long tail ključne riječi

Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?

Iako se mnogi biznisi žele rangirati visoko na rezultatima Google pretraga za neku “glavnu riječ” kojoj njihov biznis pripada i za koju misle da ih korisnici klikću kako bi kupili neke proizvode ili usluge, istina je da tzv long tail fraze imaju višu stopu konverzija od tih tzv. “head” termina.

 

U onom tekstu doznajte:

– što je head termin

– što su long tail ključne riječi

– zašto su stope konverzija više na long tail ključnim riječima

– kako pronaći long tail ključne riječi

 

Head ključne riječi

 

Kada netko ukuca “Dubrovnik” ili “krumpir”, zna li Google što točno ta osoba traži? Informacije o vremenu? O povijesti grada? Recept? Nutritivne vrijednosti?

Te ključne riječi zovemo “head” terminima. One imaju velik broj pretraživanja, no ne znamo namjeru pretrage korisnika pa nerijetko takve pretrage završe bez klika jer korisnici ubrzo promijene/prošire svoju pretragu dodavanjem drugih riječi. Pri tome se broj mjesečnih pretraga smanjuje, ali rezultati koje dobijete su vrlo konkretni i više od pomoći.

I u tom grmu leži zec, odnosno odgovor na pitanje kakav sadržaj pisati da se lakše pozicionirate na rezultatima pretrage na Googleu i da povećate konverzije? Odgovor je: sadržaj koji odgovara na namjeru pretrage korisnika.

Kad netko ukuca riječ “krumpir”, ne znamo točno što traži.

Kad netko ukuca “krumpir za skidanje temeparture kod djece” točno znamo što traži.

 

Head termin: Krumpir

Long tail fraza: Krumpir za skidanje temperature kod djece

primjer long tail SEO fraze

 

SEO PISANJE– put do korisnika u trenutku kad trebaju to što prodajete, ali ne znaju za vas

Kad imate vlastiti business, želite da je uspješan. Ako ste novi, želite da vas potencijalni kupci nađu i bez da stalno trošite mnogo novca u reklamiranje. Najlakši način da vas netko nađe jest putem Googlea, bilo da se radi o vašem ginekološkoj ordinaciji na zagrebačkoj Trešnjevci, uslugama poslovnog savjetovanja, prodaji eteričnih ljudi ili radionicama koje nudite.

Sadržaj na SEO pogon, kako ga ja zovem, primarno je fokusiran na dovođenje ljudi s Google searcha na vašu web stranicu. Promet koji dobijete putem organske pretrage, dakle SEO optimiziranog sadržaja, višestruko je isplativiji od oglasa, a generira triput više leadova.

Long tail SEO fraza i rezultati na Googleu

Kako su svi “head” termini visoko konkurentni i teško se popeti na vrh Google rezultata da bi vas korisnici pronašli, najbolja šansa da počnete ostvarivati vidljivost jest rijetko tražene fraze – long tail fraze.

A Google svaki dan vidi 15% novih upita, jer ljudi pretražuju na različite načine.

 

Što su long-tail ključne riječi?

 

Kad netko ukuca “Krumpir za skidanje temperature” u polje za pretragu točno znamo što želi znati. Ta pretraga nema veliki volumen pretrage, odnosno kako vidimo gugla je svega 20 ljudi mjesečno .primjer long tail SEO fraze

 

Takve fraze s ključnim riječima zovemo long-tail fraze ili long tail ključne riječi.

 Long tail ključne riječi nisu fraze koje imaju mnogo riječi. Long tail ključne fraze su fraze s ključnim riječima koje se rijetko pretražuju. Rijetkost pretraživanja tih fraza jest ono što ih čini “long tailom” (“na dugom repu”, ne koliko riječi sadrže.

Koliko su česte?

92% svih ključnih riječi fraza na Googleu traži se 10 ili manje puta mjesečno.  92%  svih ključnih riječi fraza na Googleu su long-tail fraze.

U pravilu, brojne long-tail ključne fraze imaju 4 i više riječi (nekad i do 10)  jer obično specifične pretrage imaju manje volumene pretraga, obzirom da se radi o vrlo konkretnim upitima.

Možemo ih nazvati i dugačkim i jasnim upitima. Iz njih možemo lako odgonetnuti što je osoba htjela doznati.

Prednosti long tail sadržaja jest što sadržaj može biti puno kraći,što se takav sadržaj može rangirati visoko na rezultatima pretrage, ali ima i više stope konverzija.

 

Long tail = više stope konverzija

Sadržaj koji nema jasnu svrhu ili namjenu nije učinkovit. Ne čudi stoga da odgovori koji ciljaju baš ta specifična pitanja dobiju najviše klikova te posljedično konverzija. Long tail fraze imaju višestruko više konverzije od head riječi..

Head vs long tail SEO fraze

 

Kako znati koliko ljudi nešto traže? Imamo SEO alate koji nam otkrivaju popularnost određenih upita na Googleu pa je manja vjerojatnost da ćemo promašiti s pisanjem sadržaja. Bez tih alata jako možemo pogriješiti vjerujući da je ono što nam se prvo pojavi kad krenemo nešto ukucavati ujedno i najpopularniji upit.

Nekad ćemo ukucati „aparatić za zube“, a kad želimo detaljnije podatke onda ćemo ukucati „nevidljivi aparatić za zube za odrasle“ ili možda „nevidljivi fiksni aparatic prije i poslije“ ako nam je namjera pretrage vidjeti učinak aparatića. Ako vaš sadržaj odgovara na postavljen upit, Google će vjerojatno vaš odgovor ponuditi među prvim onom tko je ukucao tu pretragu i šanda da netko klikne na vaš rezultat je velika..

Nekad su prvi SEO rezultati koje Google ponudi fotografije, nekad su to blogovi. Google razumije namjeru pretrage korisnika jer uči od svih prošlih pretraga i klikova koji su rezultirati nakon njih.

 

long tail keywords- primjer

 

long tail keywords- primjer fotografija

 

Ukratko, što preciznije odgovorite na neki upit, to su veće šanse da se nekom pojavite na rezultatima pretrage i da on klikne na vas te dođe na vašu web stranicu.

Zato je dobro da sadržaj na web stranicama bude konkretan i SEO optimiziran: da sadržaj i naslovi ciljaju namjeru pretrage korisnika.

Ponekad će vas baš pogoditi inspiracija i napisat ćete neki odličan članak, ali stanite na loptu i razmislite možete li taj članak učiniti konkretnijim, možete li unijeti primjere, odgovoriti na neka podpitanja koja se vežu uz temu. Kako bi naslov trebao izgledati, jeste li u članku spomenuli neke ključne riječi koje korisnici traže, ima li vaš članak dugoročno smisla, je li originalan ili ste ga samo odnekud prepisali?

 

 

Pročitajte:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci