Tabovi i harmonike na webu služe ljepšoj prezentaciji i organizaciji sadržaja, posebice kod onih proizvoda i usluga koje imaju dugačke specifikacije, vezane dokumente i slično.
Dok su accordioni nanizani vertikalno, tabovi se nižu horizontalno. Obje funkcionalnosti organizirane su kao grupe i podijeljene u sekcije, a svaka sekcija se može proširiti kako bi korisnik dobio više informacija.
Accordioni i tabovi su korisni ako želite dati korisnicima pristup više informacija, poput FAQ-a, specifikacija proizvoda, recenzija itd. I Google koristi accordione za „people also ask“ na SERPu
No jesu li tabovi i accordioni najbolja SEO praksa? Ne baš.
Google je nekada sav sadržaj smješten pod tabovima i accordionima (harmonikama) smatrao „skrivenim“, jer su smatrali da on može varati korisnike. No prije nekoliko godina Google je prestao s tom praksom i od tada crawleri mogu pronaći sadržaj u tabovima i accordionima na vašoj web stranici te ga aktivno indeksirati.
Kako je John Mueller još prije 5 godina izjavio “adržaj pod tabovima sasvim je SEO-friendly, ali samo ako se taj sadržaj generira pri prvom učitavanju stranice, ne kasnije kad korisnik tek klikne na njih”. To je potvrdio i drugi Googleovac Garry Illyes izjavivši da “Google neće vidjeti sadržaj u tabovima samo ako se on dinamičko generira.”
Iako službeno nisu više SEO problem, neki testovi pokazuju da tabovi i dalje nisu optimalna praksa te je bolje odmah sadržaj izložiti korisnicima.
SEO stručnjaci su tijekom posljednjih godina u više navrata testirali što se događa sa sadržajem na tabovima i harmonikama i gotovo uvijek je zaključak da treba izbjegavati bilo kakvo skrivanje sadržaja.
Jedan od poznatijih lica iz SEO industrije, Dan Petrović, vlasnik stranice dejanmarketing.com, ima divan primjer za to:
„Napravio sam jedan eksperiment. Objavio sam gost-post na Moz.com, stranici s visokim autoritetom, te sam taj isti post potom objavio kod sebe na stranici. Između objava postojala je samo jedna razlika: onaj na Mozovoj stranici bio je organiziran po manjim klikabilnim elementima koji su otkrivali više sadržaja, dok je na mom blogu sav sadržaj bio odmah vidljiv. I pogodite tko se bolje pozicionirao na Googleu? Ja, iako sam imao dupliciran sadržaj. Izgleda da je Google ipak zanemario dosta sadržaja na Mozovoj stranici.“
To je bilo prije nekoliko godina, no i ove godine ponovo se aktualiziralo pitanje sadržaja pod tabovima kad je Dan Shure, jedan od SEO stručnjaka koji rade i za velike web stranice kao sto je harvardbiz.com, na Twitteru iznio case study pokazavši koju je razliku za ranking sadržaja napravilo micanje accordionsa (harmonika):
„Ovo su statistike za visoko kompetitivnu stranicu- dio sadržaj bio je skriven pod harmonikom, no u cijelosti renderiran u HTML-u. Maknuli smo harmoniku i sadržaj stavili da ga korisnici mogu odmah vidjeti te smo odmah uočili bolje rezultate u rangiranju i prometu.“
Trebate li sada maknuti sve tabove i accordions s weba?
Ne znate li utječe li „skriven“ sadržaj na pozicioniranje vaše web stranice, testirajte! Imate li problema s rangiranjem na Google rezultatima pretrage, a web stranica vam ima sadržaj pod tabovima i harmonikama, testirajte micanje tih funkcionalnosti postavljanjem odmah vidljivog sadržaja.
Evo kako to možete testirati:
- Logirajte se u svoj Google Analytics account
- Odaberite Organic Traffic na dijelu “+Add Segment”
- Kliknite “Behavior” iz izbornika s lijeve strane
- Odaberite “Landing Pages”
- Potražite dvije stranice na svom webu koji imaju tabove ili harmonike i trenutno dobivaju otprilike isto prometa. Neka one bude testne stranice.
- Jednu stranicu odredite kao testnu, a drugu kao kontrolnu stranicu.
- S testne stranice maknite sve tabove i harmonike tako da sadržaj bude automatski vidljiv kad netko dođe na nju.
- Reindeksirajte tu stranicu kroz Search Consolu
- Nakon 3 mjeseca pogledajte rezultate u Google Analitici.
VEZANO:
Ecommerce SEO – Kako privući korisnike u webshop putem Google tražilice
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024