Vizualni marketing: Brendiranje putem stock fotografija sve je popularnije!
Vizualni marketing je korištenje fotografija, ilustracija, videa, memeova, infografika i drugih multimedijalnih elemenata za osnaživanje vlastitog brenda i povezivanju s publikom. I dok je zlatno pravilo da za izgradnju brenda ne koristite tuđe stock fotografije, stock fotografije itekako mogu poslužiti u jačanju brenda.
Nakon newsjackinga i hashjackinga, a kasnije i photojackinga, u marketinškim krugovima odnedavno se šapuće se o stock jackingu. No izgleda da to ipak nije trend, nego dobro promišljena marketinška taktika.
Newsjacking je iskorištavanje neke aktualnosti kako biste postali vidljivi. Hashjacking je iskorištavanje tuđeg hashtaga kako biste se ubacili u temu i postali vidljivi. Najbolji ili najpoznatiji primjeri toga su Oreo i famozna reklama za vrijeme nestanka struje 2013. u finalu Super Bowla. Njihova brza reakcija kad su za 15-ak minuta isproducirali reklamu za keks s tekstom „Možete i dalje umakati i u mraku“ postao je primjer real-time marketinga. Kit Kat je imao također uspjeha godinu kasnije s iPhone 6 i tzv Bendgateom. Čak su i neki naši brendovi radili hashjacking. Sjećam se famoznog #HŽslogan trenda kojeg su iskoristili Parni Valjak, Zadarski aerodrom i Pauza.hr.
Photo-jacking je ono što mi zapravo zovemo photo bombing, a to je kad upadnete nekom na fotografiju.
Stock jacking bi u prijevodu bilo iskorištavanje korištenja stock servisa s besplatnim fotografijama kako bi svoj brend istaknuli kroz tuđe korištenje fotografija. Milijuni korisnici svakodnevno traže besplatne stock fotografije za potrebe svojih web projekata. Ubacite li svoj brend među stock fotografije, na desetke tisuća ljudi preuzet će tu fotografiju i najvjerojatnije ju kroz neki drugi sadržaj podijeliti svojoj publici, čime ćete i vi kao brend postati vidljiviji.
Jedan od najpoznatiji free stock servisa Unsplash je 2019. došao na sjajnu poslovnu ideju – prodavati dio stock fotografijama brendovima. Stoga, obzirom da brendovi plaćaju da se pojave na stock fotografijama, ne govorimo o nikakvom jackingu, nego o taktici vizualnog marketinga!
Ukucate li u tražilicu Unsplasha „soft drinks“ (sokovi), vidjet ćete među prvim rezultatima mnogo bočica s jasno vidljivim imenom i logotipom brendova. Isto i s mnogo drugih pretraga. Na Unsplashu ćete pronaći Google, Nike, Adidas, Timberland, Zaru, H&M…
Unsplash je svoju platformu koja je još 2019. godine dosegnula brojku od MILIJARDU DOWNLOADA fotografija dijelom komercijalizirao kako bi od toga i zaradili. Eto dijela odgovora za mnoge koji se pitaju otkud se financiraju stock servisi. Naime, ovakve servise treba održavati, a samo održavanje Unsplasha mjesečno košta oko 100.000 USD-a (izvor: medium).
The final monthly breakdown for February 2019 was:
- Web servers: $29,763
- Monitoring: $7,679
- Data Processing: $15,223
- Image Hosting: $42,408
- Other: $3,580
Total (USD): $98,653
Fotografije s Unsplasha preuzimaju se, skidaju ili downloadaju (koji god termin koristite) oko 100 milijuna puta mjesečno. Trenutno su na nešto manje od 3 milijarde downloada fotografija (ostala statistika dostupna je na unsplash.com/stats). Zaista dobar razlog da brendovi požele biti na tim fotografijama.
Koliko košta brendiranje fotografije za Unsplash?
Stock fotografije koriste se na webovima, blogovima, brošurama i slično. To je ogroman potencijal za reklamu brendova. Prepoznali su to i u Unsplashu, ali u brojnim drugim tvrtkama kojima nije problem izdvojiti 50.000 USD da bi bili među fotografijama na ovom stock servisu. Ne da mnogima to nije problem, nego se stoji u redu da biste mogli imati stock kampanju na Unsplashu. Kao dio usluge Unsplash nudi i usluge fotografiranja brenda kako bi postigli bolji učinak pa tako brendove stavljaju u kontekst uporaba, pritom najviše povezujući brend s ljudima i eksterijerima kako bi pokazali da se brend koristi i da živi.
Benefiti vizualnog marketinga putem stock fotografija
Vizualni sadržaj je izrazito bitan, a brendovima je izrazito bitan za izgradnju svijesti o brendu i prepoznatljivosti. Sadržaj koji je vizualan dijeli se mnogo više nego onaj bez vizuala.
Pozicioniranje na stock servisima izlaže vaš brend novoj publici i zapravo radi reklamiranje putem sadržaja koje je nenametljivo, a najbolje je što dolazi od drugih izvora, a ne od samih brendova.
PROČITAJTE:
Besplatne fotografije za komercijalnu upotrebu: ovo je 25 free stock servisa s milijunima fotografija
Najnoviji članci
Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024