
Na LinkedInu svi korisnici s upaljenim Creator modeom rada, ali i svaka tvrtka sa 150 followera može postaviti pretplatu na svoj newsletter. No jako malo tvrtki se time bavi. Ima li smisla raditi LinkedIn newslettere ako već imate postavljenu email strategiju za vašu web stranicu?
U ovom članku doznajte:
- zašto je LinkedIn newsletter izvrsna marketinška taktika za brojne tvrtke
- kako otvoriti LinkedIn newsletter
- koje se prednosti i mane Ln newslettera
- na što paziti kod pisanja članaka na LinkedInu
LinkedIn je zaista izvrsno mjesto za poslovno brendiranje i povezivanje, a LinkedIn newsletteri mogu vam pomoći da ostvarite bolje rezultate na ovoj platformi. Pogotovo ako je vaša publika koju ciljate već prisutna tamo.
LinkedIn newsletter je zapravo grupa objavljenih članaka na platformi. Čemu služe? Olakšavaju put do vašeg sadržaja.
Za razliku od objava LinkedIn stranica koje imaju mali doseg i rijetko uopće vide neku vašu objavu, pretplatnici newslettera dobit će push notifikaciju i email nakon svake nove objave.
Možete postaviti do pet različitih newslettera kao pojedinac ili kao LinkedIn stranica.
Uvjeti da imate newsletter s LinkedIn stranice:
- trebate biti super ili content admin stranice
- trebate imati 150 followera i
- trebate prethodno objavljivati sadržaj na LinkedIn stranici
Kao i sa svime u životu i poslu, postoje prednosti i mane koje dolaze uz LinkedIn Newslettere, pa pogledajmo koje bi to bile:
PREDNOSTI:
- Brz rast pretplatnika, velik doseg – korisnici se pretplate jednim klikom
- Velika stopa interakcije – puno više otvaranja i komentara nego kroz klasičane objave na LinkedInu
- Lako i brzo – ne trebate posebne softvere i znanja za slanje mailova
- Besplatno – LinkedIn ne naplaćuje ovu značajku
MANE:
- Newsletteri ne vode na vašu web stranicu
- Email lista nije vaša- ne možete “eksportirati” bazu emailova pretplatnika
- Analitika nije tako dobra – neusporedivo s Google Analyticsom
- Linkovi iz tih članaka nemaju SEO snagu
Kako napraviti newsletter za LinkedIn stranicu::
- Idite na svoju LinkedIn stranicu.
- Kliknite Write article ispod polja Start a post na vrhu feeda
- U gornjem desnom uglu kliknite na Manage i odaberite Create Newsletter
- Unesite naslov, opis i vizual/logo dimenzija 300×300 piksela
- Kliknite Done
Nakon toga trebate objaviti prvi članak za newsletter:
- Idite na stranicu kao super ili content admin.
- Kliknite Write article.
- Unesite naslov i tekst članka, SEO naslov i metaopis te naslovni vizual
- Kliknite Next u gornjem desnom uglu.
- Pojavit će vam se pop-up prozor u kojem možete dodati više konteksta: napisati komentar newslettera za vašu publiku, postaviti pitanje, nekog @mentionati ili dodati hashtagove.
- Kad kliknite Publish vaš će se newsletter pojaviti u feedu.
Važno za znati: Kad objavite prvi članak na stranici, automatski će se stvoriti i vaša stranica newslettera, zajedno s popisom članaka.
Pratitelji vaše LinkedIn stranice dobit će poziv da se pretplate na vaš newsletter čim objavite prvi newsletter.
Možete ih pozvati i sami, kroz LinkedIn objavu ili link s web stranice: Zapratite moj za start!
Želite li vidjeti nešto stariji LinkedIn Newsletter , dobar primjer kako se radi jest Poslovni Dnevnik koji ima preko 14.000 pretplatnika s 80 objavljenih članaka/newslettera.
No prije nego li krenete u stvaranje Linkedin Newslettera, obratite pažnju na bitne elemente:
- Odlučite: Osobni newsletter, company page newsletter ili Showcase page newsletter?
Osobni brend teško je nadmašiti po engagementu te je preporuka da solopreneuri i male tvrtke rade newslettere s osobnog profila, dok su newsletteri sa stranice bolja opcija za veće tvrtke.
Iako bi za mene bilo bolje da sam newsletter postavila kroz osobni profil, zbog testiranja otvaranja newslettera za tvrtke, odlučila sam za taj pristup. Možda ispadne neučinkovit pa promijenim. Na samo 200-ak followera moje LinkedIn stranice u prvih 10 minuta dobila sam 10 pretplatnika, dok se u prvih 24 sata ta brojka poepla na 86. Pretpostavljam da bi na više od 14.000 followera mog LinkedIn profila to išlo i bolje. No kako mi newsletter nije krucijalan način dosezanja publike, dozvoljavam si testiranje ovakve vrste.
Moja imenjakinja podijelila je info o tome koliko su stvarno bili učinkoviti LinkedIn newsletteri za tvrtku u kojoj je radila pa vam je to dodatni dokaz da biste možda trebali fokus prebaciti na Articles, umjesto na blog postove.
Važno za znati: Newslettere možete raditi i na stranicama usluga/proizvoda (tzv. showcase pages), no taj newsletter nije linkan s glavnom stranicom tvrtke.
- Svakom newsletteru dajte jasan naslov
Imate samo 30 znakova za naslov newslettera pa to iskoristite da iskomunicirate relevantnost i vrijednost – okanite se fraza, stručnih termina, pametovanja, a možda čak i naziva brenda iz naslova ako niste poznati.
Jasnoća je uvijek bolja od pametovanja.
- Opis newslettera neka bude konkretan
Recite čitatelju što će točno dobiti pretplatom na newletter. Nabrojite teme i benefite, a za to imate 120 znakova.
- Koliko često ćete slati newsletter
Možete birati između četiri opcije: dnevno, tjedno, dvotjedno ili mjesečno.
Ne budite preambiciozni ako niste sigurni da možete isporučivati koristan sadržaj na dnevnoj ili tjednoj osnovi. Velikim produkcijskim kućama kao što je Poslovni Dnevnik to nije teško jer postoji velik broj suradnika koji pišu velik broj sadržaja, no ako u kompaniji nemate dediciranu osobu za stvaranje sadržaja, planirajte koliko toga biste mogli objavljivati. Možda je sasvim dovoljno da odredite kako ćete npr. svake druge srijede nešto objaviti.
- Prvi newsletter neka bude najbolji
Prvi članak prvog newslettera je jako bitan jer će informaciju o njemu dobiti svi vaši trenutni followeri koji će tada odlučiti hoće li se pretplatiti na newsletter ili ne. Dakle, prvi neka bude jako poseban, a hrpom korisnog sadržaja, a možda možete i najaviti neku listu tako da ljudi znaju da će biti i nastavaka.
- Uključite druge
Pisanje je tek pola posla, marketing je ostatak. Najbolji marketingaši u svoje newslettere uvijek uključuju druge ljude, influencere iz industrija i stručnjake koji će i sami podijeliti taj članak svojim followerima. A to automatski znači veći doseg za vas.
Pitajte druge za mišljenja, uključite njihove izjave, pohvalite ih, pozovite na intervju…mnogo je načina na kojima možete surađivati s drugima.
- Ne zaboravite na snažan vizual: lica, grafove, tablice
Neka svaki vaš članak ima tzv. cover vizual dimenzija 1920×1080 piksela. Vizuali su bitni kod prikaza sadržaja na feedu jer ih je lakše uočiti, a odabir vizuala može biti presudan za interakciju.
Neka osnovna nit vodilja jest da ne koristite stock fotografije, već da se potrudite oko vizuala koji će zagolicati čitatelja.
- Lica ljudi su tip vizuala koji se najčešće klika
- Grafovi, pite i tablice su također učinkoviti jer komunicira da se iza klika krije nešto konkretno i korisno.
- Koristite li stock vizuale, prilagodite ih da odgovaraju temi teksta
Ne zaboravite postaviti vizuale i kroz sam tekst jer oni potiču skrolanje.
- Linkajte na svoj web
Iako su linkovi s LinkedIna automatski postavljeni kao nofollow, što znači da nemaju SEO vrijednost za vašu web stranicu, i dalje mogu dovoditi promet prema vama,, što nije loše.
- Reklamirajte svoj LinkedIn newsletter
Podijelite na svom profilu da imate newsletter te ga istaknite kroz featured post. Imate li tvrtku, neki vaši zaposlenici mogu to učiniti prema svojim followerima, ali neka to naprave na svoj način, ne da svi uniformirano rade istu objavu istog dana.
Na stranicama tvrtke spomenite LinkedIn newsletter i pozovite posjetitelje da se pretplate na njega.
A možete link na LinkedIn newsletter podijeliti i na drugim društvenim mrežama.
VAŽNO ZA ZNATI: LinkedIn articles /newslettere ne možete oglašavati. Kako LinkedIn navodi „Boosting is only available for single image, video, event and document ad formats.“
PROČITAJTE JOŠ:
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025