SEO pisanje je proces pisanja sadržaja s ciljem dohvaćanja korisnika u trenutku kad on nešto pretražuje na tražilicama. SEO pisanje počiva primarno na zadovoljavanju namjere pretrage korisnika, pa tako prije samog početka stvaranja sadržaja autori istražuju ključne riječi koje njihova ciljana skupina pretražuje.
Kreativno pisanje na webu i SEO pisanje za web medije često nemaju veze jedno s drugim . To što znate lijepo i kreativno pisati ne znači da ćete ikada uspjeti napisati tekst za web koji će nešto prodati. Ali isto tako SEO ne znači da tekst nije kreativan. RAZLIKA U TOME ŠTO ĆE SEO TEKST DUGOROČNO DONIJETI VIŠE PROMETA I PRIHODA, “samo to.” 🙂
Kreativno pisanje je vrsta pisanja kojim autor izražava svoje stavove, mišljenja i emocije.
Content writing je vrsta pisanja sadržaja usmjerena u marketinške svrhe.
SEO pisanje je pisanje sadržaja za web usmjeren na dugoročno pojavljivanje među rezultatima na tražilicama.
“Ali ja znam pisati, puno ljudi kaže da sam dobra.”
Dosta ljudi zna kako pisati kreativno. Kreativno pisanje nas oslobađa, izbacimo dušu na papir tj ekran, i odmah je nekako lakše. Puno je dobrih blogova, literarnih uradaka, zabavnih i čudnih. Samo bacite pogled na neke Facebook stranice i grupe pa ćete se nagledati kreativnih statusa i komentara. I slogani koji vrište s billboarda i tekst koji čujete s TV reklame, sve su to kreativni copyji. Što emotivniji, zabavniji ili gluplji, te copyje ćemo zapamtiti.
„Nemoj misliti na torticu“ toliko je jednostavan i naoko glup copy da je savršen. Jer kad nekom kažeš „nemoj“, on bi baš to radio. A kad nekom kažeš „nemoj misliti na to“, zapravo pojačavaš onaj dio poruke „misliti na to“. Znate to svi koji patite od nesanice i pokušavate sami sebi reći „nemoj sad misliti o tome, spavaj.“ Pa provedeš noć samo misleći o tome.
Znaju copywriteri nešto o psihologiji. Naravno da čovjek treba biti talentiran, nekim osobama copy iskače iz usta kao kokice iz kokičara, ali talent nije često jedina stvar koja ti treba. O pisanju se da štošta naučiti. Pa i novinari su naučili kako prvo prenijeti informaciju u prvoj rečenici, a zatim razviti informaciju kroz članak. Tako i copywriteri i content writeri mogu ovladati nizom vještina i caka da pišu pametnije, bolje, „prodajnije“.
Ako želite pisati tako da vas sadržaj dulje živi, naučite SEO i svoje kreativno pisanje uobličite u sadržaj koji će Google htjeti rangirati, a ljudi pročitati. Google zna što ljudi traže, zato im ne biste ponudili baš to? Na donjem vizualu prikazani su rezultati na Google stranici pretrage za upit “kako pisati blogove”. I dok oglasna mjesta variraju i ovise o trenutnom budžetu, SEO rezultat je dugotrajan. Osim toga, jedna trećina svih korisnika kliknut će upravo na taj prvi organski neplaćeni SEO rezultat!
Zapamtimo ovu razliku:
Kreativno pisanje počiva na premisi „Ovo bi se ljudima moglo svidjeti“
SEO pisanje za web polazi od „Znam što ljude zanima dok guglaju i pišem baš za njih“.
Kako pisati za web tako da imate više promet i prihoda:
1. Istražite ključne riječi – što to ljudi u Hrvatskoj guglaju? Na donjem primjeru prikaza jednog SEO alata vidite da 70 ljudi mjesečno u prosjeku pretražuje “kako pisati blogove”. Ok, to mi je možda potencijalna tema…
Što ako ne istražim riječi?
Pišete sadržaj napamet, pretpostavljajući što bi se ljudima moglo svidjeti.
Primjerice, napišete neki blog na temu koja je popularna, podijelite taj članak na Facebooku i zaista velik broj čitatelja taj dan to klikne i pročita. Sutradan morate napisati novi, preksutra isto i tako unedogled. Jer sadržaj na društvenim mrežama prođe, procuri kroz timeline. Kreativno pisanje je tzv. metoda „spray and pray“ i često vara. Zaneseni lajkovima, pomislite da ste uboli jackpot, a ono…od 1000 lajkova se dogodi 1 ili nijedna prodaja…
Bolje je biti prvi na Googleu nego imati 1000 lajkova na Facebooku.
Na Facebooku u prosjeku imate 2 sekunde da netko vidi vaš sadržaj u news feedu, i to pod uvjetom da mu se uopće pojavi! Ako se i pojavi, ako je popularan, donsoi li nam išta prihoda 1000 lajkova ili je naš sadržaj samo zabavan u danom trenutku?
Stoga je najkorisnije pisati sadržaj koji će imati malo više staža – onaj kojeg će ljudi pronaći u trenutku potrebe, kad guglaju to nešto što vi nudite.
Istraživanje ključnih riječi naporan je posao, nevidljiv klijentima i zbog toga često teško naplativ. Mnogo posla koji se ne vidi teško možete naplatiti. Posebno kad ljudi misle da je istraživanje ključnih riječi ukucavanje termina u Google tražilicu pa ono što ispadne prvo je ono što se i najviše traži.
Naime, kad nešto ukucavate u polje za pretraživanje (search field), Google vam nudi neke ranije upite, ali to nikako ne znači da su to najtraženiji pojmovi. Takozvane search predikcije su rezultat dva faktora: vaše prethodne navike pretraživanja i ono što drugi ljudi najviše pretražuju, uključujući trendove.
Ovo nije istraživanje ključnih riječi, koristite SEO alate!
2. Pišite u aktivu!
Naslov je 80 centi svakog eura, stoga na naslov najviše pazimo. Naslov nas privlači, on odlučuje hoćemo li kliknuti.
Valja znati kako napisati naslov, a jedan od glavnih elemenata je da naslov bude s glagolom, dakle aktivan!
Optimalno je da bude oblikovan kao: glagol+ pitanje+ brojka
Pasivno i neutralno napisan naslov je kao mlaki stisak ruke. Poslužimo se primjerom:
pasivan: Mnogo sadržaja s web stranica ne dobije niti jedan organski neplaćeni link.
aktivan: Zašto 91 posto blogova koje pišete nitko ne čita? Jer im je vidljivost 2 sekunde.
Iako su prva i druga rečenica informativno gotovo jednake, drugi naslov doživjet ćete snažnije i više će vas kliknuti na njega.
Prva rečenica “Mnogo sadržaja s web stranica…” vas nije uznemirila iako vam se pročitana informacija ne sviđa. Pisana je u pasivu i u trećem licu pa je ne doživljavate kao ni kad kući čujete „Trebalo bi otići do trgovine.“ Ne doživljavate hitnost u toj rečenici, ne doživljavate to kao nešto upućeno vama.
Druga rečenica je upućena vama, iznosi konkretan podatak, osjećate se lagano napadnuti i pokrenule su vam se emocije “Kako to misliš moj tekst neće nitko pročitati!?”
I na rečenicu „Trebaš ići u trgovinu“ ćete reagirati promptnije, pozitivno ili negativno, ovisi o tome ide li vam se u trgovinu baš sada i jeste li shoppingoholičar. Jer je upućena vama i očekuje se reakcija.
No ovi gore primjeri nisu SEO pisanje: druga rečenica samo je jedna od caka kako povećati klikanost, clickbait, ne kako i “zadovoljiti” čitatelja napisanim jednom kad klikne i kako mu prodati to što želimo. Obje rečenice su copywriting, ne SEO content writing.
Primjer SEO naslova bio bi: Zašto je SEO content isplativiji od kreativnog?
“SEO content” traži se u prosjeku 90 puta mjesečno iz Hrvatske, a ako ljudi nešto traže onda je i šansa da nešto kliknu puno veća ako je vaša stranica fokusirala na te riječi koje korisnike zanima.
Na webu postoje bazično tri vrste tekstova:
a) PUSH TEKSTOVI koji su vam zanimljivi u nekom trenutku, a pronalazite ih putem portala, društvenih mreža, dolaze vam u inbox preko newslettera itd.
b) PULL TEKSTOVI koji su vam korisni, a pronalazite ih sami, putem tražilica.
c) KONVERZIJSKI TEKSTOVI koji vas nagovaraju da dovršite neku aktivnost i postanete kupac.
Različiti tekstovi imaju različite funkcije. A isto tako SEO se može itekako kombinirati s kreativnim pisanjem. Valja naglasiti kako SEO ne znači “dosadno i šturo”, već da je fokus na onom što naši potencijalni kupci traže, a onda to možete predstaviti i na kreativan način.
SEO U SLUŽBI KONVERZIJA
Konverzije na SEO rezultatima višestruko su više nego na oglasima ili social media sadržaju!
Za SEO su bitni i klikovi- pazite na CTR i opću posjećenost/čitanost teksta
Ako vam padne na pamet neka super tema, pokušajte ovo:
- Guglajte je li netko o tome već pisao
- Pronađite među rezultatima one koji su visoko i za koje vam se čini da su dobre ideje za temu
- Usporedite te članke u duljini, izgledu naslova i opremi teksta. Vidite za koje se ključne riječi pokušavaju pozicionirati (to je lako ako imate plaćene neke SEO alate poput Ahrefs)
- Napišite “bolji” članak: dulji, informativniji prema namjeri i SEO strukturiraniji. Stavite neku listu unutra, možda i video.
- Podijelite članak na social kanalima, po grupama, pošaljite ga newsletterom- ukratko neka ga vidi i klikne što više ljudi
- Ako ne vidite da ljudi ne reagiraju, editirajte članak i izmijenite dio naslova, fotografiju, neka bude primamljivo za klik onom tko naleti na vaš tekst. Pronađite onu točku gdje kreću klikovi, a da pritom ostanete vjerni SEO-u.
- Pogledajte “People also ask” – tu se kriju dragulji tj long-tail upiti! Oni imaju više stope konverzija!
ZAKLJUČAK:
Uz SEO content writing DOVODITE LJUDE NA WEB STRANICU S TRAŽILICA, a uz konverzijski /prodajni, kreativni) copywriting te ljude PRETVARAVATE U KUPCE. Tu veliku ulogu igra i kako ste napisali call-to-action frazu kojom ciljate korisnika.
Budite tamo gdje vas korisnici traže: među rezultatima pretrage na Googleu. Umjesto da ih jurcate i lovite kreativnim i clickbait copyjima posvuda, a najviše na social kanalima kad vas uopće ne trebaju, fokusirajte se na korisnije SEO pisanje za web.
Želite li dobro poslovati online, kreativno pisanje oplemenite SEO tehnikama.
PRIJAVI SE NA RADIONICU SEO PISANJA ZA WEB
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024