Svi znamo vidjeti nečiju brojku followera, no ono što bismo zapravo trebali prije gledati jest engagement rate. Koliki je prosječan engagement rate na LinkedInu, odnosno u prijevodu koja je stopa interakcije po objavi dobra?
📈 Prosječna stopa interakcije na LinkedInu od 2% smatra se dobrom, a sve iznad toga izvrsnom.
Nedavno sam objavila popis TOP 50 hrvatskih LinkedIn influencera prema broju pratitelja. Kako se takve liste redovito slažu za druge društvene mreže, htjela sam staviti i LinkedIn na mapu platformi gdje je moguće izgraditi veliku vidljivost i doseg prema tisućama ljudi.
Moram napomenuti da zapravo dugi niz godina smatram metriku brojanja fanova i followera gotovo pa nebitnom. Sama brojka pratitelja nečijeg profila nije nužno najvažnija brojka ili element koji trebate gledati. Zgodno je kao neki vodič kroz određenu društvenu platformu, no čisto gledanje isključivo brojke followera prilično je zavaravajući faktor da je netko „influencer“.
Zašto broj followera ne bi trebao biti (važna) metrika?
Broj followera i fanova je najviše vanity metrika – nešto s čim se možemo pohvaliti drugima i zbog koje nas mogu smatrati facama. No zbog prevelikog fokus na prikupljanje followera, često nailazimo na profile koji su naizgled popularni, ali tamo vlada šutnja – nema nigdje na vidiku aktivnih ljudi.
Ima više razloga zašto je to tako:
- Followeri se mogu prikupiti na različite načine (od postavljanja gumba na web stranicu, preko nagradnih igara pa do nekih fora koje ce privuci masu jednom i nikad više). Ponekad te zaprati gomila na nekoj konferenciji, ponekad gomila djece, ponekad neka treća skupina koja te samo zaprati i više se nikada ne vrati. Ponekad si jednostavno poznata osobu koju ljudi zaprate na svim kanalima, bez obzira što nisi aktivan. Primjerice, jedan od naših istaknutih javnih osoba ima čak 14,000 pratitelja na LinkedInu unatoč činjenici da posljednje tri godine uopće nije provirio nosom na ovu poslovnu mrežu! Jednostavno je poznat i ljudi ga nekako „po defaultu“ zaprate.
- Followeri se mogu kupiti. Kupuju se za Instagram, kupuju se za Facebook, kupuju se i za LinkedIn. Samo uguglajte „buy LinkedIn followers“ i možete birati.
Nemam pojma je li itko od naših ljudi to radio, ali ako i jest, nije zbog toga dobio baš ništa. Neaktivni followeri su kao stari dinari u ormaru – ne možeš s njima ništa, samo smetaju algoritmu.
Što je stopa interakcije ili engagement rate?
Stopa interakcije je metrika koja mjeri koliko je aktivno publika angažirana oko vašeg sadržaja.
Korisnici na društvenim mrežama reagiraju na određene sadržaje, a stopa interakcije najčešća je metrika kod analiziranja učinkovitosti kampanja ili vođenja zajednice na nekoj društvenoj mreži.
Engagement rate po objavi na LinkedInu i ostali društvenim mrežama jest zapravo omjer između koliko vas ljudi prati i koliko se ljudi angažiralo na objavi (lajkalo, komentiralo, podijelilo).
Mjeri se na idući način:
Stopa interakcije po objavi jest ukupan broj interakcija na objavi podijeljen s ukupnim brojem pratitelja i pomnožen sa 100.
Engagement = (Likes + Comments+Shares) / Followers x 100
Postoji i druga stopa interakcije, ona po broju impresija. Naime, ponekad se objava ne prikazuje samo vašim pratiteljima, nego i ljudima izvan vaše direktne mreže, pa govorimo o tome koliko je ljudi općenito vidjelo vašu objavu vs. koliko ih je napravilo neku interakciju s njima.
Ta formula izgleda ovako:
Engagement = (Likes + Comments + Shares) / Impressions x 100
Pogledajmo neke primjere koji nam vjerno prikazuju zašto trebate mjeriti stopu interakcije, a ne samo gledati broj pratitelja:
50 000 pratitelja i prosječna interakcija po objavi 85 do 135 ljudi= 0.17% do 0.27% stopa interakcija
30 000 pratitelja i prosječna interakcija po objavi 2-10 ljudi= od 0.01% do 0.03% stopa interakcije
Ako je dobra prosječna stopa interakcije na LinkedInu ona iznad 2%, lako je zaključiti da gornja dva primjera jednostavno imaju ili čudno prikupljene followere ili stravično loš sadržaj. Ako je loš sadržaj, kako onda imaju toliko followera? Ljudi su ih zapratili zbog nečeg što nije LinkedIn sadržaj.
Primjeri profila s aktivnim pratiteljima i velikom stopom interakcije:
20 000 pratitelja i prosječna interakcija po objavi 500 ljudi= 2.5% stopa interakcije
10 000 pratitelja i prosječna interakcija po objavi 137 ljudi= 1,37& stopa pratitelja
Vidimo na ovim primjerima da je nekad kvalitetnija objava koja stiže s profila s manjim brojem pratitelja ako je dobro pogođena za ciljanu skupinu, odnosno postojeće pratitelje na mreži.
Naravno, neće svaka objava kod bilo koga uvijek izazvati jednak interes.
Stoga gledamo neki prosjek unatrag nekoliko mjeseci (ili čak od samog starta) i učimo na što su followeri određenog profila reagirali. Dok će neke osobe biti izvrsne za diskusije iz IT sektora, drugi će biti bolji za diskusije iz sektora financija ili zdravstva.
Objasnit ću vam na svoja 3 primjera, koja zaista variraju od tzv. epic wina do epic faila.
Primjeri engagement ratea na LinkedInu na istom profilu:
Ova objava imala je engagement rate tj. stopu interakcije od 6,1%.
Zbroj lajkova, komentara i dijeljenja je 567, a broj followera profila je u tom trenutku 9,242.
No pogledajte ove druge dvije objave koje idu u krajnosti:
Ova objava je imala prosječnu interakciju od 23,1%
Na tadašnjih 9,100 pratitelja bilo je ukupno 2,104 reakcija.
No ova objava par dana kasnije je bila fail s interakcijom od 0,2%
Na tadašnjih 9,100 pratitelja bilo je svega 27 reakcija.
Kako možete saznati podatak o interakciji na svim LinkedIn objavama?
- Idite na svoj profil
- Kliknite na sekciju „Analytics“ (vrijedi samo ako imate upaljen Creator mode)
- Pogledajte podatke unatrag za određeno razdoblje (možete birati između 7 dana, 14 dana, 28 dana, 90 dana ili pak cijele godine)
Dostupni su sljedeći podaci:
- Engagements (interakcije) – ukupan broj interakcija na vašim objavama, u što spadaju lajkovi, komentari i dijeljenja
- Discovery – Broj impresija pokazuje koliko se puta vaš sadržaj prikazao drugima barem na 3 sekunde. Ova brojka je procjena i nije precizna.
- Demografija– Podaci pokazuju informacije o vašoj publici kroz nekoliko parametara (job titles, locations, companies, industries, company size)
Koliko su prosječne stope interakcije na Facebooku, Instagramu i Twitteru?
Uglavnom za sve društvene mreže vrijedi isto pravilo: što više pratitelja imate, prosječna stopa interakcije po objavi je niža.
Kako je Hootsuite objavio, stope interakcije u 2021. godini iznosile su u prosjeku:
- accounti s manje od 10.000 followera: 1.18%
- 10.000 – 100.000 followera: 0.94%
- Više od 100.000 followera: 0.74%
Prema izvještaju RivalIQ stranice, zanimljivo je vidjeti da je stopa interakcije po objavi najgora na Facebooku i na Twitteru. Jer je tamo i najveća gužva.
Ovo su podaci za 2022. godinu:
- Prosječna stopa interakcije na Facebooku na objavi po followeru je 0,064%
- Prosječna stopa interakcije na Instagramu na objavi po followeru je 0,67%
- Prosječna stopa interakcije na Twitteru na objavi po followeru je 0,037%
Želite li naučiti više o Content marketingu kako biste izvukli maksimum iz svojih aktivnosti na društvenim mrežama za poslovne svrhe, pozivam vas na edukaciju koju ću održati 3. prosinca.
|
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024