Napisati dobar naslov jest 80% vrijednosti od ukupnog napisanog. Džabe ste napisali super članak, ako nitko neće kliknuti na naslov i pročitati ga. Džabe vam sva SEO optimizacija ako je naslov takav da korisnici oko prelaze preko njega i kliknu na neki drugi rezultat na Google pretrazi.
Pisala sam o tome koji sadržaj voli Google, jer ga primarno vole i korisnici. Google sve bolje i sve više razumije kontekst napisanog, ne samo na razini pojedinog članka, nego i na razini čitave web stranice. Bavi li se stranica određenim područjem, koje sve teme pokriva, kako obrađuje teme i koliko ljudi to čitaju, sve je to bitno da se podignete u rezultatima pretrage na SERP-u (stranici s rezultatima pretrage).
Tipično postoje 4 vrste naslova:
- Clickbait naslov: Ako želite bolje prodavati, koristite ove dvije riječi!
- “Kreativan” naslov: Ništa u životu nije besplatno
- SEO naslov: Besplatne fotografije za web upotrebu: ovo je 25 free stock servisa s milijunima fotografija
- Pasivni naslov: Limun- najbolji saveznik vašeg zdravlja
Postoje određena pravila ili formula za pisanje dobrog naslova, i clickbait portali znaju za njih. „Evo kako do tajnog recepta za…“ Vidjeli ste te naslove.
Clickbait naslovi posebno uspijevaju na news portalima i društvenim mrežama jer potiču maštu, zabavu, radoznalost… a to je upravo dio razloga zašto smo npr. na Facebook -: da se zabavimo.
Kad surfamo Facebookom ili gledamo TV, ne volimo da nas prekidaju reklamama, naša želja da nešto kupimo u tom trenutku je niska jer zapravo dosta pasivno konzumiramo sadržaje na ekranima.
Stoga je korisnije da radite na strategiji dugoročnog ulaganja u pisanje kvalitetnih tekstova i naslova koje ćete objaviti na web stranicama i biti među rezultatima pretrage na Googleu kad netko ukuca pojam vezan za vaš business, nego da se opterećujete “fora” člancima koje će puno ljudi lajkati na Facebooku ili kliknuti jednom i ubrzo zaboraviti što su pročitali.
Pravila pisanja dobrog naslova koje ja podučavam na radionicama uključuju različite tehnike privlačenja korisnika prema onom što oni traže, uz brojne taktike povećanja klikanosti (CTR). Naučit ćete kako visokokvalitetnim i strukturiranima tekstovima napisanim upravo prema ključnim riječima koje vaše ciljane skupine guglaju doći do korisnika i kupaca u trenutku kad vas oni traže, kad guglaju, kad im je motiv da kliknu nešto izuzetno velik!
Kako napisati dobar naslov?
1.Istražite što ljudi žele čitati
Umijeće pisanja naslova počiva na privlačenju pažnje korisnika, primarno kroz emocije koje uspijemo kao copywriteri naciljati tako da gađaju u srž čitateljevog problema. Ili kako je rekao Seth Godin “Jedini način da pobijedite u content marketingu jest da čitatelj kaže ‘ovo je napisano posebno za mene.‘”
Kako možete znati što ljudi žele? Pomoću SEO alata.
Kad ste dobili informaciju što i koliko puta mjesečno ljudi nešto traže, napišite naslov koji koristi te riječi iz pretrage!
2. Stavite glagol u naslov
Pasivni naslovi poput “Beauty rituali za djevojke” nekako su blah. Imamo osjećaj da je netko stvorio sadržaj reda radi i ne očekujemo ništa spektakularno nakon klika.
Pasivni naslovi ne angažiraju čitatelja, već samo stoje čekajući da netko obrati pažnju na njih.
Stavite glagol i pokrenite motivaciju korisnika da kliknu!
3. Postavite pitanje
Od svih uporaba glagola najbolje je koristiti glagol u obliku upitne rečenice.
Npr. Kako napisati dobar naslov?
Na donjem primjeru vidite kako sam kombinirala točke 1, 2 i 3 te je moj tekst završio kao TOP rezultat za pretragu.
4. Spomenite čitatelja/njegov biznis
Svi se u nečemu možemo porepoznati.
Tako će Splićanke kliknuti na naslove koji sadrže tu riječ, jednako kao što će i Riječanke vjerojatno kliknuti na naslov “Riječanke su napokon dobile mjesto za poslovno druženje sa ženama”
Možete ići i šire, pa spomenuti samo “žene”, što vam dodatno proširuje bazen potencijalnih čitatelja.
10 putovanja na koje bi žene trebale ići do svoje 40. godine
Uglavnom, ciljana skupina u naslov je put do veće klikanosti članaka!
5. Spomenite poznati motiv ili osobu
Trebate li nešto novo i nepoznato objasniti, najlakše je to napraviti uspoređujući s nečim već poznatim.
Nemojte da vam posao zapne kao Evergreen u Sueskom kanalu!
TikTok Fetapasta i Justin Bieber efekt: Samo jedan post može učiniti čudo!
6. Obećajte nešto korisno
Ljudi vole korisne stvari, ali i Google koji gura takav sadržaj više među rezultatima pretrage.
Naučite napisati dobar naslov uz 10 brzih savjeta
10 načina kako možete odmah poboljšati tekstove na svom webu
7. Ponudite vodič
Kad je neka tema kompleksa i treba nam malo dulje štivo, volimo čitati vodiče i tutorijale koji su posloženi na logičan i razumljiv način.
Primjer naslova:
Vodič kroz digitalni marketing za početnike u 2023. godini!
8. Ponudite listu, savjete, benefite
Volimo liste jer ih je lako pratiti i olakšavaju nam shvaćanje.
Ovo su benefiti objavljivanja sadržaja svakog dana
Kako pisati blogove: 10 vrsta sadržaja koje Google voli
9. Brojke!
Brojke imaju psihološki učinak na čitatelja jer ih lakše uočavamo, a i impliciraju nam da se iza naslova krije nešto konkretno. A mi volimo konkretno.
21 destinacija u Hrvatskoj za obitelji s djecom
25 Call-to-Action fraza s kojima ćete potaknuti konverzije na vašem webu!
10. Usporedite nešto
Usporedbe su nam način da nešto brže shvatimo i donesemo bržu odluku.
Možete li raditi sadržaj koji će putem direktne usporedbe olakšati korisnicima put do odluke, svakako ga krenite producirati:
Primjer naslova:
Koristiti WordPress ili Wix – što je bolje i zašto
Kreativno pisanje vs. pisanje za web: Razlika je ogromna!
11. Najavite nešto, posebno rješenje tajni, trikove…
Najave su misteriozne, a i potiču zanimanje pa volimo kliknuti na naslov koji obećava.
Napokon i u Hrvatsku stiže dugoočekivani proizvod protiv akni!
Volimo znati trikove jer smo tako ispred konkurencije.
Doznajte kako radi Linkedin algoritam u 2023. godini!
Ovo je dobra taktika naslova za news portale i blogove.
12. Spomenite istraživanje ili statistiku
Istraživanja i statistike garantiraju klikanost jer se odmah komunicira kako je tekst stručan.
Istraživanje je pokazalo da ova boja najviše utječe na klikove
Statistika: Obrazovane žene više trpe nasilje
Osim toga, ako ste sami napravili istraživanje, to vas svrstava u krug stručnih osoba i izvora od povjerenja, a možete zaraditi i hrpu backlinkova, što je još jedan SEO benefit.
13. Napišite „ne“ ili „nemojte“
Kad nam netko kaže da nešto ne radimo, odmah poželimo to napraviti. Kao mala djeca. Pitamo me zašto nešto ne raditi pa kliknemo da provjerimo.
Nemojte raditi ovo ako ne želite izgubiti korisnike
Što je zero-click pretraga i zašto ljudi ne klikću na Googleove rezultate pretrage?
Zašto se ne budim u pet ujutro? – Nitko ne dobiva medalju za izgaranje
14. Stavite „povećajte“ ili „smanjite“
Volimo kad nam netko pomogne, a često se mučimo kako potrošiti manje vremena, novca, živaca….
Smanjite troškove poslovanja za 30% je naslov koji obećava našu bolju poslovnu budućnost te je vrlo klikabilan.
Povećajte prosječnu košaricu u vašem webshopu ovim trikom!
15. Spomenite aktualno vrijeme- sada ili godinu
Volimo friške i relevatne informacije pa nam je u naslovu odlično kad vidimo “danas”, “sada”, “odmah” ili “ove godine”.
Otkrivamo koji će kozmetički proizvodi bili hit u 2023. godini
Što možemo očekivati od turizma u 2024. godini?
Kako raditi digitalni marketing 2023. godini u 11 koraka
16. Začudite se
Ovo je tipičan clickbait naslov za portale koji funkcionira.
Koliko god suludo zvučalo…
Nevjerojatno, ali ovo funkcionira:..
TikTok Fetapasta i Justin Bieber efekt: Samo jedan post može učiniti čudo!
17. Izmislite neki termin
Znate li što je „sjedeći članak?“
Parazitski SEO: Što je to i kako funkcionira?
18. Stavite riječ besplatno ili gratis
Tko još ne voli dobiti nešto besplatno ili gratis? Ne čudi što se naslovi s ovim riječima itekako klikaju.
Besplatne fotografije za vašu web stranicu – iskoristite ih!
19. Preporučite nešto
Volimo preporuke, a najbolje je da neki proizvod preporči netko objektivan i stručan.
Npr: Isprobali smo sve kreme za pelenski osip, evo koje su najbolje
Koji su najbolji SEO alati za pronalazak ključnih riječi?
20. Stavite svako prvo slovo veliko (samo za engleski)
Ne funkcionira u hrvatskom, ali pišete li blogove za englesko govorno područje, svako prvo VELIKO slovo u naslovu povećava klikanost jer je naslov naprosto uočljiviji.
10 Questions You Need to Pay Attention to Before Starting to Write a Blog
Želite li naučiti pisati SEO naslove, priključite se edukaciji SEO pisanje za web!
Najnoviji članci
Što su Googleovi E-E-A-T i YMYL i zašto su važan za SEO?
Informacija na internetu sve je više i sve je teže detektirati koja je informacija točna. Googleovi E-A-T i YMYL rade red u tom kaosu.
20 siječnja, 2023Čak 1 od 5 videa na TikToku sadrži krive informacije, pokazuje istraživanje
Mladi sve više koriste TikTok za pretragu, ali 1 od 5 videa na TikToku sadrži krive informacije, pokazuje istraživanje.
19 siječnja, 2023Googlevih 9 savjeta za optimizaciju Core Web Vitalsa u 2023.
Google je podijelio je nove preporuke za optimizaciju web stranica kako bi prošle njihov korisnički test Core Web Vitals.
16 siječnja, 2023