Želite promjenu karijere? Ili možda samo bolje plaćeni posao? Naučite kako napraviti i popuniti LinkedIn profil da biste se istaknuli i pronašli bolji posao u nekoliko jednostavnih koraka.
Lako je napraviti LinkedIn profil u smislu da se registrirate i ispunite naoko jasne kategorije. Kažem naoko, jer mnogi profili na LinkedInu jednostavno nisu dobro iskoristili mogućnosti svog profila u predstavljanju sebe, primarno s ciljem privlačenja novih poslovnih prilika ili poslodavaca. Vaš LinkedIn profil je vaš online životopis, dostupan svima, i sigurna sam da ga možete bolje iskoristiti u procesu traženja poslovnih prilika.
Ne želim vas voditi kroz korake pokazujući vam kućice koje trebate ispuniti da biste se registrirali na ovu poslovnu mrežu jer ne sumnjam u inteligenciju svojih čitatelja. Jednostavno otiđite na LinkedIn i registrirajte se.
Stavite naziv, lokaciju, obrazovanje, vještine (o vještinama malo više u točki 3) te poslove koje ste radili (točku 6 pogledati).
Naučite kako popuniti LinkedIn profil da izgleda profesionalno:
-
Stavite fotografiju
Obavezno stavite fotografiju na Linkedin Profil.
Velik je broj profila koji nemaju vlastitu fotografiju. Obzirom da da želimo znati s kim pričamo, potrebna nam je nekakva vizualna prezentacija koja nije avatar. Ako nemate fotografiju, posumnjat ćemo da ne postojite ili da nešto opravdano skrivate.
Možda bi bilo zgodno da vam profilna fotografija nije crno-bijela, mutna, izrezana s nekog partija ili s dekolteom u prvom planu, no sami znate kako se želite brendirati: kao mutna osoba koja ističe grudi u prvi plan kao fokus pažnje čitatelja?
Idealna profilna fotografija prikazuje vaše lice i malo vrata i kose, dok stas nije potrebno prikazivati. Uplodajte fotografiju na LinkedIn sa svog računala, a nakon toga možete je cropati, postaviti filter ili kontraste. Obratite pažnju i na malu ikonu oka.
Možda ste čak i postavili fotografiju, no ona se ne prikazuje osobama s kojima niste povezani.
👀 Jeste li sigurni da svi na LinkedInu vide vašu profilnu fotografiju? 👀
Možda ste aktivni na mreži, ali ljudi s kojima niste povezani pored vašeg imena vide samo prazno polje, famozne LinkedIn krugove, Č𝐀𝐊 𝐈 𝐀𝐊𝐎 𝐈𝐌𝐀𝐓𝐄 𝐏𝐑𝐎𝐅𝐈𝐋𝐍𝐔 𝐅𝐎𝐓𝐎𝐆𝐑𝐀𝐅𝐈𝐉𝐔!
Ovo sam otkrila na jednoj nedavnoj edukaciji kad sam pričala o važnosti profilne fotografije kod stvaranja novih konekcija ovdje na LinkedInu pa sam jednom sudioniku predložila da stavi sliku kako bi povećao uspješnost spajanja s drugima.
Naime, mnogi ne prihvaćaju pozive za konekcijom od ljudi koji nemaju profilnu fotografiju. Prva ja.
“ALI JA IMAM PROFILNU, ” odgovorio mi je.
Whaaat! 😯
Potražim ga opet. NEMA. 🤷
Mislim, ima. Samo ja ne vidim.
U čemu je caka?
U postavkama mu stoji da mu profilnu ne mogu vidjeti svi ljudi na LinkedInu nego samo oni s kojima se već spojio.
𝐊𝐚𝐤𝐨 𝐭𝐨 𝐦𝐨ž𝐞𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐯𝐣𝐞𝐫𝐢𝐭𝐢:
1. Idite u postavke: https://lnkd.in/e7_tdRhb
2. Odaberite Site Preferences
3. Nađite “Showing profile photos”
4. Odaberite “All LinkedIn members”
A možete i tako da kliknete na svoju profilnu fotografiju, kliknete ikonu oka i podesite vidljivost, kao na vizualu prije!
Dodatno: možete snimiti i video od 30 sekundi u kojem ćete se predstaviti publici. Taj se video uploada na istom mjestu gdje je i profilna fotografija. Snimite video u vertikalnoj poziciji jer bolje izgleda, posebice iz razloga što većina korisnika pristupa platformi putem mobitela. Pogledajte kako izgleda LinkedIn video cover profilna.
Na video možete dodati i titlove tako što ćete uploadati SRT file.
-
Stavite titulu/naziv koju svi razumiju
Koja je tvoja titula, što radiš, što znaš ili želiš raditi?
Ne budite ovo, molim vas:
- CEO
- Guru
- Ninja
- Strategic Leader
- Creative disrupter
- Marketing/PR/Writing/Editing
- Marketing entuzijast
- Technical Associate
- Vizionar
- Business architect
Zašto? Jer nitko zapravo neće znati što ti radiš. A i rijetko ćemo po LinkedInu pretraživati entuzijaste ili gurue.
Dobra titula jasno govori što si, što radiš i dodatno – kako možeš pomoći drugima. Titulu možeš mijenjati. Imaš li titulu koja je sama po sebi dosta nepoznata i nerazumljiva drugima, poput moje koja uključuje SEO, dodatno pojasni što ti zapravo radiš.
Imate u nazivu dosta prostora da osim same titule dodate i rečenicu o tome što zapravo radite i znate raditi. Iskoristite to!
Primjer:
NE: Content writer
DA: Content writer za eCommerce stranice – pišem konverzijski copy koji daje rezultate. Ja pišem vi prodajete!
Čak i ako ne radiš stavi titulu koju želiš, npr: Technical SEO writer – looking for opportunity in Ireland“
3. Stavite ključne riječi u naziv/titulu, ali i pod vještine
Isto kao i na Googleu, ključne riječi pomažu nam da nešto lakše nađemo. Kad pretražujemo LinkedIn u potrazi za novim budućim kolegama ili jednostavno tražimo sadržaj na neku temu, dobro je da nam se pojaviš među rezultatima pretrage.
I vaše vještine (Skills) računaju se kao ključne riječi, a imate čak 50 vještina koje možete staviti. Ovo je lako za napraviti, a jako je učinkovito.
-
Iskoristite prostor cover fotografije
Background, header ili cover fotografija na vašem LinkedIn profilu odlično služi kao dodatni prostor za informacije svima onima koji se povezuju s vama ili tek bace oko na vaš profil.
Linkedin preporuča korištenje dimenzije vizuala 1584 x 396 pixela, a ako niste vješti da sami izradite svoj vizual, poslužite se besplatnim ili plaćenim predlošcima by Canva.
Na vizualu možete npr. istaknuti djelatnosti, neke posebnosti o svom radu ili kontakt informacije.
Pazite da vam bitne informacije nisu na lijevoj strani cover fotografije kako ih ne bi prekrila profilna fotografija.
-
Optimizirajte dio „O meni“
Imate na profilu dio „O meni“ ili About koji trebate iskoristiti da se diferenciraš od drugih.
Mnogo ljudi je u tom dijelu dosadno i pasivno.
Većina korisnika LinkedIna pod about ima prepisane šprance pa ćete nerijetko vidjeti opis koji ide otprilike ovako:
Experienced xy with a demonstrated history of working…. Strong professional.… Skilled in…
Ne pišite o sebi pasivno i u trećem licu.
Iskoristite About da se obratite onom tko istražuje vaš profil tako da ga zainteresirate.
Napišite taj dio tako da „zakačite“ čitatelja prvom rečenicom. Zašto? Jer se vidi samo jedna rečenica dok onaj tko istražuje ne klikne „see more“, a to se em računa kao interakcija na LinkedInu, em je čovjek više angažiran jer je očito kliknuo nešto zanimljivo.
Stoga je bitno u prvoj rečenici obratiti se onom koga želite privući tako da postavite neko pitanje ili tezu koja je dovoljno intrigantna. Na kraju About dijela obavezno stavite kontakt telefon, mail ili čak URL svog bloga/web stranice.
Ostatak About sekcije iskoristite za opisivanje problema kojih rješavate.
Strukturirajte cijeli taj dio da bude čitak i jasan.
-
Istaknite recenzije
Bolje da vas hvale drugi, nego vi sami sebe.
Recenzije su uvijek svima zanimljive jer govore o nečem ili nekom iz tuđih usta, iz objektivnijeg kuta. Stoga je dobra praksa da na profilu imate nekoliko preporuka osoba čije ime nešto znači u industriji u kojoj želite zaposlenje.
Ako niste nikad radili jer ste tek završili fakultet, neka vas preporuči neki profesor kao vrijednog studenta ili osoba kod koje ste bili na praksi. Pokazati da ste nešto radili za vrijeme studiranja jest itekako vrijedno.
7. Pod poslove navedite zadaće i rezultate
Ako ste ispunili kategoriju s poslovima nabrojivši sve relevantne poslove koje ste radili za branše u kojima želite raditi, sada ih dodatno uljepšajte.
Što to znači? Ako ste napisali da ste radili u Hrvatskom Telekomu na poziciji toj i toj, navedite što ste ostvarili! Primjerice, vodio sam taj i taj projekt, povećala sam prodaju proizvoda x za 13% tako što smo napravili to i to, vodila sam tim od 15 ljudi, itd.
Pokažite kako ste konkretno pridonijeli tvrtki. Poslodavci žele rezultate, a ako ih vi imate, naglasite ih! Optimalno ako imate kako potkrijepiti te tvrdnje pa svakako stavite neki link ili dokument uz navedeni posao koji će dodatno potvrditi vaš rezultat.
Kao što vidite, popuniti LinkedIn profil zahtijeva malo taktičkog razmišljanja, ali je vrlo jednostavan proces kojeg možete u malo vremena završiti.
PROČITAJTE I OVE ČLANKE:
- Što je Linkedin i kako mu radi algoritam u 2023. godini
- Koja je prosječna stopa interakcije na LinkedInu?
- Linkedin etiquette: 5 stvari koje ne biste trebali raditi na ovoj društvenoj mreži
- Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?
- Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu?
- LinkedIn savjet: Kako staviti bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn?
- Kako napraviti LinkedIn carousel objavu u 10 minuta?
Želite li naučiti više o izgradnji brenda online putem sadržaja, između ostalog i na LinkedInu, dođite na
radionicu CONTENT MARKETINGA !
POGLEDAJTE JEDNOSATNI FREE WEBINAR “KAKO PRONAĆI (BOLJI) POSAO”
Najnoviji članci
Što su Googleovi E-E-A-T i YMYL i zašto su važan za SEO?
Informacija na internetu sve je više i sve je teže detektirati koja je informacija točna. Googleovi E-A-T i YMYL rade red u tom kaosu.
20 siječnja, 2023Čak 1 od 5 videa na TikToku sadrži krive informacije, pokazuje istraživanje
Mladi sve više koriste TikTok za pretragu, ali 1 od 5 videa na TikToku sadrži krive informacije, pokazuje istraživanje.
19 siječnja, 2023Googlevih 9 savjeta za optimizaciju Core Web Vitalsa u 2023.
Google je podijelio je nove preporuke za optimizaciju web stranica kako bi prošle njihov korisnički test Core Web Vitals.
16 siječnja, 2023