Kako pisati blogove

Kako pisati blogove: 11 stvari koje uvijek dobro prolaze

Kad Googleov robot pretražuje vašu stranicu, zanima ga niz stvari, a najviše od svega zanima ga sadržaj. Kako pisati blogove koje će zanimati publiku, a potom i Google te koja vrsta sadržaja najbolje prolazi pokušala sam detaljno objasniti u ovom članku.

Još od Googleovog update 2013. pod nazivom Hummingbird, veliki fokus stavljen je na kvalitetan sadržaj koji odgovara na namjeru upita korisnika. Čisto napucavanje ključnih riječi na stranicu više nije bilo dovoljno (štoviše, bilo je penalizirano), a u igru je ušao storytelling, odnosno stavljanje ključnih riječi u kontekst. Činjenice i informacije postale su bitne, kao i ukupno korisničko iskustvo. Landing stranice postale su bitne.

Google je tijekom godina i sam komunicirao što je bitno u vezi dobrog rangiranja na SERP-u (stranice s rezultatima pretrage) i iako ima više faktora koji utječu na ranking, sadržaj je taj koji je često presudan.

 

Kako pisati blogove?

 

Jedno pravilo: prema ključnim riječima.

Ovo bi se ljudi moglo svidjeti” nije dobar start pisanja. Polazite od sebe, subjektivne pretpostavke.

 

Ovo ljudi traže” je dobar start. Polazite od podataka o tome što to ljudi točno traže na Googleu – to je osnova SEO pisanja.

 

Uporno ponavljamo kako ne pišemo za Google, nego za ljude koji guglaju.

 

2 su koraka kad krenete pisati:

Content marketing i SEO

 

1. Doznajte to ljudi žele čitati.

Prije nego što krenete pisati, istražite ključne riječi koje korisnici pretražuju kako biste znali o čemu pisati umjesto da pretpostavljate i pišete napamet. Za to vam trebaju SEO alati za pronalazak ključnih riječi.

2. Nakon što znate što ljudi ŽELE ČITATI, napišite ciljani sadržaj .

 

 

 

Ovo je sadržaj koji Google voli, zato jer ga vole i čitatelji, a većinu toga možete zapakirati kao blog post:

 

  1. Liste

Ljudi vole liste. „5 načina kako…“ obično se više klika od naslova koji ne komunicira neku brojku. Ljudi vole učiti po koracima, lakše im je slijediti upute, pratitu temu…I Google zato voli liste.

Sadržaj za Google blog-liste

 

 

  1. Intervju

Kada radite sadržaj u kojem intervjuirate druge osobe, Google će vas vjerojatno nagraditi višim rangiranjem tog članka za određene ključne riječi. Zašto? Kad intervjuirate stručnjaka iz nekog područja, vrlo vjerojatno će ta osoba linkati na objavljeni intervju, odnosno na članak na vašoj web stranici i dati mu kredibilitete. Google voli stručne članke i kredibilitete.

 

  1. Izvori informacija

Wikipedia je definitivno na broju 1 kad govorimo o pozicijama rezultata za milijune upita jer je to izvor kojem se vjeruje. Informacije su strukturirane i provjerene te im Google daje zavidnu prednost na SERP-u. Google voli izvore informacije jer ljudi linkaju prema njima i dijele ih, a i provode više vremena čitajući sadržaj.

Pokušajte stvoriti neki tzv. resource centar (izvor informacija) na svom blogu/web stranici koji će uključivati članke, studije slučaja i PDF-ove stručnjaka na određenu temu i potaknuti učenje – to je zapravo edukativni dio vaše web stranice koji prikazuje sadržaj za učenje.

Primjer dobrog resource centra je MOZ-ov moz.com/resources.

Možete postaviti i rječnik pojmova ukoliko se bavite nečim specifičnim poput mene.

 

  1. Česta pitanja

 

Možete stvoriti na svojoj stranici FAQ s čestim pitanjima i odgovorima, a tako ćete ujedno stvoriti sadržaj za tzv. long-tail upite (upite koji su vrlo specifični, imaju 4-5 riječi i obično nemaju velik broj upita, ali zato imaju veće konverzije).

FAQ

 

 

  1. Sadržaj koji se dijeli

Primjer kako pisati blogove

 

Kada napišete neki blog prema ključnim riječima, morate ga distribuirati kako bi dobio prve čitatelje. Newsletteri i društvene mreže su idealne za takvo što. No kako bi se sadržaj na društvenim mrežama dijelio, treba zadovoljiti određene emotivne i socijalne parametre.

Što najviše dijelimo na društvenim mrežama?

Sadržaj koji je:

  • koristan
  • zabavan
  • informativan
  • iznenađujući
  • koji pokazuje određenu stranu našeg karaktera
  • koji je usmjeren prema nama

 

Kako pisati blogove

Od svih sadržaja, najviše se klikaju oni koji se na društvenim mrežama prezentiraju kao:

  • iznenađujući (suprotno našim očekivanjima, kao npr. da na Maldive možeš i bez puno novca)
  • pitanja
  • obogaćeni vizualom neke osobe (lica više privlaču pažnju)

Sadržaj koji se mnogo dijeli na društvenim mrežama i sadržaj prema kojem je stalan priljev čitatelja s društvenih mreža ima dodatan social proof, a Google će nagraditi sadržaj koji ima puno potencijala i koji je očito toliko dobar da se dijeli. Potaknite korisnike da podijele članke s vaše web stranice!

 

  1. Recenzije

Recenzije su izvrsna vrsta sadržaja. Pritom ne govorim o brzim recenzija ispod vaših proizvoda, nego blogove koji su recenzije proizvoda i usluga. Pronađite nešto iz vaše niše što možete recenzirati i napišite kvalitetan članak o tome.

Ponudite drugima da recenziraju vaše proizvode na svojim stranicama i da vam šalju promet. Nisu Tripadvisor, ali ni domaća stranica Ženski recenziraj baš bezveze postali popularni – to je sadržaj kojeg ljudi jako žele čitati! Možete ga staviti i kao posebnu i istaknutu kategoriju na webu!

Iskustva kao dobar sadržaj

Za povećanje konverzija na vašoj web stranici uz proizvode koje prodajete stavite recenzije drugih korisnika jer svi volimo čuti tuđe mišljenje valja li to nešto prije nego stisnemo “kupi.”

 

  1. Istraživanja i ankete

Google voli provjerene i stručne informacije koje su rezultat istraživanja, ali i brojne kvalitetne ankete koje rezultiraju sadržajem tzv. social proofa. Ljudi vole čitati činjenične informacije (istraživanja, statistike itd), ali i ankete. Ankete su izvrstan sadržaj za angažiranje korisnika na vašoj web stranici, posebno ako vas muči prevelik bounce rate.

Anketa za povećanje prodaje

 

Potaknite korisnike da ispune neku anketu tako da im na kraju ponudite neki kupon koji mogu odmah iskoristiti u vašem web shopu, a zatim analizirajte anketu i uobličite ju kao blog post. Istraživanja su također sjajan sadržaj jer se na njih možemo pozvati dok tematiziramo o nečem.

 

  1. Usporedbe

Pišete li blog u kojem uspoređujete dva proizvoda na način da ste tome pristupili analitički, činjenično i edukativno, velika je vjerojatnost da će i drugi linkati prema vama, a Google vas dignuti među rezultatima pretrage.

Odličan sadržaj su usporedbe

Ljudi prije odluke o kupnji pretražuju više web mjesta, a vi im možete uštedjeti vrijeme, baš kao i jeftinije.hr.

 

  1. Studije slučaja /case study

Case study je super sadržaj

 

Ljudi vole čitati studije slučaja jer žele nešto naučiti iz tuđih primjera. Najbolje prolaze studije slučaja kad nešto testirate ili ste zaobišli standardne načine poslovanja.

Kada piše case study, postavite naslov koji nije pasivan, nego koji govori o tome kako ste vi za nekog nešto napravili ili kako je netko postigao određeni rast.

Primjeri:

Casy Study: Kako smo prodali 1000 madraca bez uložene kune u oglase

Case study 2: Kako je tvrtka pomoću email marketinga povećala prihode za 50%

 

  1. Predikcije

Kad pišete o trendovima za narednu godinu, ali čak i o dugoročnijim predikcijama poput ono što nas očekuje u turizmu od 2022. do 2026. godine, potičete znatiželju kod čitatelja, a samim time i klikove. Svi žele znati unaprijed što ih čeka kako bi se mogli bolje pripremiti za poslovno razdoblje. Pišite o predikcijama!

Što budućnost donosi

Pisanje sadržaja za potrebe marketinga ili content marketing puno je kompleksniji od same ideje što pisati.

11. Novosti

Ako ste među prvima koji izvještavaju javnost o nekoj novosti, Google će vas možda nagraditi pozicijom broj jedan.

Google i novosti

Biti prvi ima još jednu drugu prednost – mnogi linkaju prema vama kao izvoru informacija, a Google baš jako voli backlinkove. Linkovi koji vode prema vama singaliziraju Googleu da ste relevatna izvor informacija.

 

Kako pisati blogove? Ne kreativno.

Kreativno pisanje za web nije ono što će vas u većini slučaja izbaciti na prvu stranicu rezultata pretrage na Googleu, već ciljano SEO pisanje na temelju istraživanja ključnih riječi, odnosno ono što korisnici traže na Googleu!

Istražite što ljudi guglaju i ponudite im sadržaj zapakiran u ovih gore 10 vrsta sadržaja, a da pritom pazite na elemente koji signaliziraju Googleu da se radi o visokokvalitetnom sadržaju kojem se može vjerovati.

 

Želim još s vama podijeliti nekoliko smjernica za stvaranje sadržaja koji će zadovoljiti Googleov algoritam i matematiku oko toga koji će jedinstveni sadržaj ponuditi onom tko pretražuje.

Ove elemente Google navodi kao bitne za stvaranje sadržaja:

 

  1. Možete li vjerovati sadržaju članka?
  2. Je li članak napisao vodeći stručnjak na temu članka? (posebno bitno za medicinske članke)
  3. Ima li blog il web stranica duple ili nepotrebne članke slične teme s blago drugačijim ključnim riječima?
  4. Vjerujete li stranici toliko da biste tamo ostavili broj kreditne kartice? (je li sigurna?
  5. Ima li tipfelera u članku?
  6. Je li sadržaj pisan za tražilice ili da pobudi zanimanje čitatelja?
  7. Je li sadržaj originalan ili nudi informacije koje su rezultat istraživanja i stručne analize? (nemojte kopirati druge)
  8. Pruža li stranica veću vrijednosti od drugih na SERP-u? (više informacija, dulji i strukturirani članak)
  9. Je li jasna potvrda kvalitete članka?
  10. Prezentira li članak sve strane priče?
  11. Ima li blog autoritet nad temom koju obrađuje?
  12. Je li sadržaj sastavljen od drugih izvora i onda se dijelio na nizu stranica (tzv. content farmama)?
  13. Je li članak uređen s pažnjom ili ne?
  14. Ako tražite zdravstveni savjet, možete li vjerovati članku na stranici?
  15. Je li web stranica brend na koji se pozivaju drugi izvori?
  16. Je li sadržaj jasan i opširan?
  17. Je li informacija jasna na prvu ili nudi duboku analizu?
  18. Biste li sadržaj bookmarkirali za naknadno čitanje?
  19. Je li stranica puna oglasa koji ometaju čitatelja dok čita sadržaj?
  20. Je li kvaliteta članka tako dobra da bi mogla biti dio časopisa ili tiskane publikacije?
  21. Jesu li članci kratki i površni s malo specifičnih detalja koji dodaju vrijednost?
  22. Je li blog izrađen s posebnom pažnjom na detalje? (općeniti članci nisu tako dobri kao konkretni, detaljni)
  23. Hoćete li se korisnici buniti kad posjete web stranicu? (jeste li ih “prevarili” dobrim naslovom, ali sadržaj ne odgovara onom što ste obećali naslovom)

 

Zanima li vas ova tema, svakako pročitajte i ove članke:

 

Iskoristite nešto od ovih ideja za stvaranje sadržaja za svoje blogove i web stranice!

Najnoviji članci

  • Oglasi su brz i kratkotrajan način dohvaćanja publike, dok je način dohvaćanja publike putem SEO optimiziranog sadržaja spor i dugotrajan. Učinkovit marketing na digitalnim kanalima ne možemo više gledati kao ponavljanje, nego i kao ispunjavanje želja.

  • Tražite li program za izradu i obradu slika ili video klipova, alate za snimanje zaslona ili pravljenje slika s tekstom, spremite ovaj blog,

  • Stalno pričamo o optimizaciji web stranica i sadržaja na njoj da biste bili među Google rezultatima, ali jeste li znali za LinkedIn SEO?