long tail ključne riječi

Long-tail ključne riječi: Zašto je dobro fokusirati se na konkretnije upite?

Content marketing i SEO obično idu baš lijepo zajedno, savršen su par koji se nadopunjuju. SEO ne može bez sadržaja, a sadržaj gotovo nitko ne vidi bez SEO-a. No kakav sadržaj pisati da se lakše pozicioniraš na rezultatima pretrage na Googleu i da povećaš konverzije? Odgovor je: sadržaj koji odgovara na long-tail upite.

Razlikujemo kreativno pisanje od onog fokusiranog i ciljanog kojeg smo pisali za točno određenu publiku koja traži točno određene stvari na Google tražilici. I dok više uživamo pišući kroz inspiraciju u dahu, promišljeno pisanje donosi nam više rezultata. Ali ako pišete blog radi svog gušta, ako pišete kolumne za drugi medij od kojih ne računate na promet prema vašoj web stranici ili ako imate neku fora blic vijest koju biste podijelili s publikom, ne obazirite se na SEO.

Kad imate vlastiti business, želite da je uspješan. Ako ste novi, želite da vas nađu i bez da potrošite mnogo novca u reklamiranje. Najlakši način da vas netko nađe jest putem Googlea, bilo da se radi o vašem servisu bicikala na zagrebačkoj Trešnjevci, restoranu u Istri ili content marketing radionicama koje nudite.

Zato bi sav sadržaj koji objavljujete na vašoj stranici trebao biti SEO sadržaj. Ili barem da je to većina sadržaja.

Sadržaj na SEO pogon, kako ga ja zovem, primarno je fokusiran na dovođenje ljudi s Google searcha na vašu web stranicu. Promet koji dobijete putem organske pretrage, dakle SEO optimiziranog sadržaja, višestruko je isplativiji od oglasa, a generira triput više leadova.

 

Sadržaj na svojim stranicama smatrajte proizvodom, a SEO tehnikom akvizicije tj dobivanja prometa tj korisnika. Tražilica je, u ovom smislu, kanal distribucije. Društeve mreže su također kanali distribucije preko kojih privlačite korisnike na svoju web stranicu. Ako nitko nije pročitao što ste napisali, čemu onda pišete?

Ako ste sadržaj napisali s fora clickbait naslovom i dobili određeni promet s društvenih mreža, kad ćete opet na taj isti sadržaj dobiti promet? Na društvenim mrežama ste potrošili svoje vrijeme, dakle ostaje vam distribucija nekim drugima kanalima poput newslettera ili jedino pametno što možete učiniti, a da ima dugotrajnog učinka – optimizirati ga za tražilice tj napraviti SEO sadržaj.

Barbara, ne pišemo za tražilice nego za ljude.

Slažem se. Ali pomalo i ne.

Kako Google uči? Od onog što ljudi guglaju i kako se ponašaju.Ljudi koriste i uče tražilice, a Google se ponaša tako da na nečiji upit ponudi najbolji mogući odgovor (iako je ovo isto pomalo diskutabilno, al ajde, recimo da je to istina).

Sadržaj koji nema svrhu ili namjenu nije učinkovit.

Pisanjem optimiziranog (SEO) sadržaja postajemo korisni, a korist je učinkovita.

Ako znamo što ljudi traže i nudimo im odgovore upravo na njihova pitanja, ti isti ljudi htjet će kliknuti na naslov koji im nudi rješenje!

Primjerice, pretrage nam govore da mi Hrvati znamo kako skuhati krumpir jer to malo tražimo, ali zato nikako da naučimo kako skuhati rižu. Znamo otprilike koliko što pretražujete jer imamo SEO alate koji nam otkrivaju popularnost određenih upita na Googleu pa je manja vjerojatnost da ćemo promašiti s pisanjem sadržaja. Bez tih alata jako možemo pogriješiti vjerujući da je ono što nam se prvo pojavi kad krenemo nešto ukucavati ujedno i najpopularniji upit.

 

search upiti

 

Bitno je pogoditi namjeru pretrage korisnika.

Kad netko ukuca riječ “krumpir”, ne znamo točno što traži.

Vrstu krumpira?

Recept?

Nešto treće?

Što su long-tail riječi?

 

Kad netko ukuca “Krumpir za skidanje temperature” u polje za pretragu već znamo što želi znati.

Long-tail ključne riječi su fraze od 4 i više riječi koje u pravilu  imaju mali volumen pretrage, ali se odnose na vrlo konkretne upite.

Možemo ih nazvati i dugačkim i jasnim upitima. Iz njih možemo lako odgonetnuti što je osoba htjela doznati.

Ne čudi stoga da odgovori koji ciljaju baš ta specifična pitanju dobiju najviše klikova te posljedično konverzija.

 

Nekad ćemo ukucati „aparatić za zube“, a kad želimo detaljnije podatke onda ćemo ukucati „nevidljivi aparatić za zube“ ili čak „fiksni aparatic prije i poslije“. Ako o vaš sadržaj odgovara na postavljen upit, Google će vjerojatno vaš odgovor ponuditi onom tko pita.

Nekad su to fotografije, nekad su to blogovi.

long tail keywords- primjer

 

long tail keywords- primjer fotografija

 

Ukratko, što točnije odgovorite na neki upit, to su veće šanse da se nekom pojavite na rezultatima pretrage i da on klikne na vas te dođe na vašu web stranicu.

Zato je dobro da sadržaj na web stranicama bude SEO optimiziran: i da naslovi ciljaju ključne riječi i da fotografije imaju dobre nazive i opise.

Ponekad će vas baš pogoditi inspiracija i napisat ćete neki odličan članak, ali stanite na loptu i razmislite možete li taj članak učiniti boljim. Kako bi naslov trebao izgledati, jeste li u članku spomenuli neke ključne riječi koje korisnici traže, ima li vaš članak dugoročno smisla?

Kako raditi SEO content marketing?

Ako vam padne na pamet neka super tema, pokušajte ovo:

  1. Guglajte je li netko o tome već pisao
  2. Pronađite među rezultatima one koji su visoko i za koje vam se čini da su dobre ideje za temu
  3. Usporedite te članke u duljini, izgledu naslova i opremi teksta. Vidite za koje se ključne riječi pokušavaju pozicionirati (to je lako ako imate plaćene neke SEO alate poput Ahrefs)
  4. Napišite bolji članak: dulji, informativniji i SEO strukturiraniji. Stavite neku listu unutra, možda i video.
  5. Podijelite članak da ga vidi i klikne što više ljudi
  6. Ako ne vidite da ne ide dobro, editirajte članak i izmijenite dio naslova, fotografiju, možda nešto treće. Pronađite onu točku gdje kreću klikovi, a da pritom ostanete vjerni SEO-u.
  7. Pogledajte “People also ask” – tu se kriju dragulji tj long-tail upiti!

 

Naravno da nije baš tako lako preteći konkurenciju, no dobar je start da razmišljate dugoročnije o strateški o sadržaju kojeg stvarate.

Optimizirajte svoj sadržaj za tražilice, pogotovo onaj stari sadržaj koji je negdje zakopan na vašoj stranici, a jednom davno se fino čitao. Ažurirajte ga, napišite novi paragraf ili dva, provjerite jesu li sve informacije i dalje točne, izmijenite naslov u SEO naslov, stavite novi datum objave i ako može u naslov svježu tekuću godinu, a zatim ga ponovo distribuirajte, ovaj put kao SEO optimizirani tekst.

 

Pročitajte:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci