Kako pisati blogove

Kako pisati blog: Budite korisni i pišite ono o čemu ljudi žele znati više

Kad Googleov robot pretražuje vašu stranicu, zanima ga niz stvari, a najviše od svega zanima ga sadržaj. Kako pisati blogove koje će zanimati publiku, a potom i Google te koja vrsta sadržaja najbolje prolazi pokušala sam detaljno objasniti u ovom članku.

Još od Googleovog update 2013. pod nazivom Hummingbird, veliki fokus stavljen je na kvalitetan sadržaj koji odgovara na namjeru upita korisnika. Čisto napucavanje ključnih riječi na stranicu više nije bilo dovoljno (štoviše, bilo je penalizirano), a u igru je ušao storytelling, odnosno stavljanje ključnih riječi u kontekst. Činjenice i informacije postale su bitne, kao i ukupno korisničko iskustvo.

Google je tijekom godina i sam komunicirao što je bitno u vezi dobrog rangiranja na SERP-u (stranice s rezultatima pretrage) i iako ima više faktora koji utječu na ranking, sadržaj je taj koji je često presudan.

Bitno: Blogovi su vrsta sadržaja koji se najčešće prikazuju na TOP pozicijama na Googleu

 

Ako ne računamo naslovnice, na rezultatima pretrage na Googleu najčešće se pojavljuju blogovi na koje među TOP 5 pozicijama otpada čak 23% rezultata, pokazalo je najnovije istraživanje koje je na 10.000 riječi kroz 10 industrija u ljeto 2023. godine proveo BrightEdge data.

 

Blogovi kao TOP sadržaj za Google

 

Blogovi na rezultatima pretraga u brojkama:

  • 8% rezultata u TOP3
  • 23% rezultata u TOP 5
  • 19% rezultata u TOP 10

 

Zašto su blogovi toliko jaki? Jer blogovi nerijetko daju odgovore na pitanja korisnika pa ih oni klikaju. Da blogove nitko ne čita, ne bi bilo među rezultatima.

Kako su blogovi su najčešća vrsta sadržaja koje ćete vidjeti na Googleovom SERP-u, to vam govori o važnosti content marketing strategije kao generatora prometa prema vašim web stranicama. Više istraživanja CTR-a (klikanost na rezultate) pokazalo je da prvih 5 SEO pozicija odnosi oko 70% svih klikova.

Kako pisati blogove?

Nakon što ste napravili web stranicu, potreban vam je sadržaj. No ako ga pišete napamet, bez da znate točno što ljudi žele čitati, možete upasti u zamku da pišete jako puno sadržaja koji u konačnici ne generira puno prometa, odnosno zapetljati se u samo pisanje blogova po cijele dane kako biste održavali stalan priljev korisnika na web stranicu.

Što ako vam kažem da to tako ne mora biti? Da možete napisati blog koji će godinama biti čitan bez da ga stalno reklamirate negdje?

Prvo pravilo kako to postići jest: blogove treba pisati prema ključnim riječima koje korisnici pretražuju na Googleu.

Znamo li da 68% svih online iskustava počinje na Googleu, da svaka osoba u prosjeku dnevno gugla 3-4 puta (a mladi roditelji i duplo), logično je da ćemo se sa sadržajem pokušati pozicionirati visoko među Google rezultatima i tako skupljati klikove.

Primjer takvog članka je:

SEO blog

 

Kako to postići?

 

2 su koraka kad krenete pisati:

 

 

1. Doznajte što ljudi žele čitati.

Prije nego što krenete pisati, istražite ključne riječi koje korisnici pretražuju kako biste znali o čemu pisati umjesto da pretpostavljate i pišete napamet. Za to vam trebaju SEO alati za pronalazak ključnih riječi.

 

Ovo bi se ljudima moglo svidjeti” nije dobar start pisanja. Polazite od sebe, subjektivne pretpostavke.

 

Znam da “Ovo ljudi traže” je dobar start. Polazite od podataka o tome što to ljudi točno traže na Googleu – to je osnova SEO pisanja. iskoristite SEO alate.

 

 

Primjer SEO alata: “Kako zaraditi novac” mjesečno traži 4.400 ljudi.

 

Content marketing koji zarađuje je SEO- based

2. Nakon što znate što ljudi ŽELE ČITATI, napišite ciljani sadržaj .

 

Prije nego što krenemo na vrste sadržaja koje Google voli, napomenimo nekoliko bitnih stvari:

  • blogovi duljeg formata u pravilu bolje rangiraju. To znači da ne trebate pisati kratke blogove, već se fokusirati na dubinske tekstove s preko 1000, pa čak i 2000 riječi
  • pazite da naslov sadrži ključne riječi
  • pazite da je stranica na kojoj objavljujete sadržaj tehnički ispravna, tj. da prolazi Googlev test kvalitete

 

Primjer SEO clanka

Dakle, nakon što sam za portal zeneinovac.com napisala članak unaprijed znajući što ljudi u većem broju žele čitati, ne čudi što se on iz mjeseca u mjesec uvijek iznova čita za razliku od drugih brojnih članak na tom izvrsnom portalu. Jedina bitna razlika izmeđe mene i autorica drugih članaka kod pisanja jest što ja nisam pisala napamet, već sam znala da puno ljudi traži takav sadržaj.

 

Želite li pisati blog, odnosno sadržaj koji Google voli, svoje pisanje pokušajte uboličiti u sljedeće vrste radova:

 

 

  1. Pitanja

 

Ljudi Googleu postavljaju pitanja i vole kad pronađu točno to pitanje kojeg su ukucali.

Najčešće guglamo pitanja: Kako, koliko, zašto, koji, gdje…

Svojedobno je Google objavio TOP kako-pitanja na svijetu, a ovo je ispalo da najviše traže:

  1. how to tie a tie
  2. how to kiss
  3. how to get pregnant
  4. how to lose weight
  5. how to draw
  6. how to make money
  7. how to make pancakes
  8. how to write a cover letter
  9. how to make french toast
  10. how to lose belly fat

 

Sve više korisnici pretražuju vrlo specifične stvari te žele iskoristiti internet da nadograde svoje znanje – stoga uvijek prije svega budite korisni i pišite za ljude.

Što ljudi i u kolikoj mjeri pretražuju govore nam različiti SEO alati, a niže vidite primjer pretrage s uključenih pluginom Keywords Everywhere koji mi dok tipkam govori koliko ljudi mjesečno pretražuje određene stvari.

how-to pretrage

 

 

Odgovorite ljudima na njihova pitanja, kao što sam ja odgovorila ljudima “kako zaraditi novac”.

Ili “kako popuniti linkedin profil” koji vodi korisnike na moj web. I pritom zaista članak govori o tome, dubinski je, s primjerima i ažuriran.

 

Kako pisati blog

 

 

 

  1. Liste  i brojke

Ljudi voleliste. Popise. Vodiče. Tutorijale. I sve s brojkama. pa to voli i Google

5 načina kako…“ obično se više klika od naslova koji ne komunicira neku brojku. Ljudi vole učiti po koracima, lakše im je slijediti upute, pratitu temu… Potrudite se oko lista, nemojte samo prepisivati tuđe liste, prevoditi i koristiti ih za affiliate biznis (postavljanje linkova prema drugim stranicama kako biste dobili postotak od prodaje) jer Google s novim updateom to može penalizirati.

Sadržaj za Google blog-liste

 

 

  1. Izvori informacija

Wikipedia je definitivno na broju 1 kad govorimo o pozicijama rezultata za milijune upita jer je to izvor kojem se vjeruje (zadovoljava tzv. E-A-T faktor). Informacije su strukturirane i provjerene te im Google daje zavidnu prednost na SERP-u. Google voli izvore informacija jer ljudi linkaju prema njima i dijele ih, a i provode više vremena čitajući sadržaj.

Pokušajte stvoriti neki tzv. resource centar (izvor informacija) na svom blogu/web stranici koji će uključivati članke, studije slučaja i PDF-ove stručnjaka na određenu temu i potaknuti učenje – to je zapravo edukativni dio vaše web stranice koji prikazuje sadržaj za učenje.

Primjer dobrog resource centra je MOZ-ov moz.com/resources.

Možete postaviti i rječnik pojmova ukoliko se bavite nečim specifičnim poput mene.

 

  1. Česta pitanja- FAQ

 

Možete stvoriti na svojoj stranici FAQ s čestim pitanjima i odgovorima, a tako ćete ujedno stvoriti sadržaj za tzv. long-tail upite (upite koji su vrlo specifični, imaju 4-5 riječi i obično nemaju velik broj upita, ali zato imaju veće konverzije).

FAQ

 

 

  1. Sadržaj koji rješava probleme

Najbolji način da pobijedite u content marketingu jest da čitatelj kaže “BAŠ SAM OVO TRAŽIO”.

Ako korisnici traže točno određene stvari, ponudite im točno takav sadržaj. Budite korisni. Napišite vlastito iskustvo, dajte primjere, upozorite ih.

 

Primjer kako pisati blogove

 

SEO blog primjer

Iz gornjeg primjera vidite 2 stvari:

  • jedan blog može ciljati više ključnih riječi
  • blog može biti aktualan više godina (i dobro je da ga ažurirate)

Gornji primjer bloga o Maldivima izvrstan je primjer kako jednom napisan blog može godinama privlačiti klikove korisnika.

Blog je prvi put objavljen još 2017. godine, a u nekoliko je godina privukao više od 155.000 čitatelja. To je otprilike kao da su svi stanovnici Splita pročitali blog!

SEO blog koji traje

A kad korisnik dođe na taj blog, čeka ga zaista vrijedan i ažuriran sadržaj te mogućnost kupnje aviokarte.

Naučite kako ažurirati sadržaj!

 

  1. Recenzije

Recenzije su izvrsna vrsta sadržaja. Pritom ne govorim o brzim recenzijama ispod vaših proizvoda, nego o blogovima koji su recenzije proizvoda i usluga. Pronađite nešto iz vaše niše što možete recenzirati i napišite kvalitetan članak o tome. U recenzijama naglasite kako ste koristili proizvod, koristite direktan i jednostavan jezik, nudite brdo fotografija i opet-budite korisni. Držite se svoje niše jer kao stručnjak u jednoj industriji ne možete baš sve živo recenzirati.

Ponudite drugima da recenziraju vaše proizvode na svojim stranicama i da vam šalju promet. Nisu Tripadvisor, ali nije domaća stranica Ženski recenziraj baš bezveze postala popularna – to je sadržaj kojeg ljudi jako žele čitati! Možete ga staviti i kao posebnu i istaknutu kategoriju na webu!

Iskustva kao dobar sadržaj

Za povećanje konverzija na vašoj web stranici uz proizvode koje prodajete stavite recenzije drugih korisnika jer svi volimo čuti tuđe mišljenje valja li to nešto prije nego stisnemo “kupi.”

 

  1. Istraživanja i ankete

Google voli provjerene i stručne informacije koje su rezultat istraživanja, ali i brojne kvalitetne ankete koje rezultiraju sadržajem tzv. social proofa. Ljudi vole čitati činjenične informacije (istraživanja, statistike itd), ali i ankete.

Ankete su izvrstan sadržaj za angažiranje korisnika na vašoj web stranici, posebno ako vas muči prevelik bounce rate.

Anketa za povećanje prodaje

 

Potaknite korisnike da ispune neku anketu tako da im na kraju ponudite neki kupon koji mogu odmah iskoristiti u vašem web shopu, a zatim analizirajte anketu i uobličite ju kao blog post. Istraživanja su također sjajan sadržaj jer se na njih možemo pozvati dok tematiziramo o nečem.

 

  1. Usporedbe

Pišete li blog u kojem uspoređujete dva proizvoda na način da ste tome pristupili analitički, činjenično i edukativno, velika je vjerojatnost da će i drugi linkati prema vama, a Google vas dignuti među rezultatima pretrage.

Odličan sadržaj su usporedbe

Ljudi prije odluke o kupnji pretražuju više web mjesta, a vi im možete uštedjeti vrijeme, baš kao i jeftinije.hr.

 

  1. Studije slučaja /case study

Case study je super sadržaj

 

Ljudi vole čitati studije slučaja jer žele nešto naučiti iz tuđih primjera. Najbolje prolaze studije slučaja kad nešto testirate ili ste zaobišli standardne načine poslovanja.

Kada piše case study, postavite naslov koji nije pasivan, nego koji govori o tome kako ste vi za nekog nešto napravili ili kako je netko postigao određeni rast.

Primjeri:

Casy Study: Kako smo prodali 1000 madraca bez uložene kune u oglase

Case study 2: Kako je tvrtka pomoću email marketinga povećala prihode za 50%

 

  1. Predikcije

Kad pišete o trendovima za narednu godinu, ali čak i o dugoročnijim predikcijama poput ono što nas očekuje u turizmu od 2022. do 2026. godine, potičete znatiželju kod čitatelja, a samim time i klikove. Svi žele znati unaprijed što ih čeka kako bi se mogli bolje pripremiti za poslovno razdoblje. Pišite o predikcijama iz vaše niše!

Što budućnost donosi

Pisanje sadržaja za potrebe marketinga ili content marketing puno je kompleksniji od same ideje što pisati.

11. Novosti

Ako ste među prvima koji izvještavaju o nekoj novosti, Google će vas možda nagraditi pozicijom broj jedan.

Google i novosti

Biti prvi ima još jednu drugu prednost – mnogi linkaju prema vama kao izvoru informacija, a Google baš jako voli backlinkove. Linkovi koji vode prema vama singaliziraju Googleu da ste relevantan izvor informacija.

12. Intervju sa stručnjacima

Kada radite sadržaj u kojem intervjuirate druge osobe, Google će vas vjerojatno nagraditi višim rangiranjem tog članka za određene ključne riječi. Zašto? Kad intervjuirate stručnjaka iz nekog područja, vrlo vjerojatno će ta osoba linkati na objavljeni intervju, odnosno na članak na vašoj web stranici i dati mu kredibilitete. Google voli stručne članke i kredibilitete.

 

 Ultimativna formula za pisanje blogova:

1. Istražite što ljudi guglaju pomoću SEO alata

2. Ponudite im sadržaj zapakiran u ovih gore 11 vrsta sadržaja

3. naučite kako pisati naslove

4. Radite na link buildingu

5. Podijelite ga dalje

 

Kada napišete neki blog prema ključnim riječima, morate ga distribuirati kako bi dobio prve čitatelje. Newsletteri i društvene mreže su idealni za takvo što. No kako bi se sadržaj na društvenim mrežama dijelio, treba zadovoljiti određene emotivne i socijalne parametre.

Što najviše dijelimo na društvenim mrežama?

Sadržaj koji je:

  • koristan
  • zabavan
  • informativan
  • iznenađujući
  • koji pokazuje određenu stranu našeg karaktera
  • koji je usmjeren prema nama

 

Od svih sadržaja, najviše se klikaju oni koji se na društvenim mrežama prezentiraju kao:

  • iznenađujući (suprotno našim očekivanjima, kao npr. da na Maldive možeš i bez puno novca)
  • pitanja (jer nam pomažu)
  • obogaćeni vizualom neke osobe (lica više privlaču pažnju)

 

Sadržaj koji se mnogo dijeli na društvenim mrežama i sadržaj prema kojem je stalan priljev čitatelja s društvenih mreža ima dodatan social proof, a Google će nagraditi sadržaj koji ima puno potencijala i koji je očito toliko dobar da se dijeli.

Potaknite korisnike da podijele članke s vaše web stranice!

 

 

 

Želim još s vama podijeliti nekoliko smjernica za stvaranje sadržaja koji će zadovoljiti Googleov algoritam i matematiku oko toga koji će jedinstveni sadržaj ponuditi onom tko pretražuje.

 

 

Ove elemente Google navodi kao bitne za stvaranje sadržaja:

 

  1. Možete li vjerovati sadržaju članka?
  2. Je li članak napisao vodeći stručnjak na temu članka? (posebno bitno za medicinske članke)
  3. Ima li blog il web stranica duple ili nepotrebne članke slične teme s blago drugačijim ključnim riječima?
  4. Vjerujete li stranici toliko da biste tamo ostavili broj kreditne kartice? (je li sigurna?
  5. Ima li tipfelera u članku?
  6. Je li sadržaj pisan za tražilice ili da pobudi zanimanje čitatelja?
  7. Je li sadržaj originalan ili nudi informacije koje su rezultat istraživanja i stručne analize? (nemojte kopirati druge)
  8. Pruža li stranica veću vrijednost od drugih na SERP-u? (više informacija, dulji i strukturirani članak)
  9. Je li jasna potvrda kvalitete članka?
  10. Prezentira li članak sve strane priče?
  11. Ima li blog autoritet nad temom koju obrađuje?
  12. Je li sadržaj sastavljen od drugih izvora i onda se dijelio na nizu stranica (tzv. content farmama)?
  13. Je li članak uređen s pažnjom ili ne?
  14. Ako tražite zdravstveni savjet, možete li vjerovati članku na stranici?
  15. Je li web stranica brend na koji se pozivaju drugi izvori?
  16. Je li sadržaj jasan i opširan?
  17. Je li informacija jasna na prvu ili nudi duboku analizu?
  18. Biste li sadržaj bookmarkirali za naknadno čitanje?
  19. Je li stranica puna oglasa koji ometaju čitatelja dok čita sadržaj?
  20. Je li kvaliteta članka tako dobra da bi mogla biti dio časopisa ili tiskane publikacije?
  21. Jesu li članci kratki i površni s malo specifičnih detalja koji dodaju vrijednost?
  22. Je li blog izrađen s posebnom pažnjom na detalje? (općeniti članci nisu tako dobri kao konkretni, detaljni)
  23. Hoćete li se korisnici buniti kad posjete web stranicu? (jeste li ih “prevarili” dobrim naslovom, ali sadržaj ne odgovara onom što ste obećali naslovom)

 

Zanima li vas ova tema, svakako pročitajte i ove članke:

 

Iskoristite nešto od ovih ideja za stvaranje sadržaja za svoje blogove i web stranice!

Najnoviji članci