kako napisati dobar naslov

Kako napisati dobar naslov? Iskoristite ovih 20 ideja.

Napisati dobar naslov jest 80% vrijednosti od ukupnog napisanog. Džabe ste napisali super članak, ako nitko neće kliknuti na naslov i pročitati ga. Džabe vam sva SEO optimizacija ako je naslov takav da korisnici oko prelaze preko njega i kliknu na neki drugi rezultat na Google pretrazi.

Pisala sam o tome koji sadržaj voli Google, jer ga primarno vole i korisnici. Google sve bolje i sve više razumije kontekst napisanog, ne samo na razini pojedinog članka, nego i na razini čitave web stranice. Bavi li se stranica određenim područjem, koje sve teme pokriva, kako obrađuje teme i koliko ljudi to čitaju, sve je to bitno da se podignete u rezultatima pretrage na SERP-u (stranici s rezultatima pretrage).

 

Tipično postoje 4 vrste naslova:

 

 

Postoje određena pravila ili formula za pisanje dobrog naslova, i clickbait portali znaju za njih. „Evo kako do tajnog recepta za…“ Vidjeli ste te naslove.

Clickbait naslovi posebno uspijevaju na news portalima i  društvenim mrežama jer potiču maštu, zabavu, radoznalost… a to je upravo dio razloga zašto smo npr. na Facebook u-: da se zabavimo.

Kad surfamo Facebookom ili gledamo TV, ne volimo da nas prekidaju reklamama, naša želja da nešto kupimo u tom trenutku je niska jer zapravo dosta pasivno konzumiramo sadržaje na ekranima. Ali ćemo kliknuti na nešto što nam dovoljno snažno izazove pažnju.

Korisnije jest raditi na strategiji dugoročnog ulaganja u pisanje SEO tekstova koje ćete objaviti na web stranicama i biti među rezultatima pretrage na Googleu kad netko ukuca pojam vezan za vaš business, nego da se opterećujete “fora” člancima koje će puno ljudi lajkati na Facebooku ili kliknuti jednom i ubrzo zaboraviti što su pročitali. Naravno da svi tekstovi ne mogu i ne moraju biti SEO optimizirani, vijesti su samo jedan od primjera takvih tekstova. No vijesti valja stalno pisati, a niste sigurni hoće li doći do čitatelja.

Najbolji naslovi su koji do korisnika dolaze u trenutku kad vas oni traže, kad guglaju, kad im je motiv da kliknu nešto izuzetno velik!

Valja imati na umu da kad napišete super SEO optimiziran članak, on se neće magično rangirati na Googleovim rezultatima pretrage (SERP).

Da bi netko taj vas tekst i pročitao, u naslovu pored ključnih riječi za koje se želite pozicionirati na Google SERP-u koristite i tehnike za povećanje CTR-a (stope klikanosti).

Koristite social media kanale i newslettere da biste doveli prve čitatelje do teksta. A što će judi kliknuti ovisi o naslovu.

 

 

Kako napisati dobar naslov?

 

1.  Istražite što ljudi žele čitati- budite korisni

Umijeće pisanja naslova počiva na privlačenju pažnje korisnika, primarno kroz korisnost i emocije koje uspijemo kao copywriteri naciljati tako da gađaju u srž čitateljevog problema. Ili kako je rekao Seth Godin “Jedini način da pobijedite u content marketingu jest da čitatelj kaže ‘ovo je napisano posebno za mene.‘”

Budite korisni. Ljudi vole korisne stvari, ali i Google koji gura takav sadržaj više među rezultatima pretrage.

Naučite napisati dobar naslov uz 10 brzih savjeta

 

Kako možete znati što ljudi žele vezano za vaše poslovanje? Pomoću SEO alata.

Pisanje naslova prema SEO pravilima

 

Kad ste dobili informaciju što i koliko puta mjesečno ljudi nešto traže, napišite naslov koji koristi te riječi iz pretrage!

 

2. Stavite glagol u naslov

 

Pasivni naslovi poput “Beauty rituali za djevojke” nekako su blah. Imamo osjećaj da je netko stvorio sadržaj reda radi i ne očekujemo ništa spektakularno nakon klika.

Pasivni naslovi ne angažiraju čitatelja, već samo stoje čekajući da netko obrati pažnju na njih.

Stavite glagol i pokrenite motivaciju korisnika da kliknu.

nekad vam glagol jednostavno ne odgovara. U tom slučaju, dodajte brojku u naslov da ga spasite od neklikanosti

 

3. Postavite pitanje

Od svih uporaba glagola u naslovima, najbolje prolaze pitanja.

Npr. Kako napisati dobar naslov?

 

Na donjem primjeru vidite kako sam kombinirala točke 1, 2 i 3 te je moj tekst završio kao TOP rezultat za pretragu.

primjer SEO naslova

 

4. Spomenite čitatelja/njegov biznis

Svi se u nečemu možemo prepoznati.

Tako će Osječanke kliknuti na naslove koji sadrže tu riječ, jednako kao što će i Riječanke vjerojatno kliknuti na naslov koji spominje njih.

Možete ići i šire, pa spomenuti samo “žene”, što vam dodatno proširuje  bazen potencijalnih čitatelja.

10 putovanja na koje bi žene trebale ići do svoje 40. godine

Uglavnom, ciljana skupina u naslovu je put do veće klikanosti članaka!

 

5. Spomenite poznati motiv ili osobu

Trebate li nešto novo i nepoznato objasniti, najlakše je to napraviti uspoređujući s nečim već poznatim.

Nemojte da vam posao zapne kao Evergreen u Sueskom kanalu!

TikTok Fetapasta i Justin Bieber efekt: Samo jedan post može učiniti čudo!

 

6. Prilagodite jezik skupini

Logika pisanja naslova određenima skupinama je otprilike sljedeća:

· Obraćate li se mlađoj publici, koristite sleng ili humor. Može i emoji.🔥

· Obraćate li se poslovnoj publici iz vaše branše, stručni termini u naslovu bit će dobri mamci. ROI bi mogao biti odličan.

· Ako vam je publika iz druge branše, zaboravite na stručnu terminologiju, malo tko će kliknuti na nerazumljiv naslov. Dobitak beats ROI u tom slučaju.

 

7. Za lokalne pretrage, unesite lokalizme u naslov

Obraćate li se skupini na specifičnoj geografskoj lokaciji, približite im se kroz naslov tako da ćete koristiti lokanlne termine. Oni unose emociju u naslov i klikabilniji su od tehnički savršenih naslova koji su potpuno pravopisno točni.

 

8. Ponudite  liste: vodiče, savjete i benefite- uz brojku

Volimo liste jer ih je lako pratiti i olakšavaju nam shvaćanje.

Kad je neka tema kompleksna i treba nam malo dulje štivo, volimo čitati vodiče i tutorijale koji su posloženi na logičan i razumljiv način.

Isto tako volimo liste i kad idemo na putovanja ili u shopping.

Primjer naslova:

Vodič kroz digitalni marketing za početnike u 2023. godini!

Ovo su benefiti objavljivanja sadržaja svakog dana

Kako pisati blogove: 10 vrsta sadržaja koje Google voli

 

9. Brojke!

Brojke imaju psihološki učinak na čitatelja jer ih lakše uočavamo, a i impliciraju nam da se iza naslova krije nešto konkretno. A mi volimo konkretno.

21 destinacija u Hrvatskoj za obitelji s djecom

25 Call-to-Action fraza s kojima ćete potaknuti konverzije na vašem webu!

 

 

10. Usporedite nešto

Usporedbe su nam način da nešto brže shvatimo i donesemo bržu odluku.

Možete li raditi sadržaj koji će putem direktne usporedbe olakšati korisnicima put do odluke, svakako ga krenite producirati:

Primjer naslova:

Koristiti WordPress ili Wix – što je bolje i zašto

Kreativno pisanje vs. pisanje za web: Razlika je ogromna!

 

11. Najavite nešto, posebno rješenje tajni, trikove…

Najave su misteriozne, a i potiču zanimanje pa volimo kliknuti na naslov koji obećava.

Napokon i u Hrvatsku stiže dugoočekivani proizvod protiv akni!

Volimo znati trikove jer smo tako ispred konkurencije.

Doznajte kako radi Linkedin algoritam u 2023. godini!

Ovo je dobra taktika naslova za news portale i blogove.

 

12. Spomenite podatke, istraživanje ili statistiku

Za poslovnu publiku, naslovni koji komuniciraju brojke, istraživanja i statistike garantiraju klikanost jer  komunicirate konkretne stručne stvari.

Istraživanje je pokazalo da ova boja najviše utječe na klikove

Statistika: Obrazovane žene više trpe nasilje

Osim toga, ako ste sami napravili istraživanje, to vas svrstava u krug stručnih osoba i izvora od povjerenja, a možete zaraditi i hrpu backlinkova, što je još jedan SEO benefit.

 

 

13. Napišite „ne“ ili „nemojte“

Kad nam netko kaže da nešto ne radimo, odmah poželimo to napraviti. Kao mala djeca. Pitamo me zašto nešto ne raditi pa kliknemo da provjerimo.

 

Nemojte raditi ovo ako ne želite izgubiti korisnike

Što je zero-click pretraga i zašto ljudi ne klikću na Googleove rezultate pretrage?

Zašto se ne budim u pet ujutro? – Nitko ne dobiva medalju za izgaranje

 

14. Stavite „povećajte“ ili „smanjite“

Volimo kad nam netko pomogne, a često se mučimo kako potrošiti manje vremena, novca, živaca….

Smanjite troškove poslovanja za 30%  je naslov koji obećava našu bolju poslovnu budućnost te je vrlo klikabilan. Ljudi ne vole gubiti ništa, a posebno novac.

Povećajte prosječnu košaricu u vašem webshopu ovim trikom!

 

15. Spomenite aktualno vrijeme- sada ili godinu

 

Volimo friške i relevantne informacije pa nam je u naslovu odlično kad vidimo “danas”, “sada”, “odmah” ili “ove godine”.

 

Otkrivamo koji će kozmetički proizvodi bili hit u idućoj godini!

Što možemo očekivati od turizma u 2024. godini?

 

Kako raditi digitalni marketing 2024. godini u 14 koraka

 

16. Začudite se

Ovo je tipičan clickbait naslov za portale koji funkcionira.

Koliko god suludo zvučalo…

Nevjerojatno, ali ovo funkcionira:..

TikTok Fetapasta i Justin Bieber efekt: Samo jedan post može učiniti čudo!

 

17. Izmislite neki termin

Znate li što je „sjedeći članak?“

Parazitski SEO: Što je to i kako funkcionira?

 

18. Stavite riječ besplatno ili gratis

Tko još ne voli dobiti nešto besplatno ili gratis? Ne čudi što se naslovi s ovim riječima itekako klikaju.

Besplatne fotografije za vašu web stranicu – iskoristite ih!

 

19. Preporučite nešto

Volimo preporuke, a najbolje je da neki proizvod preporuči netko objektivan i stručan.

Npr: Isprobali smo sve kreme za pelenski osip, evo koje su najbolje

Koji su najbolji SEO alati za pronalazak ključnih riječi?

 

20. Stavite svako prvo slovo veliko (samo za engleski)

Ne funkcionira u hrvatskom, ali pišete li blogove za englesko govorno područje, svako prvo VELIKO slovo u naslovu povećava klikanost jer je naslov naprosto uočljiviji.

 

10 Questions You Need to Pay Attention to Before Starting to Write a Blog

 

 

Želite li naučiti pisati SEO naslove, priključite se edukaciji SEO pisanje za web!

 

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci