Što je copywriting, a što content writing i jesu li to zapravo sinonimi?
Mnogi misle da su copywriting i content writing dva različita termina za istu stvar: pisanje teksta.
Ono u čemu se razlikuju jest – svrha!
Content writing je dio content marketinga, a odnosi se na pisanje tekstova duljeg formata radi informiranja, opisivanja i upoznavanja publike s vašim brendom. Content writing je suptilno marketinško ukazivanje na neki proizvod ili uslugu kroz tekstove koji donose vrijednost. Rezultat content writinga jest blog, članak, video ili ebook.
Copywriting jest pisanje teksta za potrebe brendiranja, uvjeravanja i oglašavanja te je on kraćeg formata. Copywriting prodaje ideju, brend ili ideologiju. Rezultat copywritinga je copy, kratak slogan ili neka „call to action“ poruka na landing stranicama, prodajnim stranicama i newsletterima, odnosno plakatima i TV reklamama. Cilj copywritinga jest privlačenje pažnje i akcija!
Lako ih je pomiješati jer se content writing koristi sve više u oglašavanju, primarno kroz native oglase, no takvo pisanje je obično puno suptilnije od direktnog copywritinga. Pisanjem sadržaja kroz dulju formu upoznajemo čitatelja s benefitima korištenja ili kupnje određenog proizvoda ili usluge fokusirajući se na rješavanje određenog problema, dok copy na plakatu stoji kako bi izazvao želju.
Copywriting: Primijeti me, kupi me, trebaš me, želiš me!
Content writing: Daj da ti objasnim zašto bi te ovaj proizvod mogao zanimati
Primjer copyja koji je proizvod copywritinga: Nemoj misliti na torticu, Kraševa reklama
Primjer native ada: Članak o opeklinama, članak koji promovira Cicatridina mast i linka na Oktalov webshop
Primjer content writinga: Nomago travel, dodatan plus jer je SEO-friendly
Content marketing vs. copywriting – što bolje funkcionira?
Copywriterske tehnike privlačenja pažnje izvrsne su za oglase na koje korisnici nabasaju usput, dok rade nešto drugo. Možda se voze automobilom pa prolaze pored billboarda, možda scrollaju po društvenim mrežama pa vide vašu objavu ili oglas. Copy dakle služi da privuče pažnju BILO GDJE – i nerijetko to i uspije.
No te tehnike koriste i mnogi clickbait portali: korisnik klikne na naslov i završi na članku koji ne ispunjava njegove želje te ostane razočaran. Portali si to mogu priuštiti jer oni zarađuju od oglašivača kojima je glavno mjerilo broj posjeta pa je njima u cilju da vas navuku. Iz tog razloga imate “drama” naslove, “drama” vizuale i slično. Imate li biznis koji ne zarađuje od oglasa, vama to nije cilj. Ne želite razočarati korisnike.
Pišite koristan i informativan sadržaj, koji ćete završiti pozivom na akciju, odnosno copywritingom usmjerenim na konverzije.
Content writing može biti isključivo kreativne naravi, a može biti i SEO optimiziran. Razlika u pisanju na isključivo kreativan način i SEO način dugoročno može značiti jako veliku razliku u broju posjeta, odnosno čitanosti, određenog sadržaja. SEO članak tu će donijeti puno više od kreativno napisanog teksta te je stoga optimalno da tzv. evergreen tekstove oblikujete na način da vas korisnici mogu pronaći kada traže odgovore na svoja pitanja. A gdje ih traže? Uglavnom na Googleu.
UKRATKO:
- Istražite kakav sadržaj korisnike zanima, što pretražuju (to radite pomoću SEO alata)
- Napišite naslov koji će zahvatiti pažnju korisnika i natjerati ga da klikne
- Stvorite sadržaj koji ispunjava obećanje iz naslova i koji nudi korisne informacije čitatelju, a zbog čega ćete stvoriti povjerenje kod njega
- Sadržaj zaključite s jasnim pozivom na akciju i recite čitatelju koji korak da napravi dalje (kupi, pročita nešto drugo, ispuni upitnik, ide na društvene profile itd)
Imajte na umu da dobar tekst priča priču. Umjesto nabacivanja činjenica, napišite tekst koji je jasan, vodi čitatelja lagano kroz priču i daje jasan zaključak. Samo ako ste čitatelju pomogli i dali mu dodanu vrijednost, on ima motiv da vaš članak podijeli dalje, da se ponovo vrati ili da nešto od vas kupi.
Najnoviji članci
15 načina kako se najbolje reklamirati u 2025. godini
Otvoriti ste neki biznis i pitatet se kako se najbolje reklamirati, posebice besplatno? Imam za vas 15 isprobanih prijedloga.
06 studenoga, 2024Nove navike pretraživanja: GenZ sve manje gugla, oni sada „traže.“
Kada nešto tražimo na internetu, uglavnom kažem kako „guglamo“. Jer je Google postao eponim za internetsko pretraživanje. Ne i GenZ-evcima.
28 listopada, 2024Koliko pluginova trebate imati na vašoj WordPress stranici?
Imate li web stranicu s Wordpress CMS-om kojoj želite dodati neku novu funkcionalnost, najlakše rješenje za to jest - plugin!
24 listopada, 2024