Facebook grupa nije na prvu jednostavna za oglašavanje jer nemate mogućnost klasičnog postavljanja oglasa kao na stranici. Ali naravno da ima načina kako reklamirati vašu online zajednicu!
U prošlom blogu pisala sam o dilemi Facebook stranica ili grupa, a nakon ogroman interes za temu izrodio je dodatna pitanja poput kako odabrati ime grupe ili kako reklamirati Facebook grupu. Pa da budem korisna, bacila sam se na pisanje.
U ovom članku doznajte:
- kako odabrati ime grupe
- kako prepoznati aktivne korisnike
- kako odabrati administratore grupe
- kako reklamirati Facebook grupu
prosječna stopa interakcije na Facebook postu je 0.18% (hootsuite.com)
Razlika između Facebook stranice i grupe jest u tome S KIM SI U INTERAKCIJI. Na Facebook stranici interakcija je brendirana, a korisnici baš ne vole komunicirati s brendovima. Oni vole komunicirati sa živim ljudima. Ljudi okupljaju se u kafićima, restoranima, diskotekama…. i Facebook grupama!
Ako ste odlučili ste otvoriti grupu, vjerojatno imate gro pitanja. Krenimo redom.
- Kako odabrati ime grupe ?
Da li da ime grupe bude brendirano? NE.
Zašto ne?
- jer mnogi ljudi ne vole biti dio neke tvrtke ili brenda
- jer si smanjujete potencijalni bazen korisnika
Optimalna formula za odabir imena grupe jest: Problem /strast ciljane skupine + publika/lokacija
Na primjer:
Slabo ime: Poslovni coaching by Milena Milić
Dobro ime: Žene i novac
Slabo ime: Poduka.biz – grupa za poduke
Dobro ime: Pomoć iz matematike za školarce
Slabo ime: Poliklinika Nova zdravstveni centar
Dobro ime: To nisam ja, to je moja štitnjača
Slabo ime: Maminjo centar za roditelje
Dobro ime: Kako odgojiti sretno dijete
Slabo ime: Beauty centar Kleopatra
Dobro ime: Kuće za odmor Gorski kotar
Kao što vidite, dobra imena grupa fokusirana su na problem ili benefit ciljane skupine.
Ime sadrži ključne riječi koje će određena osoba pretraživati kad želi pronaći zajednicu ljudi s istim problemima.
Napomena:
- naziv grupe može imati do 75 slova
- naziv grupe neka sadrži ključnu riječ problema ili strasti vaše ciljane skupine
- ime grupe možete mijenjati svakih 28 dana, no zbog brendiranja nemojte to učiniti više od jednom jer ćete zbuniti korisnike
- u imenu grupe možete koristiti emojije
2. Opis grupe
Opis grupe je važan jer dodatno pojašnjava za koga je grupa, odnosno što će ljudi moći pronaći u toj grupi.
Jasno recite za koga je grupa, a ako je relevantno, dodajte i lokaciju te spol
Ok je naglasiti ako je grupa privatna da postovi nisu vidljivi izvan grupe i da se tu svi mogu osjećati sigurno i zaštićeno.
3. URL grupe
Odaberiti jedinstveni URL za grupu, tzv. vanity URL.
Grupe pri otvaranju dobiju generički URL poput: https://www.facebook.com/groups/165062966839801
Dobro je u URL staviti ključnu riječ da pojačate vidljivost.
Primjer:
https://www.facebook.com/groups/stitnjaca
https://www.facebook.com/groups/hipotireoza
Napomena:
- Ime grupe i vanity URL ne moraju biti identični!
4. Kako komunicirati s članovima?
- pozdravite nove članove
- upoznajte članove s pravilima grupe
- prepoznajte glavne komunikatore u grupi
Dobra je praksa pozdraviti nove članove grupe, pozvati ih da se predstave drugima i tako im olakšati ulazak u novu zajednicu.
Novi članovi automatski tako počinju komunicirati, a drugi članovi upoznaju potencijalno vrijedne sugovornike.
Pravila grupe istaknite zasebno u grupi te podsjetite članove na njih (ako imate privatnu grupu, to možete napraviti i prije samog prihvaćanja novih članova u grupu kroz pitanja).
Pitanja za nove članove možete postaviti kroz upitnik, a njega ćete napraviti tako da kliknete 3 točkice ispod cover fotografije grupe i odaberete „Manage group“, odaberete „Select meeber Requests“ i kliknete „Settings“ u gornjem desnom kutu.
Prepoznate najaktivnije članove ili glavne komunikatore u grupi jer oni su motori vaših interakcija.
Možete ih nekako nagraditi, možete ih napraviti pomoćnim administratorima grupe ili odabrati nešto treće kako biste im rekli hvala.
Tko su vaši aktivni članovi možete vidjeti pod“Group Insights” te “More Member Details”.
TOP fanovi mogu i sami dodati bedž kad im Facebook pošalje obavijest (notifikaciju) da su postali jedan od najaktivnijih članova te ih možete lako uočiti kada komentiraju.
Osim toga, oni članovi oko čijih objava se kontinuirano događa visoka interakcija postaju tzv. conversation starters (što ćete vidjeti s malom oznakom kave uz profilnu fotografiju) te vam je to također signal da odobravate sadržaj tih autora ukoliko inače ne dozvoljavate da svi mogu objavljivati sadržaj.
5. Koji sadržaj objavljivati
Isprobajte različite vrste objava.
- postavite pitanje
- postavite link na neki članak
- postavite vizuale
- postavite anketu
- postaviti GIF
- postavite video
- napravite Facebook live
- napravite nagrađivanje
6. Kako reklamirati Facebook grupu
Facebook grupu ne možete reklamirati kao Facebook stranicu. Ali postoji nekoliko jako dobrih načina kako možete oglasiti Grupu potencijalnim novim članovima.
- putem oglasa
Oglasite objavu iz Facebook grupe na sljedeći način:
- Napišite objavu na Facebook stranici, a zatim objavu podijelite u rupi.
- Kliknite „Create a new ad“ (napravite novi oglas) i odaberite „Boost your posts“.
- Odaberite post s linkom postavljenim u Facebook grupi!
- na svojoj Facebook stranici
Obavijestite fanove svoje Facebook stranice da ste otvorili grupu i da ćete ubuduće tamo objavljivati sadržaj. Objasnite im kako je doseg stranica neusporedivo manji te kako trebate njihovu pomoć da stvorite zajednicu i da im se pojavljujete u News Feedu.
- na web stranici
Na svojoj web stranici možete reklamirati postojanje Facebook grupe na više načina:
- zasebni tab u izborniku
- banner na stranici koji reklamira grupu
- kroz footer
- kroz zaglavlje stranice
- kroz pop-up (npr. na „thank you“ stranici pretplate na newsletter ili downloada nekog materijala)
- kroz druge grupe
Cross promocija među grupama je dobra taktika međusobnog pomaganja pri podizanju vidljivosti grupa. Ako imate druge grupe, spomenite novu u njoj ili se dogovorite s administratorima drugih grupa za eventualnu suradnju.
- kroz newsletter
Radite li email marketing, u inicijalnom mailu pozovite pretplatnika da se prikluči Facebook grupi.
Kasnije, u svakom poslanom newsletteru možete pri dnu pozvati korisnike da se priključe zajednici i nauče više.
- kroz sadržaj
Ponudite neki stručan i poseban sadržaj koji će biti dostupan samo članovima grupe.
To mogu biti neki predlošci, izazovi, e-knjige, tutorijali ili video sadržaja (npr. ako ste fitness trenerica ili učiteljica joge ponudite besplatnih 5 vođenih vježbi samo u grupi)
Želite li naučiti više o online komunikaciji, dođite na edukaciju CONTENT MARKETINGA (posljednji termin održavanja ove godine jest 10. 12.!)
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024