Je li zarada na TikToku moguća i što vam sve treba da biste počeli zarađivati kao kreator? I kako postići vidljivost na sve popularnijoj mreži koju generacija Z masovno koristi kao tražilicu. Doznajte sve o TikTok SEO optimizaciji i mogućnosti zarade.
Google već prikazuje video sadržaje kratkog formata među rezultatima pretrage jer, kako kažu, takav video je jasan i sažet format koji može dati zadovoljavajući odgovor na neke pretrage. To znači i veliku priliku za sve koji stvaraju video sadržaj, ne samo za YouTube, nego i za TikTok. No bez obzira na Google, sama platforma TikToka koristi klasične SEO principe.
U ovom članku doznajte:
- Kako iskoristiti TikTok kao tražilicu
- Kako pronaći što ljudi pretražuju
- Kako odabrati optimalne hashtagove da se brže rangirati među TOP rezultatima
- Kakav sadržaj stvarati za TikTok
- Kako Google rangira video sadržaj
- Kako zaraditi od TikToka
Kako iskoristiti TikTok tražilicu za povećanje vidljivosti?
Za Generaciju Z, TikTok je nova tražilica: Više od 40% mladih između 18 i 25 godina prvo pretražuje TikTok, a tek onda odgovore traži na klasičnim tražilicama poput Googlea.
Otvorite TikTok account, radite originalan, zabavan i koristan sadržaj, ali nemojte zanemariti tekstualni dio objava.
Kako napraviti sadržaj koji će se rangirati za 5 minuta:
- TikTok SEO opisi: Optimizirajte nazive i opise videa za pretrage
– TikTok ima preporučene pretrage
– možete napisati do 2200 znakova opisa, što znači da možete staviti više ključnih riječi i staviti vaše video, tj proizvod ili uslugu u kontekst
– čak i Google sada rangira TikTok videa na svojim rezultatima pretrage
ZANIMA TE SEO? PRIJAVI SE NA SEO EDUKACIJU!
- Pronađite što se pretražuje na TikToku
Ako možete biti TOP rezultatima za određene pretrage, bit ćete uspješniji na TikToku.
No morate znati što ljudi traže, koja im je namjera pretrage te koliko se teško pozicionirati.
Ajmo uzeti za primjer da učite ljude kako mogu dodatno zaraditi na internetu.
- Hashtag #sidehustle ima 15,5 milijardi pregleda. Preteško za rangiranje, a natječete se sa cijelim svijetom
- Hashtag #dodatniposao ima “samo” 2,3 milijuna pregleda.
- Hashtag #internetzarada ima 6,3 milijuna pregleda.
- Hashtag #onlineposao ima 29,1 milijun pregleda.
#sidehustle ima:
- ogroman broj pretraga
- nepoznata su tržišta (cijeli svijet)
- jaku konkurenciju
#onlineposao ima:
- ogroman broj pretraga
- jaku konkurenciju
#internetzarada ima:
- velik broj pretraga za lokalno tržište
- jaku konkurenciju
#dodatniposao ima:
- umjeren broj pretraga za lokalno tržište
- slabu konkurenciju
Od ova četiri hashtaga, najlakše se moguće rangirati za #dodatniposao.
Taj je hashtag relevantan za sadržaj vaših videa, ima dovoljan broj pretraga da počnete tu graditi vidljivost i prilično slabu konkurenciju u odnosu na druge hashtagove.
- Recept za rangiranje
– odaberite ključne riječi za koje se želite rangirati
– te ključne riječi postavite na cover fotografiju, tekst u videu, u svoj govor te u opis videa
– uključite ključne riječi u hashtagove te dodajte i druge hashtagove koji imaju već dovoljan broj pregleda, što implicira da su popularni
- Stvarajte sadržaj oko jedne teme
Pokušajte ne “šarati” sa sadržajem, već se potrudite postati autoritet za neku temu tj #hashtag.
Dakle, ako ste fokusirani na #dodatniposao, snimajte na desetke i desetke videa o dodatnim poslovima. Igra brojki na društvenim mrežama gotovo je uvijek presudna.
Bitno je da ste prisutni, da vas ljudi mogu naći, a onda vam treba malo sreće da se pokrene lavina pregleda.
Jedan video može od vas napraviti zvijezdu. Problem je što ne znate koji točno video.
Dovoljan je jedan komad sadržaja, jedan video, da postanete viralni. Ali ne znate koji će to sadržaj biti. I nikad ne znate tko gleda.
Tako je poznati ugostitelj Salt Bae snimao na stotine videa i fotografija sa svojom famoznom pozom ruke, a onda ga je uočio Bruno Mars i putem Twitter objave od njega napravio zvijezdu.
Što Google smatra pod kratkim videom?
Kratak video sadržaj podrazumijeva video kraći od pet minuta koji je ujedno snimljen vertikalno. Osim na TikToku, vertikalan kratak video sadržaj popularan je i na Instagramu, a i Google je uveo svoje YouTube shorts.
Ovaj format je vrlo sažet, možete dobiti mnogo informacija u kratkom vremenu, a pritom možete dobiti puno različitih pogleda i stajališta na neku temu.
Objasnimo na primjeru recepta za kruha od banane.
Recept za kruh od banane jedan je od najpopularnijih recepata. Na početku pandemije, kad su se svi zavukli u svoje kuće i imali vremena za isprobavanje novih recepata, u jednom mjesecu je recept za ovo jelo potražilo nevjerojatnih 2,7 milijuna ljudi!
Sada se „banana bread“ traži nešto više od 800.000 puta mjesečno, a i Hrvati guglaju „kruh od banane“ oko 1000x mjesečno.
Rezultati koji iskače na SERP-u (search engine result page) jesu mahom videa s cjelovitom pripremom koji su objavljeni na YouTubeu.
U Googleu smatraju da bi ovakav tip sadržaja mogao biti zanimljiv i u puno kraćem formatu do 5 minuta pa testiraju opciju da pored recepata od 30 ili 60 minuta, korisnicima ponude i „TikTok format“ brze konzumacije sadržaja jer nisu svi ljudi isti.
Trenutno među rezultatima pretrage možete naći i takva kraća videa, ali samo kad ukucate npr “banana bread short video”. Google bi sad ovakav tip videa ponudio automatski, uz dugačka YouTube videa.
Neki vole čitati recepte, neki vole gledati duga videa, neki pak kraća.
Googleov SEO i TikTok: Kako Google prikazuje TikTok videa na rezultatima pretrage?
Google već sada nudi TikTok videa ako pretražujete određene hashtagove.
TikTok videa imaju URL koje možete lagano posjetiti u web pregledniku bez da preuzimate aplikaciju. Snapchat i Instagram nemaju tu mogućnost pa oni vjerojatno ne bi bili uključeni u Googlev rezultate.
TikTok i zarada: Koliko možete zarađivati od TikToka
Tek nakon što je ostvarila broj pratitelja od 100.000, a njezini video sadržaji ukupno su se gledali preko 5 milijuna puta, jedna je domaća influencerica dobila prvu ponudu za reklamiranje nekog proizvoda.
Od svega se danas može zarađivati, pa tako i od TikToka no trebate očekivati da će vam se novac početi slijevati brzo. Čak ni nakon što postanete jednom viralni i neki vaš video pogleda 3 milijuna ljudi, ako ne nastavite rasti po broju followera i pregledima, teško da će zarada od TikToka biti ostvariva.
Najviše zarađuju oni koji imaju 300.000 i više pratitelja, a o iznosima rijetki vole govoriti. No kod nekih regionalnih influencera se iznosi za suradnje penju do 1000€ po objavi.
Osim klasičnih suradnji s brendovima, zarada na TikToku može se dogoditi i direktno od same platforme:
Prihodi izravno od TikToka, no još ne ako ste iz Hrvatske
TikTok ima fond za nagrađivanje kreatora tj Creator Fund, a da biste se uopće mogli uključiti, trebate zadovoljiti nekoliko uvjeta:
- morate biti iz nekih od sljedećih tržišta: SAD, Velika Britanija, Francuskal Njemačka, Španjolska i Italija
- morate imati barem 18 godina
- morate imati 10.000 followera
- morate imati više od 100.000 pregleda kroz 30 dana
Također, možete primati poklone tijekom nekog vašeg LIVE videa, a i za to morate zadovoljiti određene uvjete:
- morate imati barem 18 godina
- morate imati 1.000 followera
Možete primati i napojnice, a za to su uvjeti:
- morate imati barem 18 godina
- morate imati 100.000 followera
VEZANO:
Najnoviji članci
Ovo je 15 najboljih SEO Chrome ekstenzija koje će vam olakšati posao
SEO ekstenzija dodaje funkcionalnost browseru. Može se instalirati na brojne web preglednike, no najviše ih ipak ima za Googleov Chrome.
28 kolovoza, 2024Long-tail ključne riječi: Zašto su rijetko guglane fraze izvrsna prilika za vas?
Kako se najlakše pozicionirati među rezultatima na Googleu? Putem long tail riječi koje imaju mali volumen, ali donose konverzije!
18 lipnja, 2024Kako radi Google algoritam više nije tajna: Procurio je Googlev interni dokument o ranking faktorima
Do sada najveće curenje informacija o tome kako radi Googlev ranking algoritam dogodio se krajem svibnja te je dosta uznemirio SEO zajednicu.
30 svibnja, 2024