YouTube SEO: 13 dokazanih stvari koje povećavaju vidljivost i klikanost videa
Korisnici ne pretražuju sadržaj samo na Googleu, već i na samoj YouTube platformi. Iako je gazda isti, nisu nužno isti algoritmi koji podižu sadržaj na TOP pozicije. Naučite YouTube SEO.
O tome koliko je video važan za SEO, pisala sam u ranijem blogu. Sadržaj koji stvarate treba biti optimiziran tako da ga korisnici mogu naći u trenutku kada pretražuju.
Jedno od najvažnijih mjesta gdje trebate optimizirati video sadržaj jest YouTube obzirom da se većina video sadržaja postavlja upravo na tu platformu.
Istraživanje je proveo BackLinko na 1,3 milijuna YouTube videa, a na njihove zaključke dodala sam i nekoliko savjeta TOP youtubera.
Ovo je 13 stvari koje utječu na povećanje vidljivosti i klikanosti vašeg videa:
1. Broj komentara utječe na rangiranje
Komentari su važan ranking faktor. Broj komentara na pojedinačnom videu usko je povezan s višim rankingom među rezultatima kada netko pretražuje određeni sadržaj.
Naučite kako napraviti video koji potiče na interakciju u YouTube Creator Akademiji.
2. Duži video ima bolje rezultate od kraćih
Iako ćete na brojnim mjestima vidjeti preporuku kako ljudi nemaju vremena i gledaju video isječke do maksimalno 30 sekundi, na YouTubeu u pravilu to ne vrijedi.
Ljudi ne vole gledati reklame. Ali vole gledati sadržaj koje su sami potražili, što i rade na YouTubeu.
Gledaju kako se našminkati, kako popraviti bojler, kako igrati neku igru, kako riješiti nešto četvrto…
Dulji video formati u pravilu su značajno imali bolje rezultate od kraćih videa. Prosječna duljina videa na prvoj stranici YouTubea jest 14 minuta i 50 sekundi.
3. Broj pregleda videa znači i viši ranking
Koliko je puta vaš video pregledam utječe i na ranking videa. Što je broj pregleda veći, to je i ranking viši. Stoga poradite na promociji videa: kroz oglase, ali i kroz dijeljenje putem drugih kanala kako bi velik dio ljudi pogledao video.
Na broj pregleda utječe i sam izgled thumbnaila, a za to iskoristiti popularni alat Canvu.
S Canvinim alatom Thumbnail Creator možete napraviti savršene thumbnailove za video u koju YouTube zahtijeva- 1280 x 720 piksela.
Imate li više videa, reklamirajte ih međusobno.
Dodajte tzv. Cards (kartice) i End Screens („iskočni“ vizuali) da povećate broj pregleda.
Ako neki video ima karticu, vidjet ćete to jer imaju onu oznaki “i! u gornjem desnom kutu.
Možete dodati do 5 kartica, ovisno o cilju. Tako imate i karticu s anketom, ali i onu koja vodi korisnike ka drugom video sadržaju ili web stranici. Pročitajte kako dodati kartice.
End Screens se mogu aplicirati na videa dulja do 25 sekunde te na videa koja nisu namijenjena djeci, a na ovom linku pročitajte kako možete dodati end screens.
4. Broj dijeljenja videa utječe na ranking
Kad netko nešto podijeli, doslovno kao da kaže drugima „ja vam ovo preporučujem da pogledate.“ Ljudi vole preporuke pa ih voli i Google.
Broj dijeljenja nekog videa usko je povezan s rangiranjem na prvoj stranici YouTubea.
Razmislite kako možete potaknuti dijeljenje svog videa. Možda je to neka fora na kraju?
5. Broj pretplatnika utječe na ranking
Postoji umjerena povezanost između broj pretplatnika na neki kanal u kojem je video smješten i rankinga videa. No videa koji rezultiraju pretplatom, odnosno oni nakon kojih ljudi odluče kliknuti gumb „Subscribe“ imaju značajnu prednost na YouTube pretragama.
Dobra je taktika da korisnike koji gledaju vaš video pozovete da se pretplate na vaš kanal ukoliko žele i dalje gledati zanimljiv sadržaj.
Neki youtuberi to rade usred videa, kada imaju malu pauzu (npr. dok vježbaju pa stoje u jednoj pozi pola minute), dok drugi to rade na kraju videa. Isprobajte obje verzije!
Broj pretplatnika možete povećati i tako da na web stranicu stavite link prema svom YouTube kanalu, a kad ga korisnik klikne i dođe na YouTube, iskoči mu pop-up s porukom da se pretplati.
Pogledajte primjer TubeBudyyja.
6. Lajkovi videa utječu na ranking
Koliko puta netko lajka video direktno utječe na više pozicije među rezultatima pretrage.
Lajk je moćan signal interakcije. On govori kako se netko osjeća dok gleda video. YouTube je najavio da ukida vidljivu brojku dislajkova kako bi obeshrabrio trolove koji klikaju na dislike kako bi smanjili popularnost nekog videa.
Iako će dislajkovi od kraja 2021. godine biti nevidljivi brojkom i dalje je moguće stisnuti DISLIKE.
7. Video tagovi s ključnim riječima slabo utječu na ranking
Prije je YouTube analizirao vaše tagove kako bi bolje razumio o čemu se u videu radi, no to izgleda više nije slučaj.
Danas YouTube može „slušati“ i čuti svaku riječ koju ste rekli u videu i bez da uploadate transkript. YouTube razumije sadržaj i bez pomoći metapodataka.
Osim toga, ako dodavate previše tagove, pazite da ne dodate one irelevatne jer bi vas Google zbog toga mogao kazniti.
8. Uključite ključnu riječ u ime video filea i naslov
Prije uploadanja videa na YouTube, izmijenite naslov videa u ono što opisuje. Umjesto da uploadate na platformu video 816339393.mp4, neka on radije bude „kako-bolje-uciti.mp4“. YouTube može pročitati ime vaše filea.
Video sadržaj čiji naslov sadrži točno onu riječ koju korisnik traži ima malu prednost pred videa koji ga nemaju. To znači da pri pisanju naslova obavezno vodite račun da postoji riječ za koju se želite rangirati.
Ključne riječi za YouTube istražite pomoću Ahrefs Keyword Explorera, SEMrush keyword Magic tool alata, Tube Buddyja ili Keywordkega.
Poslužite se i opcijom autocomplete na YouTubeu.
Počnite nešto tipkati u polje za pretragu te ćete vidjeti ispod izlistom nekoliko prijedloga ključnih riječi.
9. Opisi videa nemaju utjecaja na ranking, ali imaju na vidljivost
Opisi koji su puni ključnih riječi nemaju učinak na ranking videa kod pretraživanja na YouTubeu. Međutim, takvi opisi pomažu da se vaš video pozicionira među predložene (Suggested) videe sa strane, koji značajno pridonose broju pregleda videa.
Stoga uključite ciljane ključne riječi u opis kako biste dobili preglede preko drugih videa uz koje ćete se vi pojaviti kao slični.
10. HD video sadržaj je jako bitan
Video sadržaj visoke kvalitete (High definition) dominiraju rezultatima pretrage na YouTubeu.
Čak 68,2% svih videa na prvoj stranici YouTuba imaju HD kvalitetu.
11. Key Moments (ključni trenuci)
Iznenađenje, ima još jedna caka! Nije dio BackLinkovog istraživanja, ali je dio iskustva: video sadržaj koji ima razdijeljenje ključne trenutke, dobiva više na dosegu i vidljivosti jer se korisnici lakše snalaze, odnosno mogu vidjeti dijelove video sadržaja i među više toga prepoznati nešto što im je zanimljivo te kliknuti da pogledaju upravo taj dio.
Video chaptere možete odrediti sami ili omogućiti Googleu da automatizmom sam odredi odjeljke. Kako to napraviti pročitajte direktno od Googlea.
12. Uključite titlove
YouTube sam možete automatski transkribirati video kako bi korisnicima ponudio bolje korisničko iskustvo pomoću ASR tehnologije. Međutim, to nije idealno jer transkripcija nerijetko bude puna grešaka ako osoba koja priča ima jak naglasak, priča brzo i koristi žargon. Stoga je optimalno da sami titlujete video radove i takve ih uploadate na YouTube. accurate read. Because of this, you can choose to create your transcription manually or send it off to a professional video transcription service.
13. Obratite pažnju na thumbnail sliku
Vaša thumbnail slika je prvo što korisnici vide pod rezultatima prije nego kliknu. Stoga je jako bitno imati jasan, privlačan i motivirajući vizual koji će potaknuti ljude da kliknu baš na vaš video.
Google preporučuje da dimenzije thumbnail vizuala budu 1280px širine: 720 px visine.
Custum thumbail vizuale možete dodavati i na već objavljena videa. Samo odite na Tube Studio dashboard, kliknite na video kojem želite dodati novi thumbnail i pod Settings pronađite opciju “upload your custom YouTube thumbnail.”
Zanima li vas stvaranje sadržaja, upišite edukaciju CONTENT MARKETING.
Ako vas zanima optimizacija sadržaja, upišite edukaciju SEO PISANJE ZA WEB.
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024