Želite promjenu karijere? Ili možda nove klijente? Naučite kako napraviti i popuniti LinkedIn profil da biste se istaknuli i pronašli bolji posao u nekoliko jednostavnih koraka.
Čak i ako se prijavljujete na novi posao klasičnim putem – tako da pošaljete CV na adresu poslodavca – vaš LinkedIn profil može odraditi puno potencijalnog razgovora s vama. Navedite svoj LinkedIn profil u životopisu i zainteresirajte potencijalnog poslodavca za vas. Ionako će vas vjerojatno potražiti online, a ovako ste proaktivni.
LinkedIn account dat će poslodavcu širu sliku o vama i vašem znanju nego dva lista CV-a.
Lako je napraviti LinkedIn profil u smislu da se registrirate i ispunite naoko jasne kategorije. Kažem naoko, jer mnogi profili na LinkedInu jednostavno nisu dobro iskoristili mogućnosti svog profila u predstavljanju sebe, primarno s ciljem privlačenja novih poslovnih prilika ili poslodavaca. Vaš LinkedIn profil je vaš online životopis, dostupan svima, i sigurna sam da ga možete bolje iskoristiti u procesu traženja poslovnih prilika.
Prvi dojam je važan. Oni koji posjete vaš profil moraju moći odmah razumjeti što vi radite i jeste li interesantni/korisni za njih.
Ne želim vas voditi kroz korake pokazujući vam kućice koje trebate ispuniti da biste se registrirali na ovu poslovnu mrežu jer ne sumnjam u inteligenciju svojih čitatelja. Jednostavno otiđite na LinkedIn i registrirajte se.
Stavite naziv, lokaciju, obrazovanje, vještine (o vještinama malo više u točki 3) te poslove koje ste radili (točku 6 pogledati).
Naučite kako popuniti LinkedIn profil da izgleda profesionalno:
-
Stavite fotografiju
Obavezno stavite fotografiju na Linkedin Profil.
Velik je broj profila koji nemaju vlastitu fotografiju. Obzirom da da želimo znati s kim pričamo, potrebna nam je nekakva vizualna prezentacija koja nije avatar. Ako nemate fotografiju, posumnjat ćemo da ne postojite ili da nešto opravdano skrivate.
Možda bi bilo zgodno da vam profilna fotografija nije crno-bijela, mutna, izrezana s nekog partija ili s dekolteom u prvom planu, no sami znate kako se želite brendirati: kao mutna osoba koja ističe grudi u prvi plan kao fokus pažnje čitatelja?
Idealna profilna fotografija prikazuje vaše lice i malo vrata i kose, dok stas nije potrebno prikazivati. Uplodajte fotografiju na LinkedIn sa svog računala, a nakon toga možete je cropati, postaviti filter ili kontraste. Obratite pažnju i na malu ikonu oka.
Možda ste čak i postavili fotografiju, no ona se ne prikazuje osobama s kojima niste povezani.
👀 Jeste li sigurni da svi na LinkedInu vide vašu profilnu fotografiju? 👀
Možda ste aktivni na mreži, ali ljudi s kojima niste povezani pored vašeg imena vide samo prazno polje, famozne LinkedIn krugove, Č𝐀𝐊 𝐈 𝐀𝐊𝐎 𝐈𝐌𝐀𝐓𝐄 𝐏𝐑𝐎𝐅𝐈𝐋𝐍𝐔 𝐅𝐎𝐓𝐎𝐆𝐑𝐀𝐅𝐈𝐉𝐔!
Ovo sam otkrila na jednoj nedavnoj edukaciji kad sam pričala o važnosti profilne fotografije kod stvaranja novih konekcija ovdje na LinkedInu pa sam jednom sudioniku predložila da stavi sliku kako bi povećao uspješnost spajanja s drugima.
Naime, mnogi ne prihvaćaju pozive za konekcijom od ljudi koji nemaju profilnu fotografiju. Prva ja.
“ALI JA IMAM PROFILNU, ” odgovorio mi je.
Potražim ga opet. NEMA. 🤷
U čemu je caka?
U postavkama mu stoji da mu profilnu ne mogu vidjeti svi ljudi na LinkedInu nego samo oni s kojima se već spojio.
𝐊𝐚𝐤𝐨 𝐭𝐨 𝐦𝐨ž𝐞𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐯𝐣𝐞𝐫𝐢𝐭𝐢:
1. Idite u postavke: https://lnkd.in/e7_tdRhb
2. Odaberite Site Preferences
3. Nađite “Showing profile photos”
4. Odaberite “All LinkedIn members”
-
Stavite titulu/naziv koju svi razumiju
Koja je tvoja titula, što radiš, što znaš ili želiš raditi?
Ne budite ovo, molim vas:
- CEO
- Guru
- Ninja
- Strategic Leader
- Creative disrupter
- Marketing/PR/Writing/Editing
- Marketing entuzijast
- Technical Associate
- Vizionar
- Business architect
Zašto? Jer nitko zapravo neće znati što ti radiš. A i rijetko ćemo po LinkedInu pretraživati entuzijaste ili gurue.
Dobra titula jasno govori što si, što radiš i dodatno – kako možeš pomoći drugima. Titulu možeš mijenjati često, sve dok ne nađeš neku koja je ljudima jasna i rezultira većim brojem zahtjeva/upita za konekcijama ili poslom. Imaš li titulu koja je sama po sebi dosta nepoznata i nerazumljiva drugima, poput moje koja uključuje SEO, dodatno pojasni što ti zapravo radiš.
Imate u nazivu dosta prostora da osim same titule dodate i rečenicu o tome što zapravo radite i znate raditi. Iskoristite to!
Primjer:
NE: Content writer
DA: Content writer za eCommerce stranice – pišem konverzijski copy koji daje rezultate. Ja pišem, vi prodajete!
Čak i ako ne radiš stavi titulu koju želiš, npr: Technical SEO writer – looking for opportunity in Ireland“
Titulu i cijeli prvi dio ispod profilne fotografije mijenjajt jednostavnim klikom na ikonu olovke u desnom kutu LinkedIn profila.
Testirajte različite opise/titule kako biste došli do optimalnog.
Ja sam npr. nakon inicijalnog opisa koji je bio usmjeren na mene i samohvalu (“owner”, “pišem” itd..), promijenila komunikaciju usmjerivši je prema onom tko dolazi na profil. To je rezultiralo većim brojem followera i upita za suradnju. Kasnije sam još mijenjala opise i odlučila se za onaj koji je bio po mene najkorisniji.
3. Stavite ključne riječi u naziv/titulu, ali i pod vještine
Isto kao i na Googleu, ključne riječi pomažu nam da nešto lakše nađemo. Kad pretražujemo LinkedIn u potrazi za novim budućim kolegama ili jednostavno tražimo sadržaj na neku temu, dobro je da se pojavite među rezultatima pretrage.
I vaše vještine (Skills) računaju se kao ključne riječi, a imate čak 50 vještina koje možete staviti. Ovo je lako za napraviti, a jako je učinkovito.
-
Iskoristite prostor cover fotografije
Background, header ili cover fotografija na vašem LinkedIn profilu odlično služi kao dodatni prostor za informacije svima onima koji se povezuju s vama ili tek bace oko na vaš profil.
Linkedin preporuča korištenje dimenzije vizuala 1584 x 396 pixela, a ako niste vješti da sami izradite svoj vizual, poslužite se besplatnim ili plaćenim predlošcima by Canva.
Na vizualu možete npr. istaknuti djelatnosti, neke posebnosti o svom radu ili kontakt informacije.
Pazite da vam bitne informacije nisu na lijevoj strani cover fotografije kako ih ne bi prekrila profilna fotografija.
-
Optimizirajte dio „O meni“
Imate na profilu dio „O meni“ ili About koji trebate iskoristiti da se diferencirate od drugih.
Mnogo ljudi je u tom dijelu dosadno i pasivno.
Većina korisnika LinkedIna pod about ima prepisane šprance pa ćete nerijetko vidjeti opis koji ide otprilike ovako:
Experienced xy with a demonstrated history of working…. Strong professional.… Skilled in…
Ne pišite o sebi pasivno i u trećem licu.
Iskoristite About da se obratite onom tko istražuje vaš profil tako da ga zainteresirate.
Prva rečenica je najvažnija i nemojte ju potrošiti na šprance poput “Završila sam ekonomski fakultete u Zagrebu i već 5 godina radim u…”
Zašto? Jer se na prvu tvojim posjetiteljima ne prikaže cijeli dio “About”, nego tek prva dva retka…Da bi kliknuo na „see more“ ta ga prva rečenica treba privući, a nabrajanje fakulteta i random vještina neće puno pomoći.
Stoga je bitno u prvoj rečenici obratiti se onom koga želite privući tako da postavite neko pitanje ili tezu koja je dovoljno intrigantna. Na kraju About dijela obavezno stavite kontakt telefon, mail ili čak URL svog bloga/web stranice.
Ostatak About sekcije iskoristite za opisivanje problema kojih rješavate.
Strukturirajte cijeli taj dio da bude čitak i jasan.
- Istaknite Featured dio
Na svom profilu dodajte FEATURED objave. Ono što je na Facebooku tzv. “pinned post”, to je na vašem profilu featured dio – odabrane objave koje posjetitelji vašeg profila uvijek vide kad posjete vaš profil.
Featured dio dodajte na sljedeći način:
1. Na svom LinkedIn profilu odmah ispod titule kliknite na gumb “Add profile section”
2. Odaberite “Recommended” pa zatim “Add featured”
Istaknuti možete:
- neke vaše objave na LinkedInu
- LinkedIn newsletter (ako ga imate)
- link na neki sadržaj izvan LinkedIna (može i YouTube video)
- Link s YouTubea
- Fotografije
Featured dio možete mijenjati kad god poželite.
7. Istaknite recenzije
Recenzije govore umjesto vas. Bolje da vas hvale drugi, nego vi sami sebe.
Recenzije su uvijek svima zanimljive jer govore o nečem ili nekom iz tuđih usta, iz objektivnijeg kuta. Stoga je dobra praksa da na profilu imate nekoliko preporuka osoba čije ime nešto znači u industriji u kojoj želite zaposlenje.
Ako niste nikad radili jer ste tek završili fakultet, neka vas preporuči neki profesor kao vrijednog studenta ili osoba kod koje ste bili na praksi. Pokazati da ste nešto radili za vrijeme studiranja jest itekako vrijedno.
8. Pod poslove navedite zadaće i rezultate
Ako ste ispunili kategoriju s poslovima nabrojivši sve relevantne poslove koje ste radili za branše u kojima želite raditi, sada ih dodatno uljepšajte.
Što to znači? Ako ste napisali da ste radili u Hrvatskom Telekomu na poziciji toj i toj, navedite što ste ostvarili. Primjerice, vodio sam taj i taj projekt, povećala sam prodaju proizvoda x za 13% tako što smo napravili to i to, vodila sam tim od 15 ljudi, itd.
Pokažite kako ste konkretno pridonijeli tvrtki. Poslodavci žele rezultate, a ako ih vi imate, naglasite ih! Optimalno ako imate kako potkrijepiti te tvrdnje pa svakako stavite neki link ili dokument uz navedeni posao koji će dodatno potvrditi vaš rezultat.
9. Dodajte link na svoj web /Calendly kalendar za ugovaranje sastanka s vama
Do ožujka 2024.. godine, samo oni korisnici koji su platili premium verziju Linkedin i oni s upaljenim načinom rada Creator Mode mogli su postaviti neki vanjski link odmah ispod titule na svom profilu. No Creatore mode je umirovljen i sada možete postaviti link na svoj web jednostavno upisivanjem linka i opisa linka (neka vas ne zbunjuje ako imate dvije opcije -Website i Custom button- gdje god da izmijenite link rezultira istim!) kroz Intro dio (tamo gdje mijenjate ime i titule na samom vrhu svog profila).
Kao što vidite, popuniti LinkedIn profil je jednostavno, ali zahtijeva malo taktičkog razmišljanja. Ne znate li otkud početi i što odabrati, rezervirajte online konzultacije 1:1 na sa mnom putem ovog kalendara gdje možete odabrati termin koji vam najbolje odgovara.
Kad popunite profil, tek ste krenuli. Vrijeme je da postamete aktivan članak Linkedina!
PROČITAJTE I OVE ČLANKE:
- Što je Linkedin i kako mu radi algoritam – ažurirano za 2024!
- LinkedIn za studente: Kako se predstaviti na poslovnoj mreži
- 10 AI alata za stvaranje sadržaja za LinkedIn
- Koja je prosječna stopa interakcije na LinkedInu?
- Linkedin etiquette: 5 stvari koje ne biste trebali raditi na ovoj društvenoj mreži
- Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?
- Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu?
- LinkedIn savjet: Kako staviti bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn?
- Kako napraviti LinkedIn carousel objavu u 10 minuta?
Želite li naučiti više o izgradnji brenda online putem sadržaja, između ostalog i na LinkedInu,
dođite na radionicu CONTENT MARKETINGA !
POGLEDAJTE JEDNOSATNI FREE WEBINAR “KAKO PRONAĆI (BOLJI) POSAO”
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024