i pametan komentar puno je teže. Osim toga, na vaš lajk ne može se nitko drugi nadovezati, dok se oko komentara može razviti rasprava, a to je dinamika koja je poželjna na svim društvenim mrežama. Pa tako i na LinkedInu.

 

7. Vrijeme i kvaliteta objave ispred kvantitete – objavljujte ujutro i samo 1x dnevno

Radno vrijeme, i to ono kroz jutro, optimalno je vrijeme za objavljivanje na LinkedInu, kada su i druge osobe na svom radnom mjestu. Kroz jutro se posao tek zahuktava, dok se popodne uglavnom završava pa je donekle logično da je više ljudi aktivnije do podne.

No ako je vaša publika s druge strane svijeta, objavljujte  u vrijeme kada je njima radno vrijeme. Stoga će možda najbolje vrijeme za objavljivanje biti poslijepodne i navečer, čak i vikendima.

Iako je poželjno redovito objavljivati na LinkedInu, to nužno ne znači svakodnevno (tzv. #postaday), a svakako ne znači 2-3 puta dnevno.

Naime, LinkedInov algoritam, kao i npr. Facebookov algoritam, određuje što je tko vidjeti u svom News Feedu. Obzirom da je sadržaja puno i da je borba za prisustvom u News Feedu ogromna, nelogično je da će LinkedIn pustiti nekom da vidi vaše dvije objave istog dana. On će radije sasjeći doseg prvoj objavi (jer je stigla friška) te ćete postavljanjem druge objave zapravo maknuti prvu objavu s očiju drugih.

Ponekad se može dogoditi i obrnuto. Ako je prva objava toliko jaka i mnogi korisnici se okupljaju oko nje komentirajući, druga objava mogla bi ostati u sjeni prve jer LinkedIn ne voli ignorirati interakcije (što komentari svakako jesu).

 

I jedan protip za kraj: Ne editirajte objavu unutar privh sat vremena od objave kako ne biste smanjili njezin doseg!

 

Ima još mnogo sitnica i caka vezanih za objavljivanje na LinkedInu i svakog mjeseca dogodi se neka promjena te je bitno pratiti aktivnije članove kako biste doznali sve novosti.

 

Povežimo se na LinkedInu!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci