kako napraviti LinkedIn profil

Kako napraviti LinkedIn profil – 7 isprobanih savjeta

Naučit ću vas kako napraviti LinkedIn profil da biste pronašli bolji posao u nekoliko jednostavnih koraka.

Lako je napraviti LinkedIn profil u smislu da se registrirate i ispunite naoko jasne kategorije. Kažem naoko, jer mnogi profili na LinkedInu jednostavno nisu dobro iskoristili mogućnosti svog profila u predstavljanju sebe, primarno s ciljem privlačenja novih poslovnih prilika ili poslodavaca. Vaš LinkedIn profil je vaš online životopis, dostupan svima, i sigurna sam da ga možete bolje iskoristiti u procesu traženja poslovnih prilika.

Nedavno sam zajedno s Kristinom Ercegović s portala zeneinovac.com održala svoj prvi LinkedIn LIVE webinar na temu „Kako pronaći (bolji) posao“, a kako su reakcije sudionika bile zaista lijepe,  želim i ovdje sumirati fokus webinara.

Krenimo redom:

  1. Popunite cijeli profil

Ne želim vas voditi kroz korake pokazujući vam kućice koje trebate ispuniti da biste se registrirali na ovu poslovnu mrežu jer ne sumnjam u inteligenciju svojih čitatelja. Jednostavno otiđite na LinkedIn i registrirajte se.

Stavite naziv, lokaciju, obrazovanje, vještine (o vještinama malo više u točki 3) te poslove koje ste radili (točku 6 pogledati).

Obavezno stavite fotografiju. Velik je broj profila koji nemaju vlastitu fotografiju. Obzirom da da želimo znati s kim pričamo, potrebna nam je nekakva vizualna prezentacija koja nije avatar. Ako nemate fotografiju, posumnjat ćemo da ne postojite ili da nešto opravdano skrivate.

Možda bi bilo zgodno da vam profilna fotografija nije crno-bijela, mutna, izrezana s nekog partija ili s dekolteom u prvom planu, no sami znate kako se želite brendirati: kao mutna osoba koja ističe grudi u prvi plan kao fokus pažnje čitatelja?

Kad izgradite neko ime, možete se igrati različitim fotografijama, no ako lovite posao, nažalost puno poslodavaca će odbiti neprikladna fotografija.

  1. Stavite titulu/naziv koju svi razumiju

Koja je tvoja titula, što radiš, što znaš ili želiš raditi?

Linkedin naziv neka bude konkretan

Ne budite ovo, molim vas:

  1. Tražim posao /open to work
  2. Guru
  3. Ninja
  4. Strategic Leader
  5. Creative disrupter
  6. Marketing/PR/Writing/Editing
  7. Marketing entuzijast
  8. Technical Associate
  9. Vizionar
  10. Business architect

 

Zašto? Jer nitko zapravo neće znati što ti radiš. A i rijetko ćemo po LinkedInu pretraživati entuzijaste ili gurue.

Dobra titula jasno govori što si, što radiš i dodatno – kako možeš pomoći drugima.

Linkedin profil- naziv

Čak i ako ne radiš stavi titulu koju želiš, npr: Technical SEO writer – looking for opportunity in Ireland“

Osim toga, imate u nazivu dosta prostora da osim same titule dodate i rečenicu o tome što zapravo radite i znate raditi. Iskoristite to!

Npr. Možete biti “Technical Associate in Information Systems” ili kao ja „SEO content marketing agency owner – ???? Povećavam promet vašim stranicama neplaćenim putem????Podučavam content i SEO pisanje za web ✍ Pišem SEO članke i prodajne konverzije copyje! ???? slade.hr“

Da, stavila sam emojije u naziv. Naučite kako boldati tekst ili staviti emojije na LinkedIn.

 

  1. Stavite ključne riječi u naziv/titulu i pod vještine

Linkedin SEO

Isto kao i na Googleu, ključne riječi pomažu nam da nešto lakše nađemo. Kad pretražujemo LinkedIn u potrazi za novim budućim kolegama ili jednostavno tražimo sadržaj na neku temu, dobro je da nam se pojaviš među rezultatima pretrage.

I vaše vještine (Skills) računaju se kao ključne riječi, a imate čak 50 vještina koje možete staviti. Ovo je lako za napraviti, a jako je učinkovito.

Linkedin profil- vještine

  1. Iskoristite prostor tzv. cover fotografije

Cover fotografija koju tako zove na drugim društvenim mrežama na LinkedInu se službeno zove background image ili pozadinska slika, a Linkedin preporuča korištenje dimenzije vizuala 1584 x 396 pixela.

Linkedin-background fotografija

Na tom dijelu možete istaknuti djelatnosti, neke posebnosti o svom radu, primjerice ako ste napisali knjigu tu stavite njezinu naslovnicu, ako ste osvojili neko priznanje ili pak staviti neki vlastiti copy.

  1. Optimizirajte dio „O meni“  

Imate na profilu dio „O meni“ ili About koji trebate iskoristiti da se diferenciraš od drugih.

Mnogo ljudi je u tom dijelu dosadno. Namjerno ne koristim politički korektne termine. Dosadno baš dobro opisuje većinu „about“  dijelova profila.

Linkedin profil- about

Ako ste već u nazivu dali do znanja čime se bavite, a ranije ste ispunili profil, iskoristite About da se obratiš onom tko istražuje tvoj profil.

Napišite taj dio tako da „zakačiš“ čitatelja prvom rečenicom. Zašto? Jer se vidi samo jedna rečenica dok onaj tko istražuje ne klikne „see more“, a to se em računa kao interakcija na LinkedInu, em je čovjek više angažiran jer je očito kliknuo nešto zanimljivo.

Stoga je bitno u prvoj rečenici obratiti se onom koga želite privući tako da postaviš neko pitanje ili postaviš tezu koja je dovoljno intrigantna. Na kraju About dijela obavezno stavite kontakt telefon, mail ili čak URL svog bloga/web stranice.

  1. Istaknite recenzije

recenzije na Linkedin profilu

Recenzije su uvijek svima zanimljive jer govore o nečem ili nekom iz tuđih usta, iz objektivnijeg kuta. Stoga je dobra praksa da na profilu imate nekoliko preporuka osoba čije ime nešto znači u industriji u kojoj želite zaposlenje.

Ako niste nikad radili jer ste tek završili fakultet, neka vas preporuči neki profesor kao vrijednog studenta ili osoba kod koje ste bili na praksi. Pokazati da ste nešto radili za vrijeme studiranja jest itekako vrijedno.

  7. Pod poslove navedite zadaće i rezultate

Ako ste ispunili kategoriju s poslovima nabrojivši sve relevantne poslove koje ste radili za branše u kojima želite raditi, sada ih dodatno uljepšajte.

Što to znači? Ako ste napisali da ste radili u Hrvatskom Telekomu na poziciji toj i toj, navedite što ste ostvarili! Primjerice, vodio sam taj i taj projekt, povećala sam prodaju  proizvoda x za 13% tako što smo napravili to i to, vodila sam tim od 15 ljudi, itd.

Linkedin posao

Pokažite kako ste konkretno pridonijeli tvrtki. Poslodavci žele rezultate, a ako ih vi imate, naglasite ih! Optimalno ako imate kako potkrijepiti te tvrdnje pa svakako stavite neki link ili dokument uz navedeni posao koji će dodatno potvrditi vaš rezultat.

VEZANI ČLANCI:

Što raditi na LinkedInu? Za start, prihvatite svaku konekciju

Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu?

Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?

LinkedIn savjet: Kako staviti bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn?

 

Želite li naučiti više o izgradnji brenda online putem sadržaja, između ostalog i na LinkedInu, dođite na

radionicu CONTENT MARKETINGA !

 

PRIJAVITE SE putem web formulara na stranici partnera Kiosk studio ili direktno na [email protected]

 

POGLEDAJTE JEDNOSATNI FREE WEBINAR “KAKO PRONAĆI (BOLJI) POSAO”

 

ZANIMA VAS LINKEDIN? PROČITAJTE I OVE ČLANKE:

Što raditi na LinkedInu? Za start, prihvatite svaku konekciju

LinkedIn uvodi „domaćicu“ kao zanimanje, a tu su i ostale novosti

Zašto bi svaki zaposlenik tvrtke trebao biti na LinkedInu?

Koje je najbolje vrijeme objave na LinkedInu?

LinkedIn savjet: Kako staviti bold, italics, smajliće i simbole na LinkedIn?

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci