Konverzije na landing stranicama

Povećajte web konverzije: Napravite content audit i ažurirajte stari sadržaj!

Povećajte konverzije na svojim web stranicama tako da odmah danas napravite content audit. Prilagodite sadržaj na svakoj zasebnoj landing stranici (stranica na koju korisnik slijeće kad klikne na neki rezultat) i optimizirajte ga da (ponovo) bude koristan korisnicima – ali i vama!

 

Postoji sadržaj koji dovodi promet na vaše web stranice, ali ne prodaje.

Postoji sadržaj koji rangira dobro na Googleu, ali ne dobiva klikove.

Postoji stari sadržaj koji je nekad bio odličan, ali sad ga više čitatelji ne šljive.

 

Content audit je kvantitativna i kvalitativna analiza sadržaja na web stranicama kako biste saznali koji sadržaj donosi promet, koji ima potencijala, a koji možete baciti u smeće.  Ažurirajte stari sadržaj, reciklirajte ga i dovedite nove ljude na web koji će postati vaši kupci. Uostalom,ponovna upotreba sadržaja uštedjet će vam vrijeme koje vam treba za produkciju novog sadržaja.

Content audit provodite svakih nekoliko mjeseci te neka vam to bude sastavni dio content strategije. Audit neka bude kvantitativan i kvalitativan, a fokus neka bude na sljedećem:

  • audit sadržaja koji se trenutno dobro rangira
  • stopi konverzije
  • promet

 

Neka od dobrih pitanja jesu:

  1. Koje stranice generiraju najviše prometa?
  2. Koje stranice generiraju najviše bouncea (ljudi dođu i odmah odu)?
  3. Koje stranice generiraju najviše konverzija?
  4. Koje se stranice najbolje rangiraju?
  5. Koje stranice se „skoro“ dobro rangiraju (stranice 2-3 SERP-a)

 

Kada radite content audit, cilj vam je ili povećati promet prema web stranici ili povećati stopu konverzija od prometa kojeg već dobivate.

Google Analytics vam je tu najbolji prijatelj.

Što su web konverzije i stopa konverzije?

Stalno slušate o konverzijama, ali zapravo ne znate što je to točno. Ako imate blog ili web stranicu koja nešto prodaje, proizvod ili uslugu, želite ovo znati.

Stopa konverzije je količina željenih akcija podijeljena s ukupnom brojkom posjeta na nekoj web stranici. Laički,  to biste prikazali ovako:

BRZA FORMULA ZA IZRAČUN:

Conversion rate = (converting visits / total visits) * 100%

kako izračunati stopu web konverzije

Koja je dobra stopa konverzije?

Dobra stopa konverzije prema nekim uobičajenim parametrima je između 2% i 5%. Ako vam je stopa konverzije 2%, povećate li na 4%, povećali ste je duplo! No trebali biste ciljati na stopu od 10% ili čak višu.

Kroz sve industrije prosječna stopa konverzije je 2,35%, no TOP 25% ima konverzije 5,31% i više. U web trgovinama je 1% odlična stopa konverzije.

Pročitajte neke od dobrih praksi uspješnih landing stranica: 10 stvari koje uspješne landing stranice imaju

 

Sada na red dolazi tzv. CRO ( Conversion rate optimization), odnosno optimizacija stope konverzije.

Optimizacija stope konverzije ili CRO je proces povećanja stope konverzije. CRO nije SEO.

Dok se SEO fokusira na dohvaćanje prometa putem tražilica, fokus CRO-a jest poboljšanje stope konverzije prometa iz bilo kojeg izvora!

Već spomenuti Google Analytics jedan je od TOP alata koji vam pomažu u optimizaciji, no na tržištu postoji još puno njih, između ostalih Hotjar koji vam nudi tzv. heat mape, analizu formulara, anketa i istraživanja i još dosta toga što vam pomaže da se usmjerite u pravom smjeru.

No krenimo na ažuriranje sadržaja.

Kako najjednostavnije iskoristiti sadržaj na web stranici koji već postoji da povećate promet i prihode?

 

1. Povećajte stopu web konverzije na starom sadržaju

Imate li na webu neki ebook koji je ranije donosio hrpu leadova, ali sad više ne funkcionira, vrijeme je za akciju.

Naravno, da biste ovo vidjeli trebate imati postavljenje conversion goals u Google Analyticsu koji vam pokazuju stopu prosječnu konverzije vašeg sadržaja i je li neka stranica ispod ili iznad tog prosjeka. Da biste to vidjeli, otiđite u svoj Google Analytics account:

Analiza prometa na web stranicama

Odaberite Behavior > Landing pages in Google Analytics

Tamo odaberite ovu ikonu naznačenu na vizualu skroz desno.

Zatim odaberite svoj cilj: Goal Conversion Rate.

Ovo će vam pomoći da vidite koje stranice imaju puno prometa, a malo konverzija.

azuriranje sadrzaja za konverzije

Kad nađete stranice koje su posjećene, ali nemaju puno konverzija, već ste napravili prvi odličan korak!

No nakon što ste doznali koje stranice treba optimizirati, sad trebate skužiti kako ih optimizirati. Možete li promijeniti ponudu na toj landing stranici, možda dodati neki akcijski gumb, dodati pop-up ili nešto četvrto? Možda je tema ebooka vezana za neku godinu iz prošlosti? Ažurirajte ga da je relevantan za ovu godinu!

 

2. Pogurajte stranice na SERP-u

Pogledajte SERP pozicije landing stranica na svojoj web stranici. Tražite prvo one između 5.-10. pozicije jer je njih najlakše pogurati među top 3 organske pozicije. Ako znamo da prvi organski rezultat odnosi nekih 30% svih klikova na neki ukucani pojam, onda je jasno koje pozicije želimo, prvu ili najbliže prvoj.

Pogledajte sadržaj konkurencija koja je izlistana iznad vas i pokušajte dokučiti zašto su bolji od vas. Jesu li napisali više sadržaja, imaju li bolje social metrike, jesi li pogodili namjeru onog tko pretražuje (search intent je jako bitan za konverzije!)

Nakon toga fokusirajte se na stranice koje su na 2. ili 3. stranici Google SERP-a (stranica s rezultatima pretrage) i pogurajte ih do prve stranice. Na drugu stranicu ne odlazi gotovo nitko.

 

3. Prilagodite svoj sadržaj onom kome je namijenjen

 

Što bolje ili točnije pogodite namjeru korisnika sadržajem, to će i konverzije biti bolje.

Nisu svi korisnici u istoj fazi kupnje (neki tek istražuju, neki su početni korisnici, neki napredni, neki već znaju što žele kupiti itd…). Početnicima koji se zanimaju za nešto ponudite različit sadržaj od stručnjaka u niši kojima se obraćate. Pristup prodaji prema njima je posve različit!

Ako ste u naslovu obećali jedno, a sadržaj landing stranice nije ostvario obećanje, i konverzije će biti manje. Zapamtite: pogoditi točnu namjeru korisnika vodi do boljih konverzija! nemojte pokušavati jednom landing stranicom prodavati sve svima, fokusirajte se na svoje ciljane skupine i radije napravite pet ili 10 različitih landing stranica na kojima će korisnike čekati različiti sadržaj, prilagođen njihovim potrebama, problemima i interesima.

 

4. Olakšajte put korisnicima do konverzije

Ovo je tema koja zahtjeva sigurno jedan zaseban poduži članak, ali navest ću ovdje samo nekoliko stvari koje često viđam na stranicama.

Fokusirat ću se na ono što ne raditi:

  • sav promet vam vodi na naslovnu stranicu
  • imate landing stranicu na kojoj mi do kupnje nečega treba 4-5 klikova (prodajete li nešto, stavite to odmah vidljivo da mogu kliknuti)
  • newsletter formular je dosadan i kaže „prijavi se na newsletter“ umjesto da mi nudi motiv i razlog da se pretplatim („10% popusta na prvu kupnju/Gratis ebook/nešto treće)
  • imate stranice koje nisu mobile-friendly
  • imate dosadan CTA (call to action ili poziv na akciju) na landing stranici

 

Landing stranice s visokom stopom konverzije izgledaju ovako:

  • Ciljaju specifičnu ponudu ili ključnu riječ
  • Imaju jasan i snažan naslov
  • Imaju neki vizual
  • Sve bitne informacije (benefiti) su „above the fold“
  • Imaju recenzije /citate korisnika
  • Imaju velik gumb koji se ističe
  • Nemaju puno polja za ispunjavanje (ako imate formular)

VIŠE O TOME PROČITAJTE U ČLANKU: 10 stvari koje imaju uspješne landing stranice

Želite li naučiti SEO, pozivam na na radionicu SEO PISANJE ZA WEB!

Trebate liusluge pisanja konverzijskog copyja i boostanja prodaje, javite mi se na mail [email protected]!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci