Što je Linkedin

Što je Linkedin, kako mu radi algoritam i što prolazi u 2021. godini?

„Što je LinkedIn“ sve je češće pitanje koje vidim i na Google searchu, ali i čujem od pojedinaca. Što se društvenih mreža tiče, u posljednje dvije korona-godine eksplodirale su dvije društvene mreže: TikTok i LinkedIn. Prva za zabavu, druga za posao.

LinkedIn je poslovna društvena mreža gdje se možete predstaviti potencijalnim poslodavcima, partnerima i klijentima, ili pak nastupiti kao poslodavac i izgraditi brending, potražiti zaposlenike i B2B partnere.

Oko 80% svih social media leadova za B2B tvrtke dolazi upravo putem Linkedina!

LinkedIn dovodi većinu prometa prema B2B blogovima i web stranicama. Čak 90% prometa dolazi putem društvenih kanala, a za 50% toga zaslužan je LinkedIn.

U svemu tome potrebno je znati kako LinkedIn funkcionira, primarno što raditi, a to ne, te saznati kako radi LinkedIn algoritam kako biste mogli bolje planirati i plasirati sadržaj.

Kako radi LinkedIn

Ukoliko tek krećete u svijet LinkedIna, prije nastavka čitanja ovog bloga, savjetujem da pročitate i ostale tekstove kako biste dobili bolju tj. širu sliku:

·        Kako napraviti LinkedIn profil – 7 isprobanih savjeta
·        Kako da vas primijete na LinkedInu? Ovi savjeti mogu pomoći.
·        Što raditi na LinkedInu? Za start, prihvatite svaku konekciju
·        Dimenzije fotografija za LinkedIn – 2021. godina
·        Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu?
·        Isprobajte ovih 15 ideja za LinkedIn objave
·        Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?
·        LinkedIn savjet: Kako staviti bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn?
·        4 korisna trika za LinkedIn koja možda niste znali

 

Kako radi LinkedInov algoritam?

Kako radi algoritam neke društvene mreže već je 15-ak godina opsesija marketingaša. Otkad su tu, pokušavamo shvatiti kako „pobijediti algoritam.“

Kako radi LinkedInov? Paaaa gotovo jednako kao i mnogi drugi algoritmi.

Algoritam ima 3 primarna cilja:

  1. Prioretizirati relevantan sadržaj
  2. Poticati interakciju
  3. Ostaviti ljude što dulje na mreži

 

Relevantnost sadržaj TOP je prioritet na gotovo svim društvenim mrežama. Čak je i Instagram prije nekoliko godina krenuo tim putem: ne prikazivati najsvježiji sadržaj, nego najrelevantniji za određenog korisnika. A algoritam nam servira sadržaj za koji smatra da će nam biti zanimljiv. I ne smijemo ga baš kriviti što nam nešto prikazuje jer on uči od našeg ponašanja. Ponekad pogriješi, ali uglavnom umjetna inteligencija replicira tj pokušava replicirati naše ponašanje.

Na LinkedInu možete postaviti tekstualnu objavu, napisati članak, postaviti link na vanjski članak, postaviti fotografiju, PDF ili pak video.

Postoji čitav niz pristupa kod objavljivanja na LinkedInu i zapravo ono što prolazi nekom, ne mora nužno prolaziti kod vas jer imate drugačiju publiku. Isto tako, ono što je prolazilo prije dvije godine više uopće ne mora biti dobro. LinkedInov algoritam se prilagođava ponašanju korisnika. LinkedIn testira gomilu opcija, a neke koje promaši i ugasi (poput Storiesa koji u ovakvom obliku idu u povijest u listopadu).

Koristeći intenzivno LinkedIn te testirajući zaista ogroman broj objava posljednjih godinu dana, došla sam do nekih zaključaka koje vrste objava najbolje prolaze, a u ovaj članak sam uvrstila i duboko istraživanje Socialnsidera koje linkam za sve koji žele pročitati originalan članak. Također sam uvrstila podatke istraživanja i studija drugih izvora.

Neka vam ovaj članak bude vodič za objavljivanje na LinkedInu, nikako sveto pismo. Najbolji način da saznate što prolazi kod vaše publike jest da budete konzistentni i redovito postavljate zanimljive i relevantne objave.

Osnovni zaključci kako radi LinkedInov algoritam:

  • Objave bez linkova prolaze bolje od bilo koje vrste drugih objava na Linkedinu
  • Objave bez linkova dobiju 6x veći doseg od objava bez linkova (izvor: Hootsuite)
  • Postovi bez linkova imaju manje dijeljenja, ali 4x više reakcija i 18x više komentara
  • Fotografije imaju najveću stopu interakcije od 0,45% (izvor SocialInsider)
  • Brendovi ne koriste postavljanje linkova u komentare
  • Linkovi u komentarima bolji su od linkova u statusu
  • Linkovi u komentarima mogu utrostručiti interakciju, tj. povećavaju i do 162% (izvor: Growthrocks/AgoraPulse)
  • Dijeljenje tuđih objava bez smislenog statusa ne utječe na doseg inicijalnog posta
  • Komentari povećavaju doseg tuđih objava puno više od dijeljenja objave
  • Druga objava istog dana na LinkedInu automatski smanjuje doseg prve objave

 

Malo ćemo detaljnije ući u ove zaključke:

1. Objave bez linkova prolaze bolje od bilo koje vrste drugih objava na Linkedinu

 

Linkedin algoritam i tip objava

Objava na LinkedInu s linkom prema vanjskom webu slade.hr

 

Mnogi koriste LinkedIn da bi povećali promet prema vlastitim web stranicama (ja prva), no linkovi iz drugih izvora nisu baš omiljen sadržaj ove platforme.

Zašto?

Jer LinkedIn ne voli da odlazite s LinkedIna.

Primjerice, fotografija koju ste objavili na LinkedInu bez pratećeg linka može imati i do 70% višu stopu interakcije od objave s fotografijom i linkom (izvor: SocialInsider)

I u Hootsuiteu su došli do sličnih rezultata: U prosjeku, objave s linkovima imaju 6x veći doseg od objava s linkovima. Dok objave bez linkova imaju manji broj dijeljenja, dobivaju gotovo 4x više reakcija i 18x više komentara).

 

2. Na LinkedInu najbolje prolaze fotografije koje imaju stopu interakcije od 0,45%

LinkedIn fotografije i doseg

Poznato je da vizualni sadržaj više privlači ljude od teksta. Kako je sadržaja previše, a naša sposobnost koncentracije se smanjuje, fotografije nam mogu ponuditi više informacija u kraćem vremenu.

Zbog nedostatka vremena, ljudi više vole gledati, nego čitati. Šteta što bi se i LinkedIn ovakvim načinom podešavanja algoritma uskoro mogao pretvoriti u Facebook ili Instagram, vladare površnosti konzumacije sadržaja.

Već vidimo jako puno sadržaja na LinkedInu koji nema veze s poslom i poslovnom okruženjem, a sve više je i lažnih emotivnih objava čiji je cilj nabiti broj lajkova i komentara da bi se postigla veća vidljivost, odnosno doseg.

Ljudi to čak namjerno rade. Kad sam jednom upozorila jednu kolegicu da širi lažne vijesti i da bi trebala korigirati objavu, jednostavno me je blokirala. I nastavila. Lajkovi su joj se sviđali, udara to na ego, priznajem i sama.

 

SocialInsider je već ranije napravio LinkedIn studiju gdje su ustvrdili da brendovi na LinkedInu kao vrstu sadržaja za objave najčešće odabiru fotografije, u čak 49% slučajeva.

Znate zašto? Jer imaju stopu interakcije od 0,45%.

 

3.  Brendovi rijetko koriste postavljanje linkova u komentare (a upravo bi to trebali raditi)  

Linkedin link u komentaru za povećanje dosega

Kako bi shvatili što donosi veći doseg, mnogi marketingaši radili su social media ekeperimente i testirali kako linkovi utječu na doseg objava.

Zanimljivo je da je većina eksperimenata došla do istog zaključka: LinkedIn objave s linkovima u prvim komentarima ostvarili su bolji doseg i dobili više klikova od onih bez linkova.

Isto tako, analiza koju je sproveo SocialIndiser pokazala je da 99,8% tvrtki ne stavlja linkove u komentare.

Zašto?

Vjerojatno jer koriste alate za zakazivanje (scheduliranje) objava kao što je primjerice Buffer, kako bi bile konzistentne u objavljivanju na LinkedInu. Međutim, konzistentnost ne znači objavljivati svaki dan. Uostalom, što znači redovito objavljivanje ako vam je doseg banalan?

GrowthRocks  je napravio istraživanje o dosegu i CTR-u na LinkedIn objavama koje su imale link u komentarima te su došli do zaključka da je doseg gotovo triput veći na objavama koje imaju link u komentaru!

Do zaključka da su linkovi u komentarima izvrstan način za doseg došli su i u AgoraPulseu.

 

Evo i njihovih konkretnih rezultata na LinkedIn objavama:

  • Impresije – 169.29% više na objavama s linkom u komentaru
  • Lajkovi– 25% niži ako je link u komentaru
  • Komentari – nisu uspjeli točno izmjeriti
  • Klikovi na objavu – 13.65% viši na objavama s linkom u komentaru

 

Dokazali su da postavljanje linka u obliku komentara ispod objava rezultira:

  • Boljim dosegom
  • Većim brojem klikova
  • Višim CTR-om

 

4. Želite li pomoći nekom da ostvari bolji doseg, komentirajte, ne dijelite objavu

 

Već dugo vremena je poznato da LinkedIn algoritam nije nimalo nalik Twitterovom retweetu. Ako podijelite nečiju objavu na svoj zid svojoj publici, niste učinili puno za povećanje dosega te objave iako ste to htjeli.

Komentiranje tuđe objave je zapravo puno bolja taktika.

Zašto?

Kada podijelite nečiju objavu, zapravo duplicirate sadržaj na LinkedInu. To se LinkedInovom algoritmu ne sviđa. Zato vašu objavu vidi cca samo 1% vaših konekcija.

Dijeljenje objava na LinkedInu

 

Komentari, s druge strane, potiču razgovore, stvaraju odnosi i grade dinamiku, a to je zapravo bit poslovanja. Ako radite tzv. networking, ne radite ga pasivno dijeleći tuđu objavu bez nekog svog dodatka, već se aktivno uključite u diskusiju jer ćete tako potaknuti algoritam da radi u vašu koristi. LinkedIn voli interakcije, voli komentare, diskusije, sve što produljuje vrijeme provedeno na platformi oko neke objave.

Sad je stigla i opcija da svoj komentar na tuđoj objavi možete podijeliti i od toga također napraviti raspravu. Dakle, LinkedIn vas gura u smjeru da razvijete diskusiju oko teme na svom zidu, ali s vlastitim komentarom.

Linkedin komentar

 

Stoga ne čudi da dijeljenje nečijeg statusa, ali uz dodavanje barem 100-200 vaših riječi podiže doseg objave.

 

Kako komentirati?

„Komentar za bolji doseg“ je prilično česta pojava i bolje išta da komentirate nego ništa. No ako zaista želite doprinijeti povećanju dosega neke objave, a pritom i sami profitirati od toga pokazujući da imate nešto za reći, savjetujem da komentirate na sljedeći način:

  • Dodajte vlastito mišljenje
  • Ne hejtajte nekog ili nešto i ne svađajte se
  • Razlomite dugačak komentar u paragrafu radi lakšeg čitanja
  • Dodajte link ili fotografiju koja dodaje vrijednost
  • Tagirajte neke druge osobe kako biste razvili diskusiju još više

 

5. Kvaliteta objave ispred kvantitete – ne objavljujte 2x dnevno na LinkedInu

 

Iako je poželjno redovito objavljivati na LinkedInu, to nužno ne znači svakodnevno (tzv. #postaday), a svakako ne znači 2-3 puta dnevno.

Čak je takva praksa nepoželjna.

Naime, LinkedInov algoritam, kao i npr. facebookov algoritam, određuje što je tko vidjeti u svom News Feedu. Obzirom da je sadržaja puno i da je borba za prisustvom u News Feedu ogromna, nelogično je da će LinkedIn pustiti nekom da vidi vaše dvije objave istog dana. On će radije sasjeći doseg prvoj objavi (jer je stigla friška) te ćete postavljanjem druge objave zapravo maknuti prvu objavu s očiju drugih.

Ponekad se može dogoditi i obrnuto. Ako je prva objava toliko jaka i mnogi korisnici se okupljaju oko nje komentirajući, druga objava mogla bi ostati u sjeni prve jer LinkedIn ne voli ignorirati interakcije (što komentari svakako jesu).

 

Povežimo se na LinkedInu!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci