pas

Parazitski SEO: Što je to i kako funkcionira?

Parazitski SEO, u krugovima SEO stručnjaka često zvan i Barnacle SEO, znači „krađu“ prometa od konkurencije koristeći njihovu web stranicu, tako da u konačnici vaša web stranica dobije puno neplaćenog prometa. Kao što sam termin implicira, parasite ili parazitski SEO znači da iskorištavate tuđu platformu da biste sami dobili bolji autoritet  za viši ranking na tražilicama. Baš kao što se neki paraziti poput buha, krpelja ili glista nasele na psa ili mačku pa im sišu krv kako bi živjeli. Tako i parazitski SEO siše promet.

Neki parazitski SEO razlikuju od Barnacle SEO-a.

Barnacle SEO je tehnika kad dodajete profile i komentare na top ranking agregatore sadržaja, direktorije i forume koristeći vlastitu web stranicu, dok je Parasite SEO tehnika kad koristite tuđu web stranicu na kojoj objavljujete sadržaj koji će se visoko rangirati na rezultatima pretrage, a preko kojeg i vi u konačnici možete dobiti tonu prometa na vlastitu web stranicu.

Parazitski SEO se u pravilu radi tako da nađete platforme koje dozvoljavaju objavljivanje guest blogova i tamo objavljujete sadržaj koji će zbog visokog DA (domain authority) biti više pozicionirane na Google pretragama.

Zbog parazitskog SEO-a vi će:

  • dobiti backlinkove s webove s visokim autoritetom (puno refferal prometa)
  • dobiti priliku da promovira vlastiti sadržaj na poznatim platformama (dobiti veći broj leadova)
  • dobiti jači ORM (Online Reputation Management) vlastite web stranice (izgraditi vlastiti brend brže)

 

Ponekad se parazitski SEO smatra i tzv. black hat tehnikom, dakle nečim što nije u skladu s Googleovim smjernicama, no mnogi koriste ovu tehniku kako bi povećavali promet, no ne mora uvijek biti taj slučaj. Rand Fishin je još 2014. godine pisao o Barnacle SEO-u, kao i SearchEngineLand u kontekstu dobre taktike za lokalni SEO.

 

Primjer parazitskog SEO-a:

Ryan Stewart koji posjeduje tvrtku koja prodaje SEO usluge, napisao je guest-blog za MOZ.com (stranica čiji je DA 91; za usporedbu jutarnji.hr ima DA 78, a 24sata.hr ima 72) 2015. godine koji se čak dvije godine pojavljivao kao prvi rezultat za pojam „seo services“ na Googleu te je putem njega dobivao mnogo leadova za svoj business.

parasite seo primjer

2 koraka: Kako se radi parazitski SEO?

  1. Pronađite stranicu s visokim DA (domain authority)
  2. Napišite kvalitetan guest post od 500-1000 riječi  i objavite ga tamo

 

Da biste bili uspješni, potrebno je napisati zaista kvalitetne članke koje se temelje na istraživanju ključnih riječi (kako biste dohvatili publiku putem Google tražilice), a i odabrati neku od nišnih platformi za vaš business ukoliko takva postoji. Primjerice, SEO stručnjaci mogli su ranije objavljivati članke na SEMrush.com, no od 2020. godine to više nije moguće. BuzzFeed i Reddit su također loš odabir jer se dosta moderiraju.

 

Koji su najbolji SEO alati za pronalazak ključnih riječi?

 

Kako provjeriti DA (domain authority) neke web stranice?

Pomoću ovog besplatnog alata: https://moz.com/domain-analysis

 

Najbolje stranice za guest blogove

Za razne niše postoje drugačije platforme gdje možete objavljivati guest-blogove, a evo nekih od najpopularnijih:

  1. Medium
  2. Reddit
  3. LinkedIn (osobni profil)
  4. Vimeo
  5. YouTube
  6. Quora
  7. Amazon product page
  8. Pinterest

 

Za lokalni SEO koristite ove platforme:

  1. Yelp
  2. YouTube
  3. Google Site
  4. Google MyMaps

 

Evo jednog odličnog primjera kojeg možete slijediti od Backlinko.com:

seo youtube

parazitski seo primjer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisao je blog o youtube SEO na svojoj web stranici i rangirao se na SERP-u (search engine result page), no obzirom da je to samo jedna od x pozicija, želio je više vidljivosti te je objavio video na YouTube s istim sadržajem i tako dobio priliku da se pojavi dvaput među rezultatima pretrage za frazu “youtube SEO.

Da sumiramo: ako nađete odličnu ključnu riječ za koju se želite rangirati, želite što više organskih pozicija na SERP-u.

Isprobajte ovo:

  1. Pronađite ključnu riječ ili frazu s velikim volumenom pretrage
  2. Analizirajte konkurenciju koja se već rangira
  3. Napišite tekst i objavite ga svojoj web stranici
  4. Objavite taj isti sadržaj na stranicama s visokim DA poput YouTubea ili Mediuma
Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci