Vruć je dan. Ispred van je mrzlo pivo osrednje kvalitete, no ako pričekate pola sata mogli biste popiti dva piva marke koju volite. Što biste odabrali?
Većina ljudi odabrala bi instant zadovoljstvo. Daj mi sad što imaš da instant zadovoljim svoju potrebu iako neću baš uživati.
Možda ste čuli za test sljezovih kolačića koje je još 1972. na sveučilištu Stanford izveo psiholog Walter Mischel, a koji je za cilj imao testirati djetetovu mogućnost da odgodi zadovoljstvo. Dijete je biralo hoće li pojesti odmah jedan kolačić ili će pričekati pa za nagradu dobiti još jedan – unatoč nagradi ipak nije mogla pričekati. U budućnosti, pokazat će naknadno istraživanje, djeca koja su mogla pričekati, proći će bolje u životu.
Slično je s oglasima i SEO sadržajem.
Zašto mnogi ljudi rado daju po 1000, 2000, 5000 ili 10.000 kuna na oglase, ali im se ulaganje u SEO u istim tim iznosima čini kao pljačka stoljeć? Ili kako je rekla jedna moja bivša klijentica, „imam osjećaj da ste me oderali“ . Imala je taj osjećaj jer nije dobila instant zadovoljstvo, morala je pričekati na SEO rezultate.
Instant zadovoljstvo dogodi se kad se predate užicima i odmah dobijete injekciju sretnih hormona poput dopamina i endorfina. Teško mu je odoljeti. Sjetite se prejedanja čokoladom iako kukate da ste „debeli“. Poreed „sretne“ čokolade olako ste smaknuli s uma da ćete uskoro biti nesretni jer ćete se dodatno nadebljati, a zapravo želite biti mršavi.

Odgođeno zadovoljstvo donosi dugotrajni osjećaj sreće (npr. kad napokon smršavite jer vas je to jako smetalo), no jako se teško pokrenuti jer mi uvijek sve želimo odmah sada.
SEO je odgođeno zadovoljstvo. SEO ima učinak s odgodom jer vam treba 6+ mjeseci da krene donositi klikove i „boostati“ hormone sreće, odnosno lovu u košarici. Plus, teško ga je mjeriti.
Oglasi su kao čokolada: imaš 100 grama i znaš točno da ćeš se odmah osjećati dobro. Nude instant zadovoljstvo. Zato volimo oglase.
No za razliku od SEO optimizacije, oglas koji je danas aktivan nema nikakvu vrijednost za 6 mjeseci ili godinu dana. Nema tog oglasa koji će vam za novac kojeg ste uložili u kreiranje SEO opzimiziranog članka biti na prvoj stranici rezultata 4-5 godina.
Oglasi: Riba-dvije u košarici
SEO: Mreža kojom godinama hvataš puno riba.

SEO je pomalo mističan.
Tek nam dobro postavljeni Google Analytics govori što je dugoročno isplativije.
A svi accounti kojem sam imala prilike vidjeti prikazivali su isto:
- Veće je zadržavanje ljudi preko organskog prometa nego preko oglasa
- ROI ili povrat uloženog dugoročno je veći na SEO sadržaju
Plaćeni promet je brz, sprinter.
SEO je maratonac.
Privlačnost instant zadovoljstva gotovo će uvijek pobijediti odgođeno zadovoljstvo. No poanta je da u digitalnom marketingu nema ili-ili.
Oglasi imaju svoju funkciju, SEO sadržaj svoju. Trebali bi se nadopunjavati, ne isključivati.
Šteta što uglavnom ljudi isključe SEO. I pojedu čokoladu.
SEM marketing – Što je učinkovitije: Oglasi ili SEO?
Najnoviji članci
Istraživanje: ChatGPT konverzije i dalje 13% manje nego s Googlea
AI platforme šalju sve više prometa web shopovima, ali konverzije preko ChatGPT-a manje su nego s Google i affiliate webova.
27 listopada, 2025Schema markup: Strukturirani podaci povećavaju vidljivost na Googleu!
Ako imate web stranicu - bilo da ste webshop, poliklinika, restoran ili hotel- sigurno želite da se izdvojite u Google rezultatima. No konkurencija je jaka, a pored mnogo sličnih naslova na Googleovim rezultatima pretrage, trebate se nekako izdvojiti. Tu
02 listopada, 2025Schema i AI Overviews: Pomažu li strukturirani podaci da budete vidljivi u AI odgovorima?
Želite da vaša stranica završi u Googleovim AI odgovorima? Implementirajte kvalitetan schema markup da si povećate šansu i za AI Overviews i za klasične organske rezultate.
30 rujna, 2025



