Zašto uložiti u Seo?

Što je SEO i kako uvjeriti šefa da uloži u njega?

SEO ili search engine optimization (optimizacija za tražilice) je marketinški proces optimiziranja web stranice i sadržaja na njoj fokusiran na povećanje vidljivosti u organskim rezultatima pretraga na tražilicama kroz poboljšanja na našim stranicama i oko njih. Cilj SEO optimizacije jest povećanje prometa s tražilica prema web stranici tako da se poboljšaju pozicije na stranicama s rezultatima pretrage.

To je službeni odgovor na pitanje “što je SEO”, no znam da definicije ne pomažu puno.

Postoje tri vrste SEO-a za zaokruženu priču strategije privlačenja korisnika organskim putem (ne oglašavanjem),a sve češće govorimo o zasebnim SEO- (Content, Local, Mobile i eCommerce SEO):

  1. on-page SEO – title tagovi, H1-H6 tagovi, images
  2. tehnički SEO – omogućiti da se web može crawlati (robots.txt file, sitemapa, search consola)
  3. off-page SEO – link building i promocija
  4. Content SEO – vrti se oko ključnih riječi i produkcije sadržaja
  5. Local SEO – dodati local business schemu na homepage, otvoriti GMB
  6. Mobile SEO – korisničko iskustvo, mobile-ready
  7. eCommerce SEO – optimizacija kategorija, stranica proizvoda

Ako razmišljanje o SEO optimizaciji svedete na razinu ovih kategorija, lakše ćete napraviti i realizirati svoj plan optimizacije.

Ulaganje u SEO je itekako isplativo, no i dalje većina tvrtki što se tiče digitalnog marketinga ne vidi dalje od Facebook stranice, boost posta ili Google oglasa. Kako ipak uvjeriti odgovornu osobu u tvrtki da da šansu SEO marketingu?

Zašto je tako teško uvjeriti neke šefove da ulažu u njega?

Strah i nerazumijevanje najčešći su razlog zašto se netko ne želi odlučiti uložiti u nešto. Ne govorim tu samo o SEO-u, ista stvar je i kad krenete nekima objašnjavati bitcoin, dionice, općenito ulaganja koja su „negdje nevidljivo.“ Lako je uložiti u izgradnju nekretnine. Izgradiš je i vidiš je, stoji na toj adresi, možeš je prodati dalje. Ali zašto pobogu uložiti u SEO?

Ako ste zaposleni u nekoj tvrtki na poziciji koja je odgovorna za online promet, marketing i prodaju, kao digitalac ste čuli za SEO i krenuli istraživati to područje, i sad biste htjeli ili samostalno više naučiti ili pak angažirati nekog vanjskog suradnika/agenciju da vam optimizira web s tehničke i sadržajne strane s ciljem povećanja neplaćenog prometa i povećanja konverzija. No imate iznad sebe šefa kojeg treba uvjeriti da je SEO dobra stvar.

Prije nego što se obratite šefu sa zahtjevom da ulažete u SEO, razmislite o taktici pristupa. Je li šef osoba više okrenuta tehničkim dijelovima ili je komunikolog, govori li jezikom novca i prodaje ili je više „nevjernik“ u nove alate?

Ako šef više voli tehničke detalje, objasnite mu Googleov algoritam i što sve utječe na pozicioniranje s tehničkog dijela (o tehničkim zahtjevima učimo i na edukaciji SEO pisanje za web između ostalog!) te mu iznesite par statistika o važnosti sigurne i brze strane, mobilno responzivne ali i puno dobrog sadržaja.

Ako je šef komunikolog, krenite s content marketingom i komuniciranjem te se fokusirajte na pridobivanje dozvole da radite SEO content marketing, odnosno marketing putem sadržaja koji će biti oblikovan i za tražilice. Content SEO je dio on-page optimizacije i vrti se oko sadržaja na stranici te kako ga poboljšati. Obzirom da je sadržaj jedan od TOP relevantnih faktora za dobro rangiranje, mnogi ga smatraju i zasebnom vrstom SEO optimizacije.  10 činjenica zašto je content marketing dobar za poslovanje

Ako je šef osoba koja vjeruje prodaji i brojkama, zaspite ga isto content marketingom, ali i statistikama o konverzijama putem SEO-a vs. zaradi putem oglasa. Ovo je članak za vas: Što je učinkovitije u marketingu: Oglasi ili SEO?

 

Krenuli ste šefu motivirani da ga uvjerite da radite SEO.

Zamislimo ovakav scenarij razgovora:

Vi: „Šefe, ajmo ulagati u SEO. Želim ići na edukaciju/želim kupiti neki SEO alat/želim angažirati SEO stručnjaka da nam pregleda web stranicu.“

Šef vam izvraća jednim od ovih odgovora:

  1. Što je SEO?
  2. SEO je prevara.
  3. Nemamo sad para za SEO.
  4. Nemamo vremena sad za SEO, trebam neki hitan rezultat
  5. Zašto ne naučiš sam/a?

 

Idemo korak po korak proći sve te odgovore i pronaći način kako ga uvjeriti da da šansu SEO-u.

  1. Što je SEO?

Ako vam šef pita što je SEO, ne upuštajte se u definicije. Objasnite mu plastičnijim jezikom što je SEO.

Primjerice:

SEO je način promocije web stranica, odnosno sadržaja na njoj, putem tražilica. SEO znači organski neplaćeni promet s Google tražilice, a ako se tvrtka uspije rangirati među TOP 3 pozicije među rezultatima pretrage za neke bitne ključne riječi, porast će i promet prema web stranicama i same konverzije. SEO se razlikuje od oglasa u tome što je dugoročniji, no nažalost sporiji. Stoga je idealan za korištenje u dugoročnoj strategiji i kad tvrtka ne raspolaže velikim budžetom za oglašavanje.

Trebate li malo više objašnjenja jer krenu dodatna pitanja „A zašto sad odjednom nisu dobri oglasi ili Facebook?“, evo dva članka koja će vam pomoći u odgovaranju:

Gdje graditi online posao: Web stranice vs. Facebook? i ranije spomenuti  Što je učinkovitije u marketingu: Oglasi ili SEO

 

2. Ne vjerujem u SEO

Mnogi ne vjeruju u SEO. Nije SEO religija da u njega ne vjerujete, ali istina je da je njegov učinak mnogima oku nevidljiv jer nema neke opipljive mase poput nove zgrade. SEO je taktika i treba malo uvjeravanja da drugi odluče uložiti u taktiku.

Možda se šef već ranije opekao na SEO. Možda je surađivao s nekim ljudima koji su mu govorili o moći SEO-a pa im je platio, no oni nisu bili dobri i novac je propao. Možda je imao iskustva i s black hat SEO taktikama pa mu je web stranica penalizirana nakon raznih Googleovih updatea te se sad boji da će mu se dogoditi isto.

Objasnite šefu što može očekivati od SEO-a, zašto je u prošlosti imao negativna iskustva te ga zaspite nekom od brojnih statistika.

Evo nekih za start:

  • SEO leadovi u 14.6% slučajeva rezultiraju konverzijama (Hubspot)
  • 85% trgovaca se slažu da su SEO i plaćeni Google oglasi na tražilici najučinkovitiji u privlačenju novih kupaca (SEW- Search Engine World)
  • 50% svih pretraga na mobileu odnose se na lokalne rezultate (SEW)
  • 80% svih lokalnih pretraga završava konverzijom (SEW)

 

3. Nemamo sad para za SEO

Ulaganje u SEO isplativije od mnogobrojnih drugih ulaganja, posebice ako mjerimo dugoročnu učinkovitost.  Ponovo vas vraćam na članak i o usporedbi ulaganja u oglase ili SEO, no pokušajte barem isprobati onda učinak Google My Businessa.

 

4. Nemamo vremena sad za SEO, trebam neki hitan rezultat

SEO je spor, ali učinkovit, često to govorim. Poznata je i ona “SEO je maraton, a ne sprint.”

Istina, za SEO treba vremena. Google oglas odmah vidiš. Sve dok imaš novca za oglašavanje, vidiš se na prvoj stranici rezultata i sretan si. Ali možda ne znaš da je klikanje na oglase 10x manje od klikanja na organske rezultate na prvoj stranici. Organski rezultat je neplaćeni rezultat, a za njega je zaslužan SEO.

 

SEO citati

Za SEO treba vremena pa često govorim da SEO nije sprint nego maraton, a dobra je i usporedba s vrtlarstvom gdje također trebate čekati neko vrijeme da vidite prve rezultate. SEO daje rezultate za šest mjeseci pa do godine-dvije dana i posve je razumljivo da nije prvi odabir za marketinšku taktiku mnogih. Ljudi vole vidjeti rezultate odmah. Osim toga, putem Google oglasa odmah mogu biti “prvi na Googleu”, na samom vrhu stranice, dok vam zapravo prvo organsko mjesto na SERP-u (stranici s rezultatima pretrage) ne može garantirati baš nitko.

Ako vam netko obeća da ćete biti prvi na Googleu jako brzo i garantira vam te rezultate, postanite iskreno sumnjičavi.

Brine li se vaš šef brine zbog ove sporosti, fokusirajte se na brze i učinkovite stvari koje možete napraviti. Evo nekoliko ideja:

10 načina kako možete odmah poboljšati tekstove na svom webu

Osim toga, pročitajte i članak o lokalnom SEO-u koji je izvrstan za brojne businesse s fizičkom lokacijom, poput teretana, restorana, servisa, frizerskih i kozemtičkih salona, trgovina različitom robom itd.

Kad odgovorna osoba vidi neke rezultate od akcija lokalnog SEO-a, možda će se u kasnijoj fazi odlučiti za veće ulaganje.

 

5. Zašto ne naučiš pa napraviš to sam/a?

Susrela sam se s ovim i sama. Poslodavci često od zaposlenika traže da obavljaju posao trojice, a onda još očekuju i da taj zaposlenik prati trendove i sam uči i istražuje. Poneke tvrtke imaju sjajnu praksu da jedan dan tjedno oslobađaju za učenje te se zaposlenik ima prilike kada baviti edukacijom i samostalno učiti.

Možda biste i mogli sami napraviti dobar dio ne-tehničkog dijela SEO-a za svoju web stranicu, no trebaju vam jasne smjernice, a nemate vremena učiti toliko o SEO-u. Uostalom, toliko je različith informacija online da se gubite i ne znate otkud početi niti što zapravo treba raditi. SEO je strahovito opsežan i krenete li sami učiti sve, možda će vas preplašiti količina materijala

Zamolite šefa da vam barem plati edukaciju iz SEO pisanja za web. Osim samog pisanja, na edukaciji prolazimo i kroz osnove tehničkog SEO-a kako biste bolje razumjeli i kako sadržaj funkcionira. Jer sam sadržaj nije jedini faktor koji igra ulogu, iako je nekada presudan.

Ako vas opet pita zašto da vam plati edukaciju kad „sve postoji besplatno na internetu“, recite mu da je vrijeme novac i da mu želite uštedjeti vrijeme: Zašto platiti edukaciju, umjesto da sve naučite sami? 

Osim toga, edukacije se računaju kao olakšice.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci