copy akcija

Copywriting i content writing- znate li koja je razlika?

Što je copywriting, a što content writing i jesu li to zapravo sinonimi?

Mnogi misle da su copywriting i content writing dva različita termina za istu stvar: pisanje teksta.

Ono u čemu se razlikuju jest – svrha!

Content writing je dio content marketinga, a odnosi se na pisanje tekstova radi informiranja, opisivanja, upoznavanja koji su u pravilu dužeg formata. Content writing je suptilno marketinško ukazivanje na neki proizvod ili uslugu kroz tekstove koji donose vrijednost. Rezultat content writinga jest blog, članak, video ili ebook.

Copywriting jest pisanje teksta za potrebe brendiranja, uvjeravanja i oglašavanje te je on kraćeg formata. Copywriting prodaje ideju, brend ili ideologiju. Rezultat copywritinga je copy, kratak slogan ili neka „call to action“ poruka na landing stranicama, prodajnim stranicama i newsletterima, odnosno plakatima i TV reklamama. Cilj copywritinga jest akcija!

 

Lako ih je pomiješati jer se content writing koristi sve više u oglašavanju, primarno kroz native oglase, no takvo pisanje je obično puno suptilnije od direktnog copywritinga. Pisanjem sadržaja kroz dulju formu upoznajemo čitatelja s benefitima korištenja ili kupnje određenog proizvoda ili usluge fokusirajući se na rješavanje određenog problema, dok copy na plakatu stoji kako bi izazvao želju.

Copywriting: Primijeti me, kupi me, trebaš me, želiš me!

Content writing: Daj da ti objasnim zašto bi te ovaj proizvod mogao zanimati

native ad i content marketing

Primjer copyja koji je proizvod copywritinga: Nemoj misliti na torticu, Kraševa reklama

Primjer native ada: Članak o opeklinama, članak koji promovira Cicatridina mast i linka na Oktalov webshop

Primjer content writinga: Nomago travel, članak fokusiran na SEO

 

Content marketing i copywriting – što bolje funkcionira?

Ako je vaš web usmjeren isključivo na content writing, odnosno pisanje informativnih i korisnih tekstova, vjerojatno rezultati neće biti tako dobri. Kombinacija copywriterskih tehnika s content marketingom tjera korisnike na akciju.

Copywriterske tehnike privlačenja pažnje koriste mnogi clickbait portali, no kada korisnik klikne na naslov i završi na članku koji ne ispunjava njegove želje, ostat će razočaran i neće podijeliti članak ili biti motiviran na kupnju nečeg.

Kako učinkovito kombinirati copywriting i content writing?

  1. Istražite kakav sadržaj korisnike zanima, što pretražuju
  2. Napišite naslov koji će zahvatiti pažnju korisnika i natjerati ga da klikne
  3. Stvorite sadržaj koji ispunjava obećanje iz naslova i koji nudi korisne informacije čitatelju, a zbog čega će stvoriti povjerenje kod njega
  4. Sadržaj s jasnim pozivom na akciju govori čitatelju koje korake da napravi dalje (kupi, pročita nešto drugo, ispuni upitnik, ide na društvene profile itd)

Imajte na umu da dobar tekst priča priču. Umjesto nabacivanja činjenica, napišite tekst koji je jasan, koji vodi čitatelja lagano kroz priču i daje jasan zaključak. Samo ako ste čitatelju pomogli i dali mu dodanu vrijednost, on ima motiv da vaš članak podijeli dalje, da se ponovo vrati vama ili da nešto od vas kupi.

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?