LinkedIn i SEO: Kako da vam se članci i stranice s ove poslovne mreže pojave na Googleu?
Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?
Sažetak teksta:
- Google indeksira LinkedIn članke već dulje vrijeme
- Od veljače 2023. članci na LinkedInu imaju polja za unos SEO naslova i opisa
- Kako optimizirati LinkedIn stranice
LinkedIn Articles sada imaju SEO naslov i opis
LinkedIn je početkom veljače 2023. godine svim korisnicima ponudio novu opciju: dodavanje SEO titlea i metadescriptiona na svojim člancima.
Članci koje objavite na LinkedInu su „guglabilni“, odnosno Google ih indeksira i prikazuje među rezultatima pretrage. Novost je da vam sada LinkedIn nudi da postavite naslov i opis koji želite da se prikaže na rezultatima pretrage.
Ako nemate vlastitu web stranicu ili blog, objavljujte članke na LinkedInu kako biste iskočili među rezultatima pretrage za neki pojam.
Ako i imate vlastitu web stranicu ili blog, objavljivanje SEO optimiziranih članaka direktno na LinkedInu može također pozitivno utjecati na vaše poslovanje. Osim što ćete zbog snage domene prije vjerojatno iskočiti na rezultatima Google pretrage i tako se (dodatno) brendirati kao stručnjak za određeno područje, kroz Articles možete postaviti link prema svom webu, što je dobra taktika za povećanje rankinga.
Kako radi SEO optimizacija LinkedIn članaka?
- Odaberite Write article
- S desne strane pod Publishing menu kliknite na postavke tj. Settings
Vidjet ćete dva polja:
- SEO title: Napišite naslov duljine 60 znakova, koristeći ključne riječi za koje se želite rangirati. Ne znate što ljudi traže na Googleu? Poslužite se SEO alatima.
- SEO description: U opisu možete iskoristiti 160 znakova koji će se prikazivati ispod naslova na rezultatima pretrage. Dobra praksa je i da u metaopisu koristite ključne riječi.
Napišite informativan i jasan članak na željenu temu, pazeći na pravila SEO pisanja. Kod objave članka svakako stavite neki CTA (call to action) i uključite 2-5 hashtagova kako biste više zahvatili pažnju korisnika.
LinkedIn profili i stranice: Kako iskoristiti njihov SEO potencijal
Tražilice pretražuju i indeksiraju LinkedIn profile, LinkedIn stranice i Linkedin članke.
Ako ne koristite ključne riječi kod kreiranja naziva na LinkedInu, možda propuštate neke poslovne prilike.
LinkedIn stranice koriste se uglavnom pogrešno: za plasiranje PR tekstova i za dijeljenje blogova s web stranice, bez razmišljanja o dugoročnosti objava…
Osim što tvrtke ne paze da su im tekstovi i statusi na stranicama SEO optimizirani, rade i dodatnu grešku tako da vojska zaposlenika lajka tu objavu misleći da će potaknuti veći doseg objave. O ovom potonjem pisala sam u članku što je Linkedin , a izdvajam ovaj podatak: Interne interakcije (ljudi iz iste tvrtke) smanjuju doseg objave 20-25% za sve ostale!
Zašto pisati SEO optimizirane članke na LinkedInu?
Kad god je moguće, preskočite korak koji korisnik treba napraviti da dođe do vas.
Ako imate web stranicu, optimalno je da na njoj objavljujete sadržaj za ciljanu publiku i tako direktno dovodite potencijalne kupce.
No možda se borite sa SEO rankingom na stranim tržištima u visoko kompetitivnoj niši?
U slučaju da se želite probiti na strano tržište, a web stranica vam nije jaka i ne može ulagati velike budžete u link buidling te produkciju sadržaja na stranim jezicima, savjetujem da pokušate doći do korisnika s Googlea upravo preko LinkedIn članaka.
LinkedIn je jaka domena koja dobro rangira, a koristite li ključne riječi koje korisnici pretražuju (optimalno da su vrlo specifične ključne riječi i long-tail fraze) u svom članku, možda na Googleu kliknu upravo vaš članak kroz koji se možete pozicionirati kao stručna osoba koja može pomoći oko rješavanja nekih izazova.
NOVO u 2023. godini: stiglo je i zakazivanje članaka!
Kako povećati SEO LinkedIn stranica?
Ako ste se potrudili napraviti LinkedIn stranicu, sigurno želite povećati doseg objava na njoj.
Dijeljenje na svojim osobnim LinkedIn profilima neće nužno postići taj učinak, ali hoće druge aktivnosti poput oglašavanja ili optimizacije sadržaja.
8 provjerenih caka s kojima ćete povećati doseg objava LinkedIn stranice
Imate svega par sekundi da zahvatite nečiju pažnju kroz News Feed jer od tamo svi konzumiramo sadržaj, a najdulje 3-10 dana ako su drugi korisnici aktivni na njemu te ga oživljavaju. I zbog toga moramo misliti na dugoročni učinak, odnosno na SEO potencijal naših objava.
U nastavku pročitajte što trebate napraviti kako biste pogurali SEO putem LinkedIna kroz stranice i članke.
- Optimizirajte URL LinkedIn stranice
Svaki business dobije neki generički URL koji vi možete urediti, odnosno imenovati tako da u URL-u stoji ime vaše tvrtke.
Primjer:
https://www.linkedin.com/company/73211797
https://www.linkedin.com/company/sladehr
- Koristite ključne riječi
Kao i za SEO vaše web stranice, i vaša LinkedIn stranica trebaju sadržavati ključne riječi putem kojih želite da vas drugi pronađu.
Ključne riječi stavite u:
- Tagline
- About
- Experience
- Skills
- Napišite jak i jasan „About“ dio
Pod „About“ dio vaše stranice (ali i vašeg profila) možete staviti relevantne ključne riječi i odgovoriti na neka pitanja koja muče vaše korisnike.
- Imenujte vizuale
Svaku fotografiju koju objavite uz prateći članak imenujte te uredite alt-text. Isto to napravite i s banner /cover fotografijom. Google će indeksirati te vizuale tako da se možete pojaviti među rezultatima pretrage slika.
- Linkajte
Backlinkovi su jako bitni za Googleov SEO algoritam te ih nemojte zaboraviti ni na LinkedInu. U svojim objavama linkajte prema svojoj web stranici za relevantne ključne riječi.
Spojimo se – Zapratite me na LinkedInu
Zanima vas LinkedIn? Pročitajte i ove članke:
Najnoviji članci
Što je DeepSeek i kako stoji u usporedbi s ChatGPT-em?
Pitate li se što je DeepSeek o kojem svi pričaju kao najvećoj konkurenciji ChatGPT-a, u ovom tekstu pokušala sam jednostavnim jezikom pojasniti osnove.
10 veljače, 2025Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu? (ažurirano siječanj 2025)
Objave na LinkedInu imat će različit doseg ovisno o vremenu objave, ali i nekim drugim detaljima. Ovo je 13 provjerenih savjeta za objavljivanje na LinkedInu!
29 siječnja, 2025[TEST] AI za slike: Ovo su najbolji besplatni AI alati za slike (s primjerima)
Umjetna inteligencija već može generirati slike različitih stilova, a kvaliteta ovisi o naredbama koje unosite te koristite li plaćenu ili free verziju.
24 siječnja, 2025