Poslovna mreža LinkedIn je u 2022. godini uvela niz novosti, a za očekivati je da će tijekom 2023. godine dodatno razviti neke usluge, odnosno ponuditi nove značajke.
LinkedIn nam je prošle godine uveo puno toga:
- Zvono na profilu
- Profilni video
- Poruke iz threada
- Video i „Away“ poruke
- Smiling emoji
- LinkedIn audio
- LinkedIn Podcast Network
- Bolja analitika pojedinačne objave
- Klikabilni linkovi u „About“ sekciji
- Pauza u karijeri
- Repost opcija
- LinkedIn predlošci
- Linkovi na fotografijama
- Zakazivanje objava (scheduliranje) putem LinkedIna
- Plaćene objave zaposlenika
- Zvono na profilu
Iako je „zvono“ službeno uvedeno još krajem 2021. , tu su opciju imali tek rijetki korisnici, mahom s područja SAD-a. Hrvatski korisnici dobili su „zvono“ na svom profilu u veljači 2022. godine.
Zvono koje vidite na tuđim LinkedIn profilima odmah ispod cover fotografije služi kako bi ga korisnik koji je zainteresiran da uvijek vidi nečije objave kliknuo i time se „pretplatio“ na sadržaj.
Kad nekom pozvonite na zvono, dobit ćete obavijest svaki put kad ta osoba nešto objavi na LinkedInu. Pritom ta osoba ne zna da ste se pretplatili.
Ako se predomislite, možete ga opet kliknuti da uklonite opciju „želim vidjeti sve objave ovog korisnika.“
Da biste vi sami dobili zvono na profilu, trebate upaliti Creator mode.
Tada će korisnici osim zvona, dobiti i opciju da vas slijede, umjesto da stisnu “Connect” gumb.
2. Profilni video
Svaki korisnik LinkedIna do sada je imao opciju postaviti uz svoju profilnu fotografiju i kratki 30-sekundni video u kojem se mogao bolje predstaviti publici. Kad netko ima video, njegova profilna fotografija obojena je vanjskim narančastim krugom.
U 2022. godini neki su korisnici počeli dobivati ljubičasti krug, odnosno opciju da umjesto cover videa naprave novi i poboljšani video- tzv. profile video- koji ima nekoliko dodatnih opcija.
– Ljudi vas mogu zapratiti s videa, ali i kontaktirati putem poruke
– Nova analitika pokazuje koliko je ljudi pogledalo vaš profilni video, uz ponešto podataka poput njihove lokacije i profesionalne titule
– Prijedlozi tema da potaknu aktivnost
Postoje dvije cake:
- treba uploadati novi profilni video da dobijete sve te opcije.
- oni koji nisu dobili novu opciju još neće moći vidjeti vaš novi video.
- Privatne poruke iz threada
Kako bi potaknuli daljnju interakciju između samih korisnika koji su direktno povezani na LinkedInu, pojavila se opcija slanja poruke klikom ispod komentara vaših konekcija.
Dakle, ako netko s kim ste povezani ostavi komentar ispod vaše objave, možete mu poslati direktnu privatnu poruku klikom s tog komentara.
- Video i „Away“ poruke u inboxu
U svom inboxu imate mogućnost da nekom umjesto tekstualnepošaljete video poruku, ali i da postavite automatiziranu „away“ poruku koju će korisnici dobiti kad ste npr. na godišnjem odmoru i niste aktivni na mreži.
- Novi smajlić – 😃
U lipnju 2022. godine na LinkedInu se napokon među reaction emojijima pokazao i smajlić- emoji koji se smije.
Kako je rekao Cohen iz LinkedIna „jedan od top zahtjeva je bio da uvedemo emoji koji se smije. Poslušali smo vas i slažemo se, humor je ipak ozbiljan posao.“
Prije su korisnicima LinkedIna na raspolaganju bile ove reakcije:
Nakon što su u lipnju 2020. dodali Support emoji kao odgovor na pandemiju, u lipnju 2022. dobili smo i smješka.
- LinkedIn audio platforma
Clubhouse-like audio platforma korisnicima LinkedIna omogućuje da se uključe u diskusije uživo i da ostvare bliži kontakt s osobom koju prate i slušaju.
LinkedIn audio event platforma služi i za održavanje okruglih stolova, chatanja i ostalih druženja korisnika, na formalan i neformalan način.
Popis aktualnih evenata možete naći kroz tražilicu tako da upišete neki pojam, a onda odaberete “Events” kao filtere.
Dobit ćete popis svih evenata pa je moja preporuka da odmah ukucate u tražilicu “audio event” i olakšate si pretraživanje.
- LinkedIn Podcast Network 🎙️
LinkedIn je pokrenuo svoju mrežu podcasta – LinkedIn Podcast Network. Obzirom na sve rastuću popularnost ovog formata komunikacije, nimalo ne čudi da se i poslovna platforma odlučila na razvoj podcasta.
Trenutno je u programu nekih 12 podcasta.
KAKO SE UKLJUČITI?
Svi koji želite biti uključeni sa svojim podcastom možete se prijaviti na ovom linku.
- Bolja analitika pojedinačne objave
Kako je u objasnio LinkedInov glavni čovjek za razvoj proizvoda Tomer Cohen: “Znamo da je važno razumjeti koji sadržaj postiže najbolje rezultate i naš je tim radio na novoj analitici. Uskoro ćete moći dobiti analitiku individualnih objava i ukupnih performansi.”
Analitika pojedinačnih objava postala je dostupna hrvatskim korisnicima Linkedina u svibnju i lipnju 2022. godine.
- Klikabilni linkovi u „About“ sekciji
Jedna od odličnih stvari jest mogućnost da možete kliknuti na nečiji link istaknut na profilu, ali i na hashtag!
Do sada ste mogli postaviti link, no on nije bio klikabilan.
Opcija klikabilnog linka za sada je moguća samo za Apple korisnike, dok Android i Windows korisnici i dalje čekaju na tu opciju.
- Pauza u karijeri
Zahvaljujući sve većem naglasku na ravnotežu između posla i privatnog života, ali i shvaćajući svijet u kojem živimo, pitanja poput „Zašto imaš rupu u životopisu?“ postala su nekako bezvezna. Burnout više nije u modi, hvala bogu!
Ljudi uzimaju pauzu radi stresa, trudnoće, odgoja djeteta, profesionalnog učenja i niza drugih razloga. Na svom LinkedIn profilu imate mogućnost naglasiti razdoblje kad ste uzeli pauzu te odabrati razlog pauziranja.
Razlozi uzimanja pauze koji su vam na izboru:
💠 Bereavement
💠 Career transition
💠 Caregiving
💠 Full-time parenting
💠 Gap year
💠 Layoff/position eliminated
💠 Health/well-being
💠 Personal goal pursuit
💠 Professional development
💠 Relocation
💠 Retirement
💠 Travel
💠 Voluntary work
11. Repostanje tuđih objava
Želite li nekom proširiti doseg objave, više ne morate “komentirati radi dosega” ili dijeliti objavu (što se pokazalo kontraproduktivno jer je smanjivalo doseg)- možete napraviti REPOST!
𝐑𝐄𝐏𝐎𝐒𝐓- sav doseg i interakcije idu originalnom autoru
𝐒𝐇𝐀𝐑𝐄 (+ 𝐕𝐋𝐀𝐒𝐓𝐈𝐓𝐈 𝐊𝐎𝐌𝐄𝐍𝐓𝐀𝐑) – doseg i interakcije se računaju odvojeno.
Ako ste koristili Twitter, ovo je zapravo kao Retweet!
12. LinkedIn predlošci
LinkedIn je u kolovozu 2022. godine izbacio templateove, odnosno predloške, za tekstualne objave, ali samo za mobile verziju.
Uglavnom, LinkedIn je iskopirao još jednu Facebook caku, a to su predlošci za tekstualne objave. No za razliku od Facebooka, ovaj feature nije neka sreća:
Kad odaberete pozadinski template (predložak) i font, imate zapravo malo mjesta za tekst, a nakon što stisnete “objavi”, to se pretvori u sliku!
13. 🔗Možete dodati link na fotografiju ili video
LinkedIn aplikacija od kraja ljeta 2022. omogućuje mobilnim korisnicima da na uploadanu fotografiju ili video dodaju klikabilan link.
Odlična je to opcija želite li svoj vizual pretvoriti u mamac, no imajte na umu da ako link vodi na vanjski web, doseg objave će vam biti manji nego da vizual ili video nemaju link. Jednostavno, LinkedIn vas želi sadržati što dulje na svojoj platformi.
Kako dodati link?🔗
➀ Kad dodate fotografiju ili video putem LinkedIna aplikacije, potražite opciju “add a link”
➁ Dodajte link i ako želite tekst linka
➂ Kliknite “Preview link” da vidite kako će on izgledati i možete ga podesiti malo te kliknite “Done -> Next -> Post”
Maksimalna težina vizuala i videa na koje možete dodati klikabilan link jest 5 MB!
14. Zakazivanje objava na LinkedInu
Iako zakazivanje objava (scheduling) za LinkedIn možete raditi putem različitih aplikacija kao što su Buffer ili Hootsuite, LinkedIn je uveo i vlastito zakazivanje objava. Ova značajka puštena je u studenom 2022. na dio korisnika LinkedIna, a većina ju je dobila početkom prosinca.
Ako je još nemate, pričekajte.
15. Boostane objave zaposlenika neke tvrtke
Tvrtke će moći oglašavati objave svojih zaposlenika uz njihovo dopuštenje. Velika je to vijest koja bi mogla promijeniti stvari na LinkedInu, prije svega employer branding kroz employer advertising.
U studenom 2022. godine na konferenciji #B2Believe LinkedInova VP of products Gyanda Sachdeva najavila je promjenu za tvrtke na LinkedInu koje se bore s dosegom objava, ali i prodajom.
Svjesni da ljudi kupuju od ljudi jer više vjeruju ljudima, LinkedIn će omogućiti tvrtkama da dosegnu veći broj ljudi kroz objave zaposlenika na njihovim profilima tako da će ih boostati „uz njihovo dopuštenje“.
Pogledajte video predavanjw u kojem se govori o ovoj novosti: https://www.youtube.com/watch?v=If6agM8xQhQ
(od 3:27 do 4:17 priča upravo o ovom dijelu)
«S više od 59 milijuna tvrtki koje imaju LinkedIn stranice, naučili smo da je autentična komunikacija s korisnicima jako bitna. A korisnici i kupci ne žele pričati s vašom tvrtkom. Žele čuti što ljudi iz kompanija imaju za reži, ljudi koji razumiju njihove potrebe i izazove. I stoga smo vrlo uzbuđeni zbog uvođenja novog formata koji će ući u srž storytellinga. Omogućit će vam da pogurate pojedinačne objave zaposlenika s vaše stranice, uz njihovu dozvolu.
Razmislite o objavama menadžera u vašim tvrtkama. Oni bi mogli postati glas vašeg brenda. Mislimo da bi ovaj format mogao lako humanizirati vaš brend i dati mu kredibilitet,“ rekla je Sachdeva u svom nastupu.
Nije poznato kada bi se ova opcija mogla pojaviti, niti u točno kojem obliku, ali jasno je na prvu da će izmijeniti employer branding/ employee advocacy strategije.
Tvrtke sad nerijetko repostaju objave svojih zaposlenika na svojim stranicama, a sad će moći direktno boostati te objave.
Iako izgleda kao dobar potez, brinu me dvije stvari:
- Hoće li nas sad zatrpati gomila objava nečijih zaposlenika koji će morati fejkati autentičnost i pričati o svojoj firmi k’o Jehovini svjedoci?
- Hoće li zaposlenici sad biti „prisiljeni“ neto objavljivati?
LinkedIn testira još nekoliko stvari, kao što je uvođenja dva feeda:
Kao što je Facebook uveo dva feeda, a i na Instagramu ima “Explore” feed, i LinkedIn testira opciju s novim “Discover” feedom. Zanima me hoće li biti 💎 ili 💩 .
Blake Barnes, VP Product u LinkedInu, otkrio je da s malom grupom ljuda testiraju opciju uvođenja feeda gdje biste mogli otkriti sadržaj i ljude s kojima niste povezani (ovo će biti turbo prilika za #hashtagove op.a.!)
Pa kaže:
“𝘢 𝘥𝘦𝘥𝘪𝘤𝘢𝘵𝘦𝘥 𝘴𝘱𝘢𝘤𝘦 𝘧𝘰𝘳 𝘺𝘰𝘶 𝘵𝘰 𝘥𝘪𝘴𝘤𝘰𝘷𝘦𝘳 𝘳𝘦𝘭𝘦𝘷𝘢𝘯𝘵 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘦𝘯𝘵 𝘢𝘯𝘥 𝘷𝘰𝘪𝘤𝘦𝘴 𝘧𝘳𝘰𝘮 𝘱𝘦𝘰𝘱𝘭𝘦 𝘢𝘯𝘥 𝘰𝘳𝘨𝘢𝘯𝘪𝘻𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯𝘴 𝘺𝘰𝘶’𝘳𝘦 𝘯𝘰𝘵 𝘤𝘰𝘯𝘯𝘦𝘤𝘵𝘦𝘥 𝘸𝘪𝘵𝘩, 𝘸𝘩𝘰 𝘺𝘰𝘶 𝘮𝘪𝘨𝘩𝘵 𝘯𝘰𝘵 𝘴𝘦𝘦 𝘰𝘳 𝘩𝘦𝘢𝘳 𝘧𝘳𝘰𝘮 𝘰𝘵𝘩𝘦𝘳𝘸𝘪𝘴𝘦. 𝘠𝘰𝘶 𝘤𝘢𝘯 𝘦𝘹𝘱𝘦𝘤𝘵 𝘵𝘰 𝘴𝘦𝘦 𝘵𝘳𝘦𝘯𝘥𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘰𝘯𝘷𝘦𝘳𝘴𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯𝘴 𝘧𝘳𝘰𝘮 𝘷𝘰𝘪𝘤𝘦𝘴 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘢𝘭𝘪𝘨𝘯 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘱𝘳𝘰𝘧𝘦𝘴𝘴𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘪𝘯𝘵𝘦𝘳𝘦𝘴𝘵𝘴, 𝘯𝘦𝘸𝘴 𝘢𝘯𝘥 𝘳𝘦𝘭𝘦𝘷𝘢𝘯𝘵 𝘦𝘷𝘦𝘯𝘵𝘴 𝘤𝘶𝘳𝘢𝘵𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘰𝘶𝘳 𝘦𝘥𝘪𝘵𝘰𝘳𝘪𝘢𝘭 𝘵𝘦𝘢𝘮, 𝘢𝘯𝘥 𝘢 𝘸𝘦𝘢𝘭𝘵𝘩 𝘰𝘧 𝘰𝘵𝘩𝘦𝘳 𝘬𝘯𝘰𝘸𝘭𝘦𝘥𝘨𝘦 𝘥𝘦𝘴𝘪𝘨𝘯𝘦𝘥 𝘵𝘰 𝘩𝘦𝘭𝘱 𝘺𝘰𝘶 𝘨𝘦𝘵 𝘢𝘩𝘦𝘢𝘥 𝘪𝘯 𝘺𝘰𝘶𝘳 𝘤𝘢𝘳𝘦𝘦𝘳.”
Što imate od toga?
– Mogućnost da imate veći doseg (vjerojatno značajno u većoj mjeri samo za ove koji objavljuju na engleskom).
– Mogućnost da dođete do novih i zanimljivih ljudi koji stvaraju odličan sadržaj.
Kako god, LinkedIn se stalno mijenja, baš kao i druge društvene mreže.
Najnoviji članci
Kako PR tekstovi utječu na SEO (i što je bitno raditi u 2025. godini)?
Može li PR tekst poboljšati SEO vaše stranice? Da, ali samo ako to radite pametno. PR SEO ima neka svoja pravila.
19 ožujka, 2025- 14 veljače, 2025
Digitalni marketing 2025. godini kroz 14 koraka – VODIČ za sve
Digitalni marketing nije lagan kad krenete istraživati sve opcije. No uz ove tips & tricks bit će vam puno lakše početi ga kvalitetno raditi
12 veljače, 2025