Kako pisati blogove za Google

Kako pisati blogove: 10 vrsta sadržaja koje Google voli

Kad Googleov robot pretražuje vašu stranicu, zanima ga niz stvari, a najviše od svega zanima ga sadržaj. Kako pisati blogove koje će zanimati publiku, a potom i Google pokušala sam detaljno objasniti u ovom članku.

Još od Googleovog update 2013. pod nazivom Hummingbird, veliki fokus stavljen je na kvalitetan sadržaj koji odgovara na namjeru upita korisnika. Čisto napucavanje ključnih riječi na stranicu više nije bilo dovoljno, a u igru je ušao storytelling, odnosno stavljanje ključnih riječi u kontekst. Činjenice i informacije postale su bitne, kao i ukupno korisničko iskustvo. Landing stranice postale su bitne.

Google je tijekom godina i sam komunicirao što je bitno u vezi dobrog rangiranja na SERP-u (stranice s rezultatima pretrage) i iako ima više od 200 faktora koji utječu na ranking, sadržaj je taj koji je često presudan.

Prije nego krenem na 15 sadržaja koje Google voli, želim vam podijeliti nekoliko smjernica za stvaranje tog sadržaja koji će zadovoljiti Googleov algoritam i matematiku oko toga koji će jedinstveni sadržaj ponuditi onom tko pretražuje.

 

Pišite blogove imajući na umu ove elemente koji Google navodi za stvaranje sadržaja:

 

  1. Možete li vjerovati sadržaju članka?
  2. Je li članak napisao vodeći stručnjak na temu članka?
  3. Ima li blog il web stranica duple ili nepotrebne članke slične teme s blago drugačijim ključnim riječima?
  4. Vjerujete li stranici toliko da biste tamo ostavili broj kreditne kartice?
  5. Ima li tipfelera u članku?
  6. Je li sadržaj pisan za tražilice ili da pobudi zanimanje čitatelja?
  7. Je li sadržaj originalan ili nudi informacije koje su rezultat istraživanja i stručne analize?
  8. Pruža li stranica veću vrijednosti od drugih na SERP-u?
  9. Je li jasna potvrda kvalitete članka?
  10. Prezentira li članak sve strane priče?
  11. Ima li blog autoritet nad temom koju obrađuje?
  12. Je li sadržaj sastavljen od drugih izvora i onda se dijelio na nizu stranica (tzv. content farmama)?
  13. Je li članak uređen s pažnjom ili ne?
  14. Ako tražite zdravstveni savjet, možete li vjerovati članku na stranici?
  15. Je li web stranica brend na koji se pozivaju drugi izvori?
  16. Je li sadržaj jasan i opširan?
  17. Je li informacija jasna na prvu ili nudi duboku analizu?
  18. Biste li sadržaj bookmarkirali za naknadno čitanje?
  19. Je li stranica puna oglasa koji ometaju čitatelja dok čita sadržaj?
  20. Je li kvaliteta članka tako dobra da bi mogla biti dio časopisa ili tiskane publikacije?
  21. Jesu li članci kratki i površni s malo specifičnih detalja koji dodaju vrijednost?
  22. Je li blog izrađen s posebnom pažnjom na detalje?
  23. Hoćete li se korisnici buniti kad posjete web stranicu?

 

Iako su ove smjernice za pisanje blogova pisane davno, i dalje vrijede. Sadržaja je jednostavno previše i Google ga nekako mora selektirati kako bi onom tko pretražuje ponudio najbolji rezultat.

Kako pisati blogove?

 

Uporno ponavljamo kako ne pišemo za Google, nego za ljude koji guglaju. Prije svega, prođite gornja pitanja, a zatim istražite ključne riječi koje korisnici pretražuju kako biste znali o čemu pisati umjesto da pretpostavljate i pišete napamet. Za to vam trebao SEO alati za pronalazak ključnih riječi.

Ukratko, da pojednostavim sve, ovo je sadržaj koji Google voli, zato jer ga vole i čitatelji:

 

  1. Liste

Ljudi vole liste. „TOP 10 načina kako…“ obično se više klika od naslova koji ne komunicira neku brojku. Ljudi vole učiti po koracima, lakše im je slijediti upute, pratitu temu…I Google zato voli liste.

Sadržaj za Google blog-liste

  1. Intervju

Kada radite sadržaj u kojem intervjuirate druge osobe, Google će vas vjerojatno nagraditi višim rangiranjem tog članka za određene ključne riječi. Zašto? Kad intervjuirate stručnjaka iz nekog područja, vrlo vjerojatno će ta osoba linkati na objavljeni intervju, odnosno na članak na vašoj web stranici i dati mu kredibilitete. Google voli stručne članke i kredibilitete.

  1. Izvori informacija

Wikipedia je definitivno na broju 1 kad govorimo o pozicijama rezultata za milijune upita jer je to izvor kojem se vjeruje. Informacije su strukturirane i provjerene te im Google daje zavidnu prednost na SERP-u. Google voli izvore informacije jer ljudi linkaju prema njima i dijele ih, a i provode više vremena čitajući sadržaj.

Pokušajte stvoriti neki tzv, resource centar (izvor informacija) na svom blogu/web stranici koji će uključivati članke, studije slučaja i PDF-ove stručnjaka na određenu temu i potaknuti učenje – to je zapravo edukativni dio vaše web stranice koji prikazuje sadržaj za učenje.

Primjer dobrog resource centra je MOZ-ov moz.com/resources

  1. Novosti

Ako ste među prvima koji izvještavaju javnost o nekoj novosti, Google će vas možda nagraditi pozicijom broj jedan. Pokušajte dati što više informacija i postati relevantan izvor sadržaj, onaj prema kojem će drugi linkati za „Pročitajte više.“

  1. Sadržaj za društvene mreže

Sadržaj koji se mnogo dijeli na društvenim mrežama i sadržaj prema kojem je stalan priljev čitatelja s društvenih mreža ima tzv. social proof, a Google će nagraditi sadržaj koji ima puno potencijala i koji je očito toliko dobar da se dijeli. Potaknite korisnike da podijele članke s vaše web stranice!

  1. Recenzije

Recenzije su izvrsna vrsta sadržaja. Pritom ne govorim o brzim recenzija ispod vaših proizvoda, nego blogove koji su recenzije proizvoda i usluga. Pronađite nešto iz vaše niše što možete recenzirati i napišite kvalitetan članak o tome. Ponudite drugima da recenziraju vaše proizvode na svojim stranicama i da vam šalju promet. Nisu Tripadviro, ali ni domaća stranica ženski recenziraj baš bezveze postali popularni – to je sadržaj kojeg ljudi jako žele čitati!

Za povećanje konverzija na vašoj web stranici uz proizvode koje prodajete stavite recenzije drugih korisnika jer svi volimo čuti tuđe mišljenje valja li to nešto prije nego stisnemo “kupi.”

  1. Istraživanja i ankete

Google voli provjerene i stručne informacije koje su rezultat istraživanja, ali i brojne kvalitetne ankete koje rezultiraju sadržajem tzv. social proofa. Ljudi vole čitati činjenične informacije (istraživanja, statistike itd), ali i ankete. Ankete su izvrstan sadržaj za angažiranje korisnika na vašoj web stranici, posebno ako vas muči prevelik bounce rate.

Potaknite korisnike da ispune neku anketu tako da im na kraju ponudite neki kupon koji mogu odmah iskoristiti u vašem web shopu, a zatim analizirajte anketu i uobličite ju kao blog post. Istraživanja su također sjajan sadržaj jer se na njih možemo pozvati dok tematiziramo o nečem.

  1. Usporedbe

Pišete li blog u kojem uspoređujete dva proizvoda na način da ste tome pristupili analitički, činjenično i edukativno, velika je vjerojatnost da će i drugi linkati prema vama, a Google vas dignuti među rezultatima pretrage. Ljudi prije odluke o kupnji pretražuju više web mjesta, a vi im možete uštedjeti vrijeme, baš kao i jeftinije.hr.

  1. Studije slučaja

Ljudi vole čitati studije slučaja jer žele nešto naučiti iz tuđih primjera. Najbolje prolaze studije slučaja kad nešto testirate ili ste zaobišli standardne načine poslovanja.

  1. Predikcije

Kad pišete o trendovima za 2021 godinu, ali čak i o dugoročnijim predikcijama poput ono što nas očekuje u turizmu od 2021. do 2026. godine, potičete znatiželju kod čitatelja, a samim time i klikove. Svi žele znati unaprijed što ih čeka kako bi se mogli bolje pripremiti za poslovno razdoblje. Pišite o predikcijama!

 

Kao što vidite, nisam spominjala nikakve kolumne i tzv. kreativna pisanja blogova. Kreativno pisanje za web nije ono što će vas u većini slučaja izbaciti na prvu stranicu rezultata pretrage na Googleu, već ciljano pisanje. Istražite što ljudi guglaju i ponudite im sadržaj zapakiran u ovih gore 10 vrsta sadržaja, a da pritom pazite na elemente koji signaliziraju Googleu da se radi o visokokvalitetnom sadržaju kojem se može vjerovati.

Zanima li vas ova tema, svakako pročitajte i ove članke:

 

Iskoristite nešto od ovih ideja za stvaranje sadržaja za svoje blogove i web stranice!

Ako ti se sviđa članak, podijeli ga drugima!

Najnoviji članci