SEO za webshop

Ecommerce SEO – Kako privući korisnike u webshop putem Google tražilice

Nemate li nepresušnu vreću novca za oglašavanje na svim ključnim riječima non-stop, ecommerce SEO ili optimizacija webshopa najbolja je marketinška taktika koju možete primijeniti za povećanje prihoda.

 

Godina 2021. će po svemu sudeći ostvariti vrhunac u broju kupnji ostvarenih putem interneta.

Prije samo dvije godine, dok još nismo ni znali za pandemiju, putem interneta prodalo se svega 13,6% ukupno ostvarene trgovine. Sada smo već na 19,5%, što je porast od 45,8% u odnosu na 2019, rekli su iz Shopifyja.

U prijevodu, svaka 5. kupnja obavlja se online. Kome će kupci dati svoj novac uvelike ovisi i o tome koje web shopove uspiju pronaći kada traže ono što žele kupiti. Naći će one s najboljim SEO-om.

Kako je koronavirus utjecao na online shopping, Think with Google 2021

 

Za start, evo malo dobre statistike vezane uz Ecommerce SEO:

    • Najmanje 43% ukupnog ecommerce prometa dolazi od organske pretrage na Googleu (Wolfgang Digital, 2016).
    • Većina korisnika na internetu traži informacije, a barem 51% korisnika informaciju o novom proizvodu ili tvrtki pronašlo je putem interneta (Think With Google, 2018).
    • Najmanje 30% svih rezultata koje dobijete ovisi direktno o vašoj lokaciji  (Think With Google, 2018).
    • Ključne riječi koje sadrže frazu „near me“ (u blizini) povećat će konverzije. Barem 26% svih pretraga za pojedini proizvod u blizini rezultirat će kupnjom! (Think With Google, 2016).
    • Čak 92,96% svog organskog prometa na internetu odvija se putem Google Images, Google Maps i Google tražilice  (Sparktoro, 2020).
    • Najmanje 68% svih online pretraga počinje na tražilici (BrightEdge, 2020).
    • Samo 0,78% svih korisnika će otići na 2. stranici Google rezultata (Backlinko, 2020).
    • Samo 25,02% svih najbolje rangiranih stranica nema metaopis (Ahrefs, 2020).
    • Većina ljudi pretražuje Internet putem mobitela. (Statista, 2020).
    • 53% kupaca očekuje da može obaviti kupnju putem mobitela od bilo koje tvrtke (Think with Google, 2021)
    • Oko 48,% ljudi koristi glasovnu pretragu kada želi pronaći informaciju na internetu (Search Engine Land, 2020).
    • Dok  83% ljudi ne vjeruje oglasima, većina njih vjeruje online recenzijama i iskustvima (Status Labs, 2018).
    • Tijekom pandemije koronavirusa 83% anketiranih korisnika otkrilo je nove brendove online (Think with Google 2021)

 

Ecommerce SEO-webshop

 

Ecommerce SEO Korak 1 – istraživanje ključnih riječi

 

Prvi korak u optimizaciji stranica vaše web trgovine definitivno jest istraživanje i definiranje ključnih riječi za koje se želite pozicionirati.

Ovdje ima par stvari koje želim posebno istaknuti:

a. Prilagodite jezik svakom pojedinačnom tržištu

Prema istraživanju na 8709 korisnika u 29 zemalja, CSA Research otkrio je da 65% korisnika više voli sadržaj na svom jeziku. Štoviše, 40% kupaca neće kupiti ništa sa stranice na stranom jeziku.

Lokalni jezik za ecommerce web

 

b. Koristite SEO alate za istraživanje ključnih riječi

SEO alati pružit će vam uvid u volumen pretraga za određene ključne riječi i fraze te dati nove ideje; ukratko izuzetno će vam olakšati i ubrzati posao.

Nemojte se nužno fokusirati na riječi s najvećim volumen pretrage, odnosno na jednu riječ. osim što se dosta teže pozicionirati za riječi koje su TOP u mnogim nišama poput „poklon“, kod određenih riječi niste ni sigurni što točno ljudi traže.

Moj prijedlog je da fokusirate optimizaciju ključnih riječi za upite od 3-5 riječi prije nego za upite od jedne riječi.

Ključne riječi

 

c. Pričajte o problemima, ne proizvodu

Određene kategorije web trgovna mogu više profitirati tako da se fokusiraju na probleme potencijalnim kupaca, nego na proizvod.

Ključne riječi

 

Primjerice, ljudi traže “prirodan lijek za nesanicu”, a to između ostalog može biti i eterično ulje lavande kojeg prodajete u svom webshopu. Privucite ih tako što ćete im objasniti čemu služi vaš proizvod.

 

d. Pazite na tzv. negativne ključne riječi

Prodajete li dječje pelene, nemojte se fokusirati samo na „pelene“ jer se taj proizvod nudi za veći broj ciljanih skupina. Naime, pelene za odrasle, pelene za mačke ili pelene za pse samo su neki od termina koje se miješaju s vašim pelenama za djecu.

Stoga je bolje odmah se fokusirati na SEO fraze s 3 riječi kako biste bolje pogodili namjeru pretrage.

 

Kako naći ključne riječi

 

(Zanima vas otkud meni ove brojke ispod rezultata pretrage?  Naučite kako koristiti SEO alate!)

Sada kad smo definirali tri jako bitne stavke, naučite nešto i kako iskoristiti ključne riječi za dodatno pozicioniranje te prijeđimo na drugi korak.

 

e. Lovite sezonalnost i važne datume

SEO za web trgovine

Istražite što ljudi pretražuju oko važnih datuma , bili to Božić ili Valentinovo, ali i proslave rođendana, krštenja ili diplome.

Imajte na umu da se za mnoge od tih ključnih termina nije lako pozicionirati jer je konkurencija velika, posebice ako to radite last minute.

Svojim klijentima uvijek preporučam da se za određenu sezonu ili datume pripreme najmanje 6 mjeseci unaprijed, čak i više.

 

Poklon SEO

 

Kada prodajete stvari koje se ponavljaju svake godine, pazite na izgled URL-a.

Ne želite imati podkategoriju i ili članak s web adresom mojadomena.hr/unikatni-pokloni-za-bozic-2019, jer ga nećete moći ažurirati iduće godine već ćete sve morati pisati iz početka.

Stoga neka vaš url bude mojadomena.hr/unikatni-pokloni-za-bozic i svake godine ažurirajte sadržaj na toj stranici

 

Ecommerce SEO Korak 2 – Pregledajte strukturu webshopa

 

Kad ste definirali ključne riječi za svoj webshop, idući korak jest zaviriti u arhitekturu same stranice.

Struktura stranice uključuje navigaciju te stranice kategorija i samih proizvoda.

Struktura webshopa i SEO

Osnovno pravilo kojim se valja voditi jest sljedeće:

Nemojte da korisnik mora kliknuti više od 3 puta da dođe do cilja

Nemojte zakopati sadržaj i proizvode duboko u hijerarhiji stranice, odnosno dalje od 3 klika od naslovnice. Sve što vam je bitno neka bude na klika-dva udaljeno od inicijalne točke gdje je korisnik sletio.

Što to znači:

  1. Nemojte zakopati sadržaj i proizvode duboko u hijerarhiji stranice, odnosno dalje od 3 klika od naslovnice.
  2. Kad korisnik dođe do stranice s proizvodom, nemojte da ima više od 3 klika do checkout stranice

Bitne stvari staviti visoko u hijerarhiji stranice i uvijek koristite relevantne ključne riječi u URL-ovima.

Konkretno, ovakvu strukturu treba izbjegavati: .

  1. domena.hr/proizvodi/proizvodjaci/djevojcice/pletena-kapa
  2. domena.hr/proizvodi/girls/dress_rainbow2133
  3. domena.hr/proizvodi/djevojcice/djevojcice-haljine/mickey-mouse

 

Za naslovnicu web trgovina dosta je bitno i da ona posluži kao stranica za brzu kupnju, ali i za „reklamiranje“ proizvoda u samom webshopu.

Omogućite korisnicima da kupuju odmah s naslovnice, odnosno stavite na naslovnicu proizvode (super ako odmah bude i „Dodaj u košaricu“) kako bi povećali vidljivost proizvoda, ali i broj artikala u košarici.

Osim toga, poigrajte se s dodatnim kategorijama kao što su BESTESELLERS/NAJPRODAVANIJI PROIZVODI, NOVO, RASPRODAJA, AKCIJA, POPUSTI jer su to sve magične ključne riječi koje privlače pažnju korisnika jednom kad dođe na webstranicu.

 

Kategorije u webshopu

 

 

Ecommerce SEO korak 3 – Optimizirajte ključne riječi na svakoj stranici

 

Kada ste definirali strukturu, bitno je da svaku zasebnu stranicu obogatite ključnim riječima jer ćete tako pomoći Googleu da shvati što se nalazi na stranici kako bi on pak mogao ponuditi korisnicima pravi sadržaj.

 

a. Krenite od stranica kategorija

Koristite ključne riječi u nazivu, URL-u, tekstu na stranici i metaopisu. Ciljajte na 300 riječi po stranici. Ovo je posebno važan korak posebno ako na stranici kategorije nemate proizvode s ključnim riječima nego su njihova imena proizvoljna te se iz njih ne da zaključiti čemu služi proizvod,.

Dakle, ako se proizvodi zovu Miki, Šiljo i Peppa, a ne „Dječja četkica za zube Miki“, „Dječja četkica za zube Šiljo“ ili „Dječja četkica za zube Peppa“.

Ako pak imate proizvode koji sadrže relevatne ključne riječi, nije nužno imati dodatan sadržaj na stranici kategorije, potvrdio je to i John Muller iz Googlea u nedavnom hangoutu.

Kategorije na webshopu i sadržaj

 

Ako su imena proizvoda dovoljno jasna – primjerice za tenisice za trčanje da piše “nike atenisice za trčanje”, “adidas tenisice za trčanje” i slično, onda je jasno da je na toj stranici popis tenisica za trčanje.

U tom slučaju ne trebate dodavati poseban opis na stranicu.No ponekad su imena proizvoda teška da shvatimo iz njih o kojim se proizvodima radi pa je dobra stvar dodati malo konteksta – jednu do tri rečenice,” kazao je Mueller.

 

Ne zaboravite na fotografije te svakako napišite alt text za svaku fotografiju koristeći ključne riječi, kako biste se mogli pojaviti među rezultatima na Google slikama (a 20% svih pretraga upravo se odnosi na pretraživanje slika).

 

b. optimizirajte stranice pojedinačnih proizvoda.

Ponovite cijeli postupak kao kod stranica kategorija, osim samog teksta na stranici koji bi ovdje trebao biti dulji.

Ciljajte na 750 riječi po proizvodu, među kojima svakako uvrstite ključne riječi, ali se i obratite korisnicima navodeći 2-3 jasna benefita za njih ako kupe proizvod. Ljudi se lakše prolaze u problemima pa ako vaš proizvod rješava neki problem (npr. brže je, jeftinije, lakše nešto napraviti), istaknite to u uvodu.

Pročitajte u zasebnom blogu kako napisati opis proizvoda koji prodaje!

 

Opis proizvoda - ecommerce seo

 

Ecommerce SEO korak 4 – Posvetite se sadržaju na stranici

 

Content marketing je jedan od najbitnijih taktika digitalnog marketinga, posebice važna za što bolje SEO rezultate. Putem sadržaja na vašoj stranici, primarno kroz ciljano pisane blogove, možete izgraditi bolje odnose s potencijalnim kupcima.

Putem sadržaja možete odgovoriti na xy pitanja korisnika i „uvjeriti“ ih da je vaš proizvod nužan u njihovom životu, odnosno da je to ono što zapravo traže. Mnogi korisnici zapravo ne znaju što traže u smislu proizvoda, jer oni samo traže rješenje svojih problema. Najčešće nismo svjesni da postoji neki proizvod toga i tog imena, stoga guglamo u nadi da ćemo pronaći točno ono što nam treba kako bismo riješili svoj problem.

 

Blog za ecommerce

 

Sadržaj, posebice onaj specifičan, može nam uvelike olakšati u kupnji. Što je upit konkretniji (tzv. long tail upiti s više riječi), to su i konverzije u kupca veće.

Ono što treba paziti jest da uvijek imate na umu ključne riječi i da sadržaj ne pišete napamet, pretpostavljajući što bi se korisnicima moglo svidjeti, nego da pišete SEO optimiziran sadržaj temeljen na saznanju tj. ključnim riječima jer samo tako znate da to ljudi zaista traže.

Stvorite sadržaj za različite potrebe kupaca

Iako su opisi proizvoda možda mnogima najvažniji sadržaj za ecommerce webove, i druge informacije mogu također biti korisnike kupcima u različitima faza njihovog korisničkog putovanja.

Evo koje je vrste sadržaja Google predložio da biste si olakšali put do korisnika putem tražilica:

    • Priča o vašoj tvrtki: Ispričajte priču o svom businessu onima kojima je bitno od koga kupuju.
    • Posebne ponude: Opišite svoje posebne ponude za određene datume ili događaje, poput Majčinog dana.
    • Recenzije drugih kupaca: Osim na stranicama samih proizvoda, dobro je imati i zasebnu cijelu stranicu posvećenu iskustvima korisnika koji pomažu drugim potencijalnim kupcima i motiviraju ih na kupnju jer stvaraju tzv. social proof – ljudi više kupuju ako vide da su i drugi to prije njih kupili.
    • Katalog: Ponudite informativne opise proizvoda koji se poklapaju s upitima na tražilici. Napravite i dobre opise za kategorije.
    • Edukativne mogućnosti: Podijelite detalje o predavanjima i edukacijama koje održavate. Primjerice, slastičarnica može organizirati neke edukacije izrade zdravih kolača ili uređivanja torti.  Iskoristite Get your event on Google za strukturirane podatke koje možete koristiti za svoje evente.
    • Live streamovi: Možete se s korisnicima družiti online i uživo, odgovarajući na njihova pitanja ili im objasniti kako neke stvari funkcioniraju. Npr. kad predstavljate neki novi alat u svom webshopu.
    • Korisnička podrška:  Istaknite pogodnosti u vezi dostave i povrata. Besplatna dostava otklanja mentalnu blokadu za kupnju online (korisnici ne žele često platiti dostavu jer ih onda proizvod ispadne skuplje pa odu u fizičku trgovinu ili potraže druge trgovce online s free dostavom), dok veće vrijeme povrata nerijetko rezultira i manjim povratom (Npr. trgovina AboutYou ima 100 dana za povrat)

Osim tekstova, izuzetno su važne fotografije i video sadržaj. Što više fotografija proizvoda u webshopu imate, to bolje, posebice ako imate fotografiju proizvoda u kontekstu uporabe. Lakše kupujemo kad vidimo majicu na nekom ili stol u nekom uredu, atmosfera je to koju zamišljamo i kod sebe u bliskoj budućnosti.

Slike postojećenih kupaca su put do novih kupaca!

recenzije i SEO za webshop

 

Mnoge tvrtke zanemaruju video sadržaj, a on im može višestruko povećati šansu da se pojave među rezultatima pretrage na Googleu. Video sadržaj je posebice bitan kod uporabnih stvari kao što su primjerice alati. Ljudi vole vidjeti kako alat izgleda kad se njime rukuje, tj. što se njime sve može postići.

 

Ecommerce SEO korak 5 – Igrajte lokalno

 

Gotovo 50% svih pretraga na internetu odnosi se na lokalne pretrage.

 

Ljudi ukucavaju termine poput „lidl trešnjevka radno vrijeme“ ili „auto dijelovi split.“

Imate li fizičku trgovinu, nemojte zaboraviti na važnost lokacije i na internetu. Lokalni SEO je ono što trebate optimizirati.

 

a. Dodajte schema markup na web stranicu

Strukturirane stranice puno su bolje za SEO pozicioniranje.

Web shopovi prečesto nemaju strukturu tj. tzv. Schema markup za proizvode, što je propust jer prema Search Engine Landu, implementacija scheme može vam povećati CTR i za 30%. Posebno ako stavite ocijene!

Schema je zapravo oblik koda koji pomaže Googleu da identificira što je na svakoj stranici, odnosno pomaže Googleu da bolje razumije sadržaj stranice. Tako Google može na optimalan način prezentirati stranicu i proizvod na SERP-u.

Ecommerce seo-schema markuo

 

Neki webshopovi stavljaju i fake reviews, sve samo da poguraju prodaju.

Imaju li stranice markup, možete provjeriti putem Yandex alata.

 

Kako napraviti schemu za lokalni business?

Hall Analysis LD generator je odličan alat pomoću kojeg možete složiti svoj tzv. schema markup; samo ispunite sva polja potrebnim informacijama i zatim iskopirajte generirani kod koji se pojavljuje desno od tog polja.

Taj kod zalijepite u <head>  svog HTML dokumenta, tj. pošaljite to web developeru koji vam je radio web stranicu da to napravi za vas kako biste bili sigurni da je dobro postavljeno. Nakon toga testirajte s Googleovim alatom jesu li podaci

kako napraviti schema za proizvod

 

b. Napravite Google my Business profil

 

Google My Business (GMB) je baza poslovnih fizičkih poslovnih subjekata, a vaše izlistavanje  u toj bazi pomaže korisnicima da vas lakše pronađu putem tražilice.

Pročitajte kako napraviti Google my Business profil i zašto je važan za SEO.

 

c. Radite na backlinkovima s lokalnih portala

 

Nakon što ste upogonili schema markup za proizvode, pojavili se na SERP-u i kroz GMB, vrijeme je da poradite na linkovima s drugih web mjesta prema vašoj web stranici. Backlinkovi s lokalnih portala pomoći će vam da izgradite autoritet domene, istovremeno poboljšavajući i rezultate za lokalne pretrage.

 

Dodatno za čitanje: Google je 27.9. izdao svoj vodič: Best practices for ecommerce in Google search 

 

Želite li naučiti više o optimizaciji vaše web trgovine, odnosno kako pogurati vaše stranice i sadržaj na njoj do prve stranice Google rezultata, priključite se nekoj od radionica content marketinga i SEO pisanja za web koje redovito održavam.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?