Što je search intent?

Što je search intent – SEO za početnike u pisanju

Kada istražujemo i definiramo ključne riječi za koje se želimo pozicionirati na Googleu, često zaboravimo na namjeru pretrage korisnika. Prije nego krenemo stvarati sadržaj, treba doznati što je search intent (namjera pretrage) onog tko nešto traži.

 

Koji je najvažniji faktor u istraživanju riječi?

Razumjeti namjeru korisnika koji pretražuje.

 

Ako ste content writer, ključne riječi “kako napisati dobar naslov” bolji je od “alati za pisanje”.

No ako pišete za nekog tko prodaje neki softver za optimizaciju teksta, onda su ključne riječi “alati za pisanje” bolji za vas.

Razumjeti koje ključne riječi i fraze mogu ostvariti više prihoda za vas je ključno.

 

Što je search intent ili namjera pretrage?

Nekad tražimo samo informaciju, nekad tražimo konkretan proizvod. Ipak, dosta onih koji se bave pisanjem, odnosno content writingom, čak i kad istraže ključne riječi, zaborave na namjeru pretrage. Ključne riječi, pa tako i sadržaj na web stranici, valja optimizirati na način da zadovoljimo namjeru korisnika koji je u potrazi za nečim. Što imamo od toga da netko dođe na našu web stranicu ako naši proizvodi i uslugu nisu u skladu s napisanim, ako sadržaj indirektno ili direktno ne prodaje to što mi nudimo.

Namjera pretrage ili search intent jest razlog zbog kojeg netko nešto pretražuje na Googleu ili drugoj tražilici. Oni namjeravaju naći specifičnu vrstu rezultata.

Ukucaju li samo jednu riječ, često je namjera pretrage nejasna. Što je search intent tu? Što traži osoba koja ukuca „Maroko“? Valutu, vize, vrijeme, smještaj, aviokarte, covid info, neku drugu informaciju?

Ako proširimo ključne riječi na „Maroko putovanje” već nam je jasnije što osoba namjerava – ići na putovanje u Maroko. Ako ste putnička agencija, tu je prilika za vas da se pozicionirate. Možete ciljati i „Maroko aviokarte“.

Što ljudi traže na Googleu?

Trebate koristiti ključne riječi kako bi vaš sadržaj, proizvodi i usluge bili važni osobi koja pretražuje, kako bi zadovoljili njezine želje u potrazi za informacijama.

 

Vrste pretraga

 

Pretrage na tražilicama, definiramo prema tri glavna tipa:

1. Informacijska pretraga

Informacijska pretraga odnosi se na pretrage kada korisnik traži informaciju ili odgovor na neko pitanje. Najčešće se radi o tzv. long-tail upitima, no ne nužno.

Primjer informacijske pretrage je „Što je search intent?“  ili „najbolji email marketing softver 2021.“

 

2. Navigacijska pretraga

Navigacijska pretraga odnosi se na pretragu kada korisnik traži određenu web stranicu ili brend. Znaju što žele pronaći, no ne znaju točnu web adresu gdje žele ići pa ukucavaju u Google. Tu treba pripaziti da se neki drugi brend ne oglašava na višim pozicijama od vas jer u ovoj vrsti pretrage korisnici nesvjesno znaju kliknuti na TOP rezultat koji sadrži ključne riječi iz njegove pretrage.

Primjer ove pretrage su „Konzum klik“ ili „Nike tenisice.“

 

3. Transakcijska pretraga

Transakcijska pretraga odnosi se na pretragu kada netko želi izvršiti specifičnu akciju. Najčešće se radi o korisniku koji želi nešto kupiti, ali ne zna od koga ili kada se odlučio za nekog i želi npr. rezervirati termin online, pronaći broj telefona i slično.

Primjer ove pretrage su „tenisice za trčanje“ ili „poliklinika xy kontakt“

 

Zašto je namjera pretrage važna?

 

Kada pretražujemo, želimo što prije naći ono što trebamo. Stoga Google želi nama ponuditi najrelevantniji sadržaj. Googleov algoritam pokušava dokučiti koja je vaša namjera pretrage kako bi vam ponudio optimalne rezultate na koje možete kliknuti.

Zato ne treba uvijek gledati da budete prvi rezultate na SERP-u (search engine result page) za neku riječ ako vaša web stranica nije u skladu s tom ključnom riječi. Stoga će dobar SEO stručnjak osim ključnih riječi i fraza ponuditi i preporuke za poboljšanje web stranica kako bi one rezultirale onim što korisnik očekuje te svakako definirati i negativne ključne riječi.

Negativne ključne riječi?

Recimo da ukucate u tražilicu riječ „pelene“.

što je search intent- SEO

 

Što tražite? Pelene za djecu? Kakve pelene: platnene, jednokratne, švedske, pampers, za kupanje? A što je s pelenama za odrasle? Ili pak pelenama za pse i mačke?

Što je search intent kod ove pretrage

 

Stoga se nećete htjeti pozicionirati nužno za riječ „pelene“ već za „pelene za djecu“, „platnene pelene“, “švedske pelene za djecu” i slično koje traže roditelji malih beba.

 

Kako znati što ljudi traže i kako optimizirati sadržaj?

Search intent - top rezultati

 

Pogledajte Google stranicu rezultata i pregledajte koja vrsta rezultata se pojavljuje na prvoj stranici za određenu ključnu riječ. To će vam dati ideju kako oblikovati vaš sadržaj.

Jesu li prvi vrhu stranice s proizvodima ili možda neki blog? Jesu li FAQ pitanja?

Radite pretrage u incognito načinu kako vaše prethodne pretrage ne bi utjecale na rezultate koje vidite.

Osim vrste sadržaja, vidjet ćete i kako je TOP sadržaj oblikovan. Koliko su dugački tekstovi, kakav je naslov, imaju li možda neki popis, tablice, ukratko kakva je struktura rezultata pa prema tome možete zaključiti i kakav biste sadržaj vi mogli producirati.

 

Analizirajte podatke iz vaše search console i Google Analyticsa

 

Pogledajte podatke vaše web stranice u Google Analyticsu (povežite ga sa search consolom da imate sve na jednom mjestu) i obratite pažnju na ključne riječi koje imaju velik broj impresija, ali malo klikova. Što je search intent korisnika bio kad su ukucavali riječi u tražilicu? Usporedite TOP rezultate za te ključne riječi.

Kako možete poboljšati vaš naslov i tekst da dobije više klikova?

Je li bounce rate (stopa broja korisnika koji dođu na tu stranicu, i potom odmah napuste) visoka? To znači da ih nije zanimalo ništa više na vašoj web stranici. Kako možete zadržati korisnike?

Razmislite kako pišete sadržaj. Nije dovoljno da ljudi dođu na vašu web stranicu, trebali bi i ostati.

 

Svakako pročitajte i ovo:

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?