Što je copywriting, a što content writing i jesu li to zapravo sinonimi?
Mnogi misle da su copywriting i content writing dva različita termina za istu stvar: pisanje teksta.
Ono u čemu se razlikuju jest – svrha!
Content writing je dio content marketinga, a odnosi se na pisanje tekstova radi informiranja, opisivanja, upoznavanja koji su u pravilu dužeg formata. Content writing je suptilno marketinško ukazivanje na neki proizvod ili uslugu kroz tekstove koji donose vrijednost. Rezultat content writinga jest blog, članak, video ili ebook.
Copywriting jest pisanje teksta za potrebe brendiranja, uvjeravanja i oglašavanje te je on kraćeg formata. Copywriting prodaje ideju, brend ili ideologiju. Rezultat copywritinga je copy, kratak slogan ili neka „call to action“ poruka na landing stranicama, prodajnim stranicama i newsletterima, odnosno plakatima i TV reklamama. Cilj copywritinga jest akcija!
Lako ih je pomiješati jer se content writing koristi sve više u oglašavanju, primarno kroz native oglase, no takvo pisanje je obično puno suptilnije od direktnog copywritinga. Pisanjem sadržaja kroz dulju formu upoznajemo čitatelja s benefitima korištenja ili kupnje određenog proizvoda ili usluge fokusirajući se na rješavanje određenog problema, dok copy na plakatu stoji kako bi izazvao želju.
Copywriting: Primijeti me, kupi me, trebaš me, želiš me!
Content writing: Daj da ti objasnim zašto bi te ovaj proizvod mogao zanimati
Primjer copyja koji je proizvod copywritinga: Nemoj misliti na torticu, Kraševa reklama
Primjer native ada: Članak o opeklinama, članak koji promovira Cicatridina mast i linka na Oktalov webshop
Primjer content writinga: Nomago travel, članak fokusiran na SEO
Content marketing i copywriting – što bolje funkcionira?
Copywriterske tehnike privlačenja pažnje izvrsne su za oglase na koje korisnici nabasaju dok konzumiraju druge sadržaje. Copy služi da privuče pažnju i nerijetko to i usije.
No te tehnike koriste i mnogi clickbait portali, nokorisnik klikne na naslov i završi na članku koji ne ispunjava njegove želje te ostane razočaran. New portali si to mogu priušitit jer oni zarađuju od oglašivača kojima je glavno mjerilo broj posjeta pa je news portalima u cilju da vas navuku. Vama kao biznisu koji ne zarađuje od oglasa to nije cilj. Ne želite razočarati korisnike.
Pišite koristan i informativan sadržaj, koji ćete završiti pozivom na akciju, odnosno copywritingom usmjerenim na konverzije.
UKRATKO:
- Istražite kakav sadržaj korisnike zanima, što pretražuju (to radite pomoću SEO alata)
- Napišite naslov koji će zahvatiti pažnju korisnika i natjerati ga da klikne
- Stvorite sadržaj koji ispunjava obećanje iz naslova i koji nudi korisne informacije čitatelju, a zbog čega ćete stvoriti povjerenje kod njega
- Sadržaj zaključite s jasnim pozivom na akciju i recite čitatelju koji korak da napravi dalje (kupi, pročita nešto drugo, ispuni upitnik, ide na društvene profile itd)
Imajte na umu da dobar tekst priča priču. Umjesto nabacivanja činjenica, napišite tekst koji je jasan, vodi čitatelja lagano kroz priču i daje jasan zaključak. Samo ako ste čitatelju pomogli i dali mu dodanu vrijednost, on ima motiv da vaš članak podijeli dalje, da se ponovo vrati ili da nešto od vas kupi.
Najnoviji članci
Redizajn web stranice i SEO: Što očekivati i kako izbjeći bolan pad prometa
Redizajn web stranice često ima negativan utjecaj na SEO. Doznajte kako spriječiti (veliki) pad organskih pozicija i kako što lakše proći kroz cijeli proces.
21 rujna, 2023Kako povećati prodaju u 4 koraka: prvi zaslon, emocije, korist, dostava
Potaknemo li emociju kod čitatelja, veća je vjerojatnost da će on reagirati. Stoga je odgovor na kako povećati prodaju - dodaj emociju!
31 kolovoza, 20236 načina na koji influencer marketing utječe na SEO
Influencer marketing počiva na ljudima i njihovim mišljenjima. I Google voli mišljenja, pa tako influenceri mogu utjecati i na SEO.
28 kolovoza, 2023