kako napraviti LinkedIn profil

Kako napraviti i popuniti LinkedIn profil da se istaknete u 2024.?

Želite promjenu karijere? Ili možda nove klijente? Naučite kako napraviti i popuniti  LinkedIn profil da biste se istaknuli i pronašli bolji posao u nekoliko jednostavnih koraka.

Čak i ako se prijavljujete na novi posao klasičnim putem – tako da pošaljete CV na adresu poslodavca – vaš LinkedIn profil može odraditi puno potencijalnog razgovora s vama. Navedite svoj LinkedIn profil u životopisu i zainteresirajte potencijalnog poslodavca za vas. Ionako će vas vjerojatno potražiti online, a ovako ste proaktivni.

LinkedIn account dat će poslodavcu širu sliku o vama i vašem znanju nego dva lista CV-a.

Lako je napraviti LinkedIn profil u smislu da se registrirate i ispunite naoko jasne kategorije. Kažem naoko, jer mnogi profili na LinkedInu jednostavno nisu dobro iskoristili mogućnosti svog profila u predstavljanju sebe, primarno s ciljem privlačenja novih poslovnih prilika ili poslodavaca. Vaš LinkedIn profil je vaš online životopis, dostupan svima, i sigurna sam da ga možete bolje iskoristiti u procesu traženja poslovnih prilika.

 

kako izgleda linkedin profil - primjer

 

Prvi dojam je važan. Oni koji posjete vaš profil moraju moći odmah razumjeti što vi radite i jeste li interesantni/korisni za njih.

Ne želim vas voditi kroz korake pokazujući vam kućice koje trebate ispuniti da biste se registrirali na ovu poslovnu mrežu jer ne sumnjam u inteligenciju svojih čitatelja. Jednostavno otiđite na LinkedIn i registrirajte se.

Stavite naziv, lokaciju, obrazovanje, vještine (o vještinama malo više u točki 3) te poslove koje ste radili (točku 6 pogledati).

Naučite kako popuniti LinkedIn profil da izgleda profesionalno:

 

  1. Stavite fotografiju

Linkedin Profilna fotografija

Obavezno stavite fotografiju na Linkedin Profil.

Velik je broj profila koji nemaju vlastitu fotografiju. Obzirom da da želimo znati s kim pričamo, potrebna nam je nekakva vizualna prezentacija koja nije avatar. Ako nemate fotografiju, posumnjat ćemo da ne postojite ili da nešto opravdano skrivate.

Možda bi bilo zgodno da vam profilna fotografija nije crno-bijela, mutna, izrezana s nekog partija ili s dekolteom u prvom planu, no sami znate kako se želite brendirati: kao mutna osoba koja ističe grudi u prvi plan kao fokus pažnje čitatelja?

Idealna profilna fotografija prikazuje vaše lice i malo vrata i kose, dok stas nije potrebno prikazivati.  Uplodajte fotografiju na LinkedIn sa svog računala, a nakon toga možete je cropati, postaviti filter ili kontraste. Obratite pažnju i na malu ikonu oka.

Možda ste čak i postavili fotografiju, no ona se ne prikazuje osobama s kojima niste povezani.

👀 Jeste li sigurni da svi na LinkedInu vide vašu profilnu fotografiju? 👀

Možda ste aktivni na mreži, ali ljudi s kojima niste povezani pored vašeg imena vide samo prazno polje, famozne LinkedIn krugove, Č𝐀𝐊 𝐈 𝐀𝐊𝐎 𝐈𝐌𝐀𝐓𝐄 𝐏𝐑𝐎𝐅𝐈𝐋𝐍𝐔 𝐅𝐎𝐓𝐎𝐆𝐑𝐀𝐅𝐈𝐉𝐔!

Ovo sam otkrila na jednoj nedavnoj edukaciji kad sam pričala o važnosti profilne fotografije kod stvaranja novih konekcija ovdje na LinkedInu pa sam jednom sudioniku predložila da stavi sliku kako bi povećao uspješnost spajanja s drugima.

Naime, mnogi ne prihvaćaju pozive za konekcijom od ljudi koji nemaju profilnu fotografiju. Prva ja.

“ALI JA IMAM PROFILNU, ” odgovorio mi je.

Potražim ga opet. NEMA. 🤷

U čemu je caka?

U postavkama mu stoji da mu profilnu ne mogu vidjeti svi ljudi na LinkedInu nego samo oni s kojima se već spojio.

𝐊𝐚𝐤𝐨 𝐭𝐨 𝐦𝐨ž𝐞𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐯𝐣𝐞𝐫𝐢𝐭𝐢:

1. Idite u postavke: https://lnkd.in/e7_tdRhb
2. Odaberite Site Preferences
3. Nađite “Showing profile photos”
4. Odaberite “All LinkedIn members”

Linkedin profilna fotografija

 

 

  1. Stavite titulu/naziv koju svi razumiju

Koja je tvoja titula, što radiš, što znaš ili želiš raditi?

Linkedin naziv neka bude konkretan

Ne budite ovo, molim vas:

  1. CEO
  2. Guru
  3. Ninja
  4. Strategic Leader
  5. Creative disrupter
  6. Marketing/PR/Writing/Editing
  7. Marketing entuzijast
  8. Technical Associate
  9. Vizionar
  10. Business architect

 

Zašto? Jer nitko zapravo neće znati što ti radiš. A i rijetko ćemo po LinkedInu pretraživati entuzijaste ili gurue.

Dobra titula jasno govori što si, što radiš i dodatno – kako možeš pomoći drugima. Titulu možeš mijenjati često, sve dok ne nađeš neku koja je ljudima jasna i rezultira većim brojem zahtjeva/upita za konekcijama ili poslom. Imaš li titulu koja je sama po sebi dosta nepoznata i nerazumljiva drugima, poput moje koja uključuje SEO, dodatno pojasni što ti zapravo radiš.

Linkedin profil- naziv

 

Imate u nazivu dosta prostora da osim same titule dodate i rečenicu o tome što zapravo radite i znate raditi. Iskoristite to!

Primjer:

NE: Content writer

DA: Content writer za eCommerce stranice – pišem konverzijski copy koji daje rezultate. Ja pišem, vi prodajete!

Čak i ako ne radiš stavi titulu koju želiš, npr: Technical SEO writer – looking for opportunity in Ireland“

 

Titulu i cijeli prvi dio ispod profilne fotografije mijenjajt jednostavnim klikom na ikonu olovke u desnom kutu LinkedIn profila.

kako postaviti titulu na LinkedIn profil

 

 

Testirajte različite opise/titule  kako biste došli do optimalnog.

Ja sam npr.  nakon inicijalnog opisa koji je bio usmjeren na mene i samohvalu (“owner”, “pišem” itd..), promijenila komunikaciju usmjerivši je prema onom tko dolazi na profil. To je rezultiralo većim brojem followera i upita za suradnju. Kasnije sam još mijenjala opise i odlučila se za onaj koji je bio po mene najkorisniji.

 

linkedin titula primjer

 

3. Stavite ključne riječi u naziv/titulu, ali i pod vještine

Linkedin SEO

Isto kao i na Googleu, ključne riječi pomažu nam da nešto lakše nađemo. Kad pretražujemo LinkedIn u potrazi za novim budućim kolegama ili jednostavno tražimo sadržaj na neku temu, dobro je da se pojavite među rezultatima pretrage.

I vaše vještine (Skills) računaju se kao ključne riječi, a imate čak 50 vještina koje možete staviti. Ovo je lako za napraviti, a jako je učinkovito.

Linkedin profil- vještine

  1. Iskoristite prostor cover fotografije

 

Linkedin profil primjer 2023

 

Background, header ili cover fotografija na vašem LinkedIn profilu odlično služi kao dodatni prostor za informacije svima onima koji se povezuju s vama ili tek bace oko na vaš profil.

Linkedin preporuča korištenje dimenzije vizuala 1584 x 396 pixela, a ako niste vješti da sami izradite svoj vizual, poslužite se besplatnim ili plaćenim predlošcima by Canva.

Na vizualu možete npr.  istaknuti djelatnosti, neke posebnosti o svom radu  ili kontakt informacije.

Pazite da vam bitne informacije nisu na lijevoj strani cover fotografije kako ih ne bi prekrila profilna fotografija.

 

  1. Optimizirajte dio „O meni“  

Imate na profilu dio „O meni“ ili About koji trebate iskoristiti da se diferencirate od drugih.

Mnogo ljudi je u tom dijelu dosadno i pasivno.

Većina korisnika LinkedIna pod about ima prepisane šprance pa ćete nerijetko vidjeti opis koji ide otprilike ovako:

Experienced xy with a demonstrated history of working…. Strong professional.Skilled in…

 

linkedin-kako napisati about opis

 

Ne pišite o sebi pasivno i u trećem licu.

Iskoristite About da se obratite onom tko istražuje vaš profil tako da ga zainteresirate.

Prva rečenica je najvažnija i nemojte ju potrošiti na šprance poput “Završila sam ekonomski fakultete u Zagrebu i već 5 godina radim u…”

Zašto? Jer se na prvu tvojim posjetiteljima ne prikaže cijeli dio “About”, nego tek prva dva retka…Da bi kliknuo na „see more“ ta ga prva rečenica treba privući, a nabrajanje fakulteta i random vještina neće puno pomoći.

linkedin profil-about prva rečenica

Stoga je bitno u prvoj rečenici obratiti se onom koga želite privući tako da postavite neko pitanje ili  tezu koja je dovoljno intrigantna. Na kraju About dijela obavezno stavite kontakt telefon, mail ili čak URL svog bloga/web stranice.

Ostatak About sekcije iskoristite za opisivanje problema kojih rješavate.

Strukturirajte cijeli taj dio da bude čitak i jasan.

linkedin profil-about sekcija

 

  1. Istaknite Featured dio

Na svom profilu dodajte FEATURED objave. Ono što je na Facebooku tzv. “pinned post”, to je na vašem profilu featured dio – odabrane objave koje posjetitelji vašeg profila uvijek vide kad posjete vaš profil.

Featured dio dodajte na sljedeći način:

1. Na svom LinkedIn profilu odmah ispod titule kliknite na gumb “Add profile section”

2. Odaberite “Recommended” pa zatim “Add featured”

Kako dodati featured dio na LinkedIn profilu

 

Istaknuti možete:

  • neke vaše objave na LinkedInu
  • LinkedIn newsletter (ako ga imate)
  • link na neki sadržaj izvan LinkedIna (može i YouTube video)
  • Link s YouTubea
  • Fotografije

 

Vrste objava na featured dijelu profila

Featured dio možete mijenjati kad god poželite.

 

    7.   Istaknite recenzije

 

Recenzije govore umjesto vas. Bolje da vas hvale drugi, nego vi sami sebe.

 

recenzije na Linkedin profilu

Recenzije su uvijek svima zanimljive jer govore o nečem ili nekom iz tuđih usta, iz objektivnijeg kuta. Stoga je dobra praksa da na profilu imate nekoliko preporuka osoba čije ime nešto znači u industriji u kojoj želite zaposlenje.

Ako niste nikad radili jer ste tek završili fakultet, neka vas preporuči neki profesor kao vrijednog studenta ili osoba kod koje ste bili na praksi. Pokazati da ste nešto radili za vrijeme studiranja jest itekako vrijedno.

 

  8. Pod poslove navedite zadaće i rezultate

Ako ste ispunili kategoriju s poslovima nabrojivši sve relevantne poslove koje ste radili za branše u kojima želite raditi, sada ih dodatno uljepšajte.

Što to znači? Ako ste napisali da ste radili u Hrvatskom Telekomu na poziciji toj i toj, navedite što ste ostvarili. Primjerice, vodio sam taj i taj projekt, povećala sam prodaju  proizvoda x za 13% tako što smo napravili to i to, vodila sam tim od 15 ljudi, itd.

Linkedin posao

Pokažite kako ste konkretno pridonijeli tvrtki. Poslodavci žele rezultate, a ako ih vi imate, naglasite ih! Optimalno ako imate kako potkrijepiti te tvrdnje pa svakako stavite neki link ili dokument uz navedeni posao koji će dodatno potvrditi vaš rezultat.

9. Dodajte link na svoj web /Calendly kalendar za ugovaranje sastanka s vama

Do ožujka 2024.. godine, samo oni korisnici koji su platili premium verziju Linkedin i oni s upaljenim načinom rada Creator Mode mogli su postaviti neki vanjski link odmah ispod titule na svom profilu. No Creatore mode je umirovljen i sada možete postaviti link na svoj web jednostavno upisivanjem linka i opisa linka (neka vas ne zbunjuje ako imate dvije opcije -Website i Custom button- gdje god da izmijenite link rezultira istim!) kroz Intro dio (tamo gdje mijenjate ime i titule na samom vrhu svog profila).

 

Kako postaviti link na web na LinkedIn profil

Linkedin Profil nacin rada

 

 

 

Kao što vidite, popuniti LinkedIn profil je jednostavno, ali zahtijeva malo taktičkog razmišljanja. Ne znate li otkud početi i što odabrati, rezervirajte online konzultacije 1:1 na sa mnom putem ovog kalendara gdje možete odabrati termin koji vam najbolje odgovara.

 

Kako poboljsati Linkedin profil

 

 

Kad popunite profil, tek ste krenuli. Vrijeme je da postamete aktivan članak Linkedina!

PROČITAJTE I OVE ČLANKE:

 

 

Želite li naučiti više o izgradnji brenda online putem sadržaja, između ostalog i na LinkedInu,

dođite na radionicu CONTENT MARKETINGA !

 

POGLEDAJTE JEDNOSATNI FREE WEBINAR “KAKO PRONAĆI (BOLJI) POSAO”

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci